Se on syyskuu!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Hele81
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
JEEE SAIN VIHDOIN MUN NETIN TOIMIMAAN!

Ukko repi tänään mun ylös sängystä ja lähettiin ostamana imuria, ah ihanaa ku on nyt vihdoin oma imuri, mulla on ollut mun mutsin imuri iät ja ajat laianssa ja se on jtoenki tukossa tai sit se vaan o mernettäny tehonsa. Tää uus imuri on ku unelma<3

siiittten muuta asiaa eli. Noh nyt on ollut kyllä kauheita kipuja iltaisin , vissiin ne sit on niitä supistuksia.. hmm. noh anyway näiden kipujen jälkeen on tiputellu muutama pisara verta. mitähän mahtais tarkottaa? se tosiaan on se muutama tippa vaan, kannattaako mun olla huolissaa?

Äippäpolilla käyty ultrassa :) Vaavin painoarvio oli 2,5kg ♥ nyytti liikkui kovasti ♥ arvioi syntymäpainoksi n.3kg.. Neidiltä vielläkin näytti ♥  Mutta saa nyt nähdä kumpi sieltä tulee ♥ pääasia että on kaikki hyvin ♥  Ottavat mut viellä kerran ultraan parin viikon päästä sillon viikkoja 38+4 ♥  Tänään viikkoja 36+5 ♥

Muutenkin olo on ollut aika hyvä ♥ pikkasen on jo supistellut mutta ei viellä kovasti..Pikkuinen painaa tuolla alhaalla aika ilkeesti ja selkää viiltelee mutta muuten olo on ollut ihan ok :)

Onnea kovasti kaikille synnyttäneille ♥♥
ei mene enään pitkään kun meillä kaikilla on pikku tuhisijat sylissä ♥ Sitä kovasti odotellessa ♥

Iltaa mammat !

Edelleenkin yhdessä koosa... murrr.... koska on mun vuoro vauvautua ?!? :p

tuo vyöhyketerapia kuulostaa ihanalta. Täälläkin on paikat niin jumissa et tekis tosi hyvää tuollanen.. minkä hintasia nuo on?

Alice78: mulla on puhelin ollu jo monta päivää äänettömällä kun se soi koko ajan tai sit pukkaa viestiä..
joko joko joko ? tai sitte.. kuin pitkää aiot sitä hautoa oikein...? koska se syntyy?
öööhm.. mistä minä tiiän :p
helpompi pitää äänettömällä niin saa olla rauhassa.

Eevi^:  mekin hankittiin uus imuri vähän aikaa sitten ja nyt on niiin ihana "ihana" imuroida! :D vanhalla rötisköllä mentii ennen sitä ja nyt on luxusta! aaah, arjen pieniä iloja ! :D

jaah ja nyt en pääse tonne vikalle sivulle nii en tiiä mitä siellä jubattu.. mutta poksahteluja kaikille ;)

jenn_u: Joo näitä arjen peiniä iloja ;)

Noniin yölä vhän vaille 12 menin istumaan sängylle ja sit mä nousin siitä ylös nin katoin että mitäs helvettiä, mistä tohon verta on ilmestynyt ei jade (meiän koira) ole tässä ollut eikä sillä enään juoksut oo. No sit tajusin kattoa omat alkkarit ja veressä oli. Sitte soitin päivystyksee, siinä sit kyseli kaiken mahdollisen ja sanoi että ei syytä huoleen tämä tarkoittaa vaan sitä että synnytys on ihan käsillä, kukaan ei tiedä varmasti koska syntyy mutta nää on merkkejä siitä että ihan käsillä on. Hetken päästä menin vessaan ja tunsin että nyt tulee jtn ja nousin pöntöltä niin limatulppa/tulppaa oli tullut. Oon sitte koko yön nähnyt unta kumpi lähtee eka synnyttämään mun yks tuttu vai minä :D mutta selväähän se on oikeassa elämässä ett minä ksoak tän mun tuttavan laskettu aika on helmikuussa :DDD tässä mun unessa sillä vaa sattuu olee isompi maha ja kuuluis muka syntyä nyt :D
Tää lapsi voisi kyl putkahtaa jo tähä maailmaa ;)

Heippa,
En tiedä muiden käsittelyjen hinnoista ja paikastakin se voi riippua. Mutta tämä jolla minä käyn Kalevalaisessa pyytää 50 € koko kropasta ja 15 € hän pyytää uusinnasta josta me puhuttiin ihan vaan synnytyksen edistämiseksi. Ajan saaminen ensi viikonlopulle ei ole ihan vielä varmaa kun odottelen että jos sattuisi tulemaan peruutusaikoja. Tämä käsittelijä on itse lähdössä etelänlomalle ensi viikolla, joten katsotaan ehtiikö. Käsittely sai aikaan yhden illan oikein napakoita supistuksia, niitä tuli ajoittain taajaankin. Mutta ne ei kuitenkaan jatkuneet tasaisina. Seuraavana päivänä (eli eilen) supisti muutaman kerran ja nekin oli sellasia oikein reippahia, mutta eivät jaksaneet aloittaa synnytystä.

Mulla on sokrut pomppinut reippahasti niin pääsin uuteen kokoarvioon äitipolille perjantaiksi. Laitan vähän toivoa siihenkin että saisi jotain apua sieltä. Tosin ne lakkasivat pomppimasta heti kun aika oli tilattu, mutta sen nyt on.

Nyt jänskättää Eevi sun puolesta, tiedä vaikka sullakin alkaisi olla kohti nyyti kainalossa. , paljon onnea matkaan.

Mulla onneksi ei ole mennyt jalat alta, vaikka kuulemma se on yllättävän yleistä. Mutta mulla on ruvennut häntäluu sattumaan. Aina kun vähän enemmän kävelee, ja tänään vaikkei kävelekään.

Puhelinta ei ole tarvinnut paljoa laittaa äänettömälle. Meilläpäin ne jotka soittaa, soittaa asiaa. Tuleehan siinä puhuttua päivän polttavat aiheet, mutta ajattelen ettei meillä kukaan jaksa kuunnella mun narinaa yhtään ylimääräistä. Itselleni tuntuu että seinät kaatuu päälle, ja kun toi parempi puoliskokin on vielä hiljaisempaa sorttia. Niin puhun mielelläni oikeastaan kenen kanssa vain.

Mutta nyt on lapsukaiset koulussa, ja tämä äityliini menee nukkumaan vähäksi aikaa. Jaksaa taas!

Hui Eevi!! Se on sulla lähtö ihan käsillä <3

Eilen illalla kun menin sänkyyn niin vauva sai jonkun ihme energiapiikin ja jylläs TODELLA kauan ja TODELLA lujaa niin että mä sain puristaa ukon kättä ja olla melkein itku silmässä :S Se taas jotenkin jyräs päällään tota alakertaa ja se teki tosi kipeetä. Siitä kuulu ihan ihme ääniäkin ja koko ajan odottelin et millon ne kalvot antaa periks, mut ei! Nyt on sitte koko vatta ihan hellänä siitä mylläämisestä.. :/

Mä justiinsa ajattelin että täytyy alkaa asennoitumaan siihen että tää menee ihan yhtä pitkäks kun esikoinenkin (41+2) ja alan tuijottaa kalenterissa tota 25. päivää jolloin se olis täynnä. Sit voin yllättyä positiivisesti jos tää säkällä tuliskin aikasemmin :D

Taidan alkaa taas kerran puuron keittoon ja sit voitas likan kanssa suunnata käymään kirppiksellä ja ruokakaupassa niin saatais tää päivä kivasti kulumaan siinä :)

Hyviä vointeja mammat!! <3

Huh, onpa täällä taas tapahtunu kaikenlaista :) En ees muista, keitä kaikkia tässä piti onnitella ja tsempata. No, tasapuolisesti onnea ja tsemppiä kaikille kuiteski!

Itellä kaikenlaiset lopunajan oireet on minimissään tai tipotiessään. Ei limatulppaa saati supistuksia, menkkajomotustakaan en oikeastaan tunne. Yritän olla "odottamatta" koko synnytystä, tulkoon sitten kun on tullakseen. Laskettu aika on tasan viikon päästä, ja silloin alkaa miehen loma. Parhainta olisikin, että vauva syntyisi vasta lasketun ajan jälkeen, niin isukkikin pääsisi varmasti mukaan synnytykseen ja voitaisiin ottaa sairaalasta perhehuone, jos sellainen on tarjolla. Koetan keskittyä arkisiin askareisiin ja miettiä muita juttuja, vaikka se on vaikeaa. Eniten häiritsee tuo vetinen valkkari, jota tulee joka päivä silloin tällöin. Se säikäyttää joka kerta, ja joka kerta sitä saa pettyä. Tylsää :)

Munkin vauva jaksaa paukuttaa vatsan kipeäksi, hyvä ettei tule jalka massusta läpi. Pää ei ole vielä kunnolla laskeutunut, mutta kävellessä sattuu, kun vauvan jalka paukuttaa vatsan pintaa vasten. Öisin taas jumputetaan kylkiluita ja kaikkea mahdollista tielle osuvaa. Onneksi saan yleensä nukutuksi hyvin.

päivälöisiä taasen :)

eevi^ : sulla on jännät paikat! saas nähdä kuin piakkoin lähet synnärille tositoimiin.  tsemppilöisiä sinne (:

nyt oonki seikkaillu netistä kaikkee tuosta vyöhyketerapiasta ja innostuin siitä hirmusti. Pitää alkaa kattelee seuraavaks että missä olis lähin paikka minne vois mennä.

tälle päivälle ei ole mitään suunnitelmia, aattelin ottaa ihan rennosti lepäillen kun pari päivää mennä vihtonu äitin kanssa kaupungilla ja kävelty hirveitä matkoja niin jalat aika poikki..
greyn anatomia pyörimään ja suklaata  <3 se on tän mamman rentoumiskeino tänään!

huomista ootan ku sit mun kauan haluamani puhelin on tarjouksessa ja pääsen vihdoin sen hakemaan.

tälläistä tällä erää. Mukavaa päivää kaikille :) 

Noh katotaa nyt, voihan se olla että ei tää tästä viel synny parii viikkoo :D mutta nyt on ollut kyl sellasii tuntemuksia että se varmana kohta tuliski jo. katsotaan ja jännäillään :)

Lauraelina: Tää mun masuasukki kans saa välillä sellasia energiapuuskia että työntää päätään oikeen kunnolla ja kipeesti tonne alakertaan.. Alkaa kyllä jo puuduttamaan pikkuhiljaa noi puukot ja vihlaukset.. tulis nyt ees niitä kunnon supistuksia.

Tiikerililja: Mulla tuntuu kans loppuneen kaikki vaivat ja kolotukset.. viimeviikolla oli vielä menkkamaisia kipuja ja nyt ei enää niitäkään. Oon kans päättäny olla tuijottamatta liikaa siihen laskettuun aikaan ettei pettymys ois niin suuri jos ei se sieltä silloin synnykään. Oon saanu kyllä tän viikon menemään tosi nopeesti ku hommaillu kalenterin täyteen tekemistä. Ja tosta valkkarista että täällä se on kans ihan melkeen vettä, olin koiran kanssa aamulla lenkillä ja unohdin pikkuhousunsuojan.. ai kauhee mikä olotila ku pikkuhousut ihan märät.. en usko et se vielä lapsivettäkään ois.

Eevi^: Täällä ollaan hengessä ja jännittämässä mukana :)

Mä lähen kohta tunnin jalkahierontaan. Ihanaa :) Tosin vähemmän ihanaa on se että tuolla on kauhee syysmyrsky eikä kiinnostais lähtee ulos =/ Hyvää päivänjatkoa kaikille masukkaille <3

Oi, elämme jänniä aikoja Tsemppiä kaikille, joilla h-hetki lähenee!

Vajaa viikko on itellä laskettuun aikaan eikä kyllä tunnu yhtään siltä
Ei minkäänlaisia oireita eikä minkäänlaisia merkkejä siitä et tuo tuolta olis tulossa. Kovasti tuntuu viihtyvän, sunnuntai-iltana tuntu et se pisti paikkoja semmoseen järjestykseen että mahtuu olemaan vielä vaikka kuinka kauan tuolla masussa Tuntu kyllä et se tulee läpi, oli sen verran kovakourasta toimintaa :) Muutenki tuo jaksaa mylläillä tuolla, ehkä pikkasen rupeen toivomaan et vois vaikka laskeutua et kylkiluut sais rauhan
Mut olkoon siellä niin kauan ku tykkää, mä en jotenki osaa "hätäillä" tai odotella sitä, oon niin asennoitunu siihen et voi mennä reilustikin yli. Eipä niistä yksikään oo ikinä masuun jääny, kyl ne jossain vaiheessa ulos tulee ja sit kerkee sitä helliä ja hoivata.

Huii, täällä alkaa toinen toisensa jälkeen saamaan lupaavia lähtömerkkejä. Eeville tsemii, kunhan lähtö tulee.

Täällä supisteli myös eilen illalla siihen malliin et kuvittelin jotain tapahtuvan, mutta kun menin nukkuun niin olen kyllä saanut nukkua koko yön heräämättä.

Mulla ei ole hajuakaan vyöhyketerapioiden hinnoista, kun mulla tosiaan tää käsittelijä on tuttu. Tänä aamuna sitten vetasinkin lenkkarit jalkaan ja repun selkään, kävelin kaupungille mutkin (n.6km reissun) ja kävin ostaan tälle tutulleni viinipullon, menen siis vielä tänään käsiteltäväksi ja ajattelin et jotain on kuitenkin kiva viedä korvaukseksi.

Niin ja olipa koomista olla alkossa, mulla alkoi tekeen mieli ihan tolkuttomasti punaviiniä...siis en ole ikinä pystynyt edes maistamaan punaviiniä kielenkärjellistä enempää....

No mutta jaksuja ja poksuja

TeSu82: Voi mulla alkoi tossa yhtenä päivänä tehdä mieli olutta. Nauratti kun tuntui että sylkeäkin tuli suuhun litratolkulla kun ajatteli kuohuvaa. Olen juonut sitä kyllä ennen raskauttakin. Mutta meidän perheen ongelma on että se meinaa hapantua kaappiin. Ja minä käytän sitä eniten. Ei sitä 6-päkkiä joka kuukausi osteta kuitenkaan.

Mutta voi se jalkahieronta kuulostaa hyvälle. Vaikka mun jalat käsiteltiin jo kertaalleen ne on aivan järkkykipeet koko ajan. No eihän se ihme kun vaa'assa paukkui toisen kerran uudet kymmenet! Mä en ole ikinä painanut näin paljoa. Nivelet on aivan tuskissaan jo pelkästä painosta.

En tiedä onko noi lupaavia merkkejä, mutta kun olin tänään käyny neuvolassa ja pyörähtämässä kaupoilla, on käveleminen (lähinnä nouseminen ja liikkeelle lähtö) ollu aika tuskaista, jonnekin tonne alavatsaan/alakertaan koskee/vihloo. Ei mitään terävää kipua, mutta pistää puuskuttamaan. Toivottavasti toi tosissaan tarkottaa et jotain olis tapahtumassa :)

Ihana tarjous Citymarketeissa, viinirypäleet 1 euro/rasia, eilen ostettiin ja tänään ostettiin lisää :)

Heippis kaikille odottajille ja jo vauvautuneille myös :)

Äsken tuli muutamat ekat puukot tuonne alakertataan! Jes, edes jotain merkkejä havaittu :D täällä on tänään kanssa masussa myllätty ja kovaa.

Nyt oon alkanut taas miettimään ja pelkäämään että mitä jos vauvalle tapahtuu jotain vakavaa synnytyksessä..varmasti jokainen josn vaiheessa näitä on miettinyt..odotan vauvan tuloa kovasti, mutta jotenkin tuntuu että uskallan olla "varma" asiasta vasta sitten kun saan pienen syliini.

Tänään tuli kutsu rapujuhliin. juhlien järjestäjä tekee aina mielettömiä herkkuja :)
juhlat ovat toisella paikkakunnalla 1.10...la 24.9, tuskin olen edes jakautunut siihen mennessä vielä..taitaa jäädä juhlat tänä vuonna väliin.. :D

nyt kotitöitä jatkamaan..päivällä kun en saanut taas mitään aikaiseksi..

Eeville: uih, oisko se sun vuoro seuraavaksi :) Tunteissa mukana!

Täällä on ollut mukava päivä takana, äipän kanssa päivä vietetty ja silmälasitkin korjattuna :)

Parhautta, lapsuuden kaveri poikkesi kahville porukoille ja oli mukava jutustella toisen odottavan kanssa, tunsin kyllä itseni lähinnä mammutiksi hänen masuunsa verrattuna! Ihmettelikin masuni kokoa ja valitteli omaa pienuuttaan..lohduttelin että kyllä se sieltä kasvaa-aikaa laskettuun on 9 vkoa hänellä! Oli se kyllä todella pieni, mutta jokseenkin suloisen kaunis :) 

Täällä myös on nivuset hellänä, ja viiltoja tulee! Mutta silti vahva tunne että kestää vielä! En oikein ole asennoitunut siihen että synnytän oikeasti kohta, kassi kyllä pakattuna ja asiat selvät mutta silti..tätä vauvaa on niin toivottu että uskomatonta että se oikeesti on kohta tässä! <3

Mies lähti remppahommiin ja itse ajattelin kun intoa riittää että pesen lattiat, katotaan miten tuo selkä kestää-huomenna onkin löhöpäivä meikäläisellä ja perjantaina vietetään tyttöjen kanssa yhteistä päivää :) Kuulemma tarvitsen "aikuista" seuraa nyt ennen kun pulahdan vauvojen maailmaan :)emoticon Sopii mulle!

iltaa taas!
tiikerililja: mulla on myös kadonnu kaikki pienetkin oireet mitä on joskus esiintyny..
mulla on ollu jo joitakin viikkoja tosi runsasta ja vetistä valkovuotoa. Välillä tosiaan mietityttää et mitä jos onki lapsivettä. Viime viikolla kävin kerran testaamassa asian ja valkkariahan se vaan oli..

marini_ : toivottavasti oli ihana jalkahieronta !

oi oi.. täällä napsuu välillä suu kun tekis mieli ottaa muutama sauna lonkenro/siideri :)

kävin tossa viime viikolla alkossa ostamassa isyyspakkaukseen viskipullon niin kyllä tuli muilta asiakkailta ja kassamyyjältä pahan näkösiä katseita kun siellä maha pystyssä olin! huvittavaa. Siltikin tuli syyllinen olo vaikka eihän se pullo mulle tullut...

zibbh: mulle on myös tullu samanlaisia pelkoja ja ajatuksia. Mitäs jos kaikki ei menekään hyvin? tai mitä jos vauvalla ei oo kaikki hyvin kun syntyy.. täällä on käyny mielessä kohtukuolema + kaikki muut pahimmat maholliset.. tainnu olla tällä mammalla ihan liikaa aikaa miettiä kaikkea..

tahtois vaan niin jo sen oman nyytin syliin  <3

Onpa ihana lukea täältä ettei muillakaan niin ole supistuksia ja synnytystuntemuksia, paitsi eevilla :) Mulla laskettuaika huomenna ja ihan epätoivoiselta tuntuu kun ei mitkään merkit viittaa siihen, että vauva olis tulossa maailmaan. Pientä tsemppiä saa siitä, kun tietää ettei kellekkään vauva ole vielä masuun jäänyt, joten ulos tulee ennemmin tai myöhemmin. Kunhan ei käynnistykseen menis..
Lonkat on hirveen kipeet (olleet jo pitkään) ja tällä kans pikku kaveri tekee hyvin tilaa itselleen mun sisäelinten ja kylkiluiden kustannuksella. Välillä vaan poksuu ja naksuu. Huh.
Tsemppiä ja kärsivällisyyttä kaikille syysmasuille!

Olispa mun vuroo seuraavaks.. nyt tänään aamulla ku heräsin, mulle iski sellanen epätoivon tunne että en mä ikinä lähde synnyttämään. Noh tulee se sielt jokatapaukses jossai vaihees, mut oon täs elätelly toivoa et tulis iha muutaman pv sisäl ku kättärilt ne sano et synnytys on iha käsillä, mutta eihän kukaan sitä tiiä millo se syntyy. Niin jospa se syntyyki sitte vasta viikon, kahen, kolmen päästä.. toiv nyt ei yli ainakaa menis! laskettuaika on siis viikon päästä

Takaisin