Sormiruokailu

Niin joo, en edes ajatellu asiaa sillain. Ku vaikka se suukki aukeaa koooovin isoksi, ei sinne kovin paljoa tavaraa vielä päädy.. Hih :') Useimmiten sitä tahmaketta mupelletaan niin, että siitä roikkuu puolet leuassa kiinni :'D mistä mulle jotenkin mutkan kautta tuli mieleen, että myytäisköhän jo mämmiä siellä??? Hitsi ku tekis mieli!

Mämmiä myydään varmaan vuoden ympäri nykyään (pakastinaltaasta löytyy) ;)

Munakasmuffinsit oli vähän niin ja näin viitsikö niitä syödä (voi myös olla että oli liianki kypsiä), mutta tänään keitetty kananmuna lohkoina oli HERKKUA.

Suolaton riisikakku oli vauvan mielestä herkkua! Arseenin takia ei toki usein viitsi antaa.

Oltiin tänään brunssilla niin olipas mukava ko siellä oli hedelmiä meijän neidille. Niinpä tänään sai maistaa vesimeloa ekaa kertaa! Mutta silti appelsiini vei voiton :) olin kyllä varannu omia kurkkutikkuja tytölle, mutta sai vähä muutakin :)

Päärynä nam, puuromuffinssi yök. Ei uppoa puuro puurona, ei muffinsseina, ei apinaeväänä. On tarjottu sellaisenaan, omenasoseella, banaanilla, mustikoilla, vaniljalla ja edellämainittujen yhdistelmillä höystettynä. Ei, ei, ei. Ilmeisesti lapseni vihaa kauraa?

Meillä maisteltiin eilen ekaa kertaa kunnon sormiruokaa! Naksuja on siis saanut ja mun kädestä oon antanut banaania, mut nyt sai ihan omaan käteen parsakaalin nupun ja kyllä kai siitä jotain mahaankin meni :)

Päärynä nam, puuromuffinssi yök. Ei uppoa puuro puurona, ei muffinsseina, ei apinaeväänä. On tarjottu sellaisenaan, omenasoseella, banaanilla, mustikoilla, vaniljalla ja edellämainittujen yhdistelmillä höystettynä. Ei, ei, ei. Ilmeisesti lapseni vihaa kauraa?

Jos kaura ei oo hyvää, tai sitte ei vaan sovi..?? Ootko kokeillu muuta puuroa/viljaa, riisiä tai mannaa esim.? Jos ne maistuis paremmin

Muita puuroja en oo kokeillu, ehkä jossain vaiheessa vois. Riisi ainakin riisikakun muodossa maistuu (arseenin takia riisi ei vaan jokapäiväiseen käyttöön oikein sovi) ja ruis leipänä (jota sit taas suolan takia pitää rajoittaa, vaikka Real onkin vähäsuolaista). Ehkä ruispuuro...? Ite en oo vuosiin syönyt gluteeniviljoja kun vatsa ei kestä, niin ei oikein osaa aatellakaan missä muodossa ruis, ohra ja vehnä vois vauvalle upota.

Kaikista noistahan löytyy ihan hiutaleita. Eli ihan puurona, tai vois kokeilla vehnä- tai ohrahiutaleista esim. noita apinaeväitä. Miksei myös hirssiä tai tattaria vois kokeilla. Niistä mulla ei itellä kyllä ole tosin kokemusta.

Pitänee katsella ens kauppareissulla jotain muuta kauran tilalle. :) Ja gluteenillehan ois hyväkin siedättää ennen imetyksen loppumista, oon ymmärtänyt että äidinmaidon saanti samaan aikaan viljoihin totuttelun kanssa vähentää keliakian ja allergioiden riskiä.

Juu, mä kans vasta luin saman jutun jostain, että kannattais siedättää imetyksen aikana.

Muksun riisipuurojauheesta tulee sileä ja melko mauton puuro. Siihen hedelmäsosetta kylkeen, niin saattaisi vaikka upotakin. :)

Me annettiin neidille nyt ruispuikulan pala käteen kun itsekin syötiin niin hyvin maistu ja meni. Oli ilmeisesti sopiva koostumus kun ei kakostellu yhtään. Tai kerran pieni yskäsy. Kerran aiemmin oon antanu leivän eteen ni sillon se lensi heti lattialle, oli sillon toki kovempi leipäkin.

Kannattaa ostaa ihan gluteenittomasta hyllystä riisijauho/maissijauho jos meinaa siitä tehdä ni on huomattavasti halvempaa ku muksujauhot.. Risentalla ainaki

Meillä puurot menee nykyää Onni-puurona ja ne maistuu.. En jaksanu enää säätää omien kaurapuurojen kanssa ku ei niitä syöty ni nyt noilla mennää ja niis saa kauraa, ohraa, ruista.. Plus ku määrät on niin pieniä ni nyt ainaki yks puteli riittää 3 iltaa

Pitäsköhän sitä meilläki kokeilla noita onnipuuroja kun minun tekemät ei mene ja eilen illalla meni kuitenkin saatu pilttivelli.

Takaisin