Se on syyskuu!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Hele81
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Heippa jälleen,
Kävin tänään polilla. Otin jopa sairaalakassin varuiksi mukaan. Eihän he antaneet edes toivoa että he voisivat tehdä synnytyksen edistämiselle mitään. No sisätutkimus, voihan sekin kuulemma auttaa kumminkin. Ja olihan se sentin auki sisäsuu, mutta kiinteä ja koko kaula jäljellä. Sen Kalevalaisen jälkeen on supistellut enemmän ja vähemmän, oikein napakoitakin mutta se on kerta kaksi, ja sitten jää siihen. Tympii moinen. Sain jopa miehen mukaan kuskiksi ja tuli hän ultraankin. Ja sain istuskella vähän aikaa käyrillä. Oli se kiva nähdä että syke oli hyvä, tulihan sinnekin pieni supistus. Mutta se oli juuri ja juuri havaittava. Jalat on alkaneet turvota, kengät ei mahdu, jäkä jäkä. Taidan olla aika kanttinen kaveri tätä nykyään. Aletaan mennä jaksamisen rajoilla.

Ja noi lapsosten kouluaamut huolettaa, kun näyttäisi siltä että lähtö ei tule nyt viikonloppuna niin sitten se on kuitenkin ensi viikolla. Kun meillä ei ole ketään laittamaan noita poikasia matkaan. Pitäishän niiden itsekin päästä, mutta kun ei meinaa uskoa millään että ne on koulussa senkin päivän kun olen laitoksella.
Tämäkin taitaa mennä niin reippahasti valittamisen puolelle että taitaa olla viisainta mennä päiväunille.

meiän typy yllätti iloisesti ekana yönään kotona :)vain kerran heräsi syömään n.3 aikoihin ja oli siin hereillä pari tuntia,5 nukahti ja herättiin seuraavan kerran syömään vasta ennen 11 :O <3 nyt neiti urvahti minun syliin :,)

Kiloista-
mulle tuli esikoisesta arviolta 6-8kg ,en tiedä tarkkaa ku alussa laihduin paljon.lähtöpainosta laskettuna kun ois muka vaan 3kg tullu :D
laitokselle jäi heti 6kg ja viikossa oli tippunu 10kg.

tästä tuli yhteensä 11kg ja laitokselle jäi 5kg.viikossa puonnu yhteensä 8kg. eli 3kg viell lähtöön :)

Täällä ollaan edelleenkin yhtenä kappaleena, huohemoticonAlkais jo riittämään tämä raskaana olo. Limatulppaa ei oo näkyny, vähän on välillä supistellu, mutta ei mitään hälyttävää. Ja kaiken kukkuraksi tuli vielä syysflunssakin hankittua. Jospa se tällä hillittömällä niistämisellä lähtis käyntiinemoticon
Ja tosi paljon onnea kaikille jo oma nyyttinsä kotiin saaneille (oon jo vähän kade, mäkin haluun oman nyytin jo!!!)!!. 

Jaksuja vielä muille masukkaille!

huoh. eilen illalla oli todella kovia kipuja alaselässä ja ihan tajuntonta menkkajomotusta ja vihlontaa ja muutama supistus illalla. Tyttö möyri nini kovaa että oksat pois! ei sitä lähtöä silti tuu varma aikinä :( no ei kyllähän se joskus sieltä tuele, mut olis ihana jos vaikka jo tänään ;D Jos mä koittaisin sit tänään tehdä jtoai järkevää ja menen maalaamaan ton emidän pihan portin :D 

kiloista: toivossa on hyvä elää :D teille muutamille on käynyt niin onnelliseti että olette päässeet hujauksessa raskauskiloista eroon. mulle näitä kiloja on siunaantunut raskauden aikana niin paljon (+19kg) että tovi taitaa kuitenkin vierähtää...paljon liikuntaa, eiköhän se siitä. toivottavasti pääsee liikkuumaan ettei alapää ole kauaa kipeänä niinkuin joku täällä kirjoittikin jo.. jos nyt jotain positiivista tästä pitää keksiä, niin mun kilot on tosiaan tossa masussa vaan, muualta en oo pyöristynyt :D
pituutta 176cm ja lähtöpaino 67kg..nyt siis 86kg :O hui mikä luku!

tässähän tämä päivä taas meni. lähden edeltä jo kaupoille niin ehdin tehdä viimeset vauvanvaate hankinnat :) mites tulee sitten perästä kun pääsee töistä.

mukavata viikonloppua kaikille!!!!!

ainii, täälläkin vähän ken kä jo puristaa kun on turvotusta :/
ei muuta valitettavaa :D

Perjantaita kaikille mammoille!

Täällä sitä edelleenkin kökitään masu pystyssä.. komeesti yli menty.. hohhoijaa  sanon minä!
Neukussa tänään käyty viimesen kerran ja sitte maanantaina pitää rimpautella äippäpolille yliaikakontrolliin aikaa.. mitä siellä tapahtuu jos sinne saakka mennään?  en ees älynny kysellä tuolla neuvolassa :p

vointi on ihan ookoota mutta hermot mulla on niin kireellä ettei mitään rajaa.
Mieskin lähtee tänään futisjengin kans kauden päättäjäis saunailtaan..  vanno ettei ota kun korkeintaan 2 olutta mutta mä suuresti epäilen.
Selitti kyllä ettei missään nimessä haluu jäädä paitsi pikkusen syntymästä sen takii et on ollu kännäämässä. saas nähä miten käy..

nyt oon sellasel tuulel etten jaksa rehellisesti sanottuna kommentoida kaikkeen mitä ootte höpissy. Piti tulla vaan laittamaan että täällä tuskaillaan vieläkin ...  vaikee kuvitella että synnytys voi tosiaan käynnistyy koska vaan ku ei siis niin minkäänlaisia oireita siihen! ei yhtään mitään,arg!  no mutta kattellaan...

Heipparallaa taas kaikille!

Kauankohan tässä vielä menee, että vauva syntyy...? onhan tässä vielä aikaa laskettuun aikaan, mutta.. musta alkaa tulla varmaan ihan sekopää. haluan vain lapsen syliin, jotta tiedän, että kaikki on hyvin ja pikkunen terve. nyt on kahtena päivänä ollut asukki normaalia hiljaisempi. eilenkin sain puolisen tuntia tökkiä, että sain vauvan liikkumaan. meinasin jo soittaa neuvolaan, mutten sitten soittanutkaan.. ja tänäänkin on ollut aika hiljaista. oon kyllä jonkun verran liikkeitä tuntenut, mutten mielestäni niin paljon kuin normaalisti. väheneekö ne liikkeet normaalistikin ennen syntymää? taidan mennä vaikka tuonne sängyn päälle makoilemaan, jos toinen innostuis vähän heilumaan enemmän.

samoin oon nukkunut tän viikon todella hyvin. en oo ees herännyt vessaan vasta kun aamulla, kun mies nousee töihin. ja nukun puolet yöstä selällään, pari viikkoa sitten en voinut kuvitellakaan, että nukkuisin selälläni. nyt ei ole enää mitään ongelmaa, mistähän sekin johtuu...  ja välillä on sellainen olo, varsinkin aamuisin, etten olisi raskaana ollenkaan. kyllähän selkää särkee ja paikkoja jomottaa, mutten välillä huomaa koko mahaa ja tuntuu välillä siltä, ettei siellä mitään vauvaa edes ole.
ehkä alan olee päästäni jo ihan vialla...

Perjantaita ja alkavaa viikonloppua kaikille mammoille ja asukeille :)

Huomenna paukkuu täälläkin viikot-ajatella että se olisi rv 39 :) Kyllä tää aika vaan menee nopeaan, ajanjuoksu on ihmeellistä..

Miehellä alkoi tänään loma ja nyt saadaan yhdessä ootella pojan syntymää, on kiva kun mieskin pääsee ensi viikon neuvolakäynnille mukaan (jos ei ole syntynyt ennen sitä). Muutenkin ihanaa kun se on kotona mun kanssa, kyllä ne päivät tuntuukin pitkiltä kun yksin oikeastaan on vaan. Mitä nyt kaverit poikkee aina silloin tällöin viihdyttämään tätä mammaa!
Käytiin kaupoilla ja ostin itselleni hammasharjaa, ja muutakin ns. tarpeellista mitä siellä sairaalassa luulisin tarvitsevani. Oon ihmeen hyvin saanut mun ja pojan tavarat yhteen kassiin, iso kassi se onkin :) Huomenna suunnataan aamusta kaupungille, käydään ostamassa mulle imetysliivit ja muutenkin pyörähdetään siellä. Jos vaikka näkis tuttuja :)

On helpottava olo kun tietää ettei ole enää viikkoisin yksin vaan se toinen on siinä vieressä, jos ja kun se lähtö tulee. Sanoinkin miehelleni että "pelkäsin" kauheesti menneellä viikolla jos se lähtö tulee niin mies töissä, vaikka olisi päässyt sieltä lähtemään mutta yksin oisin tehnyt sen lähdön ja taksilla sitä ois menty ja miehen kanssa tavattu sairaalassa. Nyt saadaan lähteä (toivottavasti) yhdessä. Tänään on ekan kerran tullut sellainen tunne että voisit jo syntyä, vaikka tulen ikävöimään kaikki potkuja ja lyöntejä ja myös niitä tuskan hetkiäkin..odotus on kova että nähdään poika <3

Ihanaa, tänään tulee yleisurheilua töllöstä, siinä se ilta meneekin sitten! Oon ihan hullu noiden urheilujen kanssa, tykkään niin kovin ja odotankin että pääsee vaunuttelemaan ja lenkkeilemään. Kohta, kohta.. :)

Jännää, lähteeköhän kukaan meistä tositoimiin tänä viikonloppuna ;)  Pitää seurailla tiiviisti!

Jaksuja <3

Jenna: Kai ne liikkumiset yleensä vähenee/muuttuu erilaiseksi just ennen synnytystä kun laskeutuu synnytyskanavaan ja tila käy ahtaaksi. Täällä oli masussa viime viikonlopun sellainen rauhallisempi kausi ja kun maanantain neuvolassa ilmeni epäily, ettei pirpana ehkä kasva normaalisti niin iski kyllä pieni paniikki kun en useampaan päivään ollut tuntenut kuin hentoja liikkeitä. Jos vauvan ravinnon/hapensaannissa on häikkää ilmenee se usein juuri liikkumisen/aktiivisuuden vähenemisenä. Maanantai-iltana oli sitten oman mielenrauhan vuoksi mentävä näyttäytymään synnärillä. Makasin ns. käyrillä sen puolisen tuntia ja vauva vähän liikuskelikin sinä aikana. Vauvan sykekäyrässä ei mitään hälyttävää, joten päästiin kotiin samantien. Kätilö sanoi, että oli hyvä että tulin näytille, kun itseäni huolestutti. Eli mielummin liian herkästi näytille, kuin että murehtii kotona onko kaikki ok vai ei! Jatko-ohjeeksi sain, että HETI uudestaan näytille, jos ei liikkeitä tunnu.

Meidän tilannetta seurataan nyt äitipolilla tiuhaan tahtiin (ens viikolle 2 aikaa varattu), että kasvaako pirpana vai ei (kasvu mennyt kokoajan alakäyrillä, mutta nyt tipahtanut alakäyrän alapuolelle, vauva ei vielä laskeutunut). Onneksi masussa on nyt sen maanantain jälkeen käynyt sellainen myllerrys, ettei ole tarvinnut huolestua. Voihan se olla, että meidän pirpana vaan on geneettisesti pienikokoinen kun ei mammakaan ole pituudella pilattu... Painoarvio keskiviikolta rv 37+4 oli vaan 2336g. No ensi viikon torstaina ollaan taas viisaampia kun on seuraava kontrolliultra. Itse pelkään että käynnistävät etuajassa, jos kasvua ei tapahdu. Ja kun paikat ei oo vielä "kypsyneet" niin käynnistys voi kestää pitkään ja onhan se suuri rasitus myös vauvalle (varsinkin jos on muutenkin heikkona) ja loppupeleissä voidaan joutua turvautumaan kuitenkin sektioon, jos vauva ei kestä alatiesynnytystä supistuksineen. Se on kyllä mun pahin pelko, että ensin kärsin käynnistysvaiheen supistuksista monta vuorokautta ja lopulta vielä kiireellisen sektion aiheuttamasta isosta leikkaushaavasta! No, ei pitäis maalata piruja seinälle etukäteen...

Kauhean paljon tullu tekstiä, ihan pihalla oon.... Voimia odotteluun niille jotka ovat vielä yhdessä kasassa ja isot onnittelut jo vauvautuneille!!!

Meille syntyi 7.9 tyttö mitoin 3360g 49 senttiä. Päivällä kotiuduttiin ja pörröpää vetää unta omassa sängyssään... Aiwan Ihuna!!!

Kirjottelen synnytystarinaa kunhan löydän sopivan raon muiden tointen ohessa....

Onnellinen kahden tytön äiti kiittää ja kuittaa!!!

Ihunaa, teille synnyttäneille =) onnea paljon kaikille, joita tässä ei ole tullut onniteltua.

Itse kärvistellään vielä ja hermo vaan kiristyy koko ajan. Ei ole mitään kipuja tai satu mihinkään tai mitään, mutta kyllästyttää paljon. Ei enää inspaa siivous tai mikään, haluttaisiin jo nyytti kotiin =) mutta kun oikeesti ajattelee, etä pahimillaan siihen on enää se kolme viikkoa, että nyytti on vihdoin kotona <3 <3

viikonloppuja mammat! 

Täällä kanssa yhessä paketissa. Viime yöstä selvittiin vaikka niin jännitti. Mies oli koulutuksessa, lähti eilen ja palas tänään. Pelkäsin niin, et yksin menen synnyttelemään, mutta onneksi kaveri ymmärsi pysyä masussa. Viime yö kyllä meni aikalailla valvoessa, mutta ehkä ensi yönä sitten levätään :)
Laskettuaika meni eilen ja nyt vaan kärsimättömänä odotellaan et jotain tapahtuisi. Maha tosi kipee välillä, mutta supistuksista ei ole tietoakaan eikä paljon muustakaan. Tukala olo ja verenpaineet huipussa. Heppu liikkuu välillä niin paljon et oikeen sattuu. Toivon niin, että viikonloppuna syntys ja tosissaan tulis se "yllätyslähtö" kun oireita ei oo ollut.

Oikein paljon onnitteluja jo nyyttinsä saaneille! <3 Ja eiköhän me muutkin perässä tulla vaikka epätoivoiselta tuntuu :)

Siellä on taas muutama uusi vauvautunut, onnea heille <3

...Pahoittelen jo etukäteen tulevaa tekstiä...

Tänään poksui sitten rv39 ja te että ikinä usko,

mutta jostain syystä mulla on suu vain messingillä, laulattaa ja tanssittaa. 
Vointi on kirjaimellisesti hyvä !

Ja päivän kruunasi vielä ihana naapurini joka piipahti juoruilemaan kun olin tuossa pansasaitaa harventamassa :) Hän vannotti että jos sit tulevaisuudessa lähtö tulee öiseen aikaan niin soittaa vaan hänelle niin hän hilppaisee meille tai jos tulee niin pikainen lähtö ettei mummu ehdi sovitusti tänne. Siis aivan mahtavaa, tosin tuskin kehtaan yöllä soittaa, mutta tietääpähän ainakin että on joku jolle voi soittaa ihan koska vaan ja tosiaan hilpasee muutamassa minuutissa paikalle tarvittaessa <3

Eli siis oikein paljon aurinkoa teidän muidenkin viikonlopulle !!

Ihana TeSu82: Sellasia naapureita ei taida osua kaikille. Ne on kullan arvoisia. Toivottavasti voitte asua naapureina ja sovussa mahd. pitkään. Meille osui nykypaikassa naapureiksi jo eläkkeellä oleva mutta mieleltään virkeä lapsiystävällinen pari. Jos meitin lapsella ei ole avainta kun hän pääsee koulusta, niin tottakai hän käy ensin kysymässä yleisavainta. Jos sitä ei löydy hän pääsee naapurille siksi aikaa että meille tulee joku. En osannut heti asiaa pitää kummoisenakaan, mutta vähän kaukaisemman naapurin ihmettely kun hain poikaa herätti. Ei se taida olla itsestään selvää. Ja tiedän että jos hätä tulee niin tässä on montakin naapuria joilta voin pyytää apua. Nämä on ihania tälläiset naapurit.

Mutta voi helpotusta Tickeri sanoi tänään että 10 pvää jäljellä. Eilinen painoarvio reissu ei kyllä antanut kovin ruusuista kuvaa käynnistämisen mahdollisuudesta. Kuulemma kun niin kauhean pieni vauva on tulossa. Mutta mun jalat huutaa Hoosiannaa. Ne on oikein kipeät turvotuksen ja painonlisäyksen vuoksi.

Aloin taas pohtimaan, ja ajattelin että helpompi kysyä täältä vastausta kuin pähkäillä ite :D
jos vauva on syntyessään noin 50cm, niin mitä vauhtia siitä sitten kasvetaan. Esim milloin hän on 60cm? toki kasvaminen on yksilöllisesti, mutta vähän suuntaa antavaa tietoa jos saisi :)

täälläkin vointi loistava. ja oudon hyvin on nukuttu viime yöt, samaa joku muukin ihmetteli.

tänään puuhattu jo vaikka mitä, kotitöitä, mega-aamiainen miehen kanssa rauhassa, löytöjä lastenvaatekirpparilta (mm.tutan fleecehaalari), ihmettelyä terrassa ja kylppäriremontin suunnittelua...nyt tekemään pippurista lihapataa, nam.

Tääläki on vointi iha loistava! eilen menin koirapuistoon, niin ne iha ihmetteli ku niin reippaasti kävelin ja olin virkeä :D ainoo mulla on et jalat on niin helkkari turvonnu et se vähä rasssaa ja nää nakki sormet, smaoin mulla on ollu kovempaa väsymystä iltaisin. Ennen mä en nukahtanut näin helposti :D mut ono todella tyytyväinen et nukun niin hyvin yöt nyt ku oon niin väsyny illalla :) Tänään olin pesutuvassa pari tuntia, sit tulin kotiin imuroimaan ja pesemään lattiat. Nyt meinasin että lähden kauppaan hakemaan kasan herkkuja ja aion katella leffoja koko illan! ja herkuttelen enkä tee yhtää mitää :D Huomenna mulal on viimonen koiranäyttely meiän haukunkaa ja sit pidetään taukoa ens kevääseen saakka :) Huomisen näyttelyn jälkeen nyytti vois syntyä! ;)

Huomenet!

Tänne syntyi pieni tyttö viime keskiviikkona 7.9. klo 10:43 viikoilla 38+1. Painoa 3350g ja pituutta 47,5cm. Synnytys oli rankka, avautumisvaiheen kesto melkein 20h ja vauhdittajina lopulta sekä Cytotecit että oksitosiini, onneksi ponnistus oli sitten sitä nopeampi eli 20min, jota kätilötkin ihmettelivät :) Tyttö oli masussa yli 2vrk ilman vesiä, joten sai vakavan yleisinfektion ja vietiin välittömästi syntymän jälkeen teholle. Siellä neiti edelleen taistelee, mutkia on tullut lisää matkan varrella, mutta tulehdus on hienosti laskussa. Kaikki päivät on tietenkin menneet teholla tytön vieressä, itse revin kanyylin tassustani torstaina irti ja karkasin kotiin, kun en kestänyt olla enää sairaalassa... Ei siis ole tullut konetta paljon availtua, kun kotona käy vain nukkumassa, siksi tämä viivästys tässä ilmoittelussa. Rankkaa on, mutta tyttö on todella sitkeä sisupussi, onneksi <3 Itsellä on välillä meinannut usko loppua, kun onhan tässä fyysisestikin aika todella kipeä synnytyksen jäljiltä. Tikin tikkiä en saanut, mutta pari mojovaa repeämää silti, jotka kipeytyvät päivä päivältä...

Muitakin vauvoja on varmasti putkahdellut, nyt ei jaksa lueskella yhtään, mutta tsemppiä ihan kaikille! Sekä synnyttäneille että edelleen odottaville - aika alkaa olla takuulla liian pitkä...!

Tsemppiä hirmusti hemmiksen koko perheeelle  <3

täällä vielä yhdessä koossa.. huomenna sitten soittoa kättärille yliaikakontrolliin aikaa.. jännittää että mitä siellä sanotaan...
vauveli jotenki ollu pari päivää tosi rauhallinen ja ei niin myllertäny.. välillä ihan huolestuu että onko kaikki hyvin. Kai se tila alkaa loppumaan toiselta mahasta.
Jos sitä sais ittestään nyt niskasta kiinni ja imurois.. ja pesis lattiat nii olis kiva laittaa ihan puhtaat matot puhataille lattioille :)

Takaisin