Sokerirasitus/raskausdiabetes

Mulla ainakin kirjotettiin ne neuvolakorttiin neuvolassa, josta lunttasin sitten :p
 
Mä kirjotin ylös kun hoitaja puhelimes kerto. Ei siis suurta mysteeriä ollu täs takana Citrus!
 
Kävin aamulla kokeissa ja pääsin 10.15 pois, klo 12 soitin omalle neuvola tädille ja tulokset oli valmiina :)
 
Kaikki hyvin sokerirasituksessa :D \o/ Mie jo pelkäsin, että nyt suklaakin jää.
 
Minä kävin aamulla testissä ja just sain tulokset. Paasto 4.7, 1h 5.8 ja 2h 6. Kaikki siis ok!

Olo vaan on vieläkin kehno. Heikottaa ja hirvee hedari! Ei ollu kyllä mikään miellyttävä kokemus...
 
neuvola lääkäri mittas että sf on liian iso--viikolla 25+3 oli mitta 28..eli yli ylä köyrien...sokeri rasitukseen siis joutuupi mnnä..30.9..

kuinka kauan tuo testi ny kestää?koska siitä saa tulokset?
 
Kestää pari tuntia ja tampereella tulokset sai ainakin neuvolasta seuraavana aamuna
 
Jolianna, mulla samoilla päivillä sf mitta nyt 27. Samoilla yläkäyrillä menen kun esikostakin. Silloin juuri tuon mitan takia ja mahan koon takia jouduin/pääsin kontrolliultraan kun epäiltiin isoa lasta, joka sitten olikin varsin pieni. Olisi jäänyt alle kolmekiloiseksi vaikka olisikin mennyt laskettuun aikaan, neiti syntyi 36+5 2270g!

Niin ja silloin kun nytkin kahdesti sokerirasitus raskaudessa eikä niissä ikinä mitään ollut.. Että älä huoli, murehdi. Ei välttis meinaa yhtään mitään tai voi käydä jopa päinvastoin kuin epäilevät niinkun mulle kävi.
 
Pakko avautua, suoraan sanottuna vituttaa kun pientä sikaa. Mä olin jo alkuraskaudesta ja yks arvo oli raja-arvo ja sen takia mulla ois raskausajan diabetes, mulla ei kyllä ole tässä yksikään arvo ylittyny vaikka oon nyt 11 viikon ajan mittaillu noita arvoja ja huomen aamulla ois uudestaan, en vaan tiiä mitä nuo siitä hyötyy, kun jos mulla on taas joku raja-arvo tai vaikka kaikki ois rajojen alle niin mulla silti pysyy raskausajan diabetes diagnoosi?? En ymmärrä ja en oo kuullu kenenkään muun joutuvan kahta kertaa jos ekassa rasituksessa on rd todettu. Ärsyttää siis tämän vuoksi niin suunnattomasti, taas resurssien tuhlausta.
 
Santtunen, on kyllä erikoista että joudut taas rasituskokeseen. Minulle neuvolassa sanottiin, että ei ole mitään järkeä sinne mennä toiseen kertaan, kun radi on jo todettu. o_O
 
Juu eilen vielä neuvolasta kysyin niin kuulemma olisi ihan normi käytäntö kaikkialla :O mutta juu arvot olivat kaikki pysyneet rajojen sisällä, mutta eipäs tuo tilannetta muuta kun diagnoosi radiin on jo. Mutta nyt ei tarvii tarkkaa mittailla, koitan aina satunnaisesti mittailla, jos vaikka tulisikkin joku muutos radiin.
 
Erikoista, luulis kotimirtauksien riittävän.. Täällä alkaa kolmas vko insuliinin piikitystä :/ sormenpäät hellinä kun pitää joka pv mittailla sokereita :/ onneksi nyt pysynyt hyvinä :)
 
Mimael:Lohduttavaa kuulla että ei aina ole sitten kyse kaikkein pahimmasta asiasta,ja kyllähän ihmisten rakenne muutenkin vaikuttaa varmasti tuohon sf mittaan..toisillahan kohtu levenee paljonkin sivuille ja joillain se tulee tosi ylös..enkä muutenkaan ole ihminen joka menisi oikein missäänasiassa "normi käyrillä":p
iltapaivällä saa kuulla uuden mitan...ja sekin täytyy ottaa huomioon että mittaajan vaihtuessa vaihtuu mitatkin +-2cm helposti..ja tietty vauvan asento vaikuttaa..
 
Testi on ohi, eikä paha ollutkaan. Litkuhan maistui ihan funlightin vadelma juomalta mutta makeampaa oli. En tietenkään sen enempää kuin mitä piti olisi voinut juoda. Tulokset saatu ja puhtaat paperit sain.
Paasto arvoni oli 4.6 (5.3), toinen mittaus juotuani sokeriluosta oli: 6.2 (10) ja kolmas arvo oli: 6.5 (8.6). Suluissa siis ne raja arvot.

MIKÄ HELPOTUS!!!
 
Muokattu viimeksi:
Myös joidui sokerirasitukseen kun pissatikun glukoosiarvot antoi epäilyksen aihetta. Tulokset olivat kuitenkin kaikki reilusti alle raja-arvojen. Aika helpotus, sitä rupesi kuvittelemaan jo vaikka mitä!
 
tänään käyty testissä ja hyi olkoon!oli työtä ja tekemistä ettei ylös tullu se litku..aivan järjetön närästys alkoi kun se mahaan asti kerkes ja nous tuon tuosta takasin suuhun...sitten alko ihan törkee väsymys..meinasin pystyyn nukahtaa ja nyttenki loppupäivä ollu ihan tööt..väsyttää niin pirusti...oliko muilla huomattavaa väsymystä tuosta testistä?vai johtuikohan tuo edes siitä testistä...huomenna pitäs saada tulokset..jänskättää!
 
Miula oli sen litkun juonnin jälkeen, meni kyllä päivän mittaan ohi.
 
täällä verikokeet edessä ku neiti kasvaa hyvin. lääkäri päätti ilman mitää virtsatestei yms taustalla pistää sokerimittaukseen mut kun neiti ei ole kokoa paikallinen vauva jotka on helposti vissii jopa alle kilon näillä viikoilla ku täällä syntyy yleensä pieniä heiveröisiä vauvoja ei mitää lähemmäs 4kg tai yli sen.
 
Mulla tuli kanssa kauhea väsy silloin siitä liemestä,se hoitaja sanoikin mulle silloin että monelle tulee väsymystä siitä.
 
Takaisin
Top