Se on syyskuu!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Hele81
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
zemppii Eevi, toivotaan, ettei sun tarvii enää kauaa odotella! :)

Tänään täällä rv 38+0, eikä oikeastaan mitään ole tapahtunu... huoh. olin jo alkuviikosta ihan varma, että kohta syntyy, nyt ei enää tunnu siltä. mut kyl mä oon yrittänyt asennoitua niin, ettei ennen laskettua aikaa synny..

tänään ajattelin siivota ja puunata koko asunnon. jos sais jotain supistuksia tai muita oireita aikaiseksi. mä tosiaan alan olla aika kypsä tähän odotukseen. kaikki päivät kotona, kaverit on töissä ja koulussa päivät, joten ei niitä nää.. kaupungille en viitsi edes lähteä, kun tuo lenkillä käyntikin kuitenkin alkaa olemaan melko tuskasta. eikä nyt ole edes rahaakaan niin, että voisin mitään ostellakaan, jos kaupungille menisin. kyrsii, kun ainut mitä voit tehdä kotona on siivota ja siivota ja siivota.. blääh. eilen illalla pimahdin ihan tosissaan, aloin vain itkee ja huutaa, kun mies ei löytänyt kelakorttiaan, että olis voinu hakee reseptilääkkeet apteekista ja sit se alkoi mullekin näyttää hapanta naamaa kun ei löytäny sitä korttiaan.. tunnin verran pillitin makkarissa kunnes rauhotuin. on tuolla miehelläkin jo kestämistä.. miesparka.

mutta kaikesta huolimatta, oikein mukavaa päivää kaikille! :)

Heipparallaa,

Tänään se on sitte kontrolli äippäpolilla perätilan takia ja eihän tuo sämppy oo mihinkään kääntyny, pää edelleen kolistelee mun kylkiluita. Eli sektioon kai se tullee sitte lähtö. Ei ne edes yritä kääntää sitä kun on istukka tossa edessä, ei kuulemma saa päästä kunnolla otetta että pystyis kääntään.

No kirjotampa illempana lisää miten käy :)

jenna, kuulostaapa niin kovin tutulta tuo siivoaminen. musta tuntuu ettei mulla oo enää moneen viikkoon ollut mitään "järkevää" tekemistä ja olen sitten siivoillut  lähes joka päivä :D lattiatkin tuli pestyä yks päivä. tosin nyt en voi edes siivota. pitää ottaa rauhallisesti ettei tänään lähe syntymään kun mies on koulutuksessa ja kotiutuu vasta huomenna.
miekkonen kun palaa niin sitten alan tosi toimiin.. saunan siivous on ainakin ekana listalla!

on tää niin vaikeeta tää odottelu. mulla ainaki paikat alkaa hajoilee kun tulee niin paljon istuttua ja maattua.. eilenkin oli pakko mennä aikaste nukkumaan kun selkä ei enää kestänyt istumista.

Täälläkään ei ole mitään merkkejä synnytyksen lähestymisestä!! Edes joka päiväiset kävelylenkit ei aiheuta mitään tuntemuksia.. Vointi on mitä mainioin, kumartuminen ainoastaan hankalampaa!! Neuvolassakin kaikki oli ok, maha vielä "ylhäällä".Huomenna olis tarkotus lähteä Turkuun ostoksille, jos vaikka koko päivän shoppailureissu muuttais tilannetta. Oletteko jo hankkineet vauvalle talvihaalarin? Kumpaa suositte, haalaria vai sellasta toppapussi/haalariyhdistelmää ja mikä koko /merkki olis hyvä ostos?????

Jennu: samoja on tosiaan täälläkin mietitty ja heti tulee paniikki jos tajuan ettei masussa olla liikuttu vähään aikaan..tuskin ollaan ainoat näiden ajatusten kanssa..huoli on vaan niin kova <3 ..tiedän jo etukäteen että lapsen synnyttyä alan varmastikin pelkääään sitä kätkyt kuolemaa..niin se vaan on että taitaa tämä äidin elämä olla yhtä "pelkäämistä" lopun ikää.

Annukas: harmillista jos olisit alakautta halunnut synnyttää (en tiedä) mutta nyt ainakin tulet tietämään päivän jota odottaa jos´/kun saat sektioajan :)
itselleni on aivan sama miten lapsi tähän maailmaan syntyy, kunhan se on vauvan kannalta paras vaihtoehto :)

jes, tänään tulossa kaveri iltapäivällä kylään :D
jotain mielenkiintoa tähän päivään! mä oon vähän tämmönen että tarviin "virikkeitä" muuten en saa mitään aikaseksi ja tyyliin nukun tai oon ainakin tosi väsynyt koko päivän kun alkaa vaan laiskottamaan.

lähdempä kauppaan ostamaan herkkuja :)

Toffo: ostin h&m:ltä pussihaalarin. sen saa pussiksi ja vetoketjujen avulla muutettua myös haalariksi. Mittailin ja pähkäilin ja päädyin pienempään kokoon, isompi vaikutti joten kin niin paljon isommalta.

kuva löytyy h&m:n nettisivuilta.

Tervehdys täältäkin mammoille.

Laskettu aika tuli ja meni tiistaina eikä mitään isompaa ole tapahtunut. Muutamia hiukan kivuliaita supistuksia tullut, mutta ne ovat loppuneet aika lyhyeen joka kerta. Olo on todella tukala eikä oikein mitään pysty enään tekemään kun vaavi painaa alakertaa melko kovasti. Ja kova myllerrys täälläkin päällä. Pikkuinen lähinnä vääntelehtii kun ei varmaan enään mahdu kunnolla liikkumaan. Kyllä alkaa kypsyttämään koko homma. Onneks sentään mies jäi maanantaina kesälomalle, niin on edes vähän seuraa kotona. No mutta kyllä se tästä vielä etenee, vaikka olo on jo aika epätoivoinen kun ei mitään merkkejä anna tulostaan.

Jaksamisia syysmammoille.

Puhhuh...

Alkaa tämä odottaminen vaan käydä hermoille, varmaan muillakin ;) Vaikka kovasti oon asennoitunut siihen, ettei ainakaan etuajassa tule, niin silti...Viikko vielä laskettuun ja ties kuinka kauan sen jälkeen....emoticon .

Lohduttavaa kuitenkin kuulla, että muillakin on oireet hävinny, mulla ei ole sitten edes pienintäkään kiristystä enää. Joskus alakertaan vihlaisee, kun vauva kovasti venyttelee, painaa ilmeisesti häpyluuta. Muuten ei sitten niin mitään. Yöt alkaa myös täällä olemaan tuskaisia, kun ei oikein kyljelläänkään pysty enää nukkumaan, on alkanut noi mun lonkat olemaan niin ikikipeät kylkiasennosta. Joudun varmaan kohta loppuajaksi nukkumaan istualtaan sohvalle, sen verran hankalia on pari viime yötä ollut.

Nyt mua on alkanut hiljakseen hirvittään, että minkälaista se kotonaolo on sitten pidemmän päälle, kun vauva on syntynyt? Nyt on niin keskittynyt vaan odottamaan synnytystä ja sen jälkeen varmaan muutama viikko menee lennokkaasti harjotellessa, mutta mitäs sitten...Mua ei vaan ihan ole luotu tähän kotona lorvimiseen. Muutaman viikon sitä viihtyi ja oli kiva saada kaikkia kodin rästihommia tehtyä, mutta nyt alkaa kyllä pää kaivata jotain älyllisempää tekemistä kun siivousta, pyykkäystä ja leipomista. En olis ihan heti uskonut, että on jo vähän ikävä töihinemoticon . ... Innolla kyllä toisaalta odotan tätä vauva-aikaa ja on ihanaa kun saa olla kotona, mutta...Täytyy varmaan alkaa ottaa paremmin selvää kaikenmaailman vauvakerhoista ym, että saa vähän enemmän seuraa eikä tarvi seinille jutella...

Talvihaalareista oli puhetta. Se äippäpakkauksenhan on tosi iso, itse löysin edullisesti kirppikseltä pienemmän toppahaalarin nyt talveksi. Sen lisäksi osti kirppikseltä sellaisen ihanan valkoisen aivan ylisöpön "syksyhaalarin", on vähän ohkasempi ja sopii varmaan hyvin nyt heti. Tänään vielä otin ja tilasin lämpöpussin, kovasti on käteväksi kehuttu esim kaukalon kanssa.

Tsemppiä kaikille odotukseen! Ja osalle jo itse koitokseen!!!!

Eilinen lattioiden pesu ja paikkojen puunaus tuotti hieman tulosta, illalla kun mentiin miehen kanssa nukkumaan niin mua rupesi oksettamaan ihan hirveesti, kiersi ja kiersi mutta ei kuitenkaan tullut ulos asti. Olo oli kuin alkuraskauden pahoinvoinnissa! Etova! Ja yöllä supisteli kunnolla ensimmäiseen kertaan kipeesti mutta sekin jäi siihen muutamaan. Tänään onkin vain väsyttänyt kovin ja nousinkin tuolta sohvalta päikkäreiltä juuri äsken. Siis tää käsien puutuminen on jotain kamalaa, miten ne voi koko ajan olla puuduksissa? Turvotusta on kyllä todella reilulla kädellä että siihen se varmaan juontaa, että veri ei pääse kunnolla kiertämään mutta hei oikeesti, koko ajan! Ja mikään ei tunnu auttavan, ei heiluttelu eikä roikottaminen. Synnytystä ootellen siis :)

Huomenna alkaa miehen loma, ihanaa! Saa pitää sen kotona :) Tänään mennään miehen vanhemmille illalla remontti puuhiin, tai itse katselen vain vierestä ja annan käskyjä! Saas nähdä kuinka siellä kysellään vointia jne..nää perinteiset onko kassi valmiina...taidan kanssa ensi viikosta pitää "suosiolla" kännykkää äänettömällä, ettei tule niitä soittoja että joko joko..kun laskettu päivä lähestyy!

Haalareista, se äippärin talvihaalari on aika iso tosiaan, mutta ajateltiin mennä sillä talvi. Jos ei sitten kukaan osta meille uutta, mutta itse ei ainakaan ajateltu. Toivotaan että poika syö ja kasvaa hyvin niin mahtuu siihen eikä olisi niin iso sitten kun on sen haalarin aika.

Jaahas, ruoanlaiton pariin! Torstaita kaikille :)

Heissan!

Neuvolassa käyty tänään ja mua alko nyt kotio tullessa mietityttään et mikä on korkea verenpaine. Ku mulla ei ole ikinä ollut näin korkea 141/80 , Hui ?! (Edelliskerrallakin on näyttänyt olevan 124/76 ) Tietääkö joku näistä enemmän ? Mulla ei varsinaisesti ole kamalasti "luottoa" neukkutätiini, mun mielestä hän on työhönsä tympääntynyt, mutta kun on pakko jostain palkka saada asenteella. Jotain kertoo sekin kun hän yritti käydä etsimässä mun verikokeentuloksia (O-veriryhmän takia) niin tuumas vaan et no, ne on hukkunut jonku postin mukaan. Mutta eipä siitä sen enempää, ihan kiva nainen on, mut tosiaan jos mul herää joku epäilys asiaa kohtaan niin ennemmin kysyn asiasta joltain toiselta, nyt siis teiltä tästä verenpaineesta kun hänkään ei maininnut siitä mitään :)

Oli paljon muutakin asiaa ja kommentoitavaa mut nyt jotenki ajatus pätkäs.

-torstaissa on toivoa-

Täälläki vielä ollaan kokonaisena, ja varmaanki vielä tooosiii pitkään! :/ Mitään, siis EI YHTÄÄN MITÄÄN, merkkejä oo näkyny. Ei supistuksia, ei vihlasuja tai puukkoja, limatulpasta puhumattakaa. Ja la ois lauantaina. Alkaa oikeesti jo hermot mennä.

Päivisin ei oo mittää tekemistä ja ku mieski on töissä, nii yksin sitte sekoan koiran kans neljän seinän sisällä. Kaikki tutut ja kaverit on töissä, nii niistäkää ei oo mitää apua.. Ainut mikä pitää mut ees vähä järissään on leipominen. Mä oon leiponu pakastimen ja miehen täteen kaikennäkösiä piirakoita ja kakkuja. Tein jopa elämäni ekan voileipäkakun toissapäivänä. Kilot paukkuu kyllä semmosilla lukemilla että ihan hirvittää. Mitehän ne kaikki saa pois sitte ku sen aika on?!

Tosta talvipuvusta munki on pitäny kysyä. Et ku se äippäpakkauksen puku on niin iso, et minkä kokonen sit kannattis talveksi hommata?? Ei raaskis pikkusta liian isoissa vaatteissa kuskata.. :/ Oon yrittäny katella ja reimalla ois tosi söpö toppapuku, mut se maksaa yli 100e, ei maha sitä raskia hommata kuitenkaa :D

Toivotaan nyt et kaikki päästään kohta jakaantumaan <3 Ja isot onnittelut jo jakautuneille!! <3

Tesu 82: Ihan normaali sun verenpainees on. Ihanteellinen verenpaine on 120/80. Alapaine on merkittävänpi tulos sillä yläpaine on paljon alttiimpi häiriötekijöille kuten jännitykselle. Eli en ois kyllä tosta tuloksesta yhtään huolissaan :)

Miuzi: Meillä on kaks muuta haalaria valmiiksi ostettuna ku toi äippähaalari tosiaan on aika iso. Oisko ollu jopa kokoa 70? Molemmat haalarit on kirpparilta ostettu. Toinen on pussimallinen ja toinen haalarimallia ja molemmat kokoa 60. Kannattaa käydä lindexiltä tai henkkamaukasta kattomassa, siellä tuskin on kovin kalliita haalareita ja ne on kuitenkin tosi söpöjä :)

Tesu, minustakin toi alapaine 80 kuulostaa vielä normaalilta. Toki sitä pitää verrata normaalipaineeseen ennen raskautta tai raskauden aikana mitattuihin arvoihin. Vasta kun alkaa alapaine nousta yli 90, niin pitää huolestua. Mulla se pomppii juurinkin tuon 90 huonommalla puolella. Sain mittarin eilen neuvolasta kotiin ja nyt seuraillaan. Olokin on aika huono ja vetämätön.. lieneekö sitten tuosta korkeesta paineesta johtuvaa.

masu87: Mulla on ollut oikeess kdäessä puutuminen viikolta 15 saakka.. ja koko ajan. yöllä pidän lastaa siinä kädessä koska mua sattuu mutuen iha ylipaljon, tuntuu ku käsi olis sahattu irti jos ei lasta oo paikal. No mutta nyt muutaman viikon on alkanut m,olemmat kädet ihan tunnottomiks todella pahasti ja on oikeesti tosi vaikea tehä mitään.. tää on ihan kauheeta..

SYNTYISPÄ JO!

me saatiin neitokainen tänään kotiin :) nyt menee kyll päivät aikas tiiviisti perheen kesken ku esikoinen alkoi jo näytteleen vähä mustasukkasuutta :/ hirveesti on kyllä kuitenki kiinnostunu neidistä<3

Oli pakko tulla tänne avautuun :DD Pohdiskelin illan tuota talvihaalariasiaa ja päätin sitte vähä surffailla netissä. Menin sitte tarkastaan Lindexin valikoiman.. Noh, puhuin päivällä siitä 100e reiman haalarista. Ois melkee ollu sama ostaa se, ku mun Lindexin paketista tuli 100e :DD Ja juu, kyllä siellä oli se haalariki ;) Mut joo, kaikkee pientä söpöö tuli sitte tilattua vaikka tiedossa on äippäpakkauksellinen vaatetta veljen perheestä <3

Kauniita unia masukkaille ja jakautuneille!

Kiitos kaikille kovasti onnitteluista!

Tsemppiä kaikille tulevaan ja yrittäkää jaksaa viimeiset päivät/viikot. Voin luvata, että palkinto on kaiken kypsän odottamisen arvoinen. Me olemme nyt totutelleet vauva-arkeen kotona kaksi päivää. Miehellä on tämä ja seuraava viikko isyyslomaa. Hyvin on mennyt ja on ollut helpompaa kun ajattelin. Tyttö nukkuisi jopa pidempään kun saa, etenkin öisin. Toistaiseksi joudumme pienen koon vuoksi herättämään syömään 3- 4 tunnin välein. Eilen kävimme neuvolassa ja neiti oli kasvanut huimasti, oli nyt 2765g eli yli lähtöpainon (2660g).

Vielä kerran tsemppiä kaikille tulevaan, kohta koko porukalla on pienet kääröt kotona!

Ihana kuulla vauvauutisia teiltä jotka olette saaneet nyytit jo kotiin :)

T77: teillä nukutaan ainakin tosi hyvin, hienoa! kyllä sitä painoa alkaa pikkuhiljaa tulla.

Xiina: esikoisellekin vauva on niin uusi asia, menee varmaan hetki että hän tottuu. paljon huomiota hänellekin :) ihana että saitte tytön jo kotiin!

Kuinkakohan paljon sinne laitokselle jää kiloja tästä mahasta`?
miten teillä on käynyt kenellä on jo kokemusta`?

tänään oli neuvola. kaikki ok. tosin ei mitään merkkejä edelleenkään mistään. laskettuun aikaan 1 viikko 6 päivää...

* Ihanista KILOISTA... =)
Esikoista odottaessa sain kerättyä painoa hurjat 18kg. Pituuteni 162cm ja paino ennen raskautta 64kg ja viimeisellä neuvolakäynnillä synnytystä edeltävänä päivänä 82kg. Poika painoi 4060g.
Kotiin päästiin 3 päivää synnytyksen jälkeen ja kotona kävin heti puntarilla, laitokselle oli jäänyt 5-5,5kg. Ensimmäisten viikkojen aikana paino putosi itsekseen 1-1,5kg viikossa, mutta tyssäsi sitten. Lenkille en päässyt 1,5kk synnytyksestä ronskin välilihan leikkuun takia. Jälkitarkastuksessa 10-11 vk synnytyksestä painoin 72kg ja lääkäri vähän moitti, että liian hitaasti on paino pudonnut. =(
Sain pari kiloa vielä pois, mutta siihen se 70kg painoni sitten jäikin. Eli 6kg jäi esikoiselta, kun en päässyt yhtälailla rääkki lenkeille ja liikkumaan kuin ennen lapsen tuloa...
Joten nyt painoin 70kg, kun aloin tätä toista odottamaan ja nyt on tullut painoa 11kg, eli paino on 81kg. Toiveena olisi päästä ensi kesään mennessä aika lähelle tuota 64kg, että saisin esikoisenkin odotuskilot pois...  Taitaa jäädä haaveeksi...

* Talvihaalarista.
Esikoinen syntyi lokakuun lopulla ja tottelin silloin anopin neuvoa, ettei muuta talvihaalaria tarvita kuin äitiyspakkauksen haalari, että sillä heidänkin lapset ovat laitokselta tulleet kotiin. Noh, uskoin anoppia ja kyllä hävetti lähteä sairaalasta kotiin, kun haalarin pääaukosta pikkuisen näkyi nenää ja hihat ja lahkeet roikkuivat turvakaukalon reunojen yli... Ja poika kuitenkin oli aika iso (52cm ja 4kg).
Tilattiin NetAnttilasta pienempi Reiman toppahaalari heti samana iltana. Se oli kokoa 62cm ja oli aika hintavakin, varmaan 60-70€. Olisin tilannut pienemmän, mutta se 62cm oli niistä pienin. Ja siitä sai tehtyä sen pussinkin.
Äitiyspakkauksen toppahaalari saatiin ottaa käyttöön sitten keväällä, kun poika oli noin puoli vuotias. Silloinkin se oli ehkä reilun kokoinen. Mutta taas sitten seuraavana syksynä, kun poika täytti vuoden, haalari oli jo pieni. Että meillä esikoisen kanssa äitiyspakkauksen haalarin käyttö jäi todella vähäiseksi.
Tälle ostin ensin Halpa-Hallista 50cm vanuhaalarin, jolla tuon vauvan kotiin. Ja Lindexiltä vielä 56cm sen pussihaalarin nyt syksyksi ja alkutalveksi. Sitten saakin ottaa käyttöön sen esikoiselle ostetun Reiman 62cm haalarin.

Kyllä se lähtö voi ihan yllättäenkin tulla, vaikkei mitään merkkejä synnytyksestä olisikaan!
Ettei kannata huolestua!
Kirjoitinkin tuossa aikaisemmin joku päivä, ettei mulla esikoisenkaan kohdalla ollut yhtään mitään synnytystä enteileviä kipuja, supistuksia tms ja viimeisellä neuvola-kerrallakin päivää ennen laskettua aikaa sanoin tätille, että yli tämä varmasti menee.
Tarkoitus oli miehen kanssa viettää elokuva-ilta Halloweenin kunniaksi ja käytiin kaupungissa ruokaostoksilla ja ostamassa mässyä yms yms.
Mutta yllättäen illalla menikin lapsivesi ja saatiin sairaalaan lähteä. Jäi elokuva katsomatta ja mässyt syömättä... Sairaalaan päästessä paikat oli 4-5cm auki ja 7,5 tuntia myöhemmin aamulla laskettuna päivänä poika syntyi.
Että se lähtö voi tulla ihan yllättäen! =)

Viikot taas paukku 39+0 ja edelleen vaan ollaan yhtenä palana.. Huoh.. Nyt on jo yli viikko siitä kun irtos limatulppa ja kohta viikko kulunut siitäkin kun alkoi sitä veristä limaa tulla vaan ei näy vauvaa ei.. :( Josko viikonloppuna? Mä olen itse aikoja sitten "ennustanut" että tänä viikonloppuna tää syntyis, mutta nyt ei tunnu siltä kyllä ollenkaan! Toisaalta se voi tulla ihan puun takaakin niinkuin Jeminankin synnytys.

Neukkukin taas takana ja siellä kaikki ok. Liikelaskenta-lappusen sain matkaani kun on vauvan liikkeet alkanu niin huomattavasti vähenemään. Onneks tuo nyt kuitenkin liikkuu niin ei pääse ihan huolestumaan! Luultavasti pää vaan alkaa olee jo aika jumissa ja tila vähissä niin siksi tuo liikkuminen on niin vähäistä :)

zibbh Mulla tuli esikoisen odotusaikana painoa yhteensä 15kg, 8 jäi suoraan laitokselle, 2kg tippu ekan viikon aikana ja loput 5kg sit pikkuhiljaa niin että noin 5kk synnytyksen jälkeen olin taas lähtöpainossa :)

Just kun meinasin laittaa likan vaunuihin ja lähtee kävelylle niin alkokin sataa ihan kaatamalla. Onneks ei ehditty lähteä. Nyt saa tyttö sit nukkua päiväunet ihan vaan sisällä. On kyllä ihanaa kun alkaa taas viikonloppu ja mieskin on koko ajan kotona. Huomiselle on jo suunniteltu vähän kyläilyä ystäväperheen luona ja sunnuntaina on tytön uinti ja jos vaikka sattuis olee hyvä ilma niin ajateltiin lähtee viemään tyttö Korkeasaareen. On sen verran kiinnostunut nyt kaikista eläimistä niin vois olla ihan onnessaan siellä :) Ens viikko olis miehellä vielä töitä ja sit alkais parin viikon lomat. Täytyy alkaa sitä tässä odottelemaan :)

Voikaahan hyvin ja kohta me kaikki saadaan omat nyyttimme syliin tuolta masun puolelta <3

Takaisin