sf-mitta

Mimoza oisko lapsivettä vaan reippaasti? näin mää perustelin ittelleni yläkäyräsen mahan etten ressais isoa vauvaa (vauvan kokoa ei oo kommentoitu / edes tutkittu puolen välin jälkeen) :)
 
Tuli muuten mieleen että miten teillä on mitattu, siis missä asennossa? Kun huomasin että neuvolakortissa lukee sen käyrän vieressä että polvet koukussa niin ei mulla kyllä kertaakaan ole ollut.
 
Jaa niin.. Hoitopöydällä selällään (tai on se silleen puoli-istuva asento) ja jalat kyllä tavallaan koukussa, mutta roikkuvat siis hoitopöydältä niinkuin istuessa.. Olipas sekava selitys :D
 
Oon tainnu olla aina toosan tonginta -asennossa :D eli jalat tapeilla.. vai roikkukohan jalat pöyältä ekalla kerralla. Mut juu pistin merkille kans ko.merkinnän :) ei kait se niin sentin päälle oo..
 
Eiköhän tärkeintä ole, että mittaaja ja mittaustapa on aina sama? Että nähdään se kasvu, se on kuitenkin paljon olennaisempaa kuin se, millä käyrällä mennään.

Mulla on ollut jalat koukussa niillä telineillä.
 
Juu Mimoza, onneksi se sf-mitta ei suoraan kerro vauvan kokoa :) Vauva on tosiaan voinut olla sellaisessa asennossakin vaan, et mitta on tullut suuremmaksi. Mulla meni koko viime raskauden käyrät yläkäyrien yläpuolella, ja vasta sillon 37+jotain olin lähetteellä kokoarvioultrassa, ei niitä käyriä muuten kukaan ihmetellyt (paitsi minä itse tietty) :) Oliko sulla radi, vai muistanko väärin? Sit sun pitäis saada se ultra joka tapauksessa ennen synnytystä :)
 
No jos käyrä jatkuu ylämailla, niin eiköhän ne sen lähetteen laita, parempi se on tarkistaa ennalta, kuin odottaa synnytykseen et onko vauva oikeesti iso, vai vaan sf-mitta :) Se voi toki siitä hyvin vielä tasaantuakin..
Meillehän syntyi siis 4440g: 54cm kokoinen sillon viimeksi, et käyrät kertoi aika hyvin totuuden.. KokoARVIO tosin heitti sen about 400g alakanttiin :grin
 
Meilllä näköjään mentiin samoissa painoluokissa owen':in kanssa :D meillä oli 4410g ja 54cm., tätä vaan ei osattu missään arvata.. Sf- mitta oli koko ajan keskikäyrällä tai hieman sen yli.. ja eikä meillä mennyt painoarvio kuin 1kg väärillä :D eli sen verran pienemmäksi arvioitiin. Eli ei se sf-mittakaan kaikkea kerro, ja silloin ei siis ollut ultralla painoarvioita, vaan ihan käsituntumalla.
 
Juu no teillä heitti arvio ihan tosissaan :grin
Mut jep, pelkän sf-mitan perusteella ei kannata vetää johtopäätöksiä :happy:
 
Tänään 28+3 ja sf 27cm. Kauniisti menee keskikäyrän ja yläkäyrän välissä :)
 
Mulla rv30+0 sf 27,5cm. Aika lailla siinä keskikäyrällä mennään ja ilmeisen tasaisesti kasvaa. Painoa tulee semmoinen 300-500g/vko. Yhteensä painonnousua on tullut n. 5kg. Mulla BMI oli ennen raskautta 25, joten ihan tyytyväinen olen ettei ole tuon enempää painoa (vielä) kertynyt. Mitään turvotustakaan en ole havainnut, mutta sitähän saattaa tulla sitten vasta lähempänä laskettua aikaa.
 
Rv jotai 30+5 ja sf 24cm. ... Rt ja tosi alhaalla vauva majailee jo. Että pikkusia ollaan. Ja päästään extra ultraan.
 
Täällä rv 29+5 oli 32cm.. Perätilassa majailee. Vauvan kokokontrolliultra ens viikon tiistaina.
 
Mulla 31+6 ja 32,5 cm, muistaakseni kokoajan ollut vähän yläkantilla :) Ei täällä niitä huileta, en varmaa ees pääsis mihinkää kokokontrolliin vaikka pyytäsin :D Näitä vaan huolettaa, jos kohtu ei kasva tai äiti ei liho :D
 
Täällä 30+3 ja 33cm. Aikamoinen pompsahdus oli käyrällä tapahtanu, aikasemmin tasaisesti keskikäyrällä ja nyt yläkäyrän yläpuolella. Terkka kyllä sanoi että tuota ei kannata sen kummemmin miettiä kun pari viikkoa sitten ultrassa kokoarvio oli keskikäyrällä, johtui varmaan pikkuisen asennosta.
 
Takaisin
Top