Sokerirasitus ja radi

Ei se heti tarkoita, että käynnistetään. Esikoinen käynnistettiin rv 41. Ei pelkästään radin takia vaan oli kontrollikäynti sairaalalla ja heillä sattu olee tilaa. Jos salit ois ollu täys niin kotiin mut ois laitettu.
Nyt olen itse ilmaissut, että käynnistystä en halua jollei siihen ole pätevää syytä tai näytettä että vauvan vointi sen vaatii. Toki minulle tämä on kolmas synnytys ja toinen käynnisty itsestään ennen la. Joten on ehkä helpompi väittää käynnistämistä vastaan.
 
Nyt kun on ns kuivilla radin suhteen niin syöminen on taas herpaantunut. Viime aikojen himo, mäkkärin ranskalaiset dipattuna sunday-jätskiin. Ei voi olla terveellistä. Pitäiskin kuljettaa mittausvälineitä mukana ja herkuttelun jälkeen mitata 1h jälkeen arvot. Saattais herätellä järkevään syömiseen ettei tule jättiläisvauvaa (tai harjoitella vähän itsehillintää...?)
 
Täällä oli tänään kontrollikäynti radin takia ja kaikki hyvin. :) Jatkan kotimittauksia ja ei oo tarvetta lääkitykselle, kun ylityksiä on tullu maaliskuusta alkaen yhteensä 3 ruoan jälkeisissä arvoissa. Vauva kasvaa keskikäyrällä, joten tällä hetkellä ei tarvi isokokoisuudestakaan huolehtia. :) Mulla on seuraava kontrolli vasta rv 36, jolloin tehdään taas painoarvio.
 
Kauanko teillä meni, et saitte tulokset rasituksesta? Mulla oli rasitus tiistaina ja tyttö sano siellä, että iltapäivällä jo näkyy tulokset. Oon kohta sata kertaa käynyt tarkistamassa eikä näy muuta kun kulppariarvot, jotka siis otettiin samalla. Ne oli ihan alarajalla, mutta siis vielä niiden viitearvojen sisällä. Olis kyl kiva tietää nyt heti miten ne sokeriarvot. Vai voiko ne olla unohtanu analysoida ne, jos piti jo ti iltapäiväl näkyä eikä vieläkään näy :eek:
 
Mä luovutan :sad001 Hoitajan soiton jälkeen (kun ehdotti lääkitystä) molemmat aamuarvot olleet korkeammat kuin koskaan, en keksi muuta selitystä kun että stressaan tätä tilannetta. Eilen tuli illalla jo itku, tunnen itseni terveeksi, mutta samaan aikaan niin ristiriitainen tunne vauvan puolesta enkä halua aiheuttaa hänelle ongelmia tai ehdoin tahdoin vaikeuttaa synnytystä. Käynnistystäkään en haluaisi, mutta siihen tässä sitten vissiin joudutaan jos ei synnytys ala ennen LA. Jee, lisää lääkkeitä :meh:

Sanonpahan vaan, että en to-del-la-kaan halua lukea 10 tai 20 vuoden päästä kuinka radia on ylidiagnosoitu meidän aikana ja lääkitty terveitä ihmisiä. Ketutus on jo tällaisenaan aivan valtava.

Mä oon sun kans täysin samaa mieltä. Jopa mun äiti on, joka on ikänsä ollut sairaalassa töissä...sanoo, että ei kyllä kannata kovin heppoisin perustein alkaa itseään lääkitä. Siis just tyyliin muutaman millimoolin ylityksillä arvoissa. Mulla on itellä ollut nyt kolme ylitystä parin viikon aikana, 5,7 paasto, 8,0 ja 8,3 ruoan jälkeiset..nyt terkka käski mitata viikon ajan 3 x pv:ssä, ja jos enemmän ku yks arvo koholla joka toinen päivä, niin sit soittoa hälle ja lähtee lähete äitipolille.
 
Kauanko teillä meni, et saitte tulokset rasituksesta? Mulla oli rasitus tiistaina ja tyttö sano siellä, että iltapäivällä jo näkyy tulokset. Oon kohta sata kertaa käynyt tarkistamassa eikä näy muuta kun kulppariarvot, jotka siis otettiin samalla. Ne oli ihan alarajalla, mutta siis vielä niiden viitearvojen sisällä. Olis kyl kiva tietää nyt heti miten ne sokeriarvot. Vai voiko ne olla unohtanu analysoida ne, jos piti jo ti iltapäiväl näkyä eikä vieläkään näy :eek:
Meillä Turussa ainakin neuvolan tilaamien kokeiden näkyminen Kannassa viivästyy koska neuvolassa eri järjestelmät ku muualla ja sitä kautta hidastaa jotenkin, näin mulle on kerrottu kun oon kans asiaa ihmetellyt
 
Mites muualla menee ylimääräisen ultran suhteen, jossa vauvan koko katsotaan? Lueskelin noita raditapaamisesta saamiani lippulappusia ja siellä kerrottiin, että ylimääräinen ultra tehdään viikolla 37-38 ja perään boldattuna ilmoitettiin, että tutkimus on maksullinen?!:sour:

Jos ei muualta niin siitä tuli viimeistään semmonen fiilis että tää on mun vika ja maksut sen myötä mun piikkiin. Ei näin..:shifty:
 
Laama mä käyn 2-3vko välein ultrassa jossa kontrolloidaan vauvan kokoa ja joka kerta maksaa polimaksun verran.. Sama ollu edellisissäki.. Ja maksu tulee sen takia ku ultran tekee lääkäri
 
Mulla tulee rv 30 istukka kontrolli polille (oletan että maksullinen) ja sit vikassa lääkäri neuvolassa lääkäri ultraa... kuulemma! Espoossa ollut radilaisille erillistä extra käyntiä ellei sit terkkarin huoli herännyt että vauva olisi iso tai että tarjonta olis väärä...
Ne käynnit oli maksullisia.
Espoossa asuessani rasituksen arvot oli viim seuraavana aamuna kannassa mut täällä Sipoossa neuvola piilottaa KAIKKI neuvolan lähettämät labrat o.O
 
Kyllähän se kalliiksi käy.. Mut toisaalta mieluummin käyn ja maksan ku mitä elän epätietoisuudessa.. Toisaalta mä en tiiä normaalista mitään, ekassa raskaudessa käytiin viikon välein situ-yksikössä toooodella monta kertaa ja sillon kerettiin kerryttää maksukattoki helposti täyteen.. Joten meidän kaikki raskaudet on maksanu paljon :D
 
Mulla on sama, 2-3 viikon välein käyn sairaalassa äippäpolilla kontrollissa. Paljoo ei tarvii enää neuvolassa käydä. Joka kerta maksaa poliklinikkamaksun, taitaa synnytys olla ilmainen kun tätä menoa maksukatto tulee täyteen :D
 
Mulla myös synnärin radikäynnit maksullisia vaikka ei ultrata ja paikalla vain kätilö...
 
Täällä istutaan ja odotellaan, juuri sokeriliemi juotuna. Hyvää se minusta oli saapa nähä tuleeko huono olo.
 
Sama täällä, mun mielestä oli pahaa mutta alas meni kivuttomasti. Vähän oksettavaa oloa nälästä johtuen, oli jo aamusta. Eilen illalla olin ravintolassa ja vielä vartti ennen paastoa söin överimakeen jälkkärinkin, ups.. Saas nähdä mimmoset arvot tulee tällä tankkaamisella.
 
Sama täällä, mun mielestä oli pahaa mutta alas meni kivuttomasti. Vähän oksettavaa oloa nälästä johtuen, oli jo aamusta. Eilen illalla olin ravintolassa ja vielä vartti ennen paastoa söin överimakeen jälkkärinkin, ups.. Saas nähdä mimmoset arvot tulee tällä tankkaamisella.
Mää olin eilen illalla taste of helsingissä, sielläkin meni kyllä jälkkäritkin. Aika piekiä annoksia kyllä.

Täällä muuten hyvä olo mut väsyttääää
 
Mites muualla menee ylimääräisen ultran suhteen, jossa vauvan koko katsotaan? Lueskelin noita raditapaamisesta saamiani lippulappusia ja siellä kerrottiin, että ylimääräinen ultra tehdään viikolla 37-38 ja perään boldattuna ilmoitettiin, että tutkimus on maksullinen?!:sour:

Jos ei muualta niin siitä tuli viimeistään semmonen fiilis että tää on mun vika ja maksut sen myötä mun piikkiin. Ei näin..:shifty:
Mulla ainakin maksoi normaalin maksun mukaan viime raskaudessa. Mitä sen nyt onkaan, 35e tjsp
 
Takaisin
Top