Sokerirasitus ja raskausdiabetes

Iloplussa, kyllä mäkin ne hampaat pesin ennen ku rasitukseen menin.. en kyl usko, että se vaikuttais tuloksiin.
 
Jos on ksylitoli hammastahnalla pessy, niin sehän on makeeta ja voi vaikuttaa tuloksiin lähinnä siis siihen paastoon. Mut siis kyllä mun mielestä sillon on jo muutenkin taipumusta olla sokerit koholla, kuin pelkkä tuo hampaiden pesu kohottais sitä niin rajusti et se hälyttäis. Kun diabeteshan on sokeriaineenvaihdunnan häiriö, joten jos ei taipumusta siihen ole eli toisin sanoen se pelaa normaalisti niin ei siihen silloin vaikuta hampaiden pesu. Eikä kyllä muukaan syöminen, eli sokerit ei normaalilla ihmisellä heilahtele syödystä ruuasta sillä tavalla kun diabeetikolla:)
 
Mulla on sokerirasitus myös tulossa jossain vaiheessa, iän takia. Alkuraskaudessa mietin, että miten ihmeessä siitä selviää jos pahoinvointi ei hellitä, mutta onneksi näyttäisi helpottaneen. En kyllä siltikään odota sitä innolla..
 
Minä olen myös menossa rasitukseen. Ensi maanantaina on toka neuvola, niin siellä varmaan saan ohjeet ja ajan.
 
Toistaiseksi ei pelkoa sokerirasituksesta. Oli paino vähän tippunu ja pitkän sokerin tulos oli hyvä! Huh! Oon kyllä yli 25 ensiodottaja, mutta....ei se sit varmaan ole täällä meillä niin justiin... :D
 
Mä jouduin viime raskaudessa, ikää 24v. + ylipaino. Kaikki onneks kunnossa eikä ollut radia. Varmaan tässä raskaudessa mennään taas..
 
Täällä käyty sokerirasituksessa ja paastoarvo 5,7 jonka takia narahti raskausdiabetes. Muut arvot kunnossa. Maanantaina mittarin haku ja ruokavalio-ohjeet.
 
Mäkin olin sillon reilu vuos sitte iän takia sokerirasituksessa, puhtaat paperit sain. Nyt en joudu ellei tuu esim. Pissaan sokeria ( sitähän ne neuvolassa seuraa) kyllä mä pesin hampaat ihan normaalisti eikä siitä ollu mitää puhetta. Ja edellinen päivä on hyvä syyä terveellisesti ettei illasta esim. Vedä kaikkee herkkua kun jollain sekin oli vääristäny tuloksia.
 
On ihan normaalia, me jotka joudutaan aikasemmilla viikoilla käymään niin meillä on esim. Edellisessä raskaudessa ollu radi, niin sen takia tarkastetaan jo aikaisemmilla viikoilla tuo :)
 
Tänää neuvolassa kysyin ni mulla on sokerirasitus vasta joskus syksyllä rv22-24
 
Ens ti olis rasitus :( ...en jaksaisi ollenkaan...viimeksi siis oli radi. Ahdistaa koko homma.
Lähinnä ne jatko piikittelyt ja seurannat (mitkä ei kertaakaan ylittynyt viimeksi). Ruokavaliolla onneks selvisin...mut ahdisti silti ihan liikaa se ramppaaminen lääkäreissä.
 
- Onko ollenkaan mahdollista, ettei radia olis, jos on ennen ollu?

- Mulle sanottiin, että se tehdään nykyään kaikille?! Vai olisko vaan meidän kylällä :-)

- Ylipainosta aina mainitaan, mut tiedän useamman hoikan joilla on ollu myös.. Itselläkään ei aiemmin ole ylipainoa ollut. Nyt ehkä vähän ;-) Turha itsensä ruoskiminen siis pois!

- Ruokavaliolla oon ennen selvinnyt. Tsempit muillekin syömistensä kyttäilyyn! :Heartred

Rasitusta odotellessa...
 
Ilmeisesti on mahdollista, ettei tuu, mut aika harvinaista on?

Ja hoikillekin voi tulla, mut sillon sukurasite on kova ja se on hankalampi hoitaa, kun laihduttamaan et pysty, kun oot jo jo valmiiks hoikka.

Ja suurimmalle osalle odottajia se nykyään suositellaan tehtäväksi :)
 
Sokerirasitukseen ei joudu, jos on:

A: alle 25-vuotias, normaalipainoinen ensisynnyttäjä, jolla ei ole suvussa diabetesta

B: alle 40-vuotias normaalipainoinen uudelleensynnyttäjä, jolla ei ole suvussa diabetesta ja aiemmissa raskauksissa sokeriarvot ok ja normaalikokoinen vauva

Mä siis tällä kertaa vältyn, wohoo!
 
Mä oon ihan normaalipainoinen ja silti on nyt kolmannen kerran radi... mutta mun äidillä on 2 tyypin diabetes eli sukurasite löytyy. :-/
 
Ihan pakko kommentoida tähän väliin, että 2 tyypin diabeteksellä ja raskausdiabeteksellä ei oo muuta yhteistä, kun että raskausdiabeteksen jälkeen on kohonnut riski/todennäköisyys sairastua 2 tyypin diabetekseen.

Itellä rasitus 5.8., kaikissa edellisissä ollut radi, joten tuskin tässäkään poikkeusta tulee :)
 
Takaisin
Top