Sokerirasitus ja raskausdiabetes

Täällä tää hirveys on edessä 1.3 ei sitten nappais yhtään mut pakko ni minkäs voi..
 
Täälläpäin pitää kuulemma olla vahva sukurasitus tai bmi 35 tai yli että pääsee alkuraskauden sokerirasitukseen. Eli joudun siihen tutkimukseen vasta puolivälin tienoilla. Tuli vähän outo olo tuosta. En ole tarpeeksi lihava?
 
Mulla suositeltiin, kun BMI niukinnaukin 30. Ei muuten, mutta eihän se kivalta kuulosta paastota ja sen jälkeen juoda vaan jotain makeaa litkua. 12-16 viikolla pitäs käydä, mutta jos pahoinvoinnit vielä pahoja silloin niin menee myöhäsemmälle.
 
Mulla tää ois edessä muistaakseni vähän ennen puoltaväliä. Ikää 35 ja bmi himpun päälle 25 (lihasmassan takia lähinnä) ja ihan mielellänikin testaan kyllä, diabetestä suvussa.
 
Täälläpäin pitää kuulemma olla vahva sukurasitus tai bmi 35 tai yli että pääsee alkuraskauden sokerirasitukseen. Eli joudun siihen tutkimukseen vasta puolivälin tienoilla. Tuli vähän outo olo tuosta. En ole tarpeeksi lihava?

Oho! Onpa teillä korkea raja. Mulla bmi 19 ja viimeeksi tuli kiloja raskaudessa paljon (25 kg), niin terkka mietti siihen lähettämistä jo alkuraskaudessa. Mutta päätyi kuitenkin et meen puolivälissä, koska arvot oli viimeksi hyvät.
 
Ärsyttää, kun siellä labrassa täytyy istua niin pitkään, mitä tekemistä vois keksiä, kun ilmeisesti ei saa poistua ulos tms?
 
Ärsyttää, kun siellä labrassa täytyy istua niin pitkään, mitä tekemistä vois keksiä, kun ilmeisesti ei saa poistua ulos tms?

Mulla oli pädi mukana, luun lehdet ja katoin sarjoja mitä seuraan. Oli mulla villasukat kudonnan alla, mut en mä niitä sit saanu tehtyä ja näin pari tuttua ni meni jutellessa. Ainii ja poika soitti miehen kans FaceTime puhelun ku olivat aamupuurolla. Porukka vähän katto pitkään.
 
Tehäänks tää sokerirasitustesti vaan jos on riskiä diabetekselle tai suvussa ollu? Vai saako ite valita että haluaako vai ei?:wideyed:
 
Meidän kunnassa tehdään kaikille yli 25-vuotiaille. Plus sit tietty tota nuoremmille, joilla on riskitekijöitä.
 
Sama täällä, kaikille yli 25v tulee se normitarkastus ja jos riskiryhmässä (ylipaino, sukurasite, oireita jne) niin tulee kutsu jo aiemmin. Yllätykseksi toisen kanssa ei tarvitse mennä ollenkaan, kun ei riskiä ja edellisessä ei ongelmia. Mutta olen ymmärtänyt, että on paikkakuntakohtaista, voi olla hyvinkin eri tapoja.
 
Koska alkuraskauden sokerirasitus yleensä tehdään? Mietin laitanko neuvolaan viestiä perään, kun tänään ei ainakaan puhunut siitä mitään. Olin ymmärtänyt että mun ylipainon tähden joutuisin kuitenkin alkuraskaudessakin sokerirasitustestiin. Nyt viikkoja 13 ja seuraavan kerran neuvolajuttuja kuukauden päästä.
 
Koska alkuraskauden sokerirasitus yleensä tehdään? Mietin laitanko neuvolaan viestiä perään, kun tänään ei ainakaan puhunut siitä mitään. Olin ymmärtänyt että mun ylipainon tähden joutuisin kuitenkin alkuraskaudessakin sokerirasitustestiin. Nyt viikkoja 13 ja seuraavan kerran neuvolajuttuja kuukauden päästä.

Mulla oli laitettu lyijykynällä äitiyskorttiin eka viikoilla 12-16 ja toinen 24-28 viikoilla. Noi tietty voi olla eri paikasta riippuen, et en tiedä onko vakiot.
 
Mulla ei ainakaan ollu puhetta tommosesta ekalla neuvolakäynnillä. Mut voi tietty olla et tulee sit myöhemmin
 
Mulle sanottiin ekassa neuvolassa, että toi on edessä siin puolivälin paikkeilla iän ja sukurasitteen perusteella.
 
Mää niin toivon etten tällä kertaa joudu! Viime raskaudessa jouduin kaks kertaa kun eka kerran oksensin niin rajusti että meni "pilalle" toka kertakin ihan tuskaa... Hyi
 
Mä olin niin ymmärtänyt joutuvani alkuraskaudessakin tähän merkittävän ylipainon tähden, mutta en sitten vissiin joudu. Tai no huomenna rv 14+0 ja seuraavaan neuvolaan kuukausi eikä puhetta oo ollut, niin ei sitten :grin Kysyin asiaa neuvolasta ja sieltä vastasi joku eri tyyppi, että yleensä viikoilla 24-28 vasta.
 
Mie joudun käymään kahdesti, kuten epäilinkin....
Sukurasite ja ikä, niin täällä laitetaan tuplana. Yök yök yök.
Rv 12-16 pitää käydä eka.
 
Täällä suositeltiin menemään vk 14-15. Itsellä ihanuus edessä 20.3. :hungover: Viime raskaudessa oli paastoarvo ihan himpun yli rajan. Lisäksi sukurasite, ikää kohta 36 ja painoakin liikaa :nailbiting: No toivotaan, et ois kaikki ok ja tarviis vain tuo yksi kerta käydä. Viimeksi jouduin kotona sokereita mittaamaan, mutta ei ne sit sillon enää ollut koskaan rajojen yli.
 
Takaisin
Top