Sokerirasitus ja raskausdiabetes

Ens viikolla olis tuomiopäivä.
Tylsistyttää jo valmiiksi se istuminen siellä labrassa.
Pelottaapi tulokset.
Teillä keillä nyt on radi ni onko mitää oireita?
 
Voi
Ens viikolla olis tuomiopäivä.
Tylsistyttää jo valmiiksi se istuminen siellä labrassa.
Pelottaapi tulokset.
Teillä keillä nyt on radi ni onko mitää oireita?

Voi väsy iskeä, jos syö "liikaa". Välillä niin, että uni vaan väkisin vie. Hermot kireällä - voi olla muustakin syystä :wink Toisinaan sokerit ylhäällä eikä tunnu missään.
Lohdullista oli kuulla, että tilanne pahenee yleensä 30vkoon asti/mennessä ja voi helpottaa sen jälkeen. Tai ei ainakaan pitäis sit enää pahentua.
Ite oon niin herkkä reagoimaan (mielialan kireydellä) sokeritason vaihteluun muutenkin ni aika kauhunsekaiset tunteet, ettei vaan jää päälle :shifty: Periaatteessa pitäis helpottaa kuin seinään heti synnärillä.
 
Täällä vasta 13.10. aika labraan, mut kyllä jo pelottaa, mikä on tuomio!:eek:
 
Voi


Voi väsy iskeä, jos syö "liikaa". Välillä niin, että uni vaan väkisin vie. Hermot kireällä - voi olla muustakin syystä :wink Toisinaan sokerit ylhäällä eikä tunnu missään.
Lohdullista oli kuulla, että tilanne pahenee yleensä 30vkoon asti/mennessä ja voi helpottaa sen jälkeen. Tai ei ainakaan pitäis sit enää pahentua.
Ite oon niin herkkä reagoimaan (mielialan kireydellä) sokeritason vaihteluun muutenkin ni aika kauhunsekaiset tunteet, ettei vaan jää päälle :shifty: Periaatteessa pitäis helpottaa kuin seinään heti synnärillä.

Kuulostaa huonolta. :/
 
Tsemppiä rasitukseen autumn daydream, toivottavasti selviit puhtain paperein :)
 
Jännä, että voi olla noinkin vahva kokemus! Mulla ei koskaan oo niin kovin pahaa tehnyt vaikka se edellisvuosien "väljähtynyt kokis" oli huomattavasti parempaa kuin nykyinen "siirappi". Ai, kamala että se voikin olla makeaa! Sulla Mimmi81 ei vissiin eka rasituksessa ollut valittamista? Hyvä, jos ei ♡
Joo ei ollu mitään sanomista ekan rasituksen tuloksista. Onneksi niin.
Olin tosiaan ihan horkassa koko kaks tuntisen kokeiden välillä. Ei tekis mieli mennä enää. Eikös jotain oiretta anna, kun ois syytä olettaa, että sokereissa häikkää. Tietysti jos siitä jossai vaiheessa epäilys herää, niin kai se on pakotettava ittensä sinne menemään
 
Ei välttämättä oo mitään oiretta vaikka sokerit olis pielessä. Tääkin on et miten kukin reagoi. Mulla on 4 radi raskaus menossa ja mulla ei oo ollu ikinä mitään oireita vaikka sokerit olis koholla....
 
Nyt sain varattua ajan rasitukseen. Pari viikkoa vielä aikaa, mutta onneksi varasin. Aamuajat näytti olevan aika vähissä, piti varata aika eri labraan kuin missä normaalisti olen käynyt. Sinne olisi saanut ajan vasta lokakuun lopulle :wideyed:
 
Mikskähän muuten ennen sokerirasitusta suositellaan syömään hiilareita? Tai siiis 12 h ennnehän se on oltava... Mutta mikä siinä on ideana?
Enkä tiedä mistä sivuilta sen luin mutta kuitenkin.
 
Täällä tän raskauden toinen sokerirasitus eessä perjantaina. Toivon ja rukoilen, ettei niissä olis tälläkään kertaa mitään häikkää! :confused2
 
Mikskähän muuten ennen sokerirasitusta suositellaan syömään hiilareita? Tai siiis 12 h ennnehän se on oltava... Mutta mikä siinä on ideana?
Enkä tiedä mistä sivuilta sen luin mutta kuitenkin.

HusLabin ohje oli, että paasto 10-14 tuntia ja kolmen päivän ajan ennen rasitusta olisi hyvä syödä paljon kuituja ja hitaita hiilareita. Kuitu kai tasapainottaa sokeriaineenvaihduntaa.
 
Joo jotain sellasta höpötystä luin itsekin.
14h on jo kidutusta.
Mutta sehän täyttyykin jo itsestään kokeen aikana. :/
 
IMG_2717.JPG Eksoten ohjeen mukaa pitää syödä ihan normaalisti ja näin aion tehä. En tosiaan ala tankkaa hiilareita, vaan syön just niinku joka päivä muutenki syön.:grin
 
View attachment 44200 Eksoten ohjeen mukaa pitää syödä ihan normaalisti ja näin aion tehä. En tosiaan ala tankkaa hiilareita, vaan syön just niinku joka päivä muutenki syön.:grin
En saanu ko. paperia mut googlasin äsken samaisen ohjeen.
Sit kuitenkin labras kysytää niinku aina et olitko 10 vai 12h.
Mulle sanottiin puhelimessa se 12h. Mut hyvin kelpais toi kymmenenki. :S
 
Mie testasin illalla, söin puol kasin aikaan 2 leipäpalasta juustolla ja kasviksilla, sekä puolukoita. 21, ennen kun lähin nukkumaan niin söin viel raejuuston sekä 2 tomaattia, aamun paasto 5.1 Et sekin voi nostaa tota paastoa, jos on liian niukka iltapala, sekä just se et siinä olis sopivassa suhteessa hiilaria sekä proteiinia, ja se löytyy vaan kokeilemalla mikä omalle kropalle on se oikea suhde :)

Mä söin iltapalaksi (mahdollisimman myöhään) kaksi jälkiuunileipä-palaa. Niiden päällä oli yht 2 siivua juustoa, kasa vihersalaattia, kurkkua ja yht neljä siivua kalkkunaleikettä. Paastosokerit täälläkin tänä aamuna 5.1. :) Proteiinia tarttin kyllä, mutta en sen enempää, kun mitä juustosta, kalkkunaleikkeesta ja vihreistä kasviksista saa. :)
 
Takaisin
Top