Sokerirasitus ja radi

Mulle kokemus on osoittanut että korkein verensokeriarvo mulla on noin 55-60 minuuttia syömisen aloittamisesta normaaliruokailujen yhteydessä. Mittaan silloin, koska mittaamalla pyritään löytämään se korkein arvo. Eri asia sitten jos syö pitkän aikaa, sitten mittaan vähän myöhemmin.
 
Tänään neuvolalääkäri sanoi että ei tarvitse mitata sokereita enää, ellei Tays halua sitten seurata jos painokäyrään tulee muutosta.
Reilun viikon rasituksen jälkeen seurasin, eikä yhtään ylitystä tälle ajalle tullut, joten toivottavasti tilanne pysyy tälläisena.
 
Mä jatkan mittailuja (on tullu 3 ylitystä maaliskuusta alkaen hajallaan toisistaan), mutta sain eilen luvan tiputtaa mittaukset 1 x viikkoon, huraa! :)
 
Mulla taas tullut aamupaastoylityksiä, vaikka ruokavalio säilynyt ennallaan joten eiköhän tässä lääkitykselle jouduta :grumpy:
 
Niinhän se kävi, että paastosta tuli raja-arvo 5,3. En ala.. Esikoisella oli sama homma ja jouduin kyllä seuraamaan sokerereita koko raskauden ajan vaikkei ylityksiä montaa tullu.
 
Mulla eilisessä rasituksessa paasto 5,4. Eka rasitus meni puhtain paperein läpi.
Esikoisesta oli 5,3. Eli taas mittaillaan, esikoisesta ei tullut ainoatakaan ylitystä, todennäköisesti ei tästäkään.
 
Salaiselle puolelle jo kirjoittelinkin. Eli mulla rasituksesra tuli aamupaasto 5.3 ja nyt oon sitten mittaillu kahden viikon ajan neljänä päivänä viikossa 5 kertaa päivässä. Ei ylityksiä. Tänään neuvolalääkäri kehoitti jatkamaan mittailuja rv 36 saakka jolloin toinen lääkäri. Samaan tahtiin käski jatkaa. Eikö tuossa nyt tuu aika paljon mittailuja jos viikossa 20 kertaa?
 
Mun pitää mitata 1 viikkona 4 aamu arvoa (paasto+1h) eli 8 kertaa/vko ja 2 viikkona 4aamua + päiväkäyrä eli 16 kertaa/vko ja aloitetaan alusta. Kyllä toi 20 kertaa viikossa tuntuu aika paljolta :/
 
Tietääkö joku, mistä määrästä ylityksiä napsahtaa lähete ä-polille Hyvinkään (tai ylipäänsä HUS:n) alueella? Oon nyt vähän vajaa pari viikkoa mittaillut kotona ja 4 vai 5 ylitystä tullut.. mietin vaan, mitä odottaa seuraavalta neuvolakäynniltä heinäkuun alussa :oops:
 
Espoossa(2014/15) ja Sipoossa 3 ylitystä/vko ja 4 ylityksestä tuli lähtö ä-polille...
 
Tietääkö joku, mistä määrästä ylityksiä napsahtaa lähete ä-polille Hyvinkään (tai ylipäänsä HUS:n) alueella? Oon nyt vähän vajaa pari viikkoa mittaillut kotona ja 4 vai 5 ylitystä tullut.. mietin vaan, mitä odottaa seuraavalta neuvolakäynniltä heinäkuun alussa :oops:

Hyvinkäälle lähti meidän neuvolassa lähete 3 ylityksestä/viikko
 
Mulla loppui se etälukijan kokeilu. Kahdessa viikossa laitteen mukaan yksi ylitys ja tosi useasti matalaa sokeria (2,5-3,5) jonka kyllä huomasi ihan fyysisestä olosta myös. Pidin hetkittäin kahta kirjaa ja välillä arvot samoissa, toisinaan eriävät. Ei mitään logiikkaa siinä eikä neuvolassa ainakaan osattu sanoa, että miksi. Jatkan mittailuja, tiedän et viikosta 30+ mennään perse edellä puuhun kun kaikki nostaa liikaa mut siihen asti nautitaan siitä mitä voi :)
 
Mulle määrättiin tänään tablettilääkitys, diformin retard. Onko täällä kellään kokemuksia ko. lääkkeestä, onko vetänyt mahan kovinkin kuralle? Onneksi sain luvan aloittaa vasta juhannuksen jälkeen...
 
Mangusti mulla on menny se jo ennen raskautta eikä mulla oo ollu mitään oireita missään vaiheessa ja mulla menee 2x2 eli 2g päivässä..
 
Mangusti mulla oli muutaman viikon pahoinvointia, mutta kakka on yhtä kovaa kuin yleensäkin. Eli tosi kovaa. Taitaa olla niin että jos on taipumusta löysään tai kovaan, se vaan yllyttää sitä.
 
Joo siis hyvä juttu joo, mut en ymmärrä mitä tapahtu kun söin samallalailla kun aina ja ollut nyt hiukan laiskaa ton liikunna puolella:o ei vaan ymmärrä! Niin ja pahastikin täsmälleen sama kun aina ennenkin...
 
Sokerirasitus tehty aamulla loman alun kunniaksi! Hyvin meni ilman huonoa oloa, ja aikakin kului ihan suhteellisen nopeasti! Iltapäivä mennyt nukkuessa 3h päikkärit että kyllä aikanen aamu ja verikokeet tais viedä voimia!

Nyt vastauksia odotellessa, vielä ei näkynyt! :happy3
 
Jossain FB ryhmässäkin oli jokunen hetki sitten keskustelua kun myöhäisemmillä viikoilla sokerit parantuneet. Niin se keho vaan sekoilee. Mulla iltainsuliinit ei vaan laske paastoarvoja vaikka annostusta jatkuvasti nostan niin siinä se samoissa 5.6 lukemissa pysyy. No onneks ei oo korkeampia
 
Takaisin
Top