Sokerirasitus ja radi

Voi apua :O
Mittasin äsken 1h arvon 8.6. Yleensä aterian jälkeen on noin 6.0..
Söin kyllä aterian välissä noin 20min ennen mittausta mynthon zip mint pastillin kun henki haisi vahvasti sipulille ja asiakas tulossa.. Purkin kyljessä lukee sokeriton mutta voiko se nostaa noin korkealle arvot. :hungover::hungover: Onko jollain kokemusta näistä pastilleista ja verensokereista että voiko nostaa vaikka sokeria ei pitäis siinä olla..

muoks.
ne zip mintit sisältää ilmeisesti sorbitolia(sokerialkoholi), yks aamu tuli myös korkeahko lukema kun olin syönyt c-vit poreen mikä sisältää sorbitolia joten ehkä näillä on yhteys. Äippäpoli onneks ensviikolla niin kyselen mutta nyt joutaa noi kyllä pannaan siksi aikaa ainakin.
 
Muokattu viimeksi:
Oho Riina:eek: mulle sanottu että kurkkupastillit ei sokeruja nosta varsinkaan ne sokerittomat! Kannattaa merkata tuloksen viereen toi zip mint niin ainakin neuvolassa osaavat arvuutella jos se nyt muka vois vaikuttaa...
Mun mielestä ei vaikuta!
 
Täällä ensimmäinen lkri äippäpolilla takana ja ekaa kertaa pääsin omaan synnytyssairaalaan. Jäi ihan hyvä fiilis vaikka pitkävaikutteisen insuliinin aloitankin ja uskon että lyhytaikaisia ei tarvi alkaa pistää kun vaan ne hiilarit pitää minimissään. Illalla saa nähdä miten tää piikki/pistokammonen pärjää insuuliinikynän Kaa . Pistoja oon paljon joutunut tekemään aikoinaan mutta ekat pistot itseeni. Ajatus ei edes hirvitä vaikka sokeriarvojen mittaus on yhä haastavaa.. kyl tää pääkoppa on outo juttu
 
Noista hassuista lukemista. Mä joskus mittasin pesemättä käsiä ja sain ihan ihme lukemia. Sitten pesin kädet ja mittasin saman tien uudestaan ja tuli normilukemat. Eli jos tulee hassuja lukemia niin kannattaa mitata vielä uudestaan. Näin neuvoi terkkarikin (en uskonut, mutta kantapään kautta...)
 
Mäkin mittaan hassujen mittauksien jälkeen uudestaan... välillä muuttuu välillä ei o.O
 
Okei, otan nillitykseni ultran maksullisuudesta takas kun teidän kommentteja luin:oops: ja tokihan se on pieni hinta siitä et tietää tilanteen.

Jaama, mullakaan ei oo kertaakaan ylittyny nyt kun itse oon mittaillut ja oon toiveikas. Mut onkohan se kuitenkin niin et kun kerran on narahtanu niin se diagnoosi on ja pysyy vaikkei ehkä sit tartteiskaan jatkossa niin usein seurata?
 
En usko ainakaan että lääkäri ottaa mitään kantaa koko asiaan. Meillä on tuo tk lääkäri hieman ulalla kaikesta, joten ei kauheat odotukset ja toivon todella että ei keksi että haluaa tehdä sisätutkimuksen[emoji85].

Toivottavasti seurantaa voisi vähän keventää. Vaikka ei tuo 2-3kertaa viikossa nyt paljoa ole.
 
Mulla oli tänpäiväisestä rasituksesta tullut vaik 2h arvo omakantaan, muita ei vielä...
 
Mut onkohan se kuitenkin niin et kun kerran on narahtanu niin se diagnoosi on ja pysyy vaikkei ehkä sit tartteiskaan jatkossa niin usein seurata?

Meillä ainakin näin ollut Espoossa ja nyt Hyvinkäällä. Ja seula sen kun vaan kiristynyt sen jälkeen kun synnärille meni lähete. Kotimittauksissa sai olla 2 poikkeavaa arvoa ja hoito pysyi neuvolassa. Eikä mittauksia tarvinnut tehdä päivittäin. Nyt synnärillä mulla on paastoarvomittaus päivittäin jonka lisäksi 2 vuorokausikäyrää/vko (joissa ei tosin koskaan oo ollu mitään kun paastoarvo on se mun ongelma) ja jos viikossa kaksi poikkeavaa arvoa, muuttavat hoitolinjaa tiukemmaksi.
 
Voi ahdistus! :O Katoin eilen rasituksen tulokset netistä ja ylihän ne molemmat 1h ja 2h meni. Paastoarvoa ei siellä jostain syystä näkynytkään. Mutta mutta, oon ihan ymmälläni, kun mulla oli se 2h arvo korkeampi kuin 1h arvo?! Onko kellään muulla ollut? Kun ne viitearvot on kuitenkin niin päin, että tunnin arvo on korkeampi. Nyt ahdistaa, mitä ensi viikolla neuvolassa tapahtuu. Itse testissä mulla oli ihan hyvä olo koko ajan ja en kyllä yhtään huomannut mitään eroa, että oliko verensokeri alhaalla vai ylhäällä...
 
Jee, pakko tulla tänne hihkumaan! Kahden aamun mittaukset nyt 5,2, ehkä tuo lääkärin viimeisenä keinona ennen lääkitystä ehdottama paastoajan lyhentäminen 8-9 tuntiin sitten auttaa? Iltapalana oon syönyt keitetyn munan, siivun ruisleipää reilulla palalla kanaa ja tomaattia sekä pari desiä pakastemustikoita. Eilen tein myös vuorokausikäyrän, arvot heilui 4,4-5,5 välissä.
 
Voi ahdistus! :O Katoin eilen rasituksen tulokset netistä ja ylihän ne molemmat 1h ja 2h meni. Paastoarvoa ei siellä jostain syystä näkynytkään. Mutta mutta, oon ihan ymmälläni, kun mulla oli se 2h arvo korkeampi kuin 1h arvo?! Onko kellään muulla ollut? Kun ne viitearvot on kuitenkin niin päin, että tunnin arvo on korkeampi. Nyt ahdistaa, mitä ensi viikolla neuvolassa tapahtuu. Itse testissä mulla oli ihan hyvä olo koko ajan ja en kyllä yhtään huomannut mitään eroa, että oliko verensokeri alhaalla vai ylhäällä...

Ei oo kovin harvinaista, aina välillä tätä joku kyselee. Kertoo ehkä jollain tavalla just siitä ettei kehon insuliinitoiminta oo ihan normaalia. Tsemppiä, kyllä se siitä!
 
Heinäkuun ensimmäisellä viikolla olisi sokerasitus, kesäloman ensimmäinen viikko. Jeeee.. :smiley-bounce016Pikkasen kyllä mietityttää että mitenkähän menee. Minkäsmoista se juoma on nyt?
 
Maustuu kun laimentamattomalta vadelmamehulta=tosi makia:p tai niitä nyt erimakuja, varmaan riippuu labraan valikoimasta:wink mut makia se on...
 
Kuinka paljon sitä litkua pitää latkia? Mä varasin nokkelana tyttönä sokerirasituksen heti juhannusvapaiden jälkeen tiistaiaamuksi. Olen sen maanantain vielä vapailla, joten saa nähdä räjähtääkö niitten mittarit, kun mittaavat sokerit :hilarious:
 
Mulla olisi tiistaina toinen kierros.. kyllä jännittää, että miten käy. Nyt ei onneksi paino oo noussut 3 viikkoon ollenkaan kun vähennin leivän syöntiä. Mutta se mietityttää kun ei pysty juurikaan lenkkeilemään yms, että miten nyt vaikuttaa tulokseen. No kohtahan sen näkee.
 
Takaisin
Top