Sokerirasitus ja raskausdiabetes

Mä aion suoraan kieltäytyä ja sanoa että antakaa mielummin lansetteja niin laitan kaikki arvot ylös niille. Mä en oo kuukausiin syönyt edes 10g hiilaria/päivä, joten kuolisin todennäköisesti tollaseen myrkkyannokseen. Mulla todettiin todella haastava insuliiniresistenssi raskauden jälkeen, jonka aikana oksetti ennen ja jälkeen ihan minkä tahansa syöminen. Laihduin 20kg jopa alipainon puolelle sellaisesta lievästi ylipainoisesta. Endo määräs mut ketoosi-ruokavaliolle ja tässä sitä mennään todella hyvässä kuosissa, ei merkkiäkään radista niin kuin viime kierroksella:) Suojelen tätä toista vauvaa ihan hulluna kaikilta hiilareilta.
Mitä ootte mieltä, riittäähän tuo arvojen mittaaminen? Ei ne varmaan tuu mua kotoa raahaa sinne kokeisiin:grin
 
Ensimmäisessä rasituksessa käyty tänään. Hieman teki tiukkaa sokerilitkun juominen, mutta muuten meni aika mukavasti sarjaa katsoen. Makuna mulla oli sitruuna mikä oli huomattavasti parempi kuin edellinen vadelma.
 
Mulla olis huomenna edessä tämä ihanuus. Huoh. Eniten jännittää kuinka kova nälkä ehtii tulla :D Ja toisaalta kyllä sekin, että tuleeko huono olo ja onko tulokset kunnossa... viime raskaudessa meni eka arvo 0,1 yli :shifty:
 
Mulla olis huomenna edessä tämä ihanuus. Huoh. Eniten jännittää kuinka kova nälkä ehtii tulla :D Ja toisaalta kyllä sekin, että tuleeko huono olo ja onko tulokset kunnossa... viime raskaudessa meni eka arvo 0,1 yli :shifty:

Puoli tuntia takana, 1,5 h vielä edessä. Toistaiseksi kaikki hyvin. En onneksi etukäteen muistanut, että sitä litkua pitää juoda niin paljon! Vadelman makuista täällä :hungover:
 
Itsellä meni paasto 0,2 yli joten radi diagnoosi tuli sitten tähän raskauteen. Huomenna saan mittarin ja ohjeet. Muut arvot oli kunnossa.
 
Mä kun en oo koskaan vielä sokerirasitukseen joutunut, niin jos sen testin tekee aamusta, niin onko sen jälkeen yleensä vielä ihan työkykyinen olo? Mietin tuleeko yleensä hirveä pahoinvointi tms, että mille päivälle sitä testausta yrittäis varata...
 
Mä kun en oo koskaan vielä sokerirasitukseen joutunut, niin jos sen testin tekee aamusta, niin onko sen jälkeen yleensä vielä ihan työkykyinen olo? Mietin tuleeko yleensä hirveä pahoinvointi tms, että mille päivälle sitä testausta yrittäis varata...

Mua rupesi väsyttämään tosi paljon, mutta muuten oli ihan ok olo. Mutta ymmärtääkseni se on tosi yksilöllistä miten siihen reagoi eli jos mahdollista, niin itse pelaisin varman päälle ja menisin sellaisena aamuna, että ei olis pakko mennä töihin rasituksen jälkeen.
 
Mua ei oo koskaan laitettu sokerirasitukseen. Kriteerit ei oo täyttyneet ja sit myöhemmin on tuumattu, että mennään samalla kaavalla jos ei mitään erityistä tule.
 
Mä kun en oo koskaan vielä sokerirasitukseen joutunut, niin jos sen testin tekee aamusta, niin onko sen jälkeen yleensä vielä ihan työkykyinen olo? Mietin tuleeko yleensä hirveä pahoinvointi tms, että mille päivälle sitä testausta yrittäis varata...
Mulla sattui osumaan loma-ajalle sokerirasitus pari vuotta sitten. Mutta muistelisin, että oisin sen puolesta ollut työkykyinen, kunhan sain eväät syötyä :)
 
Itsellä ei ole oloon ollut sokerirasituksella vaikutusta. Kunhan ottaa eväät mukaan tai käy syömässä jossain sen jälkeen, niin ihan normaali olo on ollut.

Tänään sain mittarin ja ohjeet seurata viikon aamun osastot ja ruokailujen jälkeen sokerit. Jos tulokset Ok, niin seuraavan kerran sama joskus puolivälin jälkeen.
 
Mulla iän ja sukurasitteen takia olis pitänyt olla jo ensimmäinen testi (just tarkistin että 16. viikolla viimeistään, joka vetelee nyt viimeisiä päiviä), mutta jäipä varaamatta. Viimeksi neuvolassa oli tästä puhetta ja terkkari kysyi että olenko käynyt, mutta siinä vaiheessa oli vielä sen verran pahoinvointia, että eipä paljon olisi pystynyt olemaan syömättä ja sen jälkeen kitata sokerilitkua. Nyt ehkä tällä viikolla olisi olon puolesta voinut mennä, mutta eipä sitten tullut aikaa varattua. Pitää varmaan sen toisen aikaikkunan kohdalla sitten mennä tsekkamaan tämäkin.
 
Täällä istun ite tällä hetkellä ekassa sokerirasituksessa, nyt 15+6.
Täällä on vadelman makuinen se litku ja meinasi kahdesti tulla takaisin ylös, ihan järkyttävän pahaa.. vaikka onkin vain kuin mehu, en ymmärrä miksi en voi sietää sitä..
Nyt odotellaan, ja toivotaan että kestää sisällä..
Tätä rääkkiä joutuu käymään vielä toisenkin kerran...
 
Täälläkin oli tänään ohjelmassa sokerirasitus. Hetkeksi tuli vähän huono olo ensimmäisen tunnin aikana, mutta muuten oli vain tylsää odotella ajan kulumista.
 
Eilen oli sokerirasitus (16+5) ja just jäi paastoarvot onneks rajan alle: 5,2 paastoarvo, 1h 4,5 ja 2h 5,0. Aika jännä, että korkein arvo tuo paastoarvo o_O Insuliinia siis hyvin pukkaa, mutta lepoarvot rupeaa olemaan aika korkeet...
 
Mulla väsytti kovasti rasitusten jälkeen, ja muutenkin oli aika inhottavaa. Toka kerta meni helpommin, mutta väsytti niin että päikkärit oli pakko ottaa kesken etätyöpäivän.
 
Takaisin
Top