Sokerirasitus ja raskausdiabetes

IMG_2766.jpg IMG_2765.jpg
Mulla taas näkyy näinkin yksityiskohtaiset kertomukset, mut näissä tosiaan kestää sen 1-2 viikkoo aina, ennen ku näkyy.
 
View attachment 44819 View attachment 44818
Mulla taas näkyy näinkin yksityiskohtaiset kertomukset, mut näissä tosiaan kestää sen 1-2 viikkoo aina, ennen ku näkyy.

Mullakin näky joskus mutta poistuneet jostain kumman syystä ihan kaikki. Tosin tästä raskaudesta ei ole koskaan mitään näkynytkään. Vaikka välillä olen katsonut.
 
Mullakin näky joskus mutta poistuneet jostain kumman syystä ihan kaikki. Tosin tästä raskaudesta ei ole koskaan mitään näkynytkään. Vaikka välillä olen katsonut.

Hassua. Mulla on poistunu vaan ne asiat mitä on edellisellä asuinpaikkakunnalla kirjotettu. Kaikki tiedot löytyy edelleen siltä ajalta, ku oon täällä asunu (n.2v.). :eek:
 
Kuuden päivän kotiseuranta suoritettu eikä yhtään ylitystä :) Arvot olleet lähes täydelliset. Syönyt olen normaalisti, toki pitänyt paremmin huolen ruokarytmistä sekä panostanut ruoan laatuun. Karkit ja muut makeat on saanu jäädä kauppaan Tänään soitto neuvolaan jatkosta. Uskon että tästä on hyvä jatkaa odotusta hyvillä mielin. Tänään rv 27+0.
 
Mulla tuli nyt yksi ylitys lounaan jälkeen... Ei ollut tarpeeksi proteiinia lounaassa. Lounas oli bataattikeitto, leipää ja salaattia.

Mun kroppa reagoi huomattavasti enemmän syömättömiin proteiineihin kuin syötyihin hiilareihin. Sokerit kestää tuollaisen lounaan hyvin jos syö lisäksi puoli purkkia raejuusto. Jos pitää saada hiilareita vähentämällä sokerit kuriin, niin pitäisi jättää leivät ja salaatti pois. Ei pysy nälkä noin. Mietin jo, että pitääkö alkaa jotain proteiinijauheita kohta ostamaan, mutta eiköhän tästä selvitä, kun vaan muistaa sen proteiinin muuten. Haluaisin syödä enemmän kasvisruokaa ja pavut/linssit pistää mulla mahan aikamoiseen käymistilaan. Täytyy nyt joustaa ruokavaliotoiveista näiden sokereiden ehdoilla vielä 3 kk. Sitten voi rennommin syödä mitä haluaa (kunhan syö tarpeeksi paljon, koska ainakin itsellä imetys vei vähän ehkä liikaakin kiloja).
 
Neuvolasta soitettiin tänä aamuna ja heti tietysti ajattelin, että sokerirasituskokeen tulos on ollut niin hälyttävä, että pitää alkaa heti huomioida asia päivittäisessä ravitsemuksessa. Asiana oli kuitenkin neuvola-ajan siirto, joka tehtiin keskiviikosta torstaihin. Samalla kyselin sitten sokerirasituskokeen tuloksia. Ne olivat oikein hyvät, joten onneksi ei radia:grin
Samalla kyselin sitten vasta-ainekokeen sekä sikiön rhesus-tekijän tuloksista. Tytöllä rhesus neg., kuten äidilläänkin, enkä ole tuottanut vasta-aineita. Uutta anti-D-immunoglobuliinipistosta ei näin ollen tarvita. Tuo, että tytöllä on sama rhesus-tekijä kuin mulla, on hienoa tätä raskautta ajatellen, mutta tietty se luo jälleen omat "pulmansa" hänen mahdollista tulevaisuuden raskauttaan ajatellen. Onneksi nykyään asioista tiedetään niin paljon ja kaikkeen osataan jo hyvissä ajoin varautua. Näin ollen meillä rhesus negatiivisillakaan ei ole juurikaan veriryhmän aiheuttamia ongelmia raskauksien kanssa:)
 
Äääh, huomenna aamulla sokerirasitukseen.. :yuck: en kestä jos sieltä tulee radi-tuomio.
Tuntuu että kaikista muista iloista elämässä on jo raskauden takia luovuttu, niin jos joutuu alkaa vielä syömisiäkin kyttäämään niin taidan mennä talviunille synnytykseen asti.

Onneksi alkuraskauden sokerirasitus meni puhtailla papereilla, niin elää sen perusteella toivo että jos tämäkin menisi!
 
Jotkut on näköjään käyny raskauden aikana kaks kertaa sokerirasituksessa... Onks siihen joku erityinen syy?
 
Jotkut on näköjään käyny raskauden aikana kaks kertaa sokerirasituksessa... Onks siihen joku erityinen syy?

Jos on edellisessä raskaudessa todettu raskausdiabetes, täytyy mennä jo varhaiseen sokerirasitukseen. Jos siinä ei arvoissa ole ongelmia, sokerirasitus tehdään uudestaan n. rv 25 paikkeilla kun resistanssi on heikentynyt, koska on hyvin suuri mahdollisuus että on puhjennut raskausdiabetes.
 
Mulla oli ihan iso painoindeksi syy siihen miks kävin esikoisesta ja nyt Tuitusta kaks kertaa.
 
Jotkut on näköjään käyny raskauden aikana kaks kertaa sokerirasituksessa... Onks siihen joku erityinen syy?

Äidilläni on diabetes, niin kuulun jonkin näköiseen riskiryhmään ja siksi minulle tehtiin ensimmäinen testaus viikolla 12 ja nyt sitten vielä uudelleen.
 
Mulla tuli nyt yksi ylitys lounaan jälkeen... Ei ollut tarpeeksi proteiinia lounaassa. Lounas oli bataattikeitto, leipää ja salaattia.

Mun kroppa reagoi huomattavasti enemmän syömättömiin proteiineihin kuin syötyihin hiilareihin. Sokerit kestää tuollaisen lounaan hyvin jos syö lisäksi puoli purkkia raejuusto. Jos pitää saada hiilareita vähentämällä sokerit kuriin, niin pitäisi jättää leivät ja salaatti pois. Ei pysy nälkä noin. Mietin jo, että pitääkö alkaa jotain proteiinijauheita kohta ostamaan, mutta eiköhän tästä selvitä, kun vaan muistaa sen proteiinin muuten. Haluaisin syödä enemmän kasvisruokaa ja pavut/linssit pistää mulla mahan aikamoiseen käymistilaan. Täytyy nyt joustaa ruokavaliotoiveista näiden sokereiden ehdoilla vielä 3 kk. Sitten voi rennommin syödä mitä haluaa (kunhan syö tarpeeksi paljon, koska ainakin itsellä imetys vei vähän ehkä liikaakin kiloja).
Raejuustoa myös täällä mennyt melkoiseen tahtiin :) Tosin sillä saa lisättyä hyvin proteiinia ruokaan kuin ruokaan. Itse koen, että melko helpoilla muutoksilla päässyt vaikka radi tulikin. 3kk on tosiaan lyhyt aika siihen nähden mikä hyöty lapselle pienestä muutoksesta on ❤ Ja pakko myöntää, että omakin olo on ollut paljon parempi, kun hieman rytmittää syömisiä ja panostaa laatuun. Enkä tosin pistä yhtään pahaksi jos imettäminen muutaman ylimääräisen kilon veisi mennessään
 
Täälläkin olis ollu kaks sokerirasitusta, kun mulla eka raskaus, suvussa mummolla ja enolla diabetes ja ylipainoa vielä roimasti. Terkka kuitenki päätti, että otetaan ekassa labrassa pitkä sokeri ja katotaan sen mukaan. Se oli ok, joten pääsin vaan yhdellä rasituksella tällä kertaa. Huomenna kuulen tulokset siitä!!:nailbiting:
 
Raejuustoa myös täällä mennyt melkoiseen tahtiin :) Tosin sillä saa lisättyä hyvin proteiinia ruokaan kuin ruokaan. Itse koen, että melko helpoilla muutoksilla päässyt vaikka radi tulikin. 3kk on tosiaan lyhyt aika siihen nähden mikä hyöty lapselle pienestä muutoksesta on ❤ Ja pakko myöntää, että omakin olo on ollut paljon parempi, kun hieman rytmittää syömisiä ja panostaa laatuun. Enkä tosin pistä yhtään pahaksi jos imettäminen muutaman ylimääräisen kilon veisi mennessään

Joo toi rytmi tuntuu olevan sokereiden kannalta tosi tärkeä. Itsekin voi kyllä paremmin, kun pitää siitä 3 h välein kiinni.
 
Täällä oli paasto 5,4 kun sallittu yläraja on 5,3....ihan vaan pikkusen ketuttaa! :shifty:
 
Ens viikon pe ois sokerirasitus.. saa nähä miten menee, tulee huono olo jo pelkästä ajattelusta. Ja miten mä ees pystyn olla niin kauan syömättä. Nyt on pitäny herää jo viideltä syömään kun on ihan hirvee nälkä ja heikotus.
 
Mulla on nyt menossa sokerirasituskoe, nappasin äsken sen litkun ja nyt oottelua seuraavaan mittaukseen. Hyi yöks että oli kuvottavaa litkua! Niiku olisi juonut laimentamatonta mehutiivistettä. Normaalisti kun en juuri sokeria käytä niin kyllä pikkasen äklöttää nyt...
 
Miulla ens viikon keskiviikkona.. En kyllä mitenkään innolla oota, ku tietää mitä se on. Yök. No parempi käyvä. :)
 
Takaisin
Top