Sokerirasitus/raskausdiabetes

Multa neuvolassa syystä tai toisesta kysyttiin, että haluanko mennä testiin.. Sukurasitetta ei ole, täytän 25 ennen lapsen syntymää ja painoa on tullut se kymmenisen kiloa tähän mennessä (rv 27+0..) No yllättäen, jos sain valita niin en mennyt (neulakammo järjetön) kun en kuulemma riskiryhmään kuulu...
 
Jonna.K, mulla sama juttu. Täytin siinä toisen kolmanneksen puolessa välissä 25 ja annettiin se vaihtoehto että voisin mennä jos haluan. Jätin väliin koska ei ole sukurasitetta eikä sillon ollut paino noussut hirveästi. Nyt ehkä hieman kaduttaa koska sf-mitta iso viikkoihin nähden ja painoa tullu nytte 9kg paikkeilla. Tällä hetkellä siis rv 26+4.
Kaipa mäki sinne pääsisin jos nytte sanoisin että oon tullu toisiin aatoksiin asian suhteen ja haluan että se varmistetaan mutta en sitte tiiä.. rakenneultrassa Sintti oli kuitenki (normaalirajoissa) pienempi kuin muut sen "ikäiset", siitäkin on silti jo kuusi viikkoa aikaa.. siinä ajassa kerkee tapahtuu kaikenlaista.
 
En kestä alussa arvot niin mallikkaasti, mut nyt pomppii ties missä lukemissa!!! ruokavalio tai muukaan ei ole muuttunut,
 
Jätä sokeri , hedelmät ja viljat kokonaan. Kokeile vaikka viikko.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Mä päätin jättää nyt ainakin sokerit, arvot edelleen hyvät, mutta painoa tullut sen verran paljon että säikähdin vähän! Mut mä en tajuu mistä se paino oikeestaan tulee kun kaikki mun syömiset mahtuu siihen ateriasuunnitelmaan,eli päivittäinen kalorimäärä on ihan sallituissa rajoissa??!
Voiks se olla ihan jo turvotuksesta? Ainakin työpäivien jälkeen on jalat kuin norsulla :grin
 
Mä olen nyt mitannut melkein viikon näitä sokereita, ja arvot ovat 4,0-5,3.
Eli ei todellakaan korkeat, vaan pysyvät hyvin tasaisina, vaikka söisi mitä. Pääosin syön kohtuu terveellisesti, ja aina omatekoista, mutta on syöty kakkua ja rahkapiirakkaakin, eikä silti sokerit nousseet. Tosin mun mahaan mahtuu todella vähän ruokaa kerralla. Tulee täysi olo tyyliin yhdestä leivästä. Ja näläntunnetta ei ole kuin aamuisin. Pitää melkeinpä kellosta katsoa, että milloin pitää syödä. 5 ateriaa kuitenkin syön päivässä? Joista kaksi on lämpimiä aterioita.
No, hyvä näin sokeriarvojen kannalta. Painoa on kilo vähemmän, kuin ekalla neuvolakäynnillä.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Voi perä :sad001
Onneksi ei tarvi kauaa. Tsemppiä!!!


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Emiciliini, millaisia arvoja sulla on kotimittauksissa ollut?


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Harmillista, todella :sad001 tsemppiä ja onneksi ei enää oo kauaa! Muakin kiinnostaa ne kotimittausten arvot,vähän tässä samassa junassa kun ollaan:wink
 
aluksi pysyi tosi hienosti mut nyt on ollu paastot (aamun ekat) 5.5-6.1 diabetes hoitaja oli tosi ihana ja kehui kuinka hyvää dieettiä oon pitänyt kun paino tippunu, eikä aterian jälk arvot oo noudsut ja sanoi myös että noihin paastoihin ei paljon itse syömisillään vaikuttaa vaan se on sukurasitteesta johtuvaa.. (olin siis varautunut kunnon saarnaan) ensin olisi antanut viikon armonaikaa kun meen lääkärille mut kävi sitten kysymässä vielä hänen mielipiteen japäättivät aloittaa heti... Illalla pistin ja nyt aamulla oli hyvät lukemat :)
 
Hyvä juttu!!! Vaikka onhan se pistäminen kurjaa :sad001
Mulla on (toistaiseksi ainakin) aamun ekat arvot olleet 4,0-4,3. Viikkoja 27+6.
Karppaamalla eivät juuri heilahda suuntaan eikä toiseen :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
hyvät lukemat sulla toivottavasti mul pysyy tolla 8ky annoksella ettei tarvi nostaa... Jos jotain positiivista pitää ajatella ni lupasivat ettei yli la:n mennä yhtään..
 
Hyi yäk, tässä just koitan pitää sokerilitkua sisällä. Tunti vielä jäljellä. Aikaiset aamut on edelleen haastavia etenkin, jos ei saa syödä tai juoda. Sain pahoinvoinnin takia mennä odottelemaan pieneen huoneeseen, jossa on sänky, et jos olis parempi olla, eikä tulis ylös. Alkaa nukuttaa, kun en viiden jälkeen saanut enää unta. Suunnittelen kans kauppareissua kotimatkalle ja päänsisäinen ostoslista alkaa kuulostaa aika hurjalta... Toivon hyviä tuloksia, mutta aavistelen huonoja.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Kääk, huomenna sokerirasitus edessä!
Mua on kovasti peloteltu siitä sokerilitkun ällöydestä... Mutta en ole helposti pahoinvoiva, joten uskon selviäväni oksentamatta.
Onko teillä tehnyt pahaa? Siis jotka olette jo litkunne "nauttineet".
 
Takaisin
Top