Sitten kun tämä on syntynyt...

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Aretha
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä taas todella toivon, että raskaus on kuivattanut endometrioosini ja saisin elää jatkossa kivutonta elämää. Ja tuo ehkäisyjuttu on meilläkin mietinnässä: kumit on aika yyyh, muun muassa koska saan niistä tosi helposti hiivan. Pillereille en missään nimessä ala, mutta kuparikierukkakaan ei välttis sovi. Hormonikierukka sitten varmaan... Me ei nyt ihan heti sitä toista tehdä.

Äh, kumit tulee käyttöön meilläkin, jihuu. Pitkään me pelattiin keskeytetyllä ja varmoilla päivillä, koska raskaus ei olisi ollut katastrofi, ja sitten n. 5 yrittämisen kuukautta sai olla ajattelematta ehkäisyä kokonaan. Vaikka me jo kuumeillaankin tokaa vauvaa, niin ei sentään *ihan* heti. Mua kauhistuttaa yhä se juttu perheestä, johon syntyi kolmoset, kun esikoinen oli jotain 11 kk.

Aretha mulla on samat toiveet, olis ihanaa kuulua siihen porukkaan joilla raskauden jälkeen endokivut helpottaa. Mutta siitä ei oo mitään takeita ja valitettavasti tiedän tapauksia joissa se on iskenyt takasin entistä ärhäkkäämpänä.
Yhtään en tiiä kokeilisko vielä(taas, jälleen) kerran jotain pillerimerkkiä, mulla on ollu niin huonoja kokemuksia sivuvaikutusten takia monesta merkistä.

Mutta sitten kun tää syntyy niin toivottavasti saa ainaki pari kuukautta hengähtää ennenku ekat kuukautiset tulee!
Ja et jälkivuoto ei olisi ihan älytöntä.

Haluan kesällä uimaaan!!! :)

Mulla huono maku pillereistä. Käytin joskus nuorena kahteen eri otteeseen niitä ( siis välillä olin muutaman vuoden ilman) ja kun sillon aikanaan lopetin niin mulla ei tullut menkkoja puoleen vuoteen ja se sai huolestumaan ym. Ei mieskään haluis että pillereitä alkaisin napsimaan. Sillon kun alettiin seukata niin se kysy multa,että "et kai sä vaan mitään e-pillereitä käytä?" :)

pillerit on ehdottomasti kieltolistalla-hormonilääkitys ei vaan sovi jotenki:confused:menee kaikki sit sekasin... kierukka kai se on hommattava kun ei tuo kumi innosta kumpaakaan (miestä vielä vähemmän):rolleyes:

Miekin kyllä kammoksun pillereitä. Mieliala ailahtelee niitten takia todella paljon. En oo kyllä ajattellu et mikä ois sopiva. Täytyy varmaan ottaa neuvolassa puheeksi...

Mä en oo koskaan syöny pillereitä. Mulla on siis aina ollu nuvaring käytössä paitsi sen n. 3v kun olin niin laiha ettei tarvinnu mitään kun ei ollu mitään hormonitoimintaakaan... Oon kyllä suunnitellu et ottaisin ne minipillerit siihen asti et saan renkaan taas käyttöön, mut vähän jännittää miten mun niiden kans käy.

mä tykkään siitä laastarista eniten, mut muistaakseni noita hormooniehkäsyjä ei voi käyttää niin kauan ku imettää... et ne antaa ne minipillerit tai kumin tyyliin..... en nyt 100varmana sano, mut sellanen muistikuva mul on... ja mulla voi tärpätä millon vaan tyyliin, niin en uskalla leikkiä. kai se on kondoolilla mentävä.....
mun vanha työkaveri istuu edelleen pyörätuolissa, kun pamahti paksuks, kun esikoinen oli 3kk... sillä ei ehtiny paikat palautua ja tuli joku hermovika lantioon tai joku sellanen :confused: ja se esikoinen täytti just 4v. en tiiä toipuuko koskaan kokonaa. kotonaan ymmärtääkseni pystyy kävelee lyhyitä matkoja keppien kanssa... siks mä ainaki haluun eka palautua kunnolla, ennen ku lähen miettimään seuraavaa :)

Odotan että pääsen juoksemaan, tulin just lyllertämästä ulkoa ja teki mieli koko ajan ottaa juoksuaskelia! Ah, odotan että snnytys takana ja pääsen ostamaan kunnon lenkkarit joilla pääsee pinkomaan!

Oih mä odotan et pääsen juhannuksen viettoon mökille! Just eilen meinaa tajusin että eihän sinne voi mennä ennen kuin on ite palautunut sen verran ettei joka vessakäynnin jälkeen tartte enää suihkutella... Kun mökillä on vaan järvi ja järvivesi!

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Minuu taas harmittaa, kun e-pillerit on pannassa kaiken tulppariskien takia ja migreeniä ilmeisesti aiheutti miulla. Muuten ne sopi ihan äly hyvin miulle! Miulla ei kyl oo ollu mielialan vaihteluita ko. raskausaikana eikä pillereiden aikaan eikä kyl muutenkaa.. :eek: Minipillerit taas on perseestä, kun mie vuodin viikon välein..

me lähdetään heinäkuun lopulla viikoks Ahvenanmaalle!!!!! :happy093 siit taitaa olola 6vuotta ku viimeks oon käyny.... aaaahhhh :Heartred saa nähä kuin käypi, antaako ipanat lomailla lainkaan.......

Oonko sitten poikkeus kun käytin pillereitä yli 10 vuotta... Mercilonit sopi tosi hyvin. Ja niillä periaatteessa voisi jatkaakin, mutta olisi myös suhteellisen mukavaa saada melko perään toinen vauva, koska ikääkin jo reilusti yli 30.

Ja sitten kun tämä on syntynyt... Varataan matka johonkin lämpimään esim. Italiaan ja vuokrataan joku mökki viikoksi, missä juokseva vesi... Oih, kesää odotellessa!!!!!!!!!!!! (ja kuoharia) :happy093

Mä käytin 6 vuotta putkeen Cerazette-minipillereitä ja ne sopi mulle hyvin. Kuuteen vuoteen ei tullu menkkoja lainkaan. Pikkusen oli mukavaa, kun ei tarvinnu miettiä milloin voi lähteä kylpylään vaan sai mennä miten huvitti. Muisti vaan ottaa pillerit mukaan. Nyt aion ottaa noi minipillerit. Eipä se lääkäri mulle hormoneja määräiskään ylipainon ja kohonneen verenpaineen vuoksi.

Ja me ei lähdetä kesällä minnekään reissuun. En tiedä edes menenkö käymään vanhempieni luona saatikka tulevatko isäni ja äitini vauvan ristiäisiin :sad001

Nautin siitä kun saa tuijotella vauvan kasvoja eikä miettiä miten masussa menee!

Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app

Cerazetteilla mie vuodin kokoajan.. Haaveena oli mul just toi ettei tarvis välittää vuodoista.. :(

liisaa: sama! Alan hermostua ettei vaavi taia tulla ulos! Vaikkei oo laskettukaa aika viel, mut argh.. :(

Takaisin