Se on syyskuu!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Hele81
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hui täällähän tapahtuu (kaikilla paitsi omalla kohdalla)!! Tsemppiä ihan hirveesti Hemmis, kohta pääset jo tositoimiin :) Ja onnea Mimde pienestä pojasta <3

Masutuubista: ostin lidlistä joskus alkuraskaudesta niitä kaks ja vaatekaapin pohjalle ovat jääneet, en kyllä tajunnutkaan että niitä voi noi kätevästi käyttää myös imetyksessä, täytyypi kokeilla sitten.

Mahtaakohan muuten riittää näin alkuun yhdet imetysliivit? Kun niitä on nii hankala ostaa kun ei tiedä kuin isoiksi nää tissit vielä kasvaa. Ostin yhdet sellaiset venyväkankaiset jotka oli kyllä aika arvokkaat.. 30e.. mut niin ne kaikki vähän taitaa maksaa. Toivotaan nyt et ne mahtuu vielä sit päälle :D

Kattelin just et meille on hirveesti kerääntyny vauvanvaatteita, kokoa 50-58 on yks iso lipaston laatikollinen ja parissa pahvilaatikossa on sitten isompia vaatteita. Mutta eikai niitä koskaan voi olla liikaa hypisteltäviksi ;)

Tehtiin eilen koiranhaku reissu helsinkiin.. yht. yli 4 tuntia autossa istumista ja pari tuntia pyörittii itäkeskuksessa ja olo oli varsin loistava.. onneks, ois muuten tullu varmasti aika tuskanen reissu :D Mut taitaa nyt sit jäädä vähäks aikaa reissailut!

Elämme jännittäviä aikoja :)

Mahtavaa kun vauvauutisia / synnytyksen käynnistymisuutisia tippuu monelta suunnalta! Tsemppiä käynnistyksiin ja itsestään käynnistyviin!

Masu87: Mulle iski kans paniikki lämpimämmän haalarin, kylläkin pienemmän, hankkimisesta, mutta tosi vähän on tarjolla villaa tai fleeceä 50-56-senttisille. Kummitäti kun meni sanomaan että hänen miehensä ei ollu tajunnu ottaa villahaalaria nuorimmaista kotiin viedessä niin eivät olleet päästäneet heitä laitokselta kotiin :D Ja syyskuusta ollut kyse silloinkin.. meillähän mennään turvakaukalossa autoon ja ihan 4 km matka kotiin että jospa ne päästäis potkuhousu - peitto-yhdistelmällä lähtemään :)

Miehen alkoholinkäytöstä.. Se on tuossa juonut joinakin viikonloppuiltoina pari kaljaa ja viskipaukun tms., ei silleen kovasti humalassa (joka on hatunnosto, koska sillä yleensä aina lähtee mopo käsistä sen ekan viskin jälkeen). Koko kesänä se veti yhet lärvit mutta en jaksanu alkaa valittaa siitä ku se oli niin morkkiksissa ite. Itse menin nyt sanomaan ääneen että kaipailen punaviiniä ja kylässä olleelta kaverilta maistoinkin sitten ihan koko suullisen, niin mies keksii sanoa että hän on huolissaan miten mun alkoholin käyttö riistäytyy synnytyksen jälkeen. SIIS MITÄH? Paulade: toivottavasti meillä ei tarvitse tilittää varpajaisten jälkiseuraamuksia täällä forumilla... mutta ainakin nyt mun mies on ottanu linjan että on ajokunnossa siihen asti että vauva on kotona - eihän tosiaan sinne synnytykseenkään saa tukihenkilö osallistua jos on vaikutuksen alaisena.

Viime yö oli kyllä henkilökohtaisesti vilkkain ikinä. Supistukset on lisääntyny nyt viikonloppuna, herään niihin parin tunnin välein ja semmoista mahan kirrausta ja menkkamaista kipua kestää sen 2-3 min kerrallaan. Sitten herään pissahätään vähän ajan päästä ja puutuviin käsiin ja jomottavaan lonkkaan kumpaankin vielä pari kertaa per yö. Että mies on ihan romuna kun minä valas kääntyilen meidän natisevalla sängyllä ja yritän päästä pystyyn, ja hän herää joka kerta ja joutuu aamulla kuitenkin töihin :D

Onko muilla outoja nännituntemuksia? Nyt on ilmestyny muutaman päivän ajan nänneihin semmoista valkoista vahamaista, ei pahan- mutta ei hyvänkään hajuista eritettä, joka kovettuu ja tekee nännit kipeiksi. Oon suihkussa niitä pyyhkiny pois, mutta päivän mittaan tulee lisää. Onko tuo sitä esimaitoa vai mikähän hiton tissitulehus se nyt on seurana.. Oon laittanu nänneihin Ceridalia, aattelin että semmonen öljymäinen voide ei ainakaan tuki niitä tiehyitä enempää tai kuivetu itse nännien rakoihin. Dääm.

Ottas ja tekis kaalilaatikkoa ruuaksi ja jemmaan pakkaseen ja imurois kämpän. Ja kattois Neloselta jonku uuden Vauva tulossa -ohjelman, taisi tulla yhdeltä iltapäivällä.

Kaunista syyspäivää mammoille ja ihanaa odotusta / ponnistusta!

Hele + Rimpula 38+5

Hemmis Voimia synnytykseen!!! Munhan se piti ekaks sinne synnärille mennä!!! Otit varaslähdön!!!

Mimde Hurjasti onnea!!!!

( . ) Mulla tuli viimeyönä pari kipeetä supistusta, niitä ei tähän asti ole yöllä tullut ikinä..... Heräsin oikeen... Nooo, nyt ei tietenkään mitään!!!! Taitaapa lispahtaa yliajalle tämäkin mukelo! Tänään olis neuvolakin, jälleenkerran!

Onnea vaan kaikille jakaantuneille <3 <3 ihanaa, oon kyllä niin onnellinen teidän puolesta, että olette jo saaneet nyytit syliin.

Odotavan aika on pitkä, ei voi muuta sanoa.

Viikonalkuja kaikki mammat! 

Hele81: Se valkoinen nänninpäässä on mun käsityksen mukaan kovettunutta maitoa. Mulla on kanssa tapana yrittää poistaa sitä suihkussa. Mutta paikka on niin arka ettei sitä kannata rapsuttaa, mä olen ruvennut laittamaan liivinsuojuksia ihan sen vuoksi että sitä tulisi vähemmän. Mulla on muutama kestomalli suojuksia, paperinen voi puolestaan jäädä kanssa kiinni. Aina silloin tällöin laitan nännin ympärille ja tarv itse nänniikin vähän Bepanthenia. Se auttaa vähän ettei ole ihan niin herkkä.

Joku mietti sitä haalaria sairaalaan. Kyllä sinne kannattaa ottaa ulkovaatteet kanssa. Vaavilla saa olla tähän aikaan vuodesta vähintään kaksi kerrosta vaatetta ja ehkä vielä sen päällä haalari. Haalarin ei tarvi olla 50 senttinen. Se voi olla vaikka äitiyspakkauksen villahaalari, vaikka se oli 70 senttinen niin siitä kun kääntää hiat se pienenee, eikä se liika haittaa. On vaan helpompi pukea. Peitto vastaa yhtä vaatekerrosta jos se laitetaan kunnolla. Silloin kädetkin on peiton alla. Mutta myssyjä tarvii olla riittävästi. Sisämyssy ei riitä ulkoilmaan. Itse olen ajatellut että body+ potkarit+tumput jonka päälle laitetaan joko plyysipuku tai kevyttoppapuku, kelistä riippuen. Niin ja jos laitetaan plyysipuku niin laitetaan kuitenkin ulkomyssy sisämyssyn päälle ja peitto. Mulla on kevyttoppapuku n. kokoa 60 cm. Siinä on umpihiat ja -lahkeet.

Voi kyllä sitä olisi valmis lähtemään jo. Kävin tänään neuvolassa, ja terkka laittoi uuden lähetteen painoarvioon. Mulla on sokerit ruvennut pomppimaan oikein kunnolla. Pelottaa että vaavista tulee liian iso. Kuulemma se tulee tälle viikolle, ja Kalevalainen on tänään. Sekin voi jo käynnistää synnytyksen, tai ainakin toivon niin. Ei mulla ole viikkoja kuin 37+6 tänään, mutta alan olemaan kypsää kauraa.

Hyvä jos tuosta minun masutuubi-vinkistä oli hyötyä...! =)
Itse silloin esikoisen kohdalla ostin Bando -merkkisen masutuubin Kärkkäiseltä, se oli vähän hintavampi (noin 20€), mutta se on strechiä ja se venyy tarpeen mukaan, mutta on samalla tukeva ja napakka. Ja kun se on sellainen vähän liukkaampi, niin paidat eivät jää kovin herkästi rynkkyyn ja "jumiin" masutuubin päällä. Että mielestäni se on monella tavalla parempi kuin ihan tavalliset puuvillaiset masutuubit. Ja tosiaan sitten synnytyksen jälkeen tukee pullataikina mahaa...
Olen myös joissakin nettikaupoissa nähnyt myynnissä niitä. Suosittelen ostamaan/tilaamaan sellaisen! Vaikka onkin vähän "hintava", niin silti tulee halvemmaksi kuin ostaa läjä imetyspaitoja... =)

Tsemppiä kaikille, kyllä kohta meidänkin vuoro laitokselle tulee...! =)

Hemmikselle tsemppiä!!!!

Mäki ostin Lidlistä kaksi pakettia niitä masutuubeja (eli yhteensä neljä) ja mä oon niitä pitäny aikalailla koko kesän. Sillon ku ostin ni ei masua ollu oikeen nimeksikään ja ne meni pitkään ihan toppina. Sit ku alko masu kasvaa ja housujen ja paidan väliin jäi ihoa näkymään ni pistin niitä sit kaks :) Ja niitä aion käyttää jatkossakin paidan alla ni ei oo maha paljaana kun imettää ja muutenkin tykkään niistä ihan vaan toppeina :)

Etsin h&m sivuilta masutuubeja, mutta en löytänyt ollenkaan! onko joku ihan viimei aikoina nähnyt niitä liikkeessä olevan, vai ovatko kaikki tajunneet ostaa ne jo aikaisemmin? :D

tänään ei oikeen päivä käynnisty. kello on kohta 13 ja oon vasta saanut aamupalan syötyä ja eläimet ruokittua..huhheijaa..pian tulee mieskin jo töistä kotia..mihin se mun viime viikkoinen siivousinto on kadonnut`??

Lauraelina: kai se pitää sitten vaan uskoa että kätilöt osaavat asiansa ja edetään tilanteen mukaan :) sitä nyt vaan tulee mieleen kaikenlaista kokoajan.

mä en jaksaisi enää nukkua kyljellään! normaalisti nukun kyllä enemmän kylkimakuulla, mutta nyt odotan jo sitä että voisi rauhallisin mielin nukkua ihan selälläänkin välillä :)

Jänniä aikoja tosiaan...nytkin joku meistä on varmaankin synnyttämässä parhaillaan <3

Onnea kaikille jo synnyttäneille ja zemppiä heille, jotka ovat kenties jo tositoimissa!

Hirveesti tullut tänne tekstiä viikonlopun aikana..
Kiva huomata, etten ole suinkaan ainut, näiden pelkojeni ja tunteitteni kanssa.. sain vähän juteltua miehellekin näistä huolistani, että jos vauva vaan itkee ja en mahda sille mitään. Mies on vaan jotenkin niin luottavainen kaikkeen. Hän vain sanoi, että kyllä sieltä ihan terve tyttö tulee, eikä se itke, möllöttää vaan hiljaa suurilla silmillään :D toivotaan sitten näin.

mullakin on ollut päänvaivaa vielä noista kotiintulovaatteista, mutta päätin jo pari viikkoa sitten, että lopetan niistä stressaamisen. mulla on 50cm villahaalari ja otan vielä peiton mukaan. se saa luvan riittää ja toivon, että haalari mahtuu päälle, kyllähän se joustaa ja venyy. ja kuitenkin sen lisäksi on vähän paksumpaa ja ohuempaa vaatetta. pipo ja tumput. ja autolla mennään kotiin, niin eiköhän riitä.. ostan sitten synnytyksen jälkeen paksumpaa syyshaalaria, kun näen minkä kokoista sitten on hyvä olla.

äiti kävi miehensä kanssa lauantaina kylässä ja kyllä oli jännä tunne, kun sanoin, että seuraavan kerran varmaan nähdään sairaalassa, kun tulevat pientä nyyttiä katsomaan. tuntuu niin uskomattomalta. tänään on rv 37+4, ei vielä mitään selviä merkkejä synnytyksestä, mutta haluan uskoa, ettei tämä ainakaan kovin kauaa itseään pidättele lasketun ajan jälkeen. supistuksia on alkanut nyt tulemaan joka ilta, tosin vain muutamia ja ihan kivuttomia, mutta kuitenkin. ja välillä vihlasee tuonne alapäähän ikävästi. kyllä siellä varmaan jo jotain tapahtuu..

Oon tässä koittanu asennoitua, ettei tää pirpana todennäköisesti vielä syyskuun aikana ehdi syntyä (la 24.9), ettei tunnu niin tuskaiselta loppuodotus. Mitään merkkejä ei vielä siis ole, lääkärikäynnilläkin kohdunsuu edelleen 3cm, kiinteä ja kiinni. Mutta, mutta... Nyt tänään (rv37+2) neuvolakäynnillä huolestuivat kun sf-mitta tippunut käyrältä (vauva ei siis vielä ole laskeutunut). Kokoajan kyllä menty alakäyrällä ja ultrissa pirpana ollut pienen oloinen. Sain siis lähetteen kasvukontrolliin keskiviikolle. Jännittämään aloin vasta kun soittivat äitipolilta sen ajan ja kehottivat nyt tiheesti tarkkailemaan liikkeitä (jos ei 10 liikettä tunnin aikana niin sitten pikapikaa synnärille tarkastukseen). Nyt viimeisten muutamien päivien aikana liikkeet on kyllä vähentyneet, kunnon muksaisuja tulee jo tosi harvoin, hikka kyllä tuntuu useamman kerran päivässä. Voipi siis olla että tää joudutaankin käynnistämään/leikkaamaan etuajassa, jos istukan/napanuoran toiminnassa onkin jotain häikkää eikä vaavi saa tarpeeksi happea ja ravintoa. Vähän alkoi pelottaa, miten tässä vielä käy! Vielä kun ei oo ollut malttamaton/tukala olo että syntyis jo...

Päätin että en ressaa niistä vauvan kotiintulovaatteista, jos niikseen on että haalari on pieni niin onneksi on mukana kassissa anopin virkkaama lämmin peitto, menee kyllä sillä kotiin asti! Saa mies käydä lämmittään autoa ennen kuin me sinne tullaan. Turha niitä ihan pieniä vaatteita on ostaa liiakseen!

Tänää olisi kauppapäivä ja suunniteltiin miehen kanssa että ostetaan mulle trippejä jo valmiiksi synnytystä varten. Sain idean kummipoikani äidiltä joka suositteli niitä.Olihan täälläkin puhetta niistä, vai muistanko väärin mutta onhan ainakin ne valmiina.

Välillä kyllä tulee tunne että onko tää mun ns. "hössöttäminen" kaikenmaailman asioista sitä viime hetken panikointia? Tiedä sanoa, mutta olen aina ollut sellainen luonne että pidän kun asiat on järkestyksessä-mikään liian tarkka en ole mutta haluan että koti on kunnossa ja kaikki sellaiset työt tehtynä ennen kuin poika syntyy. Mies sitä jaksaa ihailla että kuinka jaksan päivästä toiseen ;) Jokseenkin ajattelen niin kun heinäkuusta asti kotona että mies tekee todella pitkää päivää ma-pe, hyvä kun kotona on ennen pimeän tuloa niin minä hoidan kodin ja siihen liittyvät asiat. Onneksi nyt kun oma selkä ei kestä enää imuroimista ja tiskausta niin tekee sen ilomielin mun puolesta! Ja perjantaina sillä alkaakin loma, että kotosalla kun rupeaa tapahtumaan :) Tunteissa ja fiilareissa joka päivä mukana! On se vaan niin ihana mies! Ensin ajattelin että mitähän siitä synnytyksestä tulee kun välillä se tuppaa hermoilemaan siitä mutta nyt tiedän että kun se jännittää sitä ja minä en oikeastaan yhtään, että hyvä vaan- kun jos itse alan epäröimään ja jännäämään niin osaa rauhoitella mua!

Nyt oon todennut että kyllä jtn tuolla alapäässä on tapahtumassa, kun eilisen päivän ja tämänkin sellaisia "hetken viiltoja", en voi sanoa että sattuisi mutta tuntuu inhottavalta lähinnä.
Samoin on nuo lanteet antamassa periksi, vähänkin kun istut kauemmin paikallasi ja lähdet liikkeelle niin oikein tuntuu kuin ne "levenee ja laajenee", se sattuu enemmän kuin nuo viillot tuolla alhaalla. Huomenna onkin neuvolapäivä taasen :)

Maanantaita kaikille mahoille ja asukeille :)

Hemuli: meillä on sama LA. Täälläkään ei mitn merkkejä mistään, oon niin asennoitunut että lokakuun puolelle mennään reippaasti. Oliko sulla sama mittaaja sf-mitassa kuin aiemminkin..? Toivottavasti kaikki hyvin, onneksi sait nopeasti ajan kontrolliin ja asia selviää. Mutta 10 (!) liikettä tunnissa? Ei täälläkään varmaan niin paljoa heiluta :O liikkuuko kaikkien muitten vauvat tosiaan tota tahtia? Tosin mulla on istukka edessä, joten tunnen liikkeet vähän huonommin muutenkin, ehkä en vaan huomaa kaikkia heilumisia :D

kävin tänään kattomassa niitä vaatteita taas....haluan ostaa jotkut kotiintulovaatteet, mutta siinä sitten. En jaksa itekään enää miettiä että mahtuuko se maha-asukki niihin vai ei. Jos hankkimani fleecepuku on liian pieni, niin pitää vihjata laitokselta anopille asiasta, eiköhän isompaa kokoa tule pikapikaa isovanhempien mukana sitten

Iltaa kaikille :)
Vieläkin täällä ollaan yhdessä koossa. Hiljaa hyvä tulee vai mitenkäs se nyt menikään? :p

Tänne on taas tupsahdellu synnytys uutisia, on käynnistyksiä ja sitte ittestään alulleen lähteny. Tsemppia Hemmis!

niin totta öttiäinen odottavan aika on pitkä!

masu87: hei tuo trippi idea on mahtava. Täytyy hankkia niitä varastoon.

zibbh: Mä en oo niin tarkkaan tehny tota liikelaskentaa..  kuhan tiiän et oon tuntenu päivän aikana liikehdintää ajoittain :)
neuvolassa neuvo että jos on ollu hiljasempaa masussa niin sitte kannattaa illalla käydä pitkälleen kyljelleen ja laskea tunnin verran liikkeitä. Silloin pitäis 10 saada ja jos ei tuu niin montaa niin sitten juoda vaikka jotain sokeripitosta mehua ja kokeilla uudelleen. Kaikki pienetkin myllerrykset lasketaan liikkeeksi, hikkaa ei.
Sillon kun on liikkeellä tai puuhastelee kaikkea niin osa liikkeistä voi jäädä huomaamatta vaikka vauva liikkuuki, mut sit ku alkaa kunnolla keskittymään niin huomaa pienemmätki liikkeet :)

tänään oon liikkenu ihan hirmusti. Oltiin äitin kanssa lounaalla oikein ravintolassa, viimeks oltu joskus valo vuosia sitten :D ja seikkailtiin kaupoilla 3 tuntia.. kyllä jaloissa tuntuu ja pientä jomotusta on alaselässä ja alapäässä.. taitaa siellä jotain tapahtua! toivottavasti alkais lisääki tapahtumaan :)

Pakko jo huhuilla Rominnaa , että mitäs tykkäsit jalkojen käsittelystä ? Kertoiliko hän siel mitään johtopäätelmiä pisteiden avulla paikkojen kypsyydestä jne`?

Täällä on tohinalla sitten alkanut tapahtua yhdelle jos toiselle, jaksuja kaikille jotka ovat päässeet nyytin hakuun ja muille tasapuolisesti jaksut loppumetreille :)

Mun mielestä ainakin meil oli liikkeessä h&m:llä masutuubeja, kahen pakkauksissa,toinen musta ja toinen valkee. Se oli se hattentatin tuubi vähän alta 20e, mut mun mielestä myös ehdoton juuri sen napakkuuden vuoksi !

TeSu82: Jalkojen perusteella tämä hoitaja ei osannut sanoa mitään paikkojen kypsyydestä. Mutta hän käsitteli jalat, polvesta alaspäin. Ne oli aivan tukossa, kun viimeksi niitä on käsitelty vuosi sitten. Ja kyllä ne olikin turvoksissa! Alaselkä johon ei ole kanssa vuoteen kajottu oli osittain kierossa, ja erittäin juntturassa. Tuumasi vaan että oiskohan tämä lantio edes avautunut sillai että olisit saanut punnattua lapsen läpi. Mutta nyt on paljon parempi. Ja me sovimme jos tämä ei auta niin jos hänelle sattuu tulemaan peruutusaikoja viikonlopulle menen uudelleen. Mutta nyt ainakin supistaa. Siitä että tekeekö nämä sitä mitä pitää ei tiedä vielä.

Hän antoi myös ohjeen suolakylvylle: Laita vesivatiin noin 3 litraa raitista vettä, maks 22 asteista. Lämmitä pieni määrä vettä johon liotat noin 6 ruokalusikallista merisuolaa. Lisää suolavesi raittiiseen veteen ja liota jalkoja noin puoli tuntia. Se imee jaloista ja vähän muualtakin kudosnesteitä. Voisi virkistää. Sopii käsittääkseni myös raskaanaollessa.

Henkalla ja Maukalla on masutuubeja noin 20 e/2 kpl ei kauhean napakoita, mutta mä ostin sellaset ja ajattelin että voihan sen laittaa vaikka kaksinkerroin jos haluaa. Olen myös itse tehnyt yhden mutta koon arvioiminen oli tosi vaikeata.

Huomenia jokaiselle syysmassulle ja mammalle!

Kovasti meillä odoteltiin että oltais tänään päästy synnyttämään, mutta tais jäädä vaan haaveeksi. Mun vaari (äidin isä) kuoli tasan vuosi sitten tänään omana syntymäpäivänään ja tänään olis ollut mulla menkkojen mukaan laskettu aika. Mummokin soitti eilen illalla että tsemppiä nyt sinne synnytykseen kun ens yönä se lähtö koittaa. Heräsin tänään aamulla jo kuuden aikaan ja toisaalta on hyvät fiilikset, mutta aina välillä sitä vaan meinaa purskahtaa itkuun. Sytytin jo kynttilänkin ikkunalaudalle vaarin kuvan viereen synttäripäivän kunniaksi. Päivä on ihan yhtä kaunis kuin vuosi sittenkin.

Eilen leikkasin nurmikon, mutta suureksi hämmästyksekseni se ei aiheuttanut supistuksen supistusta! Muutenkin nyt ollut todella oireetonta. Ne verilimaiset vuodotkin on lakanneet ja niin on kyllä kaikki muukin vuoto. Näin sitä taidetaan mennä taas tälläkin kertaa lasketun ajan yli että heilahtaa. Mut minkäs sille vaan mahtaa että meidän muksut viihtyy mamman masussa niin hyvin?! Mikäs tuolla ollessa kun on ihan täyshoito, äiti syö puolesta ja ylläpitää ruumiinlämpöäkin. Itse ei tarvii muutakun möllötellä!

Nyt tais meidän vuotiaskin heräillä ei siis muutakun aamupuuron keittoon! Tsemppiä kaikille loppu rutistukseen <3

Huomenta !

Meilläkin olisi ollut tänään kaikinpuolin hyvä päivä synnyttää, tulevan isukin syndepäivä on tänään :) Olispa siinä ollutkin lahjaa kerrakseen...vielähän Lauraelina tätä päivää on jäljellä, eletään toivossa :))

Minä olen huomena menossa uusimaan sen vyöhyketerapia käsittelyn. Multa käsiteltiin jalkapohjat ja kädet viimeksi, se oli kuulemma sellainen paikkoja valmistava käsittely, mikä "voi yleensä myös valmiin vauvan synnyttyksen käynnistää". Hän tekee myös jotain mangneetti käsittelyitä, jotka yleensä pakottaa elinmistön toimimaan (siis jos vauva on valmis syntymään) Mut niitä käsittelyitä hän suostuu tietty tekeen vasta kun oikeasti ollaan yliajalla. Mutta oli mielenkiintoista, mulla ei kuulemma ilmekkään värähtänyt, vaikka aika mojovia pisteitä käsiteltiin ja se mikä oli mun mielestä oikeasti aika hienoo oli et se kysy siin et "supistaako sulla, kun täältä ainaki tuntuu" Joo, supistaa. Suosittelen kokeilemaan, siis ihan ylipäätään tuota hoitomenetelmää, meillä se auttoi sillon juniorinkin suolenpanttauksessa jne.

LauraElinalle: Jaksamisia ja voimia tälle päivälle! <3

Ei taida tällä mammalla olla mikään hyvä päivä tänään.
Heräsin myös kuudelta tänä aamuna, sohvalle itseni raahasin peiton ja kasa tyynyjä..röhnötin siinä ihme klinkussa ja nukahdinkin hetkeksi! Kunnes mies soitti ja TAAS kerran sillä menee todella myöhään töissä, illaksi sillä onkin jo aikoja sitten sovittua menoa. Onneksi sillä alkaa perjantaina loma, pelkään vaan että sille iskee "väsymys ja uupumus" juuri lasketulle viikolle. Eikä se jaksa mun kanssa touhuilla sen enempää mtn. Ei tässä ihmeempiä tarvitse touhuta mutta olisi vaan ja käytäis vielä yhdessä kavereilla jne..kun ja jos vaan kykenen silloin. Ja eilen huomasin että mun silmälasit on pettämässä toisesta sangasta, eikä nämä ole vielä vuodenkaan ollut käytössä. Eli huomenna mennään äidin kanssa silmäasemalle hoitamaan se asia, pidetään sellainen äiti-tytär-päivä :)  Enkä todellakaan maksa mitään kun on ihan uudet lasit! Pakko mennä takuuseen.Aarg, ärsyttävää-kun ei nää ongelmat niin isoja ole mutta näillä "hormooneilla" on todella vaikutusta kaikkeen! Nyt sen huomaa. Pienetkin asiat tuntuu hirveen isoilta!

Kohta lähtö neuvolaan, jos siellä hieman purkais tuntojaan :) Sen jälkeen otan suunnan kaupunkiin ja työpaikalle, meen palauttamaan työkaverille muutamat dvd:t, jotka on heinäkuusta ollut lainassa. Jos siellä sais vaikka kupin vahvaa kahvia! Auttaisko se! Muuten tää päivä meneekin kotona touhutessa ja pyykkiä pesten. Laitoin äsken sänkyyn mun puolelle ylimääräisen patjan päällysen, varmuuden vuoksi! Niin ei tarvi juuri ostettua petaria heittää menemään! Jos sattuu synnytys alkamaan veden menoilla.

Rustaan tuonne neuvolakuulumisiin taas tietoja kun palaudun kotiin :)

Että tälläinen avautuminen tähän aamuun heti! ;)

Huomenta minunkin puolesta kaikille!

Täällä oli aika levoton yö, ei kyllä supistellut, mutta mitenkään päin ei ollut hyvä olla. selkää särki ja lonkkia jomotti.. ja nyt alkoi mulla se ripuli! :D hyvä kun aamulla vessaan ehdin, eikä aamupalakaan sisällä pysyny. ja nyt nipistelee mahaa, en tiedä mitä siellä oikein tapahtuu. kävin eilen lyhyellä lenkillä ja ennenkö edes ovesta pääsin ulos, niin oikeasta lonkasta, nivuseen ja reiteen asti tuntui tosi paha vihlasu, tai miten sitä sitten kuvailisikaan.. ja koko lenkin ajan vihloi alapäähän ja masu oli kovana ja tuntui inhottavalta. hissukseen kuitenkin käppäilin varmaan noin kilometrin ja pääsin ehjänä kotiin.
tänään oli heti aamusta sellainen olo, että nyt ei kyllä enää kovin kauaa tarvitse odotella vauvan syntyä. en tiedä miksi, mutta on vain sellainen olo. menkkamaista jomotustakin on ollut koko aamun. kuitenkin menee reippaasti yliajalle.. :D tähän mennessä kun ei mulla ole ollut oikeastaan mitään tälläisiä vaivoja ja merkkejä..
saa nähdä, oonko kuitenkin vielä kuun lopussakin täällä roikkumassa ja tuskailemassa (LA 22.9)...

TeSu82, paljon tuollainen vyöhyketerapia kustantaa? tai Rominna, se kalevalainen missä käyt maksaa?
mulla on koko selkä ja hartiaosasto ja varmasti kädet ja joka paikka aivan jumissa, ollut jo ennen raskauttakin. oon nyt alkanut miettimään, että mikä olisi hyvä paikka mennä hoitamaan itseään ja avaamaan hieman paikkoja.
siskoni on nyt käynyt muutaman kerran akupunktiossa, siellä se hoitaja katsoo myös jotain energiavirtoja ja siitä on ollut siskolleni suuri apu, on saanut nukuttua paljon paremmin ja vatsa on alkanut toimia, hänellä kun on aina ollut suuria vaikeuksia tuon vatsan toiminnan kanssa...

Huomenia!

Täälläkin on takana huonosti nukuttu yö, ei vaan taaskaan nukuttanut. Aamulla kun raahauduin sängystä ylös tuntui siltä kuin oisin voinu kuolla nälkään :) Ja tietysti kaapissa ei ollu leipää jäljellä, joten leivoin sämpylöitä (hah, sainpas irti ittestäni jotain tänään). Nyt 2 sämpylän jälkeen on ihan ähky olo...

Kaikenlaisia puruja tuntui vatsassa koko yön, muttei tainnu olla mitään suppareita, ei ainakaan sattunu kovasti eikä mitään kiristävää tunnetta. Vauva liikkuu ihan hulluna vatsassa lähes tulkoon koko ajan. Mieskin on ihan innoissaan kun sohvalla löhötessä (pää mun vatsan päällä) tuntee kunnolla liikkeet. Närästys on jääny jokailtaiseksi riesaksi. Välillä Rennie riittää, välillä ei. En kuitenkaan muuta ole tuohon vaivaan ottanu. Saakos siellä synnärillä tollasia lääkkeitä jos pyytää, vai pitääkö olla omat mukana? Oon nimittäin syöny Vi-Sibliniä ummetukseen koko raskausajan, enkä uskaltais sitä heti jättää pois. Pamahtaa vatsa muuten niin kovaksi, että takapuoli räjähtää, kun käy vessassa. Enkä todellakaan halua pukamia.

Huomenna olisi laskettu aika. Ei taida tulla ajallaan :( Alkaa tutut soittelee jo tiuhempaan ja se alkaa pikkuhiljaa ahdistamaan. Vielä jaksan hymyillen vastailla että ei ole vielä tulossa, mutta saa nähdä kun yli mennään että vastailenko enää puhelimeen.

Oli huvittava näky tässä yksi päivä. Pakkailin vähän sairaalakassia valmiiksi (lähinnä vaatteet mulle ja vauvalle), ja lähin hakemaan jotain tavaraa, ni sillä aikaa kissa oli menny kassiin nukkumaan :) Yritti kai varmistaa että pääsisi mukaan :) Olisi pitäny ottaa kuva tilanteesta, mutta hätistin kissan pois laukusta ennen kuin tajusin sen.

Hyvää päivän jatkoa kaikille! Kerron huomenna neuvolakuulumisia, kun on TOIVOTTAVASTI viimonen neuvolakäynti yhtenä kappaleena :)

Takaisin