sf-mitta

felicia

Vauhtiin päässyt keskustelija
Millaisia mittoja?


Täällä mennään ihan Alakäyrää viistäen rv28+4 ja sf 23 cm
Rt ja vauva pystysuunnassa vieläpä.
 
Yläkäyrällä, viikot 26+1 ja sf-mitta oli eilen 27 cm. Vauva pystyasennossa, raivotarjonta.
 
Yläkäyrä rv 27+1 ja 27cm.. vauvan asennosta eikä mistää oo kerrottu mitää :mad:
 
Mulla oli maanantaina 24cm, 26+1. Ja 22+1 oli 21cm.
Eikä tuo terkka kommentoinu noita mittoja saati asentoa täälläkään mitenkään.
 
Viikolla 22 oli 22cm eli yläkäyrän yläpuolella, viikoilla 26 ja 28 keskikäyrän tuntumassa. Vauva on pää alaspäin ja raivotarjonnassa, tuo näkyi viikon 26 lääkäriultrassa ja viime viikolla th tunnusteli pään olevan edelleen alhaalla.
 
Mä just mietin tota Sf-mittaa ku vau.fin uutiskirjeessä luki, että mulla "kuuluisi" nyt viikolla 29 sen olla 26 cm. No se oli 26 cm jo viikolla 27. Ei sitä kukaan ole kommentoinut, ei täällä kerrota mitään jos ei kysy, ei sina vaikka kysyiski :D Ihan mahan alhaalta kätilö kertoi vauvan päätä tunnustelevansa, että kai se siellä sitte oli :P
 
Suomessa merkataan sf neuvolakorttiin sielt voi ite kattoo sen "kehitystason" :) ei mullekkaa mitää sanonu onks iso vai pien ite tarvii tulkita :D
 
Mäki haluun ton mystisen neuvolakortin! Kaiken te tiedätte sen perusteella :D!
 
Mulle sanottiin, ettei vauvan asentoa näillä viikoilla aina tunne ja voi olla, ettei esim. seuraavassa neuvolassa pystykään sanomaan miten päin kaveri köllöttelee. Tällä kertaa sattui tuntumaan selvästi niin kertoi ja merkkasi neuvolakorttiinkin. :)
 
Mulla oli maanantaina vko 27+5 ja SF mitta 27cm. Terkkari sanoi normaalin ja ylärajan välimaastossa mennään. Pää alaspäin köllötteli siellä menemään
 
28+4 30cm, mutta vauvan painoarviokin aika iso, 1400g :)
 
26+2 ja 25 cm oli, kuukautta aikasemmi 21 ja keski ja yläkäyrän välissä on
 
Sitä mittaahan otetaan tasaisen kasvun seuraamiseksi ja olisi sen vuoksi tärkeää, että sama mittaaja koko ajan. Asentohan muuttuu tässä vaiheessa vielä, kun tilaa vauvalla on.
 
Mulla maanantaina oli viikot 27+2 ja mitta 24cm. Eli keskikäyrällä. Reilu kuukaus aikasemmin oli vaan 16cm, mut th epäili et ois ollut taaksepäin kallistunut kohtu ja siksi noin pieni silloin se. Vauvan asennosta ei oo täälläkään mitään käsitystä, kuulemma vasta myöhemmillä viikoilla aletaan sitä sit tunnustella.
 
Täälläki sano et tunnustelee ihan kokeeks mut ei saanu selkoo mite päi olis, ja vielähä tuo siel pyörii kuitenki monta viikkoo
 
Mulla viimeksi terkkari mittaili muttei kyllä merkannu neuvolakorttiin ollenkaan. Jospa sit ens viikolla.
 
Mulla oli 24+2 24cm. Sen jälkeen ei oo mitattu, nyt 28+2. Yläkäyrillä mennään, mutta tässä on koko ajan oltu se reilu viikko arviota edellä. Ja kokoarvion mukaan iso jätkä on tulossa, joten ihmekös tuo jos yläkäyrillä ollaan.
 
Ei ole vielä mittailtu, eikä puhuttu asennoistakaan. Ensi viikolla on neuvola, josko sitten. Nyt ollaan siis rv 26+4
Mitä ihmettä tarkoittaa tuo raivotarjonta mistä työ puhutte? Kuulostaa... raivokkaalta. :P
 
Takaisin
Top