Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
En tiedä onko käytäntö joka paikassa sama, mutta itse myös ihmettelin määrää ja vastaus oli, että määrä on lisääntynyt koska sitä on hieman "lantraamalla" koitettu saada paremman makuiseksi :D. Hieman ehkä epäonnistunut yritys jos minulta kysytään. Koko pullon kanssa jouduin juomaan, mutta äkkiä se meni :)
mullekkaan litkun juominen ei tuottanut ongelmia, vaikka pahaahan se on. maistuu ihan mehutiivisteelle :D
osaako joku sanoa kauan kestää et tulokset tulee? Mulla neuvola joskus viikon päästä ja mietin pitäiskö kysyä vastaukset ennen sitä, että osais henkisesti valmistautua neuvolakäynnille mennessä. terveisin aivan varma radi. :/
Eikö sokerirasitus ole diagnostinen koe? Ei kai sitä oteta sellaiselta, jolla on jo diagnoosi. Diabeetikolta otetaan kai yleensä sokerihemoglobiini, eli kansanomaisesti pitkä sokeri. Siinä ei juoda mitään lippuja, vaan on pelkkä paastoverinäyte. Ei ole mitään järkeä juottaa sokerilitkua ihmiselle jolla on jo todettu diabetes. Tähän viittaa sekä, että jos jo ensimmäisessä rasituksessa todetaan radi, niin toista kertaa ei tarvitse saman raskauden aikana mennä rasitukseen.Eihän tuo rasitus kiva homma ole. Varsinkaan näissä olotiloissa, kun on huonovointisuutta muutenkin. Mutta omasta mielestäni on hyvä, että sitä seurataan ja kotimittaukset pelkästään eivät ole luotettava tapa seurata sokereita. Kotona tehdyt mittaukset eroavat suuresti sokerirasituksessa tehdystä mittauksesta, mitkä ovat paljon luotettavampia tuloksia kuin kotimittaukset. Isälläni on 1.tyypin diabetes ja hänenkin arvoissaan on monien pykälien eroja kun on vertailtu omalla mittarilla kotona tehtyjä tuloksia viralliseen rasitukseen.
Mulle tulee iän takia kerran toi rasitustesti, muistaakseni joskus 20. viikon jälkeen.
Eikö sokerirasitus ole diagnostinen koe? Ei kai sitä oteta sellaiselta, jolla on jo diagnoosi. Diabeetikolta otetaan kai yleensä sokerihemoglobiini, eli kansanomaisesti pitkä sokeri. Siinä ei juoda mitään lippuja, vaan on pelkkä paastoverinäyte. Ei ole mitään järkeä juottaa sokerilitkua ihmiselle jolla on jo todettu diabetes. Tähän viittaa sekä, että jos jo ensimmäisessä rasituksessa todetaan radi, niin toista kertaa ei tarvitse saman raskauden aikana mennä rasitukseen.