sf-mitta

Sf mitta täällä keskikäyrän yläpuolella aavistuksen, rv 32+0 29cm. Lapsi kasvaa keskikäyrän tuntumassa myös, painoarvio 29+1 1300g jonka mukaan ois syntyessään ~3,5kg.
 
Jännä juttu muuten kun tosi moni täällä puhuu noista painoarvioista, mulle ei missään vaiheessa oo sanottu mitään painoarviota vauvasta :meh: En tiiä oisko sit pitäny ite hoksata kysyä, eipä tullu mieleen. No ens neuvolassa reilun kolmen viikon päästä sit vois vähän kysellä...
 
Tokkopa niitä arvioita tehdään ainakaan niis paikoissa missä ei ole ultraa. Eli mein neuvolas ei ainakaan arvioida, viimeks ei myöskään ollu mitää hajuu miten päin se siellä oleilee.
 
Ei mulle viimeks annettu painoarviota eikä oo viel nyttekään. Viimeks ku mentii synnärille, ni kätilö kokeili asentoa ja sano, et "pieni on n. 3,3kg" (todellisuudessa oli tästä kolmen päivän päästä synnyttyään 4,1kg). :) Eikai sitä tartte turhanpäiten tehäkään.
 
kyllä nuo ultralla tehdyt painoarviot ovat luotettavampia, kuin käsin kokeillen. Meillä nimittäin sama tilanne kuin MammaMarialla, mutta itse asiassa vielä synnytyksessä arvioitiin, että n.3500g lupailtiin :D siitä noin 2h eteenpäin sain syliini rakkaan 4400g tyttöni :) oli kyllä aikamoinen shokki, niin tuoreille vanhemmille, kuin kätilöllekin.
 
Viikot 30+0, sf-mitta 30. Yläkäyrän tuntumassa jatketaan.
 
33+4 ja sf 28, eli hieman keskikäyrän alapuolella.. Vaikkei kaikkea kerro tuo mitta, niin kyllä se vähän rauhoittaa pelkoja jättiläis-radi-vauvan suhteen:)
 
sen jälkeen ku huomasin että sf-mittojani varten sain piirtää vielä neljännen käyrän reilusti sinne yläkäyrän yläpuolelle loppu mielenkiinto noihinkin mittailuihin. sokerirasitukset ok, vauva iso mutta kasvaa koko ajan tasaisesti ni mikäpä tässä hätä :) turha tommosilla ressailla.
 
En muista mittaani viime viikolta (nyt rv 28+4), mutta oli hieman yläkäyrän yli. Sokerirasituksen tulokset olivat loistavat. Th ei sanonut mitasta mitään muuta kuin tuon, että se on yli. Enkä sitten kysellytkään enempää. Jos poika on iso niin sitten on, muiden kokemusten perusteella sen näkee luotettavasti vasta syntymän jälkeen. :D
 
Tintti, ja eihän sitä tiedä vielä et jos tulevat vaikka vähän etuajassa (toiveikas) ni eivät kerkee ihan jäteiksi kasvaa. näin kun nyt kirjotan niin oottelen varmaan omaani vielä viikoilla 42 :wink
 
30+2 oli sf mitta 27. Esikoisen aikana 30+3 oli sama 27cm. Aika hauska yhteensattuma, vaikka mulla on isompi maha nyt ku esikoisesta ja painoa melko 3kg vähemmän nyt
 
Mulla 31+6 tänään ja sf oli 26cm. Aika samoissa siis mennään Sunny.
 
Ei oo pieni mitta. Ei tota kannata stressata, kun mittaajakin vaikuttaa tohon lukemaan, joten tärkeempää, et mitta kasvaa koko ajan. :)
 
Siis hetkinen seis, mä nyt aloin vasta miettii, ku on kuin onkin sf-mitat merkitty mulle kirjaseen muistiin, niin mullahan on ihan hurjia lukuja teihin verrattuna! Ärsyttävästi eivät oo aina merkinneet, vaikka on mitattu, mut tasaisesti on ollu yli viikkojen, esim vko 35+1 on ollu 36 cm ja rv 36+6 sf ollut 37 cm?
:D onks nää isoja?
 
Takaisin
Top