Sokerirasitus/raskausdiabetes

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja miuk
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tääl istutaan sokerirasituksessa. Litku oli muuttunut viime kerrasta, oli aivan törkeen makeeta. Mut hyvinpä se meni alas. Meidän pikkukunnan labra on kanttiinin vieres ja siel paistetaan pullaa, kiva! :D Ja kuuma on, aurinko porottaa ikkunasta suoraan tähän aulaan.

Miuk, mulla oli eilen sairaalassa sokerirasitus kun tk:ssa niin pitkä jono. Sieltä se kahvin tuoksu vaan leijaili, vaikka en oo kahvia koko raskauden aikana juonu niin kyllä alkoi kahvia tehdä mieli! :D
Mulla meni läpi muuten, eka arvo 5.1 ja toka tai kolmas oli 7.3 en pystyny kuuntelee kun olin ton ekan arvon jälkeen ihan varma että se oli siinä, mutta ei ollu ei :)

Hyvä santra ja anna k. ettei ole. mun paastoarvo oli tänää 5.1 et en tiiä kenen verensokerit ne on mun tietoihin laittanu ku ei yhtään heittele.

Mulla huomenna neuvola, jossa saan kuulla tulokset. Tää rasitus oli vähän vaikempi kun esikon odotusaikana, tuli huonompi olo. Oon asennoitunut siihen, että rd-diagnoosi sieltä taas tulee. Sit vaan ruokavalii entistä tarkempaan syyniin, kiva sit miettii ruokia jotka sopii sekä sappivaivojen, että rd:n kanssa. :P

Kumpi miuk sulla on tyttö vai poika? Mul tosissaan ei ollu esikon kanssa mitää oireita diabetekseen päin vastoin. Esikko on tyttö.

Mulla on poika. Nyt ihan tyttöolo, saas nähdä pitääkö olo paikkansa. :)

Kävinki jo kurkkimassa tulokset netistä, omista terveystiedoista. Paasto 5.2, 1 h 7.1 ja 2 h 6.2. Eli ei rd:ta. Paastoarvo kyllä ihan hilkulla, saattaa olla et se on koholla sit toisea rasitukses. Mut tulipaha ainaki pari kuukautta armonaikaa. :D Arvot paljon paremmat ku ekas raskaudes.

Niin mulla kävi siis niin että muutama viikko sitten neuvolalääkäri laittoi labraan lähetteen kilpirauhasarvojen tarkistamisesta (kun olin niin väsynyt) ja sanoi että mee aamulla ja syömättä niin napataan samalla paasosokeri. No, se näytti 4,9 (ja kaikki muukin näytti hyvältä) niin terkkari tuloksista soitellessani sanoi, ettei rasitukseen tarvii mennä. Wuhuu!

Sent from my GT-I9195 using Vau Foorumi mobile app

Onko teillä ollu pissassa sokeri koholla?

Kävin tiistaina neuvolassa ja pissan sokeri oli 1+ joten sain lähetteen sokerirasitukseen :/ yhtään en haluais ja ehin jo hehkuttaa sitä että ei tarvii mennä. Olin kyllä aamulla juonu todella makeeta mehua ja sanoin siitä neuvolatätille mutta silti sain lähetteen :/

Onko se testi niin kauheeta mitä netistä oon lukenu?

Nyytti, ihmiset reagoivat eri tavoin. Itse valmistauduin väsymykseen, huonovointisuuteen ja tylsyyteen. Oli huppari, iPad ja lehti mukana.
Itsellä se meni kivuttomasti. Juoma maistui makealta vadelmalta eikä mitään järkkyä väsymystä tullutkaan. Lueskelin lehtiä.
Kaverilleni iski väsymys ja pahoinvointi.

Mua eniten pelottaa se paastoaminen :/ mulle on aamupala ollu todella tärkee jo ennen raskautta ja jos en saa kunnon aamupalaa nii alkaa heikottaa ja saatan pyörtyä. Nyt pitäis aamulla käyttää koira lenkillä ja kävellä labraan missä vielä oleskella pari tuntia ennen kuin saan syödä... Pahoinvointiakin saan herkästi joten sekin pelottaa.

Ehkä mä selviän :) aika on varattuna vasta 3.10.

Nyytti, etkö sais värvättyä jonkun koiranulkoilutukseen edes tuona yhtenä aamuna?

Sent from my GT-I9195 using Vau Foorumi mobile app

Varmaan ens kerralla saan sitte lähetteen sokerirasitukseen. Ei viimeksi puhuttu mitään (en itekään muistanu kysyä). Mulla ei oo siis ollu sokerit virtsassa koholla, mutta iän takia katottiin viimeksi ja nytki siitä oli kyllä puhe. Äklöä se juoma on, mutta mulle ei tullu mitenkään hirveä olo siitä eli ei ollu niin kamala, mitä oli peloteltu. :)

Kaikille tsemppiä tulevaan rasituskokeeseen ja jos ootte diagnoosin saanu. Mulla oli kaks arvoa aamupaasto ja 1h sen jälkeen koholla ja sain diabeteksen. Nyt ihan ruokavaliolla saan pidettyy kurissa ja herkkupäiviäkin on :) Eli älkää pelätkö. Ja jos on pelättävää tuetaan toisiamme, nii yhessä selvitään näistä :Heartred

neuvola täti sano et en pysty luistamaa sokerirasituksesta ikäni takii.. No ens viikolla seuraava neuvola käynti ja sillon katotaan aika sitä varten..

Mulla tulossa pian varmaan se toka koe. Siinä ekassa ihmettelivät vaan et mun sokerit tippui siinä sen 2h jälkeen alemmas kun paasto arvot... :) noh, mä oon ollut aina hirvee sokeri hiiri et voiskohan se olla ihan siitä. Tottunut kroppa polttaa sokerit nopeasti :)

Mä joudun kanssa rasitukseen. Viime käynnillä virtsan sokerit oli ihan ok, proteiini vähän vihreellä. Tänään protskut ok, mutta sokeri vihreellä.. Koska mun molemmat mummit sairasti vanhuusiän diabetestä ja tädillä on ollut rd ja raskausmyrkytysepäilyjä kaikkien 4 raskauden aikana, todettiin että on parempi tsekata munkin arvot nyt ajoissa. ei siitä haittaakaan ole. Paitse että se litku on vissiin yhtä ällöä kuin laktoosirasituksessakin, siitä tuli kyllä lisäksi vielä ihan järkyttävän paha olo! :confused:

Mutta toivon että kaikki ois kunnossa..

Täällä valmistaudutaan henkisesti rasitus numero kakkoseen... pitäis varaa se niin et työt on jo loppu, ettei tarvii taas jäädä pois sen aiheuttaman oksentelun takia :(

Tsemppiii naiset rasitustestiin, mua jännittää ens viikolla diabeteshoitaja soittelee, saas nähä mitä sanoopi mun tuloksista 5 kertaa on aamupaasto ollu koholla

Takaisin