Sokerirasitus ja raskausdiabetes

Paasto aika on 12h mutta sit koti mittauksissa riittää että aamulla ennen kun syö niin mittaa.

Mulla menee mittailut niin että kaks viikkoo joka toinen päivä aamulla ennen ruokailua ja sit tunti aamupalan, lounaan, päivällisen ja iltapalan jälkeen. Eli viis mittausta mittaus päivinä.

En minäkään jaksa ottaa silleen ressiä vaikka kyllä vähän kauhistuttikin ne arvot. Toivotaan vaan että pysyy hyvänä niin ei tartte rueta pistämään insuliinia tai syömään lääkkeitä. :)

Minuu stressaa koska viime raskaudessa tää oli tosi raju ja kovat insuliiniannokset. Nyt haluisin ehdottomasti välttää insuliinin.

Rasituksen vastaukset tuli ja sama tuomio kun edellisestä eli paasto 5,1 1h 12.0 ja 2h 6.8 eli 1h arvo koholla. Ens maanantaina saan mittarin ja viikon ajan seurataan sokereita. Onneks kerkee ennen joulua. Onneks vaan yks arvo on koholla, josko sitä pärjäis tässäkin pelkällä ruokavalion seurannalla.

Kotimittauksissa silleesti, että illan (yön) ja aamun väliin jäisi 8-10h ennen aamun paastomittausta.

Millasia arvoja teillä on kotimittailuissa tullut? Mua vähän hirvittää, kun nyt on parina aamuna ollu aamupaasto koholla. Miten sitä sais alemmas vai pystyyks siihen itte vaikuttaa mitenkään?

Aamupaastoon vaikuttaa edellisen päivän ruokailut. Varsinkin mitä illasta syönyt. liikunta vaikuttaa myös. Ja jos paasto aika menee yli 12h niin elimistö rupeaa tuottamaan itse sokereita.

Mulla ollu nyt tosi hyviä arvoja et paasto ollu 4.2-5.1 ja ruokien jälkeen 5.5-6.7.

Mulla kyllä ei oo vaukuttanu vaikka yks ilta leffaa kahtoessa mätin sipsiä niin silti oli aamulla ihan normi sokerit.

Mittaatko sä Sadetar päivällä 1h ruokailun jälkeen arvoja? Mitä ne sillon näyttää?

Mulla nyt kaks aamuarvoa ollu 5.4 ja 5.2. Mut sitten eilen aamiaisen jälkeen 8.8?! Söin kyllä sokerisen jugurtin et jos se siitä.. täytyy testaa kun nyt kiskasen jotain vähän kevyempää.

Voi olla se jugurtti. :) mulla onneksi ei oo joelä löytyny sitä mikä nostas korkeelle. Kokeilin eilen suklaalla ja tunti snickers patukan jälkeen oli sokerit 6.2 eli ei liian paljoo sokerit säikähtäny. :D

joo oon mitannu 1h arvoja ja ne on kaikki olleet täysin normaaleja. Eilen illalla söin pari palaa paahtista kinkun ja juuston kanssa ja 1h arvo oli 5.4 eli ihan normaali. Mut aamulla oli paasto 5.7?

Miten te olette pärjänny aiemmissa raskauksissa diabeteksen kanssa? Onko pelkkä ruokavalio riittänyt vai onko monella aloitettu lääkitys ?

Vähän tuo on koholla mutta sitähän ei tiiä miten siihen tarttuuvat neuvolassa. Ja tuskin haittaa jos yhtenä aamuna koholla mut sit suurempi haitta jos useampana aamuna.

Minä oon edellisessä raskaudessa selvinny pelkällä ruokavaliolla ja toivottavasti nyttenkin. :)

Paljo teillä muilla on ne ylä rajat rajat kotona? Mulla aamu 5,5 ja 1h ruokailusta 7,8

paastoraja on aina se 5,5 ja 1h 7,8. Eilen tuli tehtyä päiväkäyrä. Huomenna pitäis laittaa äippäpolille viestiä noista arvoista, kun on aamuarvot saanu mitattua.

Mulla on jokanen paasto ollu 5.3, paitsi viime vkl oli koholla. Paasto kestäny 9-10h ja salaattipitoisesti syöny illalla mut vähän hiilaria myös. Tarvis saada alemmaks vaikka toi rajojen sisällä onkin. 1h on ollu tosi hyviä arvoja.

Viime raskaudessa ruokavalio ja liikunta ei auttanu, insuliini alotettiin rv 29 ja piikitin lopulta n. 70ky per päivä, pitkävaikutteista aamuin illoin. Silti ruokavalio oli tosi tiukka. Arvot sain kunnolla kuriin vasta joskus rv 35+ jos oikein muistan. Sepä tässä nyt vähän jännittää että jos ja todnäk kun noi arvot pompsahtaa myöhemmillä viikoilla, niin ois toi paasto saatava nyt nelosella alkavaksi.

Mä selvisin viimeksi pelkällä ruokavaliolla, ei ollu mitään lääkitystä. Toivottavasti nyt onnistuis myös. Ainoo mikä on tosiaan ollut koholla on toi aamun paasto, kaikki tunnin arvot järjestään hyviä. Eikä ollu eilen muissakaan paastoarvoissa mitään heittoa paitsi tuo aamuinen. Äsken katoin huvikseni et paljonks on sokerit, niin 4.8 oli.

Täällä kanssa mittaillaan verensokereita (rv 15+1).Rasituksessa oli 1 tunnin arvo koholla ja muut ennemmin alakanttiin.Mittauksissa ei ole vielä 3 viikon aikana tullut yhtään korkeaa arvoa,ennemmin tuntuu,että joutuu tankkaamaan että sokerit pysyvät.Varsinkin aamulla joutuu syömään pari aamupalaa.Sinänsä ei haittaisi,mutta kun olen tällä hetkellä liikuntarajoitteinen murtuneen nilkkani kanssa niin tottakai painon nousu pelottaa.Onko muilla rasituksessa narahtaneilla vastaavaa,että sokerit ennemmin alhaalla?

Mulla edellisessä raskaudessa ei pysyny sokerit ja korkeimmat arvot tais olla jotain 5.jotain kun söin äitien päivä kakkua. Sairaalassa välillä olin glukoosi tipassa kun meni niin matalalle. Nyt on vielä pysyny ihan suht hyvinä. :)

mä lähetin tänään postia äippäpolille ja sain vastauksenkin sieltä. Pitäis tehdä seuraavan viikon aikana 1 päiväkäyrä ja 4 aamuarvoa mittaa ja sit taas laitella postia. Viestissä oli sen verran ainaki että paasto ei sais olla enempää kuin 9h. Täytyypä kokeilla. Ja tosiaan, aamulla arvot oli normaalit, myös paasto. Söin illalla voileipiä ja jogurtin.

Testasin ja söin taas jugurtin tänä aamuna. Paasto 5.2 ja 8.0 1h jälkeen. Eli ei jugurttia mulle :D

Öö miten teillä noin aikaseen on jo sokerirasitus kun mulle sanottiin et puolivälissä....

Takaisin