Sokerirasitus

Täälläkin pitäisi varata aikaa.. Minusta pahinta on se sokerilitkun jälkeinen hetki kun sokerit kai lähtee laskuun (?) tulee järkyttävä olo ja tuntuu että itku tulee kun odotushuoneessa istuskelee :( hyvähän se on että tutkiivat, parempi niin.

Ohjeessa meilläkin, että paaston aikana saa juoda vettä. Kokeen aikana saa myös vähän juoda, ainakin näin oli reilu vuosi sitten kun esikoisesta kävin. Ja husin alueella täälläkin asustellaan.
 
Mä kävin viime viikon perjantaina ja omakannasta katsellessa tuloksia, niin yksikään arvo ei mennyt viitearvojen ohi. Ei se hauskaa ole, mutta sattui niin kivasti, että oli odotushuoneessa yksi tuttu ja höpistiin siinä sitten pitkät pätkät yhteisestä harrastuksesta :)
 
Kannattaakohan siirtää sokerirasitusaikaa kun oon kipeenä..? Flunssa iski ja pari päivää oon nyt ollu räkänen, ylihuomenna ois sokerirasitus varattu. Ehkä mie en viitti mennä itteeni yhtään enempää nyt kiduttaa, tai puolta kaupunkii tartuttaa, ja siirrän sen ajan vähän eteenpäin.
 
Sokerirasitus meneillään... Vadelmaa taisi olla se litku, en kauheasti jäänyt maistelemaan. :) Kylmää oli ja ihan juotavaa.
Olin saanut kirjalliset ohjeet sähköpostiin, joiden mukaan sekä paastonaikana että itse kokeessa saa juoda vettä, mutta ei mitään muuta (edes purkkaa) saa suuhun laittaa... En kyllä viitsinyt kauheita määriä juoda, kun täällä on ollut päinvastaisiakin ohjeita... suullisen join illalla ja toisen yöllä ja vielä aamulla kun janotti niin kauheasti...
 
dootti, meillä sit samaan aikaan rasitus. Täälläki oli vadelman makuista juomaa. Vielä 40min seuraavaan pistokseen ja 10.20 sit viimeinen :).

Olo iha ok. Suolasta tekee mieli ja vettä ;)
 
Eea, meillä näyttää olevan aikataulutkin ihan synkassa... :laughing002
 
  • Tykkään
Reaktiot: Eea
Kivaa, että on vertaistukea :D

Olis kyl mahtavaa saaha hyvät arvot!
 
Toivottavasti ei tuu diagnoosia... Kauhistuttaa jo valmiiksi se verensokereiden seuraaminen... :nailbiting:Verenluovutuksessakin pahinta on se Hb mittaaminen sormenpäästä, varsinaiset verikokeet ei oo yhtään paha.
 
Enpä kärynnyt mistään arvoista! Eka oli tasan viis, tunnin arvo 9,7 (rajana tosin kymmenen..) ja se viimeinen 5,7 - eli toistaiseksi kaikki hyvin.

Eikä rh- kokeessakaan näkynyt mun veressä vasta-aineita, vauvan "verikokeen" tulokset ei ollut vielä valmistuneet.
 
Sokerirasituksessa istutaan. Voiton puolella jo, enää 40 min ja se viimeinen verikoe. Täällä oli litku sitruunaa ja sitä oli ihan jäätävästi, mutta loput reippaasti yökkien alas. :yuck:
 
Miulla ois ollu tänää sokerirasitus mut siirsin sen viikolla eteenpäin, en ois kyllä tässä flunssassa sitä jaksanu. Ois vaan kiva saada se käytyy ni ois ohi. Mikä määrä ErykahB on jäätävästi? Mie toivon et sitä litkua on paljon kun janooni sen juon :grin Mut viimeks sillon pari vuotta sit esikoista oottaessa oli muistaakseni joku n. 3dl pahvipurkki (?)
 
IceQueen, tuolla oli semmonen muovipullo... Ja kertakäyttötuopillinen sitä oli. Taskulämmintä, hyh! Ei sillä janoa sammuttanut.
 
Sitä litkua on se 3dl,ja sokeria siinä määrässä on 75g!!! ois varmaa itellä menny paremmi alas jos se ois ollu kylmää... eka desi uppos sillee iha ok ku ei ajatellu enempää asiaa mut sit se alko kyl tökkimää. Ja pari tuntia sit kupli mahassa nii kivasti et jos oisin saanu edes pienen tipan vettä ni se ois ehkä helpottanu.. suun sentää sain huuhdella sen litkun jälkeen...
 
Kävin eilen neuvolassa ja vinguin itselleni sokerin mittausvälineet, vaikka radia ei ekalla kerralla tullutkaan. Haluan tietää paastoarvon varsinkin, koska se oli silloin edellisessä raskaudessa koholla. Sain ihan uuden pakkauksen ja ei kuulemma tarvitse palauttaa! Nyt on hyvää palvelua Vaasassa. Edelliseltä tuuraajalta kysyin ja hän kieltäytyi antamasta mitään.
 
Hyvät arvot mullakin. :)
4.4, 7.7 ja 7.1
 
  • Tykkään
Reaktiot: Eea
Nojoo lämpimänä ei kyllä varmasti menis alas litku... Eiköhän se oo tälläkii kertaa kylmää, toivottavasti.
 
Täällä istutaan sokerirasituksessa, litku oli vissiin vadelmaa ja onneksi kylmää. Pienellä puistatuksella alas. Ensimmäisen veriputkilon saantiin tarvittiin kolme yritystä, toivottavasti loput menee vähän sujuvammin. Muuten oon täynnä reikiä sen kahden tunnin jälkeen. :nailbiting:
 
Täällä ei tuloksia saanut siis heti ja lähtiessä sanottiin, että tulokset on valmiit seuraavaksi aamuksi ja neuvolasta soitetaan, jos niissä häikkää on, koska radia pitää heti alkaa hoitamaan. Muutoin ne käydään läpi seuraavassa neuvolassa, tai voi itse soitella neuvolaan ja kysellä.

Ei ole mitään kuulunut. Viikko mennyt. Ehkä kaikki oli ok. Oon laiska soittelemaan ja kyselemään. :hilarious:
 
Takaisin
Top