Sokerirasitus ja radi

Mun sokeritulokset ei vieläkään näy, vaikka rasituksesta on jo viikko :wideyed::mad: en tajua... avaudun kyllä todella rankasti neuvolassa, jos ovat piilottaneet ne tulokset ja viikon niitä pantanneet. Oon stressannu itteeni ja joka pv käyny niitä tarkastamassa ja jos prkl selviää, että neuvolantäti ne on nähnyt eikä oo viittyny tänne ilmotella niin piru on kyllä irti. Muutenkin hermo pinnassa niin annan kyllä tuta koko tuutin täydeltä. Mutta ilmeisesti siis ei oo mitään väliä miten syö/sitä radia hoitaa, jos tuloksia voi vaan pantata mielensä mukaan. Ainakin jos sieltä tuomio tulee, niin toteen, että kattellaan sitten syssymmällä, jos jotain tarvis mittailla/elintapoja muutella, että syön nyt ainakin juhannuksen hyvin kun ei niillä tuloksilla niin kiire/väliä näytä olevan:angry4:smiley-angry019
 
Oliko teillä Emppuli_88 niin että neuvola ilmottaa niistä? Meillä pitää itse soittaa tuloksista tai oottaa että katotaan seuraavalla neuvolakäynnillä
 
Tässä meidän uudessa neuvolassa me tosiaan piilottaa ne tulokset... sain odottaa kuukauden rasituksen jälkeen kun Th vaan painotti että katsotaan sit neuvolassa yhdessä... ärsyttävää!!!
 
On toikin nyt ihmeellistä, jos niitä tuloksia pitää pimittää. Meillä ainakin ekasta rasituksesta tuli tulokset omakantaan seuraavana päivänä ja oli sovittu neuvolatädin kanssa, että soitan sinne vielä tulosten tultua, niin saadaan jutella jos kysyttävää. Toivottavasti samalla tavalla ku meen toiseen rasitukseen kahden viikon päästä.
 
Miksi niitä tuloksia ei käydä heti läpi? Lähinnä mietin, että jos odottaisin rasituksen viikolle 28 ja sen jälkeen mun pitäisi odottaa niitten läpikäyntiä reilu kuukausi. Silloim olisi jo rv 32 tai 33 menossa. Miten ihmeessä ehtisin saada ruokavaliolla radin hallintaan?? :eek:
 
Imme sanoppas se! Ymmärrän kyl et piilottivat ne nt seulat mutta että noi sokrut, miksi?!?! Eikö se ole vaan positiivinen asia mitä nopeampaa saadaan homma hoitoon? Ei käsitä...
 
Mä sain ihanasti neuvolasta tekstiviestin muutama tunti sen sokerirasituksen jälkeen tuloksista. Ei tarvinnut miettiä tai ruveta etsimään raja-arvoja netistä.
 
Meillä tulee näkyviin omahoitoon tulokset samana päivänä. Terkkarin kanssa sovittiin, että katson tulokset ja jos niissä on häikkää niin soitan sitten neuvolaan. On kyllä ihme hommaa, että jossain piilotetaan tulokset!
 
Ootko varmasti katsonut kunnolla sieltä omakannasta?
Koska mä tutkin näkisinkö mun verikokeiden tuloksia (vauvan veriryhmä) ja ihmettelin kun tuloksia ei näkynyt. Sitten klikkasin jotain neuvolatädin kirjoittamia juttuja ja samassa oli lähete sinne labraan. Sitä kautta tuli palkki tutkimukset ja klikkasin sitä niin näin ne tulokset. Ne oli siis jotenkin hassusti toisen sivun alaisuudessa enkä sinne päässy sieltä vasemmassa reunassa olevan "päävalikon" kautta... Vaikeasti selitetty :D
 
Keski-Suomessa ei labrat tule oma kantaan, mikä on tosi tyhmää aina saa soitella pitkin poikin tk.ta että saa jonkun sieltä kiinni.
 
En tiedä onko piilotettu vai ei, mitään ei ole sanottu, että pitäisi itse soitella. Eli jos on tarkoitus itse soittaa tulokset, niin kyllä se sitten pitää niin ohjeistaakin!

Ja osasin katsoa tulokset juuri sieltä neuvolan alta, kilpirauhasen arvot siellä näkyi, sokerituloksista vain pyyntö. Eli joko ovat vain ne piilottaneet, mikä on mun mielestä todella tyhmää(ja aion sen kovaäänisesti kertoa)tai sitten ovat unohtaneet analysoida tulokset labrassa. Mutta mä tosiaan luulin mitä täältä juttuja lukenu, että ne sokrut olis tärkeekin saada nopeesti tasapainoon ja olis jokseenkin tärkee homma, jos ihan jotain lääkityksiälun joku tarvii. Mutta ei sit niin kiire ole, että voihan sitä täs sit pari viikkoo vetää kaikkee hyvää mahaa ja jäätelöö kaksin käsin, jos hyvät ilmat vielä tule. Näin itse näen. Jos on vakava sairaus niin tottakai siitä heti henkilölle ilmoitetaan eikä puolen vuoden päästä. No, ihan sama, tänäänhän se selviää. Itse nyt oletan sitten, että mulla ei sitä radia oo,muuten oisivat kyl ilmottaneet. Pyh.
 
Mulla ei löydy omakannasta sokerirasituksen tuloksia vaikka siitä varmaan jo 3kk. Mulle sanottiin, että jos tuloksissa häikkää/ylityksiä niin neuvolasta soittavat jo samana päivänä tai lähi päivinä ja niinhän ne soittikin samaisena iltapäivänä ja kertoivat tilanteen. Siinä samassa varattiin uusi aika seuraavalle viikolla jolloin sain ohjeet kotimittauksiin jne.
 
Onko muuten ollut joku joka on joutunut kovasti tiukentaa ruokavaliotaan, että paino on reippaasti tähän mennessä pudonnut? Mulla paino pysyny samana (rv28) ja nyt joudan jättää kaikki hiilarit pois josko pärjäisi pelkällä pitkävaikutteisella inskalla. Mielenkiinnolla seuraan alkaako paino putoamaan kun ei voi ottaa mitään hiilareita, ei varmaan hirveesti voi päästää painon tippuu jos alkaa romahtaa.
 
Täällä toista viikkoa mittailtu sokereita, kun rasituksessa 1h arvo ylittyi. Olen ohi virallisten kirjausten (pitänyt tehdä vasta aamumittauksia) testaillut erilaisten annosten vaikutusta arvoihin, niin kyllä niissä huomaa eron! Myös sillä, peseekö kädet ja mittaa tarkasti ohjeen mukaan, on merkitystä tulokseen, ainakin mulla.

Nyt mietin, että otatteko 1h arvon tunnin päästä edellisestä mittauksesta vai tunnin päästä syömisen lopettamisesta?
 
Mä kävin neuvolas ja ne tulokset oli tosiaan piilotettu. Oli ihan normitulokset ja hemppa 132 eli väsymys on sit jotain muuta. Vaikka ei kai radi väsymystä teekään. Mut joo, hyvä, että pääsin läpi puhtain paperein.
 
Nyt mietin, että otatteko 1h arvon tunnin päästä edellisestä mittauksesta vai tunnin päästä syömisen lopettamisesta?

Mä otan tunnin päästä syömisen lopettamisesta, mutta en tiiä mikä se virallinen ohje on...
 
Kyllähän se pitää ottaa 1h syömisen lopettamisesta.

Näin mäkin loogisesti ajattelin mutta eipä siitä mitään neuvolassa mainittu. Ja jos mittarin asetan hälyttämään muistutukseksi niin hälyttää tunnin jälkeen edellisestä näytteestä. Turha koko muistutustoiminto, koska aterian syöminen voi helposti kestää sen 30-40min.
 
Mä mietein kans tuota että mistä kohti se 1 tunti lasketaan, syömisen lopettamisesta vai aloittamisesta. Huomenna neuvolalääkäri, onkin eka lääkäri. Sokereita oon nyt kaksi viikkoa mittaillut sata kertaa päivässä välillä tosin unohtunut mitata. Ei ole tullut ylityksiä, ilmeisesti jos parin viikon aikana tulee neljä ylitystä niin sitten lähete äitipolille.
 
Takaisin
Top