sf-mitta

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja felicia
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
raivotarjonta -> pää alaspäin, ymmärsin että (taka)raivo siis alapäätä kohti, liekkö aatellut ees oikeen :D

Mulla oli 27+0 sf 23, eli pieni masuinen täälläkin!! :) omaa käyrää nousee tasaisesti ala ja keskikäyrän välissä..

Tän päivän sf-mitta oli 23cm ja viikot 28+5. Sentään pikkuse yli alakäyrän päästiin, nousussa ollu kuitenkin kokoajan. :)

Tiistaina oli neuvola, viikot oli 26+4 silloin ja sf-mitta korttiin merkittynä näytti 26. Itse sen kortista katsoin ja sitä käyrätaulukkoa, ja sen mukaa ilmeisesti aika yläkäyrällä. Ei se terkkari ääneen mitään mittoja sanonu, saatikka kokeillu mitää asetoja ym tai sanonu mistää käyristä mitää. Ärsyttää ku moni kehunu tota terkkaria ihanaksi ja mulla vähä enempi jääny paskanmakua suuhun. :D luulis et ensisynnyttäjän kohalla vähä tarkemmin kertois noit juttui, välil tuntuu ku se kohtelis ku vanhana konkarina meikäläistä että tiedän kyllä missä mennää.. ku en v*ttu tiiä! :D

Miustaki se kuullostaa kyllä just siltä, että sitten kun se vauva tulee niin se kanssa tulee, eikä meinaa. :wink Älyttömällä vauhdilla ulos ja parkuu kuin sireeni. :D Mutta se miun ymmärtääkseni tarkottaa vaan sitä, että vauva on pää alaspäin ja kasvot äidin selkään päin, jolloin se syntyis takaraivo edellä. Eli se optimaalisin asento syntymistä varten. Mutta ei kai sillä just vielä tässä vaiheessa niin suurta merkitystä, kun se mahtuu siellä masussa vielä kääntymään moneen kertaan jos niikseen tulee. Luulisin että sitä sitten loppuvaiheessa jotenki tarkemmin katellaan, mutta mututietoa tämä. :)

Viime viikolla rv 26, mitta 23 cm ja ilmeisesti juuri keskikäyrällä mitä nyt osasin siitä taulukosta tihrustaa...:pompus:

Mulla oli 26+4 ja sf 27cm. Edelliseen verraten tasainen kasvu yläkäyrän yläpuolella. Meilläkään neuvolatäti ei välttämättä kaikkea hoksaa "suomentaa", mutta kysyttäessä kyllä saa vastauksen.

Ainoa mittaus ollut vasta Rv 22+1, sillon oli sf-mitta 23, ja kun mielenkiinnosta katsoin pojan aikaista äitiyskorttia, niin silloin oli samaan aikaan 24. Poitsulla käyrät huiteli koko raskauden yläkäyrien yläpuolella, saas nähdä, miten nyt käy. Synnytystä edeltäneellä käynnillä oli sf 41cm (toki tämä 41+5). :grin

Täällä sf-mitta 28+0, 27cm. :) Veikkas
lääkäri et sellanen keskikokonen vauva tuloillaans. :)

Mulla oli rv 22 vaan 18cm, th mittasi, maha on ollut koko ajan aika pieni. Rv26 mittasi lääkäri joka oli vähän kömpelön oloinen nuori mies, ja sai tulokseksi 28cm:D Ei taida ihan pitää paikkaansa :D

Nyt kun pääsin raskausviikolle 27 niin mittasi ekan kerran. Ja oli 27cm, eli ihan justiinsa siinä yläkäyrällä. Ihmetteli mahan korkeutta, mutta sanoi että saattoi johtua pojan asennostakin sillä hetkellä. Tosin, mulla on aina "kaikki maha" ihan edessä, takaapäin ei minua raskaanaolevaksi arvais. :)

Jebsu; mulla on kanssa kaikki edessä. Kuulemma tyypillinen poikamaha. Sivuille ei oo juurikaan levinnyt, mikä ei sinällään hirveesti haittaa.

Mulla oli viime viikolla 26+3. Kohdun pituus 26. Eli parhaimmillaa jo kylkiluiden alareunas. Poika sillon oli pää alas päin. Tiesin ite potkuista ja ultra todisti asian. Viimeks oli toiste päin. Täällä näkee ultran joka käynnillä, mikä on ihanaa.

Tää tyyppi vaihtelee pitkin päivää katolleen ja taas toiste päin. Selvästi tuntee et onko voimakkaimmat potkut ylhäällä vai alhaalla.

Ja muut kasvut, reisiluut, pään ympärys menee keskikäyrää ja vattan ympärys vielä nii pienis mitois ettei näy vielä käyrällä.

Ja mullaki kasvaa eteen ja ylöspäin maha. Ei ainakaa vielä sivuille.

Mulla nyt 30+4 ja oli tänään kans toi 27cm ja kuten oletinkin on pienempi maha ku viimeks tässä vaiheessa.

Hei apua miten mulla on niin iso toi mitta? :O reilusti ylikäyrän :O eipä se akka siellä neuvolassa mitään sanonu kyllä :D siro laps täällä ru:ssa oli tuloss :D

Takaisin