Sektion jälkeen raskaus ja synnytys

Kyllä vauvat annetaan mukaan heräämöön ainakin Naistenklinikalla ja varmasti muissakin synnytyssairaaloissa. ihan samanlaisilla kärryillä kärrättiin kun alatiesyntyneitäkin lapsia, ei keskoskaapissa.. ja kukkiakin sai vieraat tuoda lahjaksi että en kyllä osaa sanoa missä sairaalassa sinä olet synnyttänyt jos siellä ei saanut mitään tehdä.

Kerro mikä on tämä kyseinen sairaala jossa synnytin?o_Oo_Oo_O

Haluan kuulla sen kun kerran kehtaat tulla arvostelemaan sitä ettei nämä asiat voi pitää paikkaansa. "Kyllä vauvat annetaan mukaan heräämöön ainakin Naistenklinikalla ja varmasti muissakin synnytyssairaaloissa". Varmasti?

Toisinsanoen tiedät mikä on tämä sairaala, ja osaat samalla kertoa kuinka siellä oikeasti menetellään. Odotan mielenkiinnolla vastaustasi?o_O
 
Et taida olla elokuisissa18? Ainakaan listalla et ole.. tokihan tämä julkinen foorumi on, mutta enimmäkseen näissä kirjoittelee elokuiset.

Pakko tähän sen verran kommentoida, että tuonne listallehan ei ole edes välttämätöntä ilmottautua :) Salaiseen ryhmään voi päästä vain ja ainoastaan silloin jos tuolta listalta löytyy, muuten sillä ei ole väliä. Näin olen käsittänyt!
 
Ei toki mikään pakko oo listalle tulla, mutta ei myöskään yhtään viestiä meidän muihin ketjuihin ole kirjottanut..
 
Joo ei tosiaan välttämättä pääse vauva edes heräämössä käymään. Näin kävi minulle vaikka olikin ns. suunniteltu sektio, mutta kun ei tullutkaan oikeana päivänä vaan ennempää kuten pelkäsinkin kun sektioaika laitettiin viikkoa myöhemmäksi kuin alunperin oli puhuttu. Eli synnytyspäivänä ei ollut sitten tarpeeksi henkilökuntaa ja vauvaa vaan nopeasti vilautettiin minulle leikkaussalissa ja sitten hän jäi isänsä kanssa moneksi tunniksi kunnes pääsin osastolle heräämöstä. Imetys ei tietysti onnistunut niin kuin olisin toivonut (minulle oli tosiaan luvattu vauva heräämöön). Vointi oli morfiinista ja muusta huolimatta melko hyvä jo seuraavana päivänä mutta särkylääkkeitä kului monta viikkoa kunnes vähentelin ja kivut vaan jatkui ja sitten todettiinkin haavatulehdus ja kohtutulehdus ja kohta päälle vielä rintatulehdus jne. Mutta ilmeisesti valitettavasti edessä on jälleen sektio. No toisaalta on siinä ehkä jotain hyviäkin puolia. Vauvaa kun oli ehditty toivoa jo kauan, ei ainakaan tarvinnut pelätä että alatiesynnytyksessä kävisi jotain kamalaa, sekään kun ei ole riskitön. Mutta niin ei ole myöskään edes suunniteltu sektio. Leikkauksissa on aina myös omat riskinsä. Eli synnyttipä niin tai näin, ei voi sanoa etteikö olisi vaaroja. Mutta kieltämättä kuitenkin toisaalta harmitti että alatiesynnytys jäi kokematta. Siltikin kaikkein tärkeintä että sain vauvan ja oli vielä terve ja tietysti niin rakas :Heartred
 
Mulla epäiltiin radin takia liian isoa vauvaa ja vikassa ekstra kontrolli -ultrassa,huomattiin, että vedet oli kadonneet takaisin elimistööni..ikäänkuin kroppa ilmoitti,että.nyt on eräpäivä..(tapahtui päivää ennen la)siitä seurasi kahden päivän käynnistely kaikilla tavoilla, kohtutulehdus yli 300 tulehdusarvoilla, vauvan sydänäänten lasku..lopulta kiireellinen sektio (arpoivat leikkaussalissa laitettaisiinko paperiin hätä vai kiireellinen sektio) .sain vielä pahan paniikkikohtauksen sektiossa, enkä tajua miten pystyivät leikkaamaan,kun koko leikkauspöytä tärisi...kesti parantua 3 kk vakavasta kohtutulehduksesta ja vuosi sektiosta..

Nyt meinaan saada jo paniikkikohtauksen,kun ajattelen koko viime synnytystä..toivotaan, että ensi kerta sujuisi vähemmän ongelmitta. Ois kiva synnyttää niinkuin leffoissa: ei yhtään hiessä, hymyillen alakautta, mutta taitaa olla vaan haave..mulla on vielä unelma -synnyttäjän lantio eli ois kiva saada se käyttöön, mutta kyllä mua kauhistuttaa normisynnytyskin ihan hirveästi. Jos sektiolla pitäis mennä, niin toivon, että hoituisi nopeammin ilman usean päivän käynnistelyjä..
Tuli mieleen vielä kysyä, että onko lapsi tyttö vai poika? Pohdin, että voiko vauvan sukupuoli (hormonit) jollain lailla vaikuttaa tähän. Koska multa hävisi lapsivedet ekassa ja toistaiseksi vikassa synnytyksessä - molemmat poikia. Keskimmäisen - tytön - synnytyksessä vettä tuli kun kalvot puhkaistiin.

Täytyy ottaa tää lapsivesiasia puheeksi neuvolassa kun päästään loppusuoralle..
 
Edellisessä raskaudessa käynnistelyt eivät tuottaneet tulosta, joten päädyttiin sektioon. Näin vauvani leikkaussalissa pikaisesti. Jouduin itse olemaan 1vrk heräämössä, jonne vauva kerran tuotiin näytille valvontaosastolta. Heräämön jälkeen minut siirrettiin yhdelle osastolle, jonne vauva ja mieheni eivät saaneet tulla. 3vrk olin yksinäni osastolla ja mieheni hoiti vauvaa lapsivuodeosastolla ja "salaa" toi vauvan välillä näytille mulle. Syy minun "eristämiseen" oli vaikea raskausmyrkytys ja minun piti levätä. Tosin ei kauhean levolliselta tuntunut kun mietti koko ajan miten mies ja vauva pärjää. Tässä toisessa raskaudessa toivon vain ja ainostaan etten joutuisi olemaan kauaa erossa vauvastani synnytyksen jälkeen. Sillä että syntyykö alateitse vai sektiolla niin ei ole oikein väliä
 
Edellisessä raskaudessa käynnistelyt eivät tuottaneet tulosta, joten päädyttiin sektioon. Näin vauvani leikkaussalissa pikaisesti. Jouduin itse olemaan 1vrk heräämössä, jonne vauva kerran tuotiin näytille valvontaosastolta. Heräämön jälkeen minut siirrettiin yhdelle osastolle, jonne vauva ja mieheni eivät saaneet tulla. 3vrk olin yksinäni osastolla ja mieheni hoiti vauvaa lapsivuodeosastolla ja "salaa" toi vauvan välillä näytille mulle. Syy minun "eristämiseen" oli vaikea raskausmyrkytys ja minun piti levätä. Tosin ei kauhean levolliselta tuntunut kun mietti koko ajan miten mies ja vauva pärjää. Tässä toisessa raskaudessa toivon vain ja ainostaan etten joutuisi olemaan kauaa erossa vauvastani synnytyksen jälkeen. Sillä että syntyykö alateitse vai sektiolla niin ei ole oikein väliä

Heräämössä vuorokausi :wideyed: En ole koskaan moisesta kuullutkaan. Miten se edes voi olla mahdollista?
 
Joo olin tosiaan heräämössä vrk:n. Tarvitsin niin paljon suonensisäisiä lääkkeitä laskemaan verenpainetta ja estämään kouristuksia ja osastolla tälläinen ei olisi onnistunut. Toivon, että seuraava synnytys menisi ilman raskausmyrkytystä
 
Joo olin tosiaan heräämössä vrk:n. Tarvitsin niin paljon suonensisäisiä lääkkeitä laskemaan verenpainetta ja estämään kouristuksia ja osastolla tälläinen ei olisi onnistunut. Toivon, että seuraava synnytys menisi ilman raskausmyrkytystä

Oi kamala :sad001 Toivotaan totisesti että raskausmyrkytykseltä välttyisit tällä kierroksella!
 
Itsellä ensimmäinen päätyi kiirelliseen sektioon. En koko tarinaa kehtaa avata julkisesti; mutta yksikertaisuudessaan esittelen asian. Puolessa välin raskautta tehtii sisätutkimus, jossa heräsi epäily, että jos lapsi yhtään isompi voi olla ettei lapsi mahdu syntymään koska itsellä ahdas synnytyskanava. Tieto lähti keskussairaalaan.
Lapsihan kasvoi todellakin isona, ja ylimääräisiä ultria olikin keskusairaalassa tämän takia. Koko ajan sairaalassa lääkärit siirsi synnytystapa-arviota eteenpäin ja vkolla 38 sanottiinkin ettei sitä tehdä, ja lapsi syntyy sitten tavalla tai toisella kun aika on. 39+2 alkoi synnytys supistuksilla ja sairaalaan. Synnytettiin 3 päivää, supistukset olivat riittävän kovia, mutta synnytys ei edennyt. Aukesin 7cm enimmillään. Kolmannen päivän jälkeen lääkärit päätti kiirelliseen sektioon kiidättää ja kertoivat myöhemmin ettei lapsi olisi ikinä mahtunut syntymään alakautta. Lääkäri sanoikin jälkitarkastuksessa, että mikäli tulee toinen lapsi niin sitten keskustellaan synnytystapa sellaiseksi kuin haluan.
Siksi haluan ja vaadin, että uusi vauva syntyy suunnitellulla sektiolla, ei kiitos enää samaa rumbaa.
 
Tuolta Heinäkuisista huutelen kun eksyin tänne. Esikoiseni syntyi alateitse, mutta repeymät olivat niin pahat että synnytyksen jälkeen jouduin leikkaussaliin paikattavaksi ja tämän jälkeen heräämöön. Eli vaikka synnyttää alateitse niin ei välttämättä pääse heti viettämään vauvan kanssa aikaa.
 
Takaisin
Top