Sokerirasitus ja raskausdiabetes

Eikö niiden sokerien pitäs nyt 20. viikon jälkeen lähtiä helpommin heittelemään? Kuinka moni on huomannu että herkemmin nousis? Onko pitäny kiristää ruokavaliota entisestään?
Mulle pärähti radi jo ekassa rasituksessa mutta tähän mennessä yksi arvo on ollu yli ja sillon vetäsin hamppari aterian (voisin syyä vaikka joka päivä)
Onko joku saanu jo sokereiden takia ultraan ajan?
 
Täällä sitä istutaan elämäni viidennessä sokerirasituksessa ja nyt mulle vasta selvisi että olisin saanut pitää vain 10 tunnin paaston (pidin 12 tuntia) ja että tämän aikana saa juoda vettä. Kaikkea sitä käy ilmi :bored:
 
Täällä sitä istutaan elämäni viidennessä sokerirasituksessa ja nyt mulle vasta selvisi että olisin saanut pitää vain 10 tunnin paaston (pidin 12 tuntia) ja että tämän aikana saa juoda vettä. Kaikkea sitä käy ilmi :bored:

hä? mulle tuli ohje nimenomaan että illalla ei ruokaa klo 19 jälkeen ja aamulla klo 7 labraan. Eli siinä tulee 12h paasto, ei 10h...
 
hä? mulle tuli ohje nimenomaan että illalla ei ruokaa klo 19 jälkeen ja aamulla klo 7 labraan. Eli siinä tulee 12h paasto, ei 10h...
No kuule, ihan samaa mietin itsekin, että musta kaikki ohjeet puhuu ihan toista...
 
Mulle annettiin ohjeeksi 10-12 tunnin paasto. Mulla sokerirasituskoe huomenna klo 8.15 alkaen, ja paastoajaksi tulee 11h...
 
Täälläki oli ohje, että 10-12h ja terkka sano, että se 12h on ihanteellisin paastoaika. Pidin sen 12h ja join sen aikana vaan yhden lasin vettä. :) Oon jopa vähä ylpee tästä suorituksesta! Sen kunniaks meillä oli tänään herkkupäivä... :wink Tulokset kuulen vasta viikon päästä neuvolassa, että sinne asti saa sitte viel jännittää tätäki!! o_O
 
Täälläki oli ohje, että 10-12h ja terkka sano, että se 12h on ihanteellisin paastoaika. Pidin sen 12h ja join sen aikana vaan yhden lasin vettä. :) Oon jopa vähä ylpee tästä suorituksesta! Sen kunniaks meillä oli tänään herkkupäivä... :wink Tulokset kuulen vasta viikon päästä neuvolassa, että sinne asti saa sitte viel jännittää tätäki!! o_O

Oho.. Viikon päästä.. En kestäis odottaa! :D
Meillä käski seuraavana päivänä soittaa neuvolaan. Mut sit taas sul o viikon päästä aika. Ni se oo aika eikä mikään. Jos järjissään pysyy. :)
 
Mul oli samalla päivällä omakannassa tulokset kun olin testissä :) multa labratäti kysy että olenhan ollu 10 tuntia syömättä, se kuulema riittää oikeen hyvin. 10-12h on se aika mikä pitäs olla syömättä.
 
Sokerirasitus takana. Tuloksia odotellessa....
Koe kaikkineen meni helposti ja yllättävän nopeastikin.... hiukan hirvitti aamulla, kun alkoi nälkä kurnia vastassa, mutta onneksi se oli vaan ohimenevä harmi.
 
Mulla ei näy omakannassa, eikä edes hyviksessä mitään tuloksia. Pakko siis jaksaa odottaa ensviikolle ja jos en jaksa, niin soitan ja kysyn niistä ennen sitä. :)
 
Onpa kumma kun ei näy Nilla, mulla näky kannassa jo siinä vaiheessa kun tulin rasituksesta kotiin.
 
IMG_2761.jpg
Nimeni pistin piiloo...tää on ainut mitä mulla näkyy..eli 13.10. oon kyllä käyny ja se näkyy tuol kolmeki kertaa, mut sit ku avaa, niin tällänen näkymä kaikissa.. Mulla on aina kestäny älyttömän kauan, et kannassa mitää näkyy :meh:
 
Ei sulla tuolla "tutkimukset" osassa näy mitään? Mun käsittääkseni kantaan tulee tieto kun lääkäri tai vaikka terkkari on "lukenut" tms. vastaukset.
 
Nilla, voisko sit vaa olla kyse et teitin paikkakunnal ei oo vaa päästy nettipalveluiden makuun. :D
Toki en tiedä. Kertaakaan en oo ko. Sivuilla itse käynyt, ni en tiedä kuin ahkerasti ne toimii.
 
Kyl tonne tulee esim. kaikista neuvolakäynneistä th:n kirjotelmat yms yms..diagnooseja löytyy ja sellasta, mut mulla on aina kestäny 1-2 viikkoa, et niitä näkyy tuol....
 
Kyl tonne tulee esim. kaikista neuvolakäynneistä th:n kirjotelmat yms yms..diagnooseja löytyy ja sellasta, mut mulla on aina kestäny 1-2 viikkoa, et niitä näkyy tuol....

Mulla ei tuu mitään thn kirjotelmia ees. Joskus näkyi viime synnytyksestä tietoja mutta nekin kaikki on poistettu...
 
Mäkin kävin eilen heti kattomassa, olisko tuloksia näkyvissä. Ei:sad001
Samoin vilkaisin, olisko tuloksia viime viikkoisesta labrakäynnistä, jossa tutkittiin verestä mahdolliset vasta-aineet sekä sikiön veren rhesus-tekijä, mutta tuloksia ei ollut näkyvissä :shifty: pitää siis vaan ottaa ens keskiviikkoon, jolloin on neuvola. Voisin toki soittaakin niistä jo ennen, mutta mieluummin juttelen asioista sitten enemmänkin, mikäli tulokset osoittavat jotain toimenpiteitä vaativaa...
 
ei näy mullakaan kannassa mitään tietoja aiemmista käynneistä, ainoastaan käyntiajat jolloin oon käynyt tk:lla. sokeritesti on 2 viikon päästä, luulis että siitä sitten tulee tiedot kantaan.
 
Mä täällä vedän munkkia ja suklaata kun alku viikosta tulee ne sokeritestin tulokset. Ihan puskista tuli noikin testit...
 
Takaisin
Top