Se on syyskuu!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Hele81
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulle sano terkka neuvolassa että jos vauva ei oo kiinnittynyt (niinkuin uudelleen synnyttäjillä ei yleensä olekkaan ennen kuin synnytys käynnistyy) ja vedet menee niin riittää kun autossa kääntää etuistuinta vähän makuuasentoon ja laittaa vaikka tyynyn pepun alle. Ja tosiaan se napanuoran esiinluiskahdus vaara siinä on miksi sitä makuuasentoa suositellaan.
Mä olen kuullut sanottavan, että lantiossa tuntuu painetta kun vauvan pää kiinnittyy, mutta enpä ainakaan esikoista odottaessa huomannut minkäänlaista kiinnittymisestä johtuvaa painetta.. Tiedä noista sitten.

Mä kaivoin eilen varastosta fysiopallon taas pitkästä aikaa esille ja siinä vähän illalla hytkyttelin ja pyörittelin lantiota ja kyllä heti huomas vaikutuksen! Se asento avaa lantiota ja ohjaa vauvaa laskeutumaan optimaaliseen asentoon. Suosittelen jos joltakulta sellanen löytyy! Mulla ainakin melkein samantien alko aika kovat kivut tuolla alakerrassa että ihan selvästi tyttö taas kaivoi tietänsä alaspäin. Siitä fysiopallon käytöstä on kerrottu esim bebesinfon sivuilla; http://www.bebesinfo.fi/sivu.php?artikkeli_id=186
Meillä taitaa tästä lähin telkkarin katselut tapahtua aina ton pallon päällä kun siinä on kaikenlisäks vielä niin mukava istua.

Eilen illalla taas supisteli ihan napakasti ja tuli pikkasen veristä limaa paperiin pyyhittäessä vaan eipä ainakaan viime yönä päästy lähtemään tosi toimiin. Toivottavasti pian kuitenkin!

Nyt tää mamma jatkaa pyykinpesua ja lähtee silittää ja ripustaa uusia verhoja olkkariin. Parempi tehdä nyt noi hommat pois alta kun vauvakin on vielä masussa! :)

Täällä on näköjään tänään vähän hiljasempaa. Mammat puuhailemassa kaikkea viikonlopun kunniaks tai sittes ootte kaikki lähteny joukolla synnyttää :D

Täällä käyty taas kävelylenkeillä ja saunottu kunnolla .. nautittu lauantaista ku mun vanhemmatki kävi kyläilemässä.
nyt oon sitte taas vähä fiksumpi tuon kiinnittymis ja lapsivesi asian kanssa =)

Nyt oon koittanu ittelleni takoa päähän että kyllä se sieltä syntyy .. en siihen pysty näköjään milläänlailla vaikuttaa vaikka kuin yritän :D
malttia malttia malttia...

Vinde kun haluisin lenkille kunnon rääkkiä juoksemaan!

Täältä ilmottautuu myös yksi juoksulenkkiä kaipaava möhömaha.... tekis NIIN mieli juosta, mut viimeksikki kun oltiin puolison kans reippaalla kävelyllä, oli pakko ihan muutama juoksu askel ottaa niin armoton nalkutushan siitä sitten heti alkoi, etten saa enää juosta... Kuinkahan pian synnytyksen jälkeen muutes ylipäätään kannattaa alkaa juoksemaan ? Onko kellään tietoa ?

Mulla vaan niin ketuttaa tää olo kun mulla on niin pinna kireällä. Ärsyttää, ois vaan kiva olla hyvän tuulinen ja nautiskella, mut ku ei, niin ei.

Huomen sitten lähden ottaan ensimmäisen satsin vyöhyketerapiaa :)

jenna: täällä on vähän samanlaisia ajatuksia pyöriny päässä :/ en silti rupeis homma enää perumaankaan vaikka olis mahollista, ja innolla tuota pientä tuolta odotan :)
Mun tuntuu olevan jotenki vaikee käsittää se et tässä ei enää kauaa ole, tiedän kyllä että huomenna olla jo viikolla 37+0, mutta en oo vielä osannu ihan sisäistää sitä :D katotaa auttaako tuo sairaalakassin pakkaaminen asiaa :) hirmusesti kyllä jännittää, eikä yhtää malttais enää odottaa että sais tuon pinsessan syliin <3 (eikä tarviis aina miettiä johonki lähtiessä että mihin vaatteisiin mahtuu, vaikka nyt ei iso maha olekaan)

Joo hiljasta on ollu, toivottavasti kaikki ei kivuissaan makaa missään! Meikäläinen lähtee huomenna jo vauvan hakureissuun, maanantaina sitten aamusta sektioon. Vielä ei jännitä mutta saa nähä sitten huomenna kun jään sairaalaan yöks tän mahan kanssa et mitkä fiilikset on sillon :D

Annemari: aivan HURRRJA määrä tsemppiä täältä, kaikki menee varmasti tositositosi hyvin ja maanantaina sulla on nyytti sylissä <3 Mieti miten ihanaa!

Oon melkein kateellinen, niin kovin sitä odottaa pientä jo kotiin ;) Mutta jos nyt vielä hetken malttais... Se ei sieltä hoputtamalla tule sen nopeampaa.

onpas taas tullu tekstiä. :D
nyt kyllä vähän vuodatan.. alan olla niin kyllästyny tuohon minun ukon ryyppäämiseen. en jaksa enään yhtään. se on muutenki viikot monen sadan kilometrin päässä töissä ja viikonlopuksi kun kotia tulee niin alkaa melkein heti ryyppääminen ja sitä on sitten seuraavat kaks iltaa ja sunnuntain makaa krapulassa ja ku siitä selviää, lähtee töihin. oon niin väsyny tähän. ja sitten ku siitä herralle sanon niin ''raskas työ, raskaat huvit'' tai ''pitää nyt juua ku ei sitten enään pysty ku vauva syntyy''.. saa sit nähä loppuuko se juominen sittenkään... niin ja herra vetää hirveet kilarit ku hänelle asiasta valitan. mulla muutenki hermo kireellä ja tunteet pinnassa. eikä ukko osota yhtään hellyyttä. ääh, parempi kai kestää siihen asti ku vauva syntyy....

noh, tulipas taas. toivotaan et kaikki kääntyis parhain päin..

tesu82: Kunnon juoksulenkki tekis kyllä niiin hyvää! voi että.. sitä odotellessa.
Mä en yhtää tiiä kuin nopsaa sitä voi synnytyksen jälkeen sellaseen ryhtyy, mutta sitte ku siihen kykenen niin mua ei kyllä pidättele mikään :D
Mua myös ketuttaa kun on pinna kireällä ja ei oo yhtään jotenki oma ittensä..  :/

annemari: tsemppiä vauvan haku reissulle  <3 sulla on sitte ylihuomenna oma nyytti  sylissä halittavana. Eiköhän sieltä jonkunlainen jännitys vielä kerkii tulla mutta kaikki menee varmasti hyvin :)

paulade: Varmasti ottaa päähän kun toinen on eka viikolla poies töissä ja sitte viikonloppuna eksyy viihteelle :( toivottavasti nyt sit malttaa rauhottua vauvan synnyttyä.
Ei noi miehet kyllä välillä tajua mistään yhtään mitään.. vaikka kuinka rautalangasta vääntäis asian niin silti ei ymmärrä.Jaksamisia sinne <3

Annemarille onnea koitokseen, kohta sinulla on jo pieni sylissä, ihanaa!

paulade: jaksamista sinulle! ei kuulosta kivalta, en tiedä miten itse jaksaisin vastaavaa. toivottavasti miehesi muuttaa tapojaan vauvan synnyttyä.

Mitään merkkejä mistään ei näy täällä. Tänään tasan 3 viikkoa laskettuun..puuuh. tällä mammalla on kyllä niin paljon puuhaa vielä, että vauva saa pysyä yksiössään vielä tovin :)

LauraElina: miten selvisi että vauva oli väärässä tarjonnassa? (en muista kyseistä termiä juuri nyt :D ) mietin vaan kun täällä ei enää ultrata missään vaiheessa, ja terkka sanoi että eivät he tiedä miten päin kasvot ovat, ainoastaan sanoi tuntevansa pään. että näin täällä taas.

Iltaa masukkaat :)
kauheesti ootte ehtiny joriseen täällä,voipi olla ett menee täs hetki ennenkö taas otan lieasta kiinni ja alan aktiivisemmin keskusteleen.
1.9 tosiaan vauva syntyi :) pääsin yhtäkkiseltään käynnistykseen .Aika oli jo 30.8 mutt sitä siirreltiin ruuhkan takia, ehdin jo kirjottaan jonkinlaisen synnytyskertomuksen tuonne :)

Ammetta en päässyt kokeileen,enkä olisi siihen pystynytkään :D olin kyllä täysin sängyn orja koko nopean toimituksen ajan :)

Vauva on ens viikon vielä VTO:lla tarkkailussa sen mun kilpirauhassairauden vuoksi,itse pääsin tänään kotiin,nyt se on sit muutama päivä ravaamista sairaalan ja kodin välillä.Tyttöä on mieletön ikävä<3 Mutta niin oli esikoistakin :>

Onnea Xiinalle tytöstä! nopeaa toimintaa oli <3
viikon päästä olettekin kaikki sitten kotona, ihanaa!

Tuli tässä mieleen että tarviiko imetystä varten olla jotain erityistä imetyspaitaa? mitä mieltä olette te joilla on jo kokemusta aiheesta? toki muutkin saavat kommentoida :D
kuvittelisin että jos olisi kesä ja toppi päällä niin ei mitn hätiä. mutta jos talvisaikaan on enempi päällä, niin mitenkäs se asia sitten hoituukaan..?

Xiina85: sulla on kyllä ollu nopean toiminnan synnytys. Onnittelut tytöstä <3  varmasti ikävä pikkuista, mutta onneks vauvalle on kaikki hyvin siellä sairaalassa ja kohta se on teiän kanssa kotona :)

zibbh: mulla ei oo mitään aavistusta tuosta imetyspaita asiasta... ei oo mulla käyny mielessä ollenkaan. Hoksasinpas nyt etten oo muistanu ostaa niitä imetysliivejä, jaiks suunta huomenna kaupoille! onpas mulla nykyää huono muisti..

Jennu ja joku muukin mietti juoksemista, sen verran tiedän että rintojen kunnollinen tukeminen on raskauden jälkeen oma lukunsa. Ne pitää pitää lämpimänä ja hyvin tuettuna. Muiden elinten osalta en tiedä.

TeSu82: Itselläni on aika Kalevalaiseen maanantaina. Katsotaan mitä tapahtuu sen jälkeen. Hän käsittelee samat alueet kuin vyöhyketerapiassa.

Annemarille paljon peukkuja! Ja onnea matkaan! Vähän olen kade mutta kyllä se tämäkin saa joskus tämän haudottua, tapa ja aika on vaan vielä vähän hämärässä. Mutta ihana että saat asiat järjestymään.

Paulade: Ymmärrän että toi käytös vetää herneen nenään. Toivottavasti käytös muuttuu oikeasti kun vaavi tulee. Mutta muista että arvostat itseäsi! Jos toinen ei halua muuttua, kukaan ei sitä muutosta toisen puolesta tee. Ikävä kyllä.

Zibbh: Olen katsellut itselleni taas paitapuseroita. Ne on aika käteviä, samoin löysät poolot ja trikoopaidat. Riippuen mitä sallit näkyä, ja missä imetät. Itselläni on ollut aika paljon löysä paita, ehkä paitis. Imetysrintsikoita olen pitänyt tärkeämpinä, mutta en ole pahemmin imettänyt julkisilla paikoilla.

Itsellä on ollut monta päivää tukalat oltavat. Maanantain neuvolasta lähtien on supistanut vähän väliä. Ja tuikkinut kuin puikoilla alapäähän. Hetki sitten tarvi pompata seisomaan kun tökki niin pahasti. Mahtaakohan ne "puikot" tehdä jotain tuolla alapäässä.

Sain sovittua anopin ja appiukon kanssa vihdoin miten synnytyksen aikana lastenhoitoa järjestetään. He ovat olleet halukkaita koko ajan siihen mutta matkassa on ollut käytännön ongelmia. Kyllä helpotti kun asiat saatiin sovittua, ja käsittääkseni kaikki ovat vielä samaa mieltä siitä miten asiat hoidetaan järkevimmin. Odotan maanantain neuvolaa osittain riemulla ja osittain kauhulla. Sokerit on pomppinut oikein urakalla. Ja neuvolan jälkeen on Kalevalainen, jos se käynnistäisi tai edistäisi asiaa, olisi hyvä sekin.

Xiinalle hirmuisesti onnea nyytistä!!

Zibbh: Kokemusta imetyspaidoista ei vielä ole, mutta ajattelin niiden olevan käteviä, vaikka julkisella paikalla en itse meinaa imettää. Luulisin niiden kotonakin olevan kuitenkin ihan käteviä. Boobin imetyspaidoista olen kuullut hyvää, maksavat tosin uutena maltaita. Joten olenkin tässä viime viikkojen aikana useamman huutanut Huuto.netistä puoli-ilmaiseksi. Hyvää tavaraa on postilaatikkoon tipahdellut... Toivottavasti tulevat käytetyiksi!

kovasti onnea xiinalle pikkuisesta!

paulade: mun miehelle maistuu kans tuo alkoholi vähä liianki hyvin, ja samalla syyllä - juotava nyt ku vielä voi. On onneks nyt jo rajottanu jonki verran ettei mitään hirveitä kännejä enää, kun ei tiedä millon on sairaalaan sit lähettävä, ja haluaa mukana olla alusta asti. Kovasti on lupaillu et loppuu se juominen sitten kun tyttö syntyy, ja siihen yritän luottaa :) Pelottaa vaan se että karkaa tuo juominen vääränä päivänä ja joutuu yksin lähtee synnyttämään ja ettei meno muutukaan sitten synnytyksen jälkeen, mut sen näkee sitten, ja ku on luvattu nii on luvattu. Olen kyllä tehny selväks et jos meno jatkuu tämmösenä ja että mä olen sitte joka ilta yksin kotona tytön kanssa ja mies on jossai kaljottelemassa nii pärjään sitte paremmin ilman koko miestä... mutta tosissaan nyt vaan yrittää luottaa siihen että asiat muuttuu paremmaks ku tuo pieni tulee ulos :)

ja vähän jotai ilosempaa...tilasin just masukipsin! Aika on menny nii kamalan nopeesti että jäi vähän viime tinkaan, ja piti tuolle masussa asustavalle neitokaiselle sanoo että ei synny ennen ku äiti on saanu kipsin tehtyä :D on tässä laskettuun vielä 3 viikkoa, mut eihän sitä tiedä millon sieltä päätetään ulos tulla :) piti äitille (tulevalle mummolle) hehkuttaa sitä että kipsin tilasin, ja äippä tais vasta siinä vaiheessa tajuta että musta tulee kans äiti :D on se sen tajunnu että siitä tulee mummo, mut jotenki ei ole sitä sisäistäny että sehä tarkottaa sitä että musta tulee äiti :) sairaalakassia olis tarkotus seuraavaks lähtee pakkailemaan, piti pakata jo aiemmin mut unohduin tutkimaan kaikkee söpöä vauvajuttua netistä :D ja sitte eksyin vielä tänne lueskelemaan :)

Annemarille tsemppiä ja onnea maanantain vauvanhakureissuun! Ihanaa, ylihuomenna sulla on vauva <3

kiittää ja kumartaa onnitteluista :)

oooooo Annemariki pääsee huomen synnyttään! :) sieltä niitä vauvoja vaan alkaa tulemaan! eihä siit oo ku hetki ku me plussattiin :O

kotosalla ja piilossa minusta ei tarvii imetyspaitaa,jos vaa on semmonen minkä helposti nostaa rintojen päälle,mutt on toi imetyspaita aika ehdoton julkisilla paikoilla jos haluu et tisut pysyy piilossa :D tai sitte vaan suojaa hyvin jollain harsoja,mä tähän harsoon nyt oon harjotellu tuoll osastolla

Onnea Xiina perheenlisäyksestä ja Annemarille tsemppiä huomiselle!

oi, olis se niin kiva itsekin pikkuhiljaa jakautua ja päästä näkemään nyytti ja kumpaa sukupuolta pieni mahtaa olla <3

Ulkona on ihana aurinkoinen päivä ja minä tyttö murehdin kotosalla .. masentelen täällä ja odotan jotain tapahtuvan. Täytyy jossain vaiheessa kyllä lähtee liikkeelle ettei ihan seinät kaadu päälle.
Yö oli taas sellanen että hohhoijaa. Kolmen aikaan pakotin itteni sänkyyn koittamaan nukkumista vaikkei yhtään nukuttanut.. eihän sitä unta sitte saanu .. pyörin ja mietin taas liikaa kaikkee.

Ihana kun nyt on alkanu syysmasut kunnolla vauvautumaan ja melkein joka kerta kun tulee tänne lueskelee on joku saanu oman pikkusen maailmaan <3 kyllä se oma vuorokin tulee vaikka oon niin malttamaton.. ja lukenu netistä kaiken maailman vinkit siihen miten käynnistää synnytys.

tänään pitkästä aikaa sanoin miehellekkin että nyt heilutellaan peittoa niin saadaan synnytys käynnistymään.. noooh.. ei siitä sitte tullu mitään kun en oikeesti ollu yhtään mukana ja paikat on niin helkutin arkana. Mitenköhän pitäis se vauva tuolta synnyttää? Jaiks  :D 

öttiäinen: te ette oo siis selvittäny sukupuolta :) sitte joskus pikku kakkosen kohdalla en haluu mäkään tietää nii pysyy jännitys loppuun saakka.

Takaisin