Sokerirasitus ja raskausdiabetes

Mulla arvot olleet hyviä, muutama ylitys paastossa, neuvolatäti oli tyytyväinen ja sanoi että vielä pärjään ruokavaliolla mutta silti tuli äippäpolille heti aika, ens maanantaina... Näinköhän kuitenkin alkaa insuliini :-(
 
Kokeile vadelmavaahtis aamupäivältä vähentää hiilareita ja kato onko paremmat arvot? Paastoon kannattaa kokeilla tarpeeks myöhästä iltapalaa, proteiini pitoista ja tarpeeks runsasta syömistä, jotta kropalle on polttoainetta yöks, ettei maksa ala tuottaa sokeria, kun polttoaine loppuu :)

Näillä keinoilla mulla pysyy arvot kurissa( tietystinyt auttaa toi lääkitys) mut 2 ekaa sain noilla keinoilla mentyy ruokavaliolla loppuun asti :) Mulla ei aamupäivällä kroppa kestä hirveesti hiilaria, eli leipää, marjoja ja hedelmiä ei oikein kannata hirveesti aamupäivällä syyä kun sokerit pomppaa. Iltapäivästä ja illasta taas on ok syyä enempi hiilaria, ei vaikuta niiherkästi sokereihin :)

Toivottavasti noista neuvoista olis jotain hyötyy :)
 
No onpas jännä jetsu et ovat äitipolille ajan laittaneet? No mut eiköhän ne ultraa siellä, pääset kurkkimaan pikkuista :)
 
Mullakin tuli taas radi-diagnoosi. Tosin just siinä ja siinä oli. Paasto oli tasan rajalla. Muut ok. Mun mielestä se on outoa, kun edellisessä paastot oli koko ajan ok ja tunnin arvo oli se ongelma. Diabeteshoitajan mukaan raskauden vaihekin voi vaikuttaa, eli ehkä taas muuttuu samanlaiseksi puolivälin jälkeen. Nyt mittailen ja puhelinaika diabeteshoitajalle taas syyskuun alussa.
 
Joo, outoa kun neuvolatäti sanoi että lähete menee jokatapauksessa mutta ei kiireellisenä, et voi mennä loppuraskauteen ennen kuin tulee aika :-o noh, positiivisena toi ultraus <3 näkee pikkuisen viel ennen ruta. Ja pitäs vaan miettiä että kaikki vauvan parhaaksi :-)
 
Radi harvoin näkyy oireisena, näin ainakin lähipiirissä...

Ehkäpä mulla nää oireet sitten vaan liittyy normi raskauteen tai sitten hempat on laskenu ja oireet johtuu siitä, saas nähdä.
 
Tällä hetkellä aamuisin menee 1 ruisleipä viipale ( jossain vaiheessa voi olla et joutuu jättää pois). Siihen päälle rasvaa sipasu, vähä rasvasta juustoa ja leikkelettä viipaleet, kurkkua, tomaattia, paprikaa ja salaattia vaihdellen, mitä ny sattuu olemaan. Paprika muuten joillain nostaa verensokeria aamuisin nautittuna. Kahvikuppi, ja joko 1% maustamaton viili tai mikrossa tehty kuppi munakas 1-2 munasta ( tää on helppo ja nopee munat öljyttyyn kahvikuppiin, suolaa ja maitoa sekaan, sekoitus ja 2 min mikroon ja voila syömään).

Tällä hetkellä kroppa sietää noita, ettei lähde sokerit liiaksi nousuun. Toisilla on ettei kroppa siedä aamuisin ollenkaan maitotuotteita ja toisilla taas sietää. Puuro olis kans hyvä, nyt en oo vähään aikaan sitä kokeillu, mut sekin olis vaihtoehto :)
 
Mä vedän puuroa vadelmilla ja kupin teetä :-) tullut oikein himo puuroon:-D neuvolatäti sanoi että voi olla et sekin alkaa nostattaa arvoja jossain vaiheessa :-(
 
Mie söin tuossa puuroo, mut muutamana aamuna oli arvot 7.6, joten jätin suosiolla pois ettei nouse yli. Ja marjoja olis kiva syödä, muttei pysty aamupäivällä, nousee liikaa... :(
 
Itsellä on rasitus edessä noin viikolla 26. Iän ja sukurasitteen takia. En mitenkään innolla odota, mutta onhan se hyvä selvittää. Mies kävi joku aika sitten itse kokeessa ja ei kuulemma ollut kovin kamala, mutta itsestä tuntuu kamalalta ajatukselta paastoamisen jälkeen makean nesteen juominen.
 
Edelleen kiitos Huli! Ihania ideoita. En osaa syödä tarpeeksi paljon aamuisin....enkä kyllä iltaisinkaan. Kaks ruisleipää päällä jotain on varmaan se vakio. Hedelmät ja marjat laitto pomppaamaan arvot viimeksi...nyt en o kokeillu.niin ja puurot kans. :( viili kyllä maistuu...jos sitä kokeilis :)
 
Edelleen kiitos Huli! Ihania ideoita. En osaa syödä tarpeeksi paljon aamuisin....enkä kyllä iltaisinkaan. Kaks ruisleipää päällä jotain on varmaan se vakio. Hedelmät ja marjat laitto pomppaamaan arvot viimeksi...nyt en o kokeillu.niin ja puurot kans. :( viili kyllä maistuu...jos sitä kokeilis :)
 
Täällä istun rasituksesssa. Ihan ärsytyksestä varasin sen vasta näin myöhäselle (15+5), ku tietää tuloksen kuitenkin..
 
Mulla myös aamulla sokerit "korkeella", yleensä 5,3-5,7. Oon yrittänyt syödä illalla mahdollisimman myöhään ja kokeillut puuroa yms. mutta mikään ei auta... Joutuukohan tässä sitten kohta turvautumaan lääkehoitoon :/
 
Voi olla et tarjoovat sulle lääkehoitoa tueks tuohon, jos ei paastot pysy alle 5.5 :(
 
Syöthän Miiaaliina tarpeeksi proteiinia illalla? Mulla aamuarvot nousee, jos paasto on liian pitkä eikä illalla viimeiseksi sö reilusti proteiinia. RAhkaa ja marjoja vedän iltapalaksi.

Mulla on vielä kestänyt hyvin kaikkea syömistä arvot. Viime raskaudessa aamupala nosti sokereita helposti. Silloin piti jättää puurosta maito ja marjat pois ja voisilmä tilalle. Rasva tasaa sokerin imeytymistä. Puurossa on hurjasti hiilaria, eli monilla ei aamuarvot sitä kestä.
 
Pitääkin kokeilla tuota rahkaa, kiitos vinkistä!
Mulla tulee melkeen 11h ilta- ja aamupalan väliin kun nukutaan esikoisen kanssa niin pitkään. Ruuan jälkeiset arvot ovat kyllä enemmän kuin kunnossa.
 
Täällä istun rasituksesssa. Ihan ärsytyksestä varasin sen vasta näin myöhäselle (15+5), ku tietää tuloksen kuitenkin..

Niin onkos melkein kaikki jo käyny ekassa rasituksessa? Kun tossakin sanotaan "myöhäselle" ja aiemmin ketjussa joku mainitsi rv12-16. Minkähän takia mulle terkkari sanoi "varaa sillai et 16vko täynnä, eli aikaisintaan 12.8.". Mä meen siis pco-rasitteen takia ja nyt ylihuomiselle aika varattuna...
 
Takaisin
Top