Sokerirasitus ja raskausdiabetes

Kävin juuri sokerirasituksessa. Kyllä meni helposti. Tosin jos olisi ollut ensimmäisen kolmanneksen aikana niin sitten olisi voinut tulla oksennus ku silloin kaikki teki pahaa. Kamalin osuus oli noi verikokeet

Kävin juuri sokerirasituksessa. Kyllä meni helposti. Tosin jos olisi ollut ensimmäisen kolmanneksen aikana niin sitten olisi voinut tulla oksennus ku silloin kaikki teki pahaa. Kamalin osuus oli noi verikokeet

Mä en olis selvinnyt ekalla kolmanneksella sokerirasituksesta. Kaikki appelsiinia makeampi sai sillon oksentamaan kaaressa, ei puhettakaan että olis sen litkun saanut juotua. Saatika sitten se paastoaminen.
Nyt kun tuli käytyä useampi viikko sitten, ei ollut mitenkään paha. Ei se juoma edelleenkään hyvää ole, mutta hyvin siitä selvisi.

En olisi kanssa ensimmäisellä kolmanneksella kestänyt sitä paastoamista! Sillon söin tunnin välein vähintään näkkäriä.. huh onneksi nyt riittää jo 2-3tunnin ruokailuvälit

Mullakin huomenna aamulla se testi...kauanko pitikään olla paastoamatta? Oon nyt vedellyt urakalla glögiä ja piparia ☺

Oon kyllä herkkämahainen, mutta onko muilla menny maha sekasi sokerirasituksesta?
Täällä tuli koko seuraavan päivän ihan vesiripulia ja mä liitin sen ainaki tuoho litkuun. Siinä 1h ja 2h verikokeiden välissä tuli muutenki huono olo ja sellanen makee polttava närästys.

Mulle sanottiin labrassa että 10h riittää. Sokeritasituksen tulokset oli normaalit. Rasitus keskiviikkona ja torstaina sain tulokset. Huh.

Oon seurannu plussauksesta asti, tablettilääkitys aloitettiin nt-ultran yhteydessä ja vauvan koko arvioidaan joulukuun alussa ja päätetään jatkosta :)

Moikka. Minä sain diabetes tuomion pari viikkoa sitten. Olin edeltävänä päivänä ollut kuumeessa, mutta menin aamulla testiin silti, kun olin sen varannut enkä saanut peruttua. Kysyin, että ottavatko testi ja sanoivat, ettei ole haittaa taudista kunhan on paaston suorittanut. Jäin kiinni testissä niin, että paastoarvo ja 1h arvo ylittyivät noin yhden pykälän. :/

Jätin tällöin ruokavaliostani kaiken valkoisen sokerin pois ja loputkin viljat vaihdoin täysjyvään. Nyt sain eilen mittarin kotiin, että pääsen mittailemaan arvoja... tämän aamun paasto-arvo oli 3,8, joka on todella hyvä. Sen jälkeen alkoikin minua mietityttää, kun katsoin yhden tunnin jälkeisen arvon tuosta syönnistä, joka oli 3,2... :O Eikös se ole jo melkoisen matala. Tuossa vaiheessa minulla kuitenkin oli jo nälkä, kuten yleensä minulla on tuohon aikaan, ja ajattelin sen johtuvan siitä. mittasin sitten 1h lounaan jälkeisen arvon, joka oli 3,8! Söin lounaalla niin paljon, että en meinannut jaksaa loppuja syödä. Tuolloin tunnin jälkeen vasta tuntui, että oli ns. ähky väistynyt ja silti arvo näyttää tuolta. Nyt jännityksellä odotan, mitä iltaruuan jälkeen tuo mittaus näyttää.

Miksi minusta nämä arvot tuntuvat todella matalilta? Voiko vain olla, että tuo infektio vaikutti sittenkin noihin testi mittauksiin ja todellisuudessa ei minulla mitään diabetestä olekkaan? Onko teillä muilal käynyt näin?

Löytyi tänään jotain positiivista tästä koettelemuksesta: Insuliinihoitoista (ainakaan piikittävää) ei anneta mennä yliajalle! Hip, hei :gen014 Mulla on siis max.10vkoa ja 2pvää odotusta jäljellä!!

Ruusutarha, kuulostaa kyllä tosi matalilta sun arvot! Mut eikö se oo toinen puoli tätä "tautia", että arvot laskee liiankin alas?

Muokattu viimeksi:
Täällä ei anneta tablettihoitoistakaan mennä yliajalle:)

Ruusutarha: Mulla on yks aamupaasto ollu 3.8 tai 3.9 ja neuvolassa heti tartuttiin siihen. Kyseli mitä söin illalla oliko kuinka pitkä paasto. Ymmärsin että aamupaastoarvo ei sais olla liian matala.

Arvot on edelleen pysyny hyvinä, ei vaan muista mitata. Vähän hävettää ku on joiltako päiviltä aamun paastolukema ja seuraava onki iltapalan jälkeen. Ei vaan muista ja monesti lähtee käymään kaupassa/kävelyllä/puistossa ja seuraavan kerran ku katsoo kelloa tajuaa että olis pitäny puoli tuntia sitten mitata....

Täällä mittaillaan kanssa sokereita päivittäin, tiistaina uudelleen diabeteshoitajan juttusille. Paastoarvo ylittyy joka kerta, vaikka kuinka noudattaa syömisiä.

Täällä mittaillaan kanssa sokereita päivittäin, tiistaina uudelleen diabeteshoitajan juttusille. Paastoarvo ylittyy joka kerta, vaikka kuinka noudattaa syömisiä.

Koita syyä illalla viimeiseksi vielä jotain proteiinipitoista. Sillä moni saa aamun aisoihin. Tässä ketjussa löytyy monta hyvää vinkkiä.

Koita syyä illalla viimeiseksi vielä jotain proteiinipitoista. Sillä moni saa aamun aisoihin. Tässä ketjussa löytyy monta hyvää vinkkiä.

Ja jos illalla nautitut proteiinit ei auta, kokeile hiilihydraattien lisäämistä, leivän tai puuron muodossa. Miulla ei auttanut illalla syödyt proteiinit vaan myöhäinen iltapala ja hiilarit.

Ilmeisesti mullakin tulokset ok, kun kävin kanta.fistä katsomassa: 5.2, 8.1 ja 6.4. Ei oo kukaan ollu yhteydessä neuvolasta ja testi oli jo viime tiistaina.

Takaisin