Sektion jälkeen raskaus ja synnytys

Mut sehän siinä hassua olikin, että synnytys käynnistettiin todellakin, vaikka tiedettiin epäsuhdasta. Hoitavan tahon virhe väkisin yrittää jotain mikä on vastoin asiakkaan tahtoa ja vastoin järkeä.

Toivottavasti kaikki saa hyvän synnytyskokemuksen tällä kierroksella.:Heartred
 
Sektiosynnytys on sairaalalle kalliimpi kuin alakautta synnytys ja käsittääkseni kerätään myös sairaaloista tilastoja että kumpia synnytyksiä on enemmän. Saavat paremmat pisteet mitä vähemmän on sektioita...
 
Mulla epäiltiin radin takia liian isoa vauvaa ja vikassa ekstra kontrolli -ultrassa,huomattiin, että vedet oli kadonneet takaisin elimistööni..ikäänkuin kroppa ilmoitti,että.nyt on eräpäivä..(tapahtui päivää ennen la)siitä seurasi kahden päivän käynnistely kaikilla tavoilla, kohtutulehdus yli 300 tulehdusarvoilla, vauvan sydänäänten lasku..lopulta kiireellinen sektio (arpoivat leikkaussalissa laitettaisiinko paperiin hätä vai kiireellinen sektio) .sain vielä pahan paniikkikohtauksen sektiossa, enkä tajua miten pystyivät leikkaamaan,kun koko leikkauspöytä tärisi...kesti parantua 3 kk vakavasta kohtutulehduksesta ja vuosi sektiosta..

Nyt meinaan saada jo paniikkikohtauksen,kun ajattelen koko viime synnytystä..toivotaan, että ensi kerta sujuisi vähemmän ongelmitta. Ois kiva synnyttää niinkuin leffoissa: ei yhtään hiessä, hymyillen alakautta, mutta taitaa olla vaan haave..mulla on vielä unelma -synnyttäjän lantio eli ois kiva saada se käyttöön, mutta kyllä mua kauhistuttaa normisynnytyskin ihan hirveästi. Jos sektiolla pitäis mennä, niin toivon, että hoituisi nopeammin ilman usean päivän käynnistelyjä..
Ai noin voi käydä, että vedet häviää? Meinaan mulla poikien synnytyksissä ei kummassakaan tullut lapsivettä kuin pari tippaa kun kalvot puhkesi/puhkaistiin ja ne ei olleet tihkuneet mihinkään. :/ kukaan ei sanonut mulle tästä mitään enkä huomannut itse kysyä mistä voisi johtua. Mutta järki jo sanoo, ettei voi olla sikiölle hyväksi! Aion ottaa tällä kertaa etukäteen puheeksi.
 
En ole koskaan synnyttänyt, mutta pelkään synnytystä niin paljon, että haluaisin sektion, vaikka paraneminen veisi vuoden. En osaa ottaa teidän muiden kokemuksiin kantaa, koska en ole synnytystä vielä kokenut, mutta tällaisia ajatuksia omasta tulevasta synnytyksestä täällä. Synnytyskertomuksianne on kuitenkin kiva lukea, koska jollain tasolla se kasvattaa omaa tietämystä aiheesta.

Olen kertonut jo miehelleni, että teen KAIKKENI, että saan sektion :shy:
 
Minä oon ymmärtäny että jos haluaa sektion, (ilman muuta pätevää syytä kuin paha synnytyspelko) niin ilmeisesti pitää koko raskausaika juosta pelkopolilla puimassa näitä synnytykseen liittyviä pelkoja, mikä on mun mielestä tyhmää. Miksi jokainen ei saisi päättää ihan itse kuinka lapsensa synnyttää. Saahan valita lääkkeettömän synnytyksen, vesisynnytyksen ja jopa kotisynnytyksenkin...
 
Minä nostin silloin sen verran meteliä että osaston ylilääkäri oli puhuttanut kaikki mua hoitaneet lääkärit ja hoitajat sössityn synnytyksen käynnistyksen johdosta.

No kutsukin tuli sitten keskustelemaan tapahtuneesta ja pyydettiin anteeksi jne...

Sitte tämä käynti oli kirjattu mun tietoihin käynniksi pelkopolilla ja lasku perään 40€.

Juu kiitti riitti.
 
Minä nostin silloin sen verran meteliä että osaston ylilääkäri oli puhuttanut kaikki mua hoitaneet lääkärit ja hoitajat sössityn synnytyksen käynnistyksen johdosta.

No kutsukin tuli sitten keskustelemaan tapahtuneesta ja pyydettiin anteeksi jne...

Sitte tämä käynti oli kirjattu mun tietoihin käynniksi pelkopolilla ja lasku perään 40€.

Juu kiitti riitti.

Ihan vetää mykäksi..Uskomatonta toimintaa!
 
Meinasin tykätä mashnu sun viestistä kunnes luin loppuun asti. :wideyed: :wtf siis eihän noin voi tehdä????!! Voi jukupätkä kun tuossa kohtaa olis resursseja ja voimia niin pistäis haisemaan ja metelöisi iltasanomia myöten. :smiley-angry016 mutta just synnyttäneenä, nope.
Niin väärin!
Kaikki sympatiat sinulle, mashnu.
 
Minä oon ymmärtäny että jos haluaa sektion, (ilman muuta pätevää syytä kuin paha synnytyspelko) niin ilmeisesti pitää koko raskausaika juosta pelkopolilla puimassa näitä synnytykseen liittyviä pelkoja, mikä on mun mielestä tyhmää. Miksi jokainen ei saisi päättää ihan itse kuinka lapsensa synnyttää. Saahan valita lääkkeettömän synnytyksen, vesisynnytyksen ja jopa kotisynnytyksenkin...
Ehkä siinä on just kyse niistä sairaalan resursseista ja rahasta. Mutta sinänsä hölmöä, koska kuuluuhan niitä aika hitokseen siinäkin kun äitejä ramppautetaan polilla. :think005 Suomessa on moni juttu vielä niin lapsenkengissä, vaikka toisaalta ollaankin kehityksen kärjessä..
 
Tehtiin ja tpdettiin sikiön ja lantion välinen epäsuhta. En vaan ymmärrä miksi se synnytys sitten vietiin niin pitkälle.. kyllä pyytelin sektiota siitä synnytystapa-arviosta asti, mutta mulle vaan vastattiin tylysti, ettei niitä turhaan tehdä.
No jo on ollu taas järjen käyttö kaukana tuossa tilanteessa. Eihän se mikään turhaan tehty sectio ole jos kerran epäsuhta on tiedossa. Outoa meininkiä....
 
Kovia kokemuksia teillä monilla synnytyksessä. Täällä molemmat aiemmat synnytykset olleet kiireellisiä sektioita, joissa molemmissa synnytys pysähtyi käynnistyksistä huolimatta 7 senttiin ja oloni huononi äkillisen korkean kuumeen sekä tulehdusten nousun vuoksi. Toisen sektion jälkeen lääkäri sanoi, että kohtuni kestää enää yhden raskauden, jossa on synnytettävä sektiolla repeämisvaaran vuoksi. Kovasti yritin molemmissa synnytyksissä saada vauvan ulos normaalia reittiä, mutta jostain syystä ei onnistunut. Ensimmäistä peräti 52 tuntia... Eli jos tämä raskaus onnistuu, niin sektio tiedossa, halusin tai en, mutta siihen on ollut aikaa henkisesti valmistautua jo 9 vuotta, joka edellisestä synnytyksestä kulunut, joten sillä mennään.
 
Takaisin
Top