Se on syyskuu!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Hele81
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hemmikselle ja koko perheelle jaksamisia! :)

Viikot poksui eilen, tuntuu ihmeelliseltä että viikon päästä lauantaina on laskettu päivä! :)
Saas kattoo miten käy...

Viime yönä oli pientä supistelua, mutta niitä ei voi edes sanoa tai kutsua kipeiksi. Menkkamaista jomotusta sen muutaman sekunnin. Tunteessa vieläkin että ylitse mennään! Tänään hyvä vointi, sain jopa imuroitua ja pestyä pyykkiä ilman selkäsärkyä. Jihaa :)

Mies taas remppahommissa joten yssikseen ollaan kotosalla, lupasi tuoda jtn syötävää ulkoa-katsotaan onko se hesemättöö sunnuntain kunniaksi. Oon sitten nauttinut sohvalla peiton alla kynttilöistä ja pimenevästä syysillasta-rakastan syksyä-nyt enemmän<3

Purin sairaalakassin ja ajattelin vielä kerran mennä sen läpi ja katsoa onko siellä kaikki tarpeellinen ja lisätä jos on jtn! Trippimehut houkuttelisi kovasti, mutta säästetään ne sinne oikeeseen koitokseen :) On pakko lisätä sinne äidin kutomat villasukat, tuo sitä äitin turvaa :) Jos vaikka auttaa sitten!

Uutta viikkoa kohden mennään :) Jaksamisia odottaville ja synnyttäneille :)

Xiina oon miettinyt myös karkkia ja varsinkin sitä suklaata joten taidan panostaa myös siihen :)

Mulla on sairaalakassissa iso pussi karkkeja joita aion kyllä osastolla mässytellä kun on nuo makeat ollut radin takia pannassa nyt odotusaikana! Salmiakkia ja hedelmäkarkkeja tekee niiin kovasti mieli vaikken yleensä kova makeansyöjä olekaan... Pillimehuja ja myslipatukoita on sitten synnytyssaliin evääksi itselle ja miehelle.

hemuli81
tuosta syystä minäki suklaata varasin :D muuten en makeeta syö oikeestaan ollenkaan mut radin takia sitä teki mieli ihan valtavasti ja pitihän sitä palkita itsensä rajun koitoksen jälkeen :D

Huomenia kaikille :)

Nyt on soiteltu sitte yliaikakontrolli aikaa keskiviikolle, jaiks :o kuulemma sillo ultrataan yms ja sitte tuosta käynnistä käynnistys yhen tai kahen päivän päästä. Perjantainahan mulla tuleeki jo 42 rv täyteen ja se maksimi kuulemma...
hui. eli muutaman päivän päästä tää pikku pirpana vihdoin sylissä  :)

mullakin on muuten herkkuja varattu sairaalakassiin! mä oon kyllä herkkujen suurkuluttaja muutenki :D

pitänee mennä kohta vielä uudestaa koittaa nukkumista ku nukuin niin hempuran huonosti viime yön.

Kivaa viikon alkua kaikille :)

onko täälä porukka synnyttämäsä kun on aika hiljaista ollut... onhan toki tänne viestejä tullut, muttei niin tiuhaan mitä alku kuusta... =)

eilen illalla, kun oltiin koko perheen voimin menossa saunaan ja odottelin pojan kanssa sohvalla, että mies saa partansa leikattua, tuntui niin kuin jotain olisi alapäästä hiljalleen valunut. ihan samanlailla kuin esikoisenkin kanssa tuli lapsi"vesi". ensimmäisenä tuli mieleen, että voi ei, emmää nyt halua lähteä synnyttämään, kun viime yönä oli tullut nukuttua hurjat 4 tuntia, enkä kerennyt mennä pojan kanssa päikkäreille, että väsy oli kova. mutta kuitenkaan ei sitten pikkuhousun suojaan asti tullut mitään näkyvää, eikä vessassa pyyhittäessä.
vauva kyllä melskasi mahassa kovaa, iski puukkoja ja ehkä nipisteli alamahaa. mutta pitihän sitä koko ajan ajatella/"tunnustella", että valuukohan sieltä jotain... pistin pojan nukkumaan ja yritettiin mekin sitten piahkoin mennä sänkyyn, että kerettäisiin edes vähän nukkua JOS sattuisi yöllä lähtö tulemaan.

mutta täällä sitä kotosalla ollaan edelleen. en sitten tiedä mitä se valuminen oli...
mutta kyllä tavallaan illalla iski sellainen paniikki, että nytkö tässä pitää lähteä. vaikka sitä synnytystä odottaa, että pääsee tästä vauvamahasta erilleen ja saa pikku nyytin syliin, mutta kuitenkin vähän synnytys jännittää enempi mitä esikoisen kohdalla, kun nyt tietää mitä se kipu on...

ja mua jotenkin stressaa, kun sairaalassa remontin takia saattaa osastolla olla 4 akkaa samassa huoneessa, niin se ahdistaa... onneksi siellä ei toivottavasti tartte montaa päivää olla...

mulla on oikeaa jalkaa alkanut turvottamaan. eilen se oli aika paljon paksumpi ja tönkömpi kuin vasen jalka.

Hyvää maanantaita kaikille! Ja onnea jo synnyttäneille!
Tässä olisi vielä parisen viikkoa laskettuun aikaan, täytyisi vissiin pakata tuo sairaalalaukku:)

Kävin muutama päivää sitten vyöhyketerapiassa - sen pitäisi valmistaa paikkoja synnytystä varten. Seuraavana päivänä olikin koko päivän supistuksia ja tuntemuksia alavatsassa. Tänään menen uudestaan ja käyn varman vielä muutaman kerran ennen synnytystä. On sitä rahaa turhempaankin työnnetty:) Toivottavasti vauveli syntyy viimeistään siinä laskettuna aikana. On nimittäin melko tuskaiset oltavat kun ei pysty kunnolla kävelemään ja sitten se väsymys! Välillä mietin että olenko aivan oikeasti niin väsynyt vai laiskotuttaako vaan. Mutta kai se on ihan oikeata väsymystä.

Tsemppiä vielä kaikille ja mukavaa loppuodotusta!

Huomenta täältäkin suunnasta!

Takana on tosi hyvin nukuttu yö, kerran piti vaan mennä vessaan. Mulla on kääntyny rytmi niin että pompin täällä vielä yömyöhään, eilenki menin joskus puol yks vasta nukkumaan ja sit herään vasta 11 aikaa :D Mutta parempi sekin että kuitenkin pystyy nukkumaan!

Faabio: olin kanssa viikko sitten vyöhyketerapeuttisessa jalkahoidossa mut ei ainakaan mulle tullu mitään erityisiä tuntemuksia. Tosin en oikeen vieläkään tiiä miltä  ne supistukset tuntuu =/ Edelleen vaan tulee puukkoa alakertaan ku vauva möyrii...

Täällä saatiin eilen vähän kellaria siivottua ja noita kaappeja romusta. Nyt täällä onkin sitten joka paikka täynnä myytäviä romppeita, ihanaa.. koirakin ihan sekaisin ku ei mahu mistään kulkemaan, tännekkö pitäis sit joku vauvakin vielä mahtua? :D Olisin kyllä jo niin valmis muuttamaan sinne meidän kämppään, vielä pitäis marraskuun alkuun kärvistellä =/ Olin eilen koirapuistossakin ja siivosin ihan hulluna mut ei tää yks suostu mihinkään näköjään lähtemään yksiöstään.. varmaan tää pitää oikeesti sitten häätää täältä masusta mitä en kyllä yhtään toivo!

Mutta hyvää päivänjatkoa teille!! (täällä tosin sataa vettä, pitää keksiä tälle päivälle jotain ettei seinät kaadu päälle)

Minkäs hintaista faabio sulla on se vyöhyketerapia ? Mulla kun se tuttava ei suostu ottamaan käsittelyistä mitään ja sit yritän aina keksiä jotain viemisiä, ettei olisi niin velkainen olo. Täällä siis nyt kaks käyntiä takana, aloitettiin rv38, tänään 39+3 olen menossa kolmatta kertaa. Ensin meinasin jättää tän päivän käynnin välistä, mut sitten tuli sellainen olo että entäs jos kolmas kerta toden sanoo ? Perjantaina 40+0 hän aikoo tarvittaessa tehdä jonkun vähän tuhdimman käsittelyn.

Vointi täällä on edelleen erinomainen, pari huonosti nukuttua yötä vaan takana, mutta nekin univelat olen heti päivällä kuitannut pois :) Että voinnin puolesta ei ole kiire vielä synnyttämään, ainoo mikä kiirehdityttää on tuon esikoisen jälleen kerran tulossa olevat luistelukisat, kun ensimmäiset jo jätettiin välistä kun olisivat olleet päivä lasketunpäivän jälkeen.

Erittäin mukavaa alkanutta viikkoa täältä pohjoisesta :)

Heippa ja onnittelut kaikille jo vauvan saaneille .

Itsekin kiinnitin huomiota, että palsta on hiljaisempi. Itse edelleen yhtenä kappaleena ja ei oo tullut kirjoiteltua, kun ei oo mitään asiaa.... Vointi jatkuu yhtä tasaisena, ei supistele. Välillä vähän alas vihlaisee vauvan kunnolla melskatessa. Yötkin oon saanut nukuttua kohtuu hyvin. Torstaina olis laskettu aika. Tässä mietin, että 19. päivä vois olla hyvä syntymäpäivä: 190911 Että jos vaikka siihen tähdätään... Aikaisemminkin sais kyllä mielellään tulla!!! Jotakin tekemistä tarvis kyllä kehittää, tulee aika välillä niiiiiin pitkäksi täällä yksin palloillessa. Puuuh...Odottavan aika todella on pitkä!

Jaksamista!

Heijsan täältäkin
On todella hiljentynyt tämä palsta. Mutta aika moni on jo saanut vaavinsa syliin. Ottaisinhan minäkin, mutta ei hän ole vielä halunnut tulla. Tosin tänäänkin on pitänyt mut sähköjäniksenä. Myllää aivan hirveesti. Ja eilen alkoi painamaan alas oikein reippahasti. Ensi viikon tiistaina olisi laskettu aika. Toivottavasti tämä ei odota sitä. Mutta huomenna neuvola, sitä odottaen.

Heissan!

Jee, nyt tiedän mitä supparit on. Argh, nyt tiedän mitä supprit on... :)

Viime yö meni valvoessa. Mentiin nukkumaan noin kahdelta (terv. BB-addikti), sitä ennen oli vatsa vähän puruillut ja ehkä pari suppariakin oli tullut. Sängyssä alko supparit ja heti alkuun noin 10 minuutin välein, noin tunnin ajan. Sitten tyynty niin etten jaksanu kytätä kelloa, mutta varmaan noin puolen tunnin välein niitä tuli. Nyt aamupäivän ja päivän suppareita on tullut noin 20 minuutin välein. Mies lähtee puolen tunnin päästä töihin, toivottavasti ei tarvi heti hälyttää takas. En kyllä saa aikaseksi mitään tänään, oon vaan koomassa soffalla kipujen ja jomotusten kera. Kyttään kelloa ja ootan seuraavaa supparia :)

Hyvät päivät kaikille!

On pitäny monesti tulla kaikenlaista kirjottamaa mut ei tuo esikoine oikee anna aikaa.

Limatulppaa en ite ainakaa oo ootellu kun ei ekallakaa kerralla semmosta näkyny, että tuskin kaikissa tapauksissa sitä tulee. Sillon synnytys käynnisty keskellä yötä vesien menolla ja 8 tunnin päästä siitä oli poika sylissä :) Ja miulla sillon loris oikeen kunnolla (oman arvion mukaan VÄH: puol litraa jos ei jopa reilusti enemmänki ku se piti oikeen mopata lattialta) sitä vettä ku on siitäki tainnu olla täällä puhe. Eikä ollu minkäänlaisia "ennakko-oireita" eli ei hätää vaikka ei ois mitää oireita joillakii ollukkaa ;) Voi se lähtö tulla silti hetkellä minä hyvänsä :)
Sitä hetkeä tässä itekkin jo ootellessa!!

Oli nimittäin jo puoltoista viikkoo sitte yöllä 5 tunnin ajan kohtalaisen kipeitä ja säännöllisiä supistuksia ja sitte ei mitää! Ja pari yötä sitte oli taas läpi yön (ei kylläkää säännöllisiä) suht kipeitä supistuksia. Ja eilen taas 2-3 tunnin ajan mittailin ni tuli alle 10 min välein kunnon napakoita supistuksia ja silti, vieläkää ei oo saanu lähtee tositoimiin. Alkaa pikkuhiljaa tuntumaan epätoivoselta. Huomenna taas siis neuvolaan.

Mitäs vielä. Piti tuosta tunnepuolesta kirjotella.
Itellä oli Veetin raskausaikana kyllä ainaki tunteita niin moneen suuntaan että. Välillä oli nii onnensa kukkuloilla että meille tulee vauva ja sitte taas seuraavana hetkenä mietti että mitähä vaa oon menny tekemään. En haluukkaa lasta jne. Veeti ku synty ni oli taas onnelline että nyt se pikkunen vihdoin on tässä sylissä. Mutta eka kuukaus meni suoraansanottuna ihan hirveessä hormonihäiriössä ja tunnemyrskyssä! Ajatukset oli sitä luokkaa että "erotaan ihan varmasti miehen kanssa, ei tästä tuu yhtään mitään, en osaa olla äiti, en HALUA olla äiti, rakastan lasta ihan hirveesti mutta en vaan jaksa, lähen pois, en varmasti haluu enää toista lasta" ja sitä rataa! Osansa toi siihen se että Veeti nukku aika huonosti (n.8kk helpotti ku piettiin unikoulu). Sillon vasta alko itellä olee lähes joka päivä semmone "normaali" olo ku sai nukkua kunnolla.
Ja kappas. On tän toisenkii kohalla ollu ihan samanlaisia ajatuksia tässä raskausaikana eli nou hätä! :D Välillä tuntuu että mihikä sitä oon taas itteni pistäny, hitto, toinen laps! Mite jaksan, en haluukkaa jne. Tottakai rakastan näitä miu pieniä yli kaiken vaikka semmosia vähemmän kivoja ajatuksia oliskii <3

No nyt se poika jo heräskii. Tuliha tähä nyt jo jotai kirjotettuu..

Tsemppiä kaikille ja jaksamista vielä viimosille viikoille!

Täälläkään ei vielä vauvaa sylissä.. Laskettu aika ens viikon maanantaina. Huomenna neuvola.. Eipä ole merkkejä synnytyksestä, vähän ehkä häpyluuhun painaa vauva. Päivisin aika tulee pitkäksi ku on yksin kotona. Mies töissä ja pojat koulussa. Iltasin mietin ,et tulisko jo ens yönä lähtö, toivoisin et sairaalaan lähtö tulis vasta aamulla, niin pojat lähtis sopivasti kouluun. Sanovat kyllä pärjäävänsä yön kahdestaan ,11 & 13v, mut äiti ei pärjää...Täytyy sit vaan sinnitellä kotona mahdollisimman pitkään!! Sitten mietin ,et kun vauva on jo kotona et jos itkee hirveesti öisin niinkuin eka lapsemme, miten pojat jaksaa mennä kouluun jne...  Sitten jo toivonkin, ettei vielä tänään vauva syntyisi ja aamulla ajattelen syntyisi jo... Huh huh!!

Hiljaista on, niin täällä foorumilla kuin itelläkin
Eipä oo tullu kirjoteltua ku ei oo mitään kirjotettavaa....
Laskettu aika ois huomenna, hui sentään
Nyt on ehkä pientä merkkiä siitä et toi tyyppi on hoksannu et ei se pääse yläkautta ulos vaan alakautta, alkaa sen verran nivusissa tuntumaan :) Mut eipä toi maha kuitenkaan oo laskeutunu, edelleen tyyppi tökkii hanurillaan kylkiluita mut on saanu päätään kuiteski alaspäin
Ja kuvittelisin et limatulppaaki on tullu jonku verran, sen verran sitkeetä klönttiä on pari kertaa ilmestyny pyyhkiessä, eikä oo kyl yhtään semmosta ku toi valkkari on ollu...
Ehkä tässä jotain alkais tapahtumaan, kovasti ollaan kyl asennoiduttu et se tällä viikolla tulis... En tiiä mut jotenki on vaan semmonen olo :) Jos ei tarvis enää perjantaina mennä neuvolaan
Mut mikäpä tässä on ollessa muuten, nukun mainiosti (ja meillä rytmi on et myöhään nukkumaan ja nukutaan pitkään) eikä vessassa tarvii käydä ku ehkä kerran (viime yönä ei tarvinu edes sitä yhtä kertaa) :D

Maanantaita vaan kaikille ja onnea hirmuisesti Hemmis vauvasta.

ens viikon torstaina olis laskettu aika, seurailen kateellisena, kun muille vain syntyy vauvoja ja omaa saa vielä odotella. Luulen kyllä, ettei tämä synny ennen laskettua aikaa, omalla äidillänikin on mennyt muutaman päivän yli. mutta silti toivon, että jos ens viikolla kuitenkin se lähtö tulisi... mun puolesta saa syntyä jo tälläkin viikolla.
viikonlopun ajan olikin vähän sellainen olo, että jotain tapahtuu. muutamia hassuja supistuksia mutta menkkajomotusta oli sitten lauantain ja sunnuntain aikalailla. tänään taas ei juuri mitään.. blaah.
onneksi kuitenkin vauva on liikkunut viikonlopun aikana vähän enemmän, niin ei ole siitä tarvinnut niin huolehtia (:
huomenna olis neuvola, mutta mitäpä sielläkään oikeastaan..

TeSu82, mulla maksaa 35 euroa 45 minuutin käsittely. Tänään oli tosiaan toinen ja nyt taas jännityksellä odotetaan tuleeko mitään tuntemuksia. Ainakin hiki taas valui siinä käsittelyn aikana

Huoh, tylsä ja pimeä päivä tänään! Sain nukuttua tosi hyvin, vessaankin vain kaksi kertaa kun yleensä se on joka yö sellainen 4-6 kertaan. Nousin lopulta sängystä kympin tienoilla, siirryin aamupalan kanssa sohvalle ja nukahdin siihen takaisin ja heräsin kahdentoista aikaan. Että uni kyllä maistuu!

Tuntuu että se odottavan aika on pitkä..haluisin tän pojan jo niin syliin :) Ehkä pitäisi kehittää jtn tekemistä ja muuta ajateltavaa ettei niin toljottaisi tuota laskettua päivää (joka on lauantaina) tai yleensä edes miettisi että vois jo syntyä..nauttia nyt vielä kun saa miehen kanssa olla kaksin. Vaikka se tämän päivän on ollut menossa aamusta asti, hoitelee kaikenmaailman asioita autosta-remonttihommiin..ja meikä ollut yssikseen! Again!

Sentään ollaan menossa vielä käymään tuolla Baby Stylessa hakemassa sitteri, katotaan mitä muuta tarttuu taas mun mukaan :) Hyvä päästä ihmisten ilmoille...

Keskiviikkona olisi neuvolapäivä taasen, luulenpa että tuo paino on noussut huimasti kun koko ajan tekee mieli syödä jtn ja kädessä aina joku syötävä juttu! Onneksi sitä painoa ei ole tullut yhteensä kauheesti, niin toivottavasti saan anteeksi jos näin on käynyt. Pakko herkutella koska syntymän jälkeen yrittää taas pitää itteensä aisoissa! :) 

Ärsyttävää meillä tehdään täällä talossa sokkeliremonttia ja pora huutanut koko aamun, sama meno jatkuu edelleen..kuuluu niin hyvin että ei edes omia ajatuksiaa erota! Kuinka voikaan pienet asiat ärsyttää!

Masu87, vähän samanlaisia fiiliksiä tuon painon ja ruoan suhteen. Koko ajan nälkä ja sitten kun niin väsyttää eikä jaksa tehdäkään mitään niin oho... Näin se paino vaan nousee:) Mutta joo, ei nyt jaksa siitä stressata, katsellaan sitten kun vauva on syntynyt

Takaisin