Sokerirasitus

Täällä makoillaan nyt ja odotetaan. Oli turhan makea litku, oli sentään kylmää: D sit tunnin päästä verikoe ja siitä taas tunnin päästä ..

Sä pääset Salmarii sentään makoilemaan? Mä istun kovalla puutuolilla ja hanuri puutuu :D vielä yksi verikoe 45 min päästä. Ai että muuten sattui kokeen ottaminen vasemmasta kädestä! Nälkä ei ole vielä yllättänyt, jano kylläkin.

Joo täällä makaan:D ei kestä häntäluu ja heikottaa vähän pystyssä ettei kyllä istua pystyis. Mulla nyt vielä noin 40 min! Sattui mullakin vasemmasta kädestä oikea se helpompi!

Kyllä tää viimenen tunti olis ollu kivempi makuultaan. Nyt jänskättää viimenen piikki ku se pitää ottaa siitä kädestä mistä on jo otettu :/ ei oo kolmatta kättä :D ihmeen helpolla tää on menny mutta en kyllä haluais toista kertaa tähän :/

Nyt on ohi.. Ja ai hitto että sattu ku otti oikeesta kädestä toisen kerran! Ootankohan mä nyt tuloksia seuraavaan neuvolaan asti?

Mulla vajaa 10min! Mä en tiiä miten noitten tuloksien kanssa? luulis et ilmottaa jos häikkää,ku sit pitää saada nopeesti ruokavalio kuntoon yms

Joo samaa mäki mietin.. Kyllähän neuvolatätille tulee tulokset kun ne on valmiit, vissiin soittelee perään jos niissä on ihan hirveesti häikkää. Ens viikon torstaina mulla on neuvola että sitten viimestään tiiän.

Meillä noista sokerirasituksen tuloksista mainittiin etukäteen vaan että seuraavana päivänä saa halutessaan soittaa neuvolaan ja kysyy tulokset, mitää ei puhuttu et joku minuun päin otettais yhteyttä jos on liian korkeet lukemat. Itelläni viikko väliä sokerirasituksella ja neuvolalla ni kysyn sit siellä miten kävi. Kannattaa varmaan varmuuden vuoks soittaa neuvolaan ja kysyy tulokset kun eivät välttämättä muista tarkistaa niitä (?)

Meillä neuvolasta sanoi et hän soittaa jos arvoissa häikkää..
Mut tuntuu kyl et tää mein neuvola on nii pien et taitaa olla välillä tekemisen puutetta :grin
Mut onneks ei soitellu... Ja arvot oli hyvät :)

Meillä neuvolantäti laittoi tekstaria seuraavana päivänä, et kaikki kunnossa... ja sit kävin vielä omakannassa kattomassa mitä ne arvot oli. :)
En kyllä ymmärrä miten maistoitte minkä makuista se oli? :D saatto ehkä olla vadelmaa mutta empä sanoisi varmaksi.
Mä aloin loppua kohden hidastaa tahtia, ja makustella miltä se maistaa... kun halusin tietää. Ei se maku vahva ole. Vadelmaa oli mulla.

Onko täällä muita, jotka saivat sokerirasituksen jälkeen yllättäen raskausdiabetestuomion? Täällä yksi. :( Tuli todella yllätyksenä tuo diagnoosi, kun aina olen ollut kaikinpuolin terve, eikä suvussakaan ole mitään erityistä. Rasitukseen laittoivat, kun ehdin täyttää 25v ja BMI on hiukan yli normaalin.

Tuloksissa minulla 1h arvo oli 0,1 liikaa ja sen vuoksi sain sitten tuon diagnoosin. Neuvolasta laittoi tekstiviestin ja pyysi hakemaan ohjeet kotimittaukseen. Nyt minun täytyy siis mittailla noin viikon ajan joka päivä 5 x päivässä arvoja ja mikäli arvot pysyvät hyvinä, jatkossa riittää kahtena päivänä viikossa koko loppuraskauden ajan. Arvot on minulla ollutkin kohdillaan, mutta yllätykseksi eilen aamulla syöty aamupuuro nostatti lukemat korkeaksi. Mikään muu ei ole nostanut, joten puuro jää nyt sitten syömättä.

Ja mitä itse sokerirasitukseen tulee, niin ei kyllä ollut miellyttävä kokemus! Selvisin tosin siitäkin kunnialla. :)

CCrystal, mun terkkarille tais tulla yllätyksenä että sain diagnoosin - hän ei soittanut tuloksista - itse tiedustelin ja sain tietää. Mulla alhainen lähtö BMI, urheilullinen elämäntapa ja terveellinen säännöllinen ruokavalio. Raskaus voi tehdä ihmejuttuja. Ilman raskautta aamupaastoon yläraja-arvo on 6, joten monetkaan meistä eivät yllä edes tuohon :)

Rasituksen arvot olivat 5.0/9.8/8.0. Kuulemma viimeiset arvot siinä ja siinä (<10 ja <8.6). Sain silti saarnauksen terveellisestä ruokavaliosta ja pelottelut siitä miten loppuraskaudessa arvot voivat vielä nousta :/

Varpahat sympatiaa, onneksi kuitenkaan ei tullut ylityksiä ja totta, tilanne voi meillä kaikilla vielä muuttua loppuviikkoja kohti. Koitetaan elellä terveesti, niin annetaan pienelle hyvä alku :) plus itse voidaan paremmin, kun on ravintoasiat kunnossa.

Eipä ne muuten näköjään meiän neuvolassa tuloksia kattele, diagnoosi napsahti ja sen sain tänää (viikko sokerirasituksen jälkeen) kuulla kun kysyin tulokset neuvolakäynnillä.

Eipä ne muuten näköjään meiän neuvolassa tuloksia kattele, diagnoosi napsahti ja sen sain tänää (viikko sokerirasituksen jälkeen) kuulla kun kysyin tulokset neuvolakäynnillä.

Miten sulla meni ne arvot?

En muuten ymmärrä, että miten tuon rasituksen arvot 1h ja 2h saa olla korkeita, kun taas sitten radin seurannassa 1h saa olla korkeintaan 7,7? Vai onko muilla näin merkattu? Minulla on toinen rasitus ensi viikolla ja pelkään pahoin, että paastoarvosta napsahdan..ehkä.

Takaisin