Se on syyskuu!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Hele81
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vihdoinkin SYYSKUU!!!!!!

Meillä on mun äidin virkkaama ihana kastemekko, äiti on virkannut mekon aikoinaan minulle ja sillä on kastettu kolme veljeäni ja kaikki serkkuni äidinpuolelta.

Mullahan olis synnärillä tieto että käynnistäsivät tän viikon lopulla tai viimeistään ensviikon alussa, jos olen edelleen väsynyt ja kärsin päänsärystä... Nyt päänsärky kummiskin hellittänyt, eikä väsymyskään ole enää kovaa!!! Ajattelin että antaapa tuon käynnistyksen olla!!! Mieluummin odottelen että vaavi tulee luonnollisesti... Käynnistyksessä kuitenkin aina omat riskinsä ja kun vauvalla ei mitään hätää ole!!!!

Toivottavasti ei mene niin paljoa yli että joutuu kuitenkin sinne käynnistykseen, koska sitte kyllä vituttas!!!!

Innolla odotan synnytystarinoita, toivottavasti porukka rupeaa kohta jakautumaan joukolla!!!

Satu84: Mulla on käynyt niin että molemmista aikaisemmista olen mennyt supistusten vuoksi synnärille. Ajatuksena että nyt päästään tositoimiin. Mutta olen ollut käyrillä eikä asiat ole edistyneet mihinkään. Olen jäänyt varmuudeksi osastolle sillä supparit on olleet tosi kipakoita. Seuraavana aamuna on mut melkein päästetty kotiin mutta laitettu vielä kerran käyrille, kun supistukset on jatkuneet, vaikkei mitään ole tapahtunut. Käyrillä on huomattu että HUPS sydän äänet jää alas supistuksen jälkeen, eihän mua enää kotiin laiteta, niitä sykkeitä tarvii seurata ainakin. Kun kumminkaan itsestää ei mitään tapahdu niin on annettu vähän "jotain" avitusta. Eli mulla on avitettu molemmissa synnytyksissä. Ja sitten kun on lähtenyt käyntiin, on kulku ollut niinkuin pitäisikin eli ensin rauhallisemmin ja sitten mulla tapahtuu vauhdilla. Ei mitään syöksyä mutta vähän nopeammin kuin kätilöt ensin uskovat. Äitillä oli lopussa kolmannella syöksy lähellä, joten menen mielelläni tälläkin kertaa ajoissa sinne laitokselle. Mutta sen verran haluan lohduttaa että se käynnistys ei välttämättä ole ollenkaan paha. Jos en olisi kaivellut kolmannen odotuksen vuoksi oikein kunnolla  muistia, eikä näihin liittyisi sykkeen laskua, niin en olisi varmaan koko avitusta muistanutkaan.

tänne syyskuun puolelle oli tullu jo ihan hulluna tekstiä! =)

meillä äitini halusi tehdä esikoiselle ristiäismekon. näin joskus kirpparilla semmosen poikien ristiäispuvun, mutta äiti ei suostunut meidän pojalle sellaista tekemään... =(
niin meillä oottaa sitte tatun ristiäismekko vintillä.

Heipparallaa!

Äitiyspolilla nyt käyty ja niinhän siinä kävi että tää sitkee neiti on sitte pysyny perätilassa, lääkäri kyllä vielä antoi viikon aikaa sille kääntyä kun oli ilmeisesti vielä sellaisessa asennossa että saattaa hyvinkin käännähtää oikeinpäin. Ens viikolla sitte uusi aika ja jos ei oo muutosta niin sektioon tulee aika.
Lääkäri kyllä oli paikalla mutta ei multa katottu sisältä ollenkaan tilannetta, vain mahan päältä otti mitat, sanottiin kyllä että jos nyt menee vedet niin kipinkapin sairaalaan ja mielellään makuuasennossa. Mua on kyllä se synnyttämien jännittäny kauheasti mutta nyt mua lähinnä alko jännittään se että jos vedet meneeki ennen ens viikkoa.

Huh, pitää nyt alkaa vähän sulatteleen tietoiskua.

Täällä myös yks niin väsynyt mamma.. Pari yötä jo menny valvoessa ku iskee aina öisin noita jonkun verran kipeitä suppareita ja niinhän ne sit loppuu tietty heti aamusta, sopivasti ku esikko herää omilta yöuniltaan.
Tänään käyty neuvolassa ja kerroin siellä että reilu viikon päätä jo särkenyt ja nyt oli sitten pissakin yhdellä plussalla ja verenpaine aavistuksen verran nousussa.. Maanantaina sitten uudestaan mittaamaan paineet ja katsomaan pissa neuvolaan, jollei sitten aiemmin olo huonone, niin pitää lähteä TYKSiin.. (esikosta oli raskausmyrkytys ja se käynnistettiin.. )

Ihana kuitenkin tietäää että niin monet meistä,joilla huono jo olla, pääsevät vaivoistaan pian eroon, vihdoin kun tämä meidän kuu koitti! :) <3

Kotiuduttu tutustumis käynniltä Taysista, ja täytyy kyllä sanoa että hieman oli pettymys!
Väkeä oli todella paljon (mikä ei sinänsä ihme, kun hetkeen ollut tutustumiskäyntiä), arviolta yli 100hlö pienessä huoneessa, missä ei ilma kulkenut. Taisi väkimäärä yllättää henkilökunnan kun jakoivat meidät ryhmiin, ei oikein oltu organisoitu asiaa tai mietitty että väkeä voisi olla niinkin paljon. Kaikki eivät edes kuulleet kätilön ääntä kun osa porukka joutui olemaan käytävällä. Huone oli niin täynnä!
Alussa kätilä kertoi Taysista nopeesti sairaalana ja sitten itse asiaan eli synnyttämiseen.
Sielä tuli tiedot koska lähteä, mistä tullaan ja mennään sisään jne..todella lyhkäseen jäi sekin kertomus! Muutaman kuvan esitteli synnytyshuoneista, ja kertoi että yksi huone on missä amme (kuvan perusteella amme on todella pieni) jäin ainakin itse miettimään miten sinne mahtuu? Mutta Xiina85 jos saat synnyttää siellä niin kerrohan oli tilava? :)
Kierros kierrettiin ja se jäi siihen luukulle mihin ilmoittaudutaan, pidemmällä ei päästetty koska siellä on synnyttäviä äitejä. Minkä sinänsä kaikki ymmärtää! Mutta jtn kyllä jäi puuttumaan!
Voi olla että ensi kerralle ovat kehittäneet uuden systeemin miten aloittaa sen, tämä kuitenkin oli se "eka kerta" vuosiin!

Tiedänpähän ainakin mistä ovesta menen ja minne ilmoittaudun! :) On sekin jo jtn!

Nyt mennään miehen kanssa saunaan, talvisaunavuorot tulleet ja olemme viimeisiä, saadaan saunoa kunnolla :)

Ihanaa torstai iltaa kaikille! :)

Mä oon ihan pihalla näistä teksteistä nyt ku mulla on ollut se mutto ja netin piti tulla tänään mutta eipähän tuo tulult, oottelen huomsiee ja sit soitan uudestaa soneran asiakaspalveluun ja alan riehumaan jos se nettie i toimi ;:D

ihmettelin, että miksei kukaan tänään kirjoita mitään tänne foorumiin... olinkin sitten elokuun puolella vielä :D laitan tähän nyt, mitä aamulla tuonne kirjoittelin...

Tänään paukahti rv 37+0 täälläkin! tuntuu kyllä hurjalta! :)

Eilen ja tänään on taas tullut sellaista veristä valkovuotoa. viimeksi vuodin ihan selkeesti verta, nyt vain sellaista ihanan vaaleanpunaista valkovuotoa tulee :P mietin vain, että mistähän johtuis...? vauva kuitenkin liikkuu eikä mitään muutakaan ihmeellistä tässä ole, niin kai voin olla ihan rauhassa kotona... ?

Alice, mä haluisin myös viedä myös lapsen sitten vauvauintiin, en  kyllä ole niihin vielä yhtään tutustunut. oon itse myös todella huono uimari, olisi kiva totuttaa lapsi hyvissä ajoin veteen.

mä saan siskoni lasten ristiäismekon. kiva niin, ei tarvitse uutta lähteä ostamaan :)

Oi voi, mä oon kade masulle ku oot päässy sairaalaan tutustumaan. Täällä ku ne lopetti tutustumiskäynnit, nyt vaan nettisivujen kautta perehdytään. Ihan hanurista se tapa.
Mutta samalla vinkkaan masulle (ja muillekin) että joudut ehkä muutaman päivän oottamaan xiinalta tietoja, sillä siellä ollaan oltu tositoimissa tänään ja pieni prinsessa sieltä on syntynyt
(facebookin kautta viisastuu, pahoittelut jos en tietoa ois saanu tänne tuoda vielä)

Jenn_u:

Niin saa nähä miten käy, kumpi saa ensimmäisenä nyyttinsä maailmaan =) Tsemppii myös sinne!

Jänniä aikoja eletään kyl kaikki syyskuiset odottajat :P Huomenna ois meillä sairaalassa käynti saa ny nähä onko missä vaiheessa kohdunsuun tilanne yms..

Meillä on myös kastemekko suvussa, mummini on aikoinaan teettänyt puvun mun vanhimmalle (ja ekalle lapsenlapselleen) veljelle. Sillä on sitten kastettu koko suku, ja nimet on kirjailtuna siellä. Tosin nyt tästä sukupolvesta osa on kastettu muilla mekoilla, mut minä halusin et mein muksut kastetaan "mun mekolla" kun nimi tulee jo kuite mieheltä....jälkikäteen hölmöä, kun mulla on kuite anopin tekemä kastemekko ja hänellä ei ole kun tuo mun mies ainokaisenaan, niin ainakin tiedän et vastuu sen mekon säilömisestä on nyt minulla :)

Neuvolapäiväki oli tänään, mut jotenki ne käynnit on mun mielestä turhauttavia, mut toisaalta hyvähän se on arvoja seurataan :)

Facen ryhmässäki meit taitaa roikkua jo aika moni, ite olen vielä siel aika laiska kirjotteleen...

Musta tuntuu et mulla on nykyste pinna ihan sika kireellä, ihan ärsyttävän herkkään saan hepuli kohtauksia...

Terkkuja täältäki pitkästä aikaa!
Ihana ku porukka on alkanu jo jakaantuun. Innolla kyllä ootan et millon ite pääsen tositoimiin, la ois vielä 9yötä :) Toivottavasti ei mee kuitenkaan sinne asti. Alkaa olla niin tukala olo jo. Muutama yö menny supistellessa, viime yö oli kyllä jotain järkkyä. Mut koko päivänä ei taas sitte mitää merkkejä. Kävin jopa miestä uhaten pitemmällä kävelyllä koirulin kans ja kyykin etupihan puskissa rikkaruohojen kimpussa. Sieltä sit tuli se komento sisälle ja levähtään.

Hermot on kyllä ollu ihan hullun kireellä tänään. Mut onneks suklaa, kynttilät ja nettishobbailu auttaa. Mieski meni yöksi töihin, nii voi rentoutua ihan kunnolla. Alkaa vaan kyllä nää seinät kaatuun päälle, ku ei voi muuta ku OOTTAA!!! emoticon

No mutta siitä ristiäismekosta. Meillä on kans suvussa isän vanha mekko. Siinä on kastettu veljen molemmat lapset ja siks löytyy sininen ja punanen nauhaki siihen. Me ku ei tiietä kumpikos sieltä ois tulossa. Mekot näyttää olevan melko arvokkaita, jos joutus ostamaan.

Onneks alko BB nii voi iltasin nauraa tyhmille ihmisille! emoticon Vähän piristystä näihin viimesiin päiviin.

nythän niitä syysvauvoja on alkanu kunnolla tulemaan, ihana  <3
minä tahon myös oman murusen jo syliin  <3 oon ihan malttamaton!!

annukas: toivotaan että pikkunen vielä kääntyis oikein päin!

masu87: teitähän on ollu ihan älyttömästi siellä tutustumassa! varmaan aikamoinen sählinki..
Sillon ku meillä oli tutustuminen niin ei päästy kiertämään kun oli sulku päällä :(

jenna: tuleeko sulta paljon sitä vuotoa? jos mietityttää nii soita rohkeesti sinne synnärille. Mäkin soitin maanantaina kun mulla oli runsasta vuotoa ja en tienny mistä kyse.. sai mielen rauhan :)

miuzi: tosiaankin tuo bb on aikamoista viihdettä.... kunnon sekasakki siellä taas.. oikein eläintarha :DD

nyt koettamaan nukkumista.... väsyttää mut ei varmasti tuu taaskaan uni ...  jos vauveli ois täsmällinen ja tulis lähtö tänä yönä? epäilen suuresti... :D

Huomenta kaikille mammoille!

Täällä alkaa siis porukka jo jakautumaan. (: toivottavasti ei itsekään tarvitsisi kauaa enää odotella, vaikka tuskin mitään tapahtuukaan pariin viikkoon ainakaan.

Mun kaverit oli eilen järjestänyt mulle baby showerit, tänne ne tytöt tupsahti tuossa viiden aikaan. mä kyllä vähän jo jotain sellaista arvelinkin, kun mies oli ollut niin salamyhkäinen viime päivinä. mokoma juonessa mukana.
sain sitten herkkuja syödä oikein kunnolla ja lahjaksi kaikkea ihanaa pientä. ne oli askarrellu sellaisen vaippakerroskakun, jonka sisällä oli skumppapullo, välissä oli pienen pieniä sukkia "ruusuina" ja tietysti suklaata äipälle :P ja sain myös ihanan itse kudotun villapipon tytölle, ensi syksyksi sitten.
mutta kaikkein paras juttu oli kyllä mahakipsi! tehtiin sellainen ja siitä tuli tosi makee! on vieläkin tuolla kuivumassa, täytyy koristella se sitten vauvan syntymän jälkeen, ajattelin, että siitä saisi hienon yövalaisimen seinälle. :)

jenn_u: ei sitä vuotoa sitten tullutkaan niin paljon. ajattelin, että jos tosissaan alan taas vuotamaan niin täytyy soittaa synnärille. mutta se loppui sitten aika lyhyeen. (:

Huomenta täältäkin kaikille! :)

Itsellä jäi yöunet vähän lyhyiksi, kun aamuyöstä heräsin siihen, että toinen rinta on todella kipeä. Ulospäin siinä ei näy mitään erikoista, mutta koskettaessa aristaa, on eniten kipeä sivusta ja se kipu sitten heijastuu koko rintaan. Aiemmin multa on erittynyt hieman maitoa, mutta nyt sitä ei ole tullut useampaan viikkoon, mutten usko tämän johtuvan esim. rintatulehduksesta, kun ei kuumota ollenkaan. Mikähän tähänkin mahtaa olla syynä.. Pitää nyt seurailla, rauhoittuuko päivän mittaan vai soittelenko esim. neuvolaan. 

Masuasukkikin piti hereillä aamulla, kun potki niin innokkaasti kylkiin ja koittaa vissiin päätäänkin asetella paikoilleen :) Niitä supistuksia vaan odotellessa.. Selkä on kyllä kipeä ja lonkatkin alkaa olla hellinä jatkuvasta kyljellään nukkumisesta. Mutta eipä tässä enää montaa viikkoa tarvitse kärvistellä :)

Hui hui.. Tää lähtee nyt viemään tyttöä hoitoon ja sit suunnistetaan miehen kanssa PHKS:aan siihen kontrolliin. Jännittää niin että meinaa kädet täristä!

Kyllä jo jännää että koska on oma lähtö edessä, kun tuntuu että nyt niitä syyskuisia syntyy oikein vauhdilla! Hui! Ei kyllä minkäänlaisia tuntemuksi ole että hetkeen tulisi, mutta voihan se hetkessä tapahtuakin. On vaan aika sekavat fiilikset, kun haluaisi jo pojan syntyvän kun sitä niin odottaa ja sitten on taas niitä päiviä kun toivoo että pysy siellä sinne laskettuun päivään asti.
Ajattelin lähtee vielä "viime hetken" ostoksille iltapäivästä, jos vielä jtn pientä ostaisi pojalle ja itselleen pitää ostaa "varmuussuojia", jo synnytystä varten ja muutenkin ne liivit ois vielä hankintalistalla. Tekee muutenkin hyvää lähtee täältä kotoa ulos ihmisten ilmoille, vaikka en kovin kauaa jaksa kävelläkään mutta yritys lähteä on kova!

Jenna: mun kaveri tulee tässä aamupäivästä meille ja tehdään mulle se masukipsi myös! Ne on kivoja muistoja! Itsellä oli myös vauvakutsut heinäkuun lopulla, mutta se masukipsi jäi postin matkaan kun kaverit tilasi sen netistä niin ei kerinnyt kutsuille. Mutta nyt saa hienon kun masua jo on :)

LauraElina: mukana tunteissa! Tuut kertomaan heti pikemmin miten siellä meni!

Mayday: Osasin jotenkin tätä epäillä että Xiina on jo tositoimissa! Olen samaa mieltä kyllä siitä että "netissä" tutustuminen ei kerro yhtään mtn, ei ainakaan meikäläiselle! Mutta tulipa käytyä nyt ainakin kun oli mahdollisuus!

Annukas: Voimia teille! Toivotaan että neiti kääntyisi vielä oikeinpäin!

Ristiäismekosta, meillä miehen suvulla kulkee mekko, sinne myös helmaan kirjoitellaan tyttö vai poika ja nimet! On jo monella ollut päällä ja luultavammin myös meidän pojalla se tulee olemaan. vaikka ei vielä tiedetä kastetaanko vai nimiäiset vain.

No johan taas tekstiä tuli! Huomenna poksuu viikot, menee kyllä nopeaan tää aika ja viikot :)

LauraElinalle tsemppiä myös täältä, toivottavasti kaikki menee hyvin! Jännittävää tulla foorumille, kun täällä aletaan jakaantua :) Omalla kohdalla tuntuu kyllä siltä, että tämä koko raskaus on vain osa isoa huijausta eikä mitään lasta oikeasti koskaan synny, tää olotila vain jatkuu mun koko loppuelämän tms...

Toisaalta just tänään en tosiaankaan haluaisi lähteä synnärille. Ensinnäkin mies on koko päivän kiinni duunissa, eikä millään pääsisi lähtemään mukaan. Lisäksi Tyksissä on ollut tänään tulipalo, ja vaikka mun käsittääkseni palo ei ollut synnytysosaston luona, niin siellä on varmasti ihan älytön kaaos, kun potilaita on jouduttu evakuoimaan ja niin pois päin :/ Shit. Joten toivottavasti tämä pikkuinen pysyy vielä masussa hetkisen.

HUOH. nyt tulee valitus tekstiä.. pahoitteluni jo etukäteen...
täällä ei olla tosiaan moneen yöhön nukuttu oikein millään tavalla kun ei tuu uni ja menee kunnon pyörimiseksi .. ja turhauttaa ihan älyttömän paljon ettei voi tää neiti nyt syntyä :/
tänä aamuna tuntu ja tuntuu et oon niin turhautunu tällä hetkellä tähän pallo fiilikseen...

Olipas mukava myös kun tänne kirjauduin niin odotti teksti : onneksi olkoon olet nyt äiti ja sinulla on maailman paras lahja sylissäsi ... yms..
JEP niinhän se on.

Ja kun erehty puhelinta kattomaan... niin kappas.. viestejä ties kuinka monta.. joko,joko joko. koska se nyt syntyy??
ööh mistä minä sen tiedän!! sitten erehdyin vastaamaan puhelimeen kun pirisi niin eihän siellä mitään muuta ollu ku ootko jo synnyttäny?? älä sitä nyt liian kauaa haudo... hohhoijaa..

taidan mennä takasin pyörimään tonne sänkyyn jos sitä vahingossa vaikka ihan nukahtais.
Illalla lupasin mennä leffaan ystävän kanssa.. saas nähä millälailla sitä pystyy istumaan siel penkissä :p onpahan jotain tekemistä ku mieskin koko päivän ja illan töissä..

Huomenet! Tekstiä on tullut HURJANA ja olen niitä käynyt päivänä muutamana lukemassakin, mutten ole jaksanut kommentoida... Niinpä olenkin nyt pikkasen pihalla, että mitä pitikään sanoa ja kenelle. No ainakin Annukasille tsemppiä noihin perätila-asioihin ihan hirveästi! Toivottavasti pieni nyt ottais ja kääntyis! LauraElinalla on tänään jännä päivä, hurjasti tsemppiä sinne myös.

Nää kävi eilen taas neuvolassa, nyt eka kertaa uudessa ja vieraassa sellaisessa, kun tosiaan muuton myötä vaihtui neuvolakin. Jotenkin odotin siltä käynniltä edes jonkinlaista tukea ja jotain positiivista, mutta siitä visiitistä tuli ihan täysi farssi. Se oli jotakin ihan kamalaa. Vauvalla asiat ilmeisen hyvin, hienosti liikkuu ja sykkeet on tasaiset ja vahvat mutta tää mammaihminen ei voi nyt todellakaan ollenkaan hyvin. Oon ihan totaalisessa hajoamispisteessä näiden jatkuvien kipujen ja jatkuvien supistelujen kanssa, plus päälle se että en oikeasti muista milloin olisin nukkunut vuorokauden aikana enemmän kuin huikeat kaksi tuntia. Kukaan ei auta. Mies ei ymmärrettävästi voi tietää, miltä musta tuntuu, mutta hänen kommenttinsa "mene lepäämään", jota hän tarjoaa joka vaivaan, ei jaksa enää lohduttaa yhtään. Päinvastoin, tuntuu että voisin vetää vaikka turpiin. Ei me nykyään käytännössä muuta tehdä kuin riidellään, kun molemmat alkaa olla mun kipuiluun niin väsyneitä.
Eniten tässä tilanteessa kauhistuttaa se, mikä eilen iski tajuntaan: oon tähän asti koko raskauden ajan odottanut synnytystä ihan hirmuisella innolla, oon suunnitellut sitä, perehtynyt synnyttämiseen prosessina todella perusteellisesti ja kaikin puolin valmistautunut siihen kaikilla mahdollisilla tavoilla. Synnytys on tuntunut ajatuksena aivan upealta, eikä se ole herättänyt minkäänlaista pelkoa. Nyt huomaan, että en halua synnyttää ollenkaan. Mulla ei ole koko tapahtumaa kohtaan enää minkäänlaista mielenkiintoa. Ainut tunne mikä synnytystä kohtaan löytyy, on valtava, vuoren kokoinen kammo. Oon niin puhki väsynyt tähän kaikkeen, etten jaksa mitään muuta kuin itkeä silmät päästäni ja yrittää jotenkin pärjätä näiden saatanan supistusten kanssa. Pelkään, että hajoan totaalisesti ihan hetkenä minä hyvänsä, eikä kukaan edes välitä.

Hemmis kuittaa ja pyytää anteeksi vuodatustaan. Perhana, pilasin koko hyväntuulisen ketjun tällä valituksellani.

Takaisin