Sokerirasituskoe ja raskausajan diabetes

Soitin tänään neuvolaan tiedustellakseni pitääkö käydä uudessa sokerirasituksessa ja tiedustelin mulle tulleiden oireiden yleisyyttä. Kuulemma hyvin poikkeavaa, joten laittoi soittopyynnön omalle neuvolahoitajalleni, joka taas konsultoi lääkäriä. Maanantaina kuulemma ottaa yhteyttä. Vähän jännittää..

Mä varasin tänään ajan ja sain torstaille. Toisaalta hyvä että on nopeasti niin ei kerkee niin kauaa jännittämään. Mutta pelkään/en tykkää verikokeista yhtään ja niistä tulee aina heikko olo, niin voin vaan kuvitella mitä tuskaa se on... :/ Mut positiivisella mielellä pitää mennä nii ehkä siitä selvitään! :)

Ei kannata etukäteen jännittää liikoja. Mä olin kuullut paljon että on ihan hirveää ja se meni kyllä ihan tosi helposti. :)

Sain soiton neuvolasta ja eivät tosiaan uudelleen enää laita mua sokerirasitukseen. Hyvä näin. Eipä mulla muutenkaan täyttynyt ne "kriteerit", jonka vuoksi sokerirasitukseen laitetaan. Tsemppiä muille! :)

Aika varattu maanantaiksi, ahdistaa jo nyt se litkin juominen. Enkä tiedä miten selviän siitä paastosta. Jos pyörryn niin oonpahan ainaki jo terveyskeskuksessa.

Sokerirasitus takanapäin ja omalla kohdallani ei ainakaan ollut hirveän hyvä kokemus.. Niitä arvoja en vielä saanut edes tietää.
Mutta edelleen heikko olo ja siellä labrassaki meinas taju lähtee jos ei vaan kokoajan maannu. Kädet ihan kipeenä ku on piikitetty niin monta kertaa :D mut onpahan sekin koettu :D

Mulla on tämä lysti huomenna aamulla. Neulat on enemmän hyi kuin paastoaminen... mutta hyvä kun tutkivat :)

^Toivottavasti meni hyvin! Kannattaa aina sanoa niille pistäjille, että kammottaa/pyörryttää yms, ainakin huslabissa ovat suhtautuneet hyvin ja järjestäneet makuumahdollisuuden. (Ei kiitos enää pyörtymistä neula käsivarressa istuma-asennosta!)

Voiko tuonne ottaa isommat lapset mukaan? Itsellä 2 ja 4-v. Onko teille tullut niin väsy/huono olo että olisitteko pystyneet esim. nostelemaan lapsia tai vaihtamaan vaippaa tuon aikana...?

Voiko tuonne ottaa isommat lapset mukaan? Itsellä 2 ja 4-v. Onko teille tullut niin väsy/huono olo että olisitteko pystyneet esim. nostelemaan lapsia tai vaihtamaan vaippaa tuon aikana...?

Meidän terkkarissa tää olis helposti onnistunut. Itse en voinut huonosti ollenkaan, olisin voinut lapsia hoitaa :) meninkin tuosta suoraan töihin hoitamaan 18 3-4-vuotiasta :D

Mä en omaa vaihdikasta 2-vuotiasta mielelläni ottaisi mukaan. Siellä menee kuitenkin useampi tunti, eikä oo labran puolella meidän terkkarissa ainakaan mitään leikkinurkkausta. Tosin olisi pitkä aika sellaisenkin kanssa. Itsellä myös tuli todella heikko olo ekan raskauden kohdalla sen litkun juomisen jälkeen.

Parhaillaan sokerirasituksessa.
Se juotava ei ollut niin pahaa kun olin kuvitellut. Nyt vartin myöhemmin oksettaa ihan järkyttävästi ja vauva potkii mahassa niin rajusti ettei se ainakaan helpota oloa.

Parhaillaan sokerirasituksessa.
Se juotava ei ollut niin pahaa kun olin kuvitellut. Nyt vartin myöhemmin oksettaa ihan järkyttävästi ja vauva potkii mahassa niin rajusti ettei se ainakaan helpota oloa.
Aa toivottavasti helpotti ajan kanssa!! Mun bebe piti aikamoista hulinaa ihan iltaan saakka...

Mulle labran täti sanoi että ei saa lähteä kävelylle tai liikkua muutenkaan. Siinä mielessä lapset voi olla vähän paha...

Mulle labran täti sanoi että ei saa lähteä kävelylle tai liikkua muutenkaan. Siinä mielessä lapset voi olla vähän paha...

Mulle taas sanottiin että voin hyvin mennä neuvolan odotustilaan tai kävellä muuten ympäriinsä terkkaria jos tuntuu siltä kunhan ei lähde sieltä tai laita suuhun mitään. Aika jännä miten käytännöt vaihtelee.

Mulle sanottiin että ei sais juurikaan liikkua, mitä nyt vessaan kävellä. Olin juonut liikaa vettä ennen koetta aamulla sekä edellisenä iltana, mutta se kai ei koetta kuitenkaan pilannut.

Mulle sanottiin että ei sais juurikaan liikkua, mitä nyt vessaan kävellä. Olin juonut liikaa vettä ennen koetta aamulla sekä edellisenä iltana, mutta se kai ei koetta kuitenkaan pilannut.

Vaihtelee näköjään käytännöt aika paljon! Mulle sanottiin ja jopa suositeltiin että käy haukkaamassa pihassa vähän raitista ilmaa ja kävelemässä siinä vähän ja jos heikottaa niin makaamaan sisälle, muttei rakennuksesta kauemmas saanut poistua. :)
Mutta tuota ihmettelin että miten vettä saa juoda? Itse kärsin silloin karseasta janosta kun oon tottunut veden litkijä :D niin silloin ennen paaston aloittamista sanottiin ettei vettäkään saa juoda paitsi jos on ihan pakko, mutta mielummin vaan kostuttaa suun vedellä eikä nielaise :o

Mä olin katsonut ohjetta liian epämääräisesti ja siksi join vettä ison lasin illalla ja aamulla, vedenlitkijä kun olen myös :) labratyyppi sanoi vaan et kunhan et litraa juonut niin ei laimene liikaa.

Takaisin