Sokerirasitus ja raskausdiabetes

OurMiracles

Piirimestaruustason postaaja
Syyskuun äidit 2019
Toukokuiset 2021
Onko teillä sokerirasitus ajankohtainen? Mulle se ei sääntöjen mukaan ole pakollinen, mutta terkkari suositteli, että ehkä kannattaisi kuitenkin vapaaehtoisesti mennä..

Mietinnässä siis, viitsiikö mennä vain varmuuden vuoksi.o_O
 
No mä oon menossa 14.2 ku samal ottaa ne sikiöseulonta kokeet. Ärsyttää ku vasta joulukuussa kävin. Mulla siis viime raskaudessa ruokavaliohoitoinen Radi. No voipahan istuskella ja katella pari tuntia ohjelmia pädistä ja jos sais esikoisen villasukat valmiiks ennen kesää...
 
Mulla kans verikoe piakkoin tulossa.. ehkä tuon sokerirasituksen voisi ottaa sitten myöhemmin, jos alkaa tuntua siltä
 
Esikoisen aikana kävin kahdesti, koska olin yli 25v ja lähisuvussa diabetesta.
Ei ollut minulla raskausdiabetes, ja tällä kertaa yritän sanoa, että kävisin vain yhden kerran..
Minusta se oli ihan kamalaa. Ei pistäminen, vaan se sokerilitku. Siitä tuli järkyttävän paha olo ja sellainen karmea "vadelma funlight mehutiiviste" kun piti aamupalaksi kiskaista, niin ajatuskin taas etoo...
Täällä siis makuina vain vadelma... cola jossain makuna ja se ehkä uppoaisikin... mutta se vadelma... :hungover:
 
Mä oon menossa (koska ikä yli 25v) jossain raskauden puolivälissä muistaakseni. Just tiistaina neuvolassa terkka sanoi tarkemman viikonkin, mut en enää muista :grin viime raskaudessa ei radia ollut. Rasitus sujui odotusten vastaisesti yllättävän hyvin, eikä litkukaan ollut niin pahaa kuin odotin. Meillä sen sai ainakin juoda ihan rauhassa, kun kovin kaikki pelottelivat, että se pitää yhdellä siemaisulla juoda.
 
Onko teillä sokerirasitus ajankohtainen? Mulle se ei sääntöjen mukaan ole pakollinen, mutta terkkari suositteli, että ehkä kannattaisi kuitenkin vapaaehtoisesti mennä..

Mietinnässä siis, viitsiikö mennä vain varmuuden vuoksi.o_O
Hmm... riippunee siitä millainen tyyppi olet.. jäätkö vatvoo vai ei? Itse en varmaan olisi mennyt vapaaehtoisesti ja ärsytti mennä ”pakosti”, sen verran ikävänä koin testin
 
Sai juoda rauhassa, mutta itse en ainakaan ois kyennyt juomaan sitä kauhean rauhassa.. kokeilin ja meinasi tulla samaa tietä eka nielaisu ylös, oli siis juotava loput kerralla.. :bored::hungover:
 
Mäkin oon yli 25 eli jossain vaiheessa tulossa. Viimeksi en pitänyt mitenkään pahana, mutta silloin sain oma huoneen jossa sain nukkua. Jos pitäisi odottaa käytävällä niin ärsyttäisi :rolleyes: Nyt menen vissiin eri sairaalaan ottamaan kokeet kun ollaan muutettu, ja luulen että käytäväpaikka odottaa :meh:
 
Mulle sanottiin että nykyään suositellaan kaikille. Mut ylipainon tähden varmaan joka tapauksessa joutuisin. En muista koska, mutta jossain kohtaa kuitenkin edessä.
 
Mulla on kaikinpuolin pakollista. Ootan sitä jo kauhulla. Esikoisia odottaessa meinasin pyörtyä sinne, mua vietiin jo sängyllä ensiapuun lepäilemään. Ihan kauheeta koko touhu. Ei se litkukaan oo paha, muttako ei saa juoda tai syödä aikoihin mitään ja verta vaan otetaan. :hungover: Sais edes pötköttää jossain, mut meillä joutuu käytävällä notkumaan.
 
Mullekin neuvollassa oli merkattu viikoille n.24. Kuitenkin kysyin siitä neuvolalääkäriltä, joka sanoi ettei näe sitä tarpeelliseks kun alle 30-v. ja suvussa ei diabetesta. Toki, jos jotain epäilyttävää ilmenee raskauden aikana niin sitten rasitus edessä.
Vapaaehtoisesti en siis mene.
 
Minulla ollut radi kahdessa ensimmäisessä raskaudessa ja kahdessa viimeisimmässä ei ollut. Nyt varmasti taas on, kun en kerennyt noita raskauskiloja pudottamaan ja itsekuri hukassa muutenkin tämän syömisen kanssa. Saa nähdä nyt koska ensimmäinen rasitus on, varmasti selviää ti, kun ensimmäinen neuvola.
 
Minulla ollut radi kahdessa ensimmäisessä raskaudessa ja kahdessa viimeisimmässä ei ollut. Nyt varmasti taas on, kun en kerennyt noita raskauskiloja pudottamaan ja itsekuri hukassa muutenkin tämän syömisen kanssa. Saa nähdä nyt koska ensimmäinen rasitus on, varmasti selviää ti, kun ensimmäinen neuvola.

Mä jotenkin tyhmänä oon ajatellut et se tulee automaattisesti sit seuraavissakin raskauksissa jos on kerran jo tullut.
 
Minä oikeastaan haluaisin mennä sinne hyvinkin pian, koska on riskitekijöitä niin paljon. Luulen kuitenkin että täällä sinne pääsee vasta jossain puolivälissä. Lähinnä pelkään (tuloksen lisäksi) että saan montakin päivää kestävän päänsäryn siitä kokeesta.

Eihän se varsinaisesti pakollinen kenellekään ole niinkuin ei mikään muukaan tutkimus , ainoastaan vahva suositus.
 
En ole koskaan vielä ollut sokerirasituskokeessa, vaikka ikää nyt 33 ja 4 raskautta takana. Tällä kertaa ajattelin mennä, jos ei muuten, niin ihan mielenkiinnosta. :wink
 
Sain synninpäästön tänään neuvolassa - ei tarvitse osallistua ellen halua. Viimeksi ollut huippuhyvät lukemat ja bmi ennen raskautta alle 25! Luulin että tulee automaattisesti kun on ylittänyt tietyn iän mutta ei. Esikoisen kanssa oli todella hyvät arvot. En ajatellut mennä ellei herää syytä epäilykseen
 
Itse varasin juuri ensimmäiseen rasitukseen ajan maaliskuun puoleen väliin. Jos siitä pääsen läpi niin toinen vielä myöhemmillä viikoilla.
 
Menossa olen, jos nyt raskaudessa sinne asti päästään. Vähän kyllä kauhistuttaa tuo jo etukäteen, mut kai siitä jotenkin selviää. Yksilöllistä varmaan sekin kuinka huono olo siitä ees tulee.
 
Meillä ei ollut mitään puhetta vielä sokerirasituskokeesta o_O
Kuulostaa kyllä epämiellyttävältä. Jos suositellaan niin eiköhän sitä sen verran kestä, mutta en kyllä vapaaehtoisesti ilmoittaudu :p
 
Takaisin
Top