Se on syyskuu!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Hele81
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Nyt vkolopun aikana olisi tosi hyvä ajankohta lähteä synnyttämään, mies on nyt 3 päivän vapailla, arkisin muuten tekee 11h yöhommia eikä voi lähtee kesken kaiken töistä pois. Oonkin vähän jännänny sitä että kiva jos lähtö tulee yöllä ni miten mä pääsen sairaalaan, tai no taksilla sit varmaan mut en haluis yksin mennä =/ Huomenna tulee täys 40 viikkoa täyteen.. mihin tää aika on oikeen menny? Toisaalta hitaasti ku oon odottanu tän nyytin syntymistä jo sielä viikolta 30 asti.. Viimeviikolla oli illalla muutama isompi puukonisku alakertaan ja menkkasärkyjä muuten ollaan selvitty ilman suurempia kolotuksia.

Kerroinki täällä joskus että mun neuvolatäti ei ollu kertonu mulle synnytysvalmennus eikä perhevalmennus ajoista riittävän aikasin et oltais keretty sinne.. No sille oli varmaan jääny joku morkkis tosta asiasta anto ja tiedotti että ens viikon tiistaina (vko 40+2) alkais sitten synnytysvalmennus johon ollaan ehdottomasti tervetulleita jos keretään :D Kiva mennä sinne tälleen lasketun ajan yli, mut toiv. ei tarvis mennä ollenkaan vaan pääsis sitä ennen jo tositoimiin!

40+0 ja laskettu päivä tänään :) Ja heittämällä mennään ylitse..

Pitkä matka on kuljettu odotuksen kanssa, nyt sitten loppui odottaminen ja antaa pojan syntyä koska syntyy! Ärsyttävää kun tekstaria ja soittoa pukkaa, että joko joko..NOH EI!
Ilmoitellaan kun alkaa tapahtumaan, taitaa nuo perheet ja ystävät olla kärsimättömiä myös odottamiseen. Voih, kunpa vaan tietäisitte että niin minäkin ja mieheni.

Päätettiin eilen suunnata mökille ja täällä ollaan, onneksi täältä ei aja edes tuntia taysille ja kotikin matkan varrella että nopeesti kassi eteisestä jos niikseen on..Mitä sitä turhaan kotosalla on kun siellä ne seinät kaatuu päälle meillä molemmilla, tänne mökin ja luonnon rauhaan jos täällä vaikka tuo kroppa niin rentoutuisi että synnytys käynnistyisi :) Toivossa hyvä elää! Sanotaan :)
Nukuttiin miehen kanssa sikeesti ja kerran vain pissalle yöllä, se on saavutus se! Mentiin siinä kahdentoista pintaan unille ja herättiin puoli kaksitoista..näitä lisää :)

Tänään on hyvä päivä mutta eilen ei todellakaan ollut, aamusta kun heräsin niin kiukutti kaikenmaailman asiat-miehen vanhempien remontista, meidän muutama kuukausi sitten tehtyyn ikkunaremppaan-kun huomasin torstai iltana että makuuhuoneen-ja olohuoneen ikkunoiden välissä olevat "ilmanvaihto suodattimet" niitä ei olla laitettu ollenkaan kiinni, vaikka ruuvien reiät on, listat yläpuolilta roikkuu..jne..ja just uudet ikkunat! Kyllä meni soittoa isännöitsijälle ja vihaista sellaista! Eilen tosissaan ei ollut hyvä päivä, poika painoi niin tuolla masussa ja pohkeita särki sen minkä kerkesi! Oli jopa jossain vaiheessa sellainen tunne että tänään tulee lähtö...mutta kas kummaa mihin ne kaikki hävisivät yhtäkkiä? Päätin että en mieti ja odottele, syntyy kun on valmis siihen, vaikka me ollaankin jo ihan valmiina!

Että tälläinen vuodatus tänne..Mukavaa lauantaita kaikille mahakkaille ja jo vauvautuneille :)

Annukas: Jos ummetus yhä vaivaa, niin apteekissa on olemassa myös turvallisempia vaihtoehtoja kovaan vatsaan, jotka eivät totuta suolta, ja niitä tuotteita voi huoletta käyttää sitten pidempiäkin aikoja. Esim. Levolac tai Duphalac. Molempia saa liuoksena ja jälkimmäistä myös jauheena. Kumpikin tuote sopii myös vauvalle jos pienelle tulee ummetusta jossain vaiheessa. Mutta toivottavasti masusi on alkanut toimia jo itsestään :)

En nyt jaksa mitään jorista, kun ei ole mitään kerrottavaa. Odotellaan, Odotellaan...tänään 39+0...

Hola mammat !
tsemppiä kaikille mahakkaille odotukseen. Odottavan aika tosiaan on hempuran pitkä,jaksamisia halauksin <3

lyhkäsesti vaan tulin kirjottamaan että me jäätiin sitten siinä yliaikaiskontrollissa 41+5 suoraan käynnistykseen vaikka mulle sanottiin että pääsen viel sillo kotio ja käynnistys 1-2 pv:n päästä jos kaikki hyvin. Meillä oli kaikki hyvin mutta lääkäri tokas ultrauksen ja tutkimusten jälkeen että: soitan tonne synnärille ja tsekataan tilanne siellä.
Mä olin tuossa vaiheessa ihan tööt että mitä?! mutta sillo oli sulku päällä nii mentii sitte käyrille päivystyksee pariks tuntii ja sitte sieltä synnyttämään ku sulku loppu :p

Synnytys oli loppu peleissä tosi rankka.. kirjottelen kertomuksen pikkasen myöhemmi.
Lopulta kaikki hyvin ja meiän pikku myy kotona  <3

Heippa pitkästä aikaa :)

tääläkin ollaan viellä yhdessä koossa :)

Eilen luulin jo pääseväni synnyttään.. Kun tulin vessasta niin mulla meni jalat melki alta kun en pystynyt käveleen kun paino niin kovasti tuolla haarovälissä.. lysähdin maahan ja säihkähdin itsekkin kun kipu oli aika kova. Sen jälkeen supisteli viellä aika pitkään. Mutta sitten saunan jälkeen loppu supistukset kun seinään.. No positiivista että sain nukuttua yön tosi hyvin :) tänään 38+3 ♥

Meidän neiti tuolla masussa on niin itsepäinen että päätti pysyä siellä viellä :D ♥ No ei se siellä varmaan 3 viikkoa pitempään viihdy :) ♥

Tsemppiä kaikille loppumetreille ♥ Kyllä meillä kaikilla kohta jo nyytit sylissä on  ♥
Ja paljon onnea kaikille nyyttinsä saaneille ♥♥

Heipparallaa vaan kaikille!

Kiva on ollut lueskella kuinka moni on jo saanut vauvansa maailmaan :) Ihanaa!! ja jännittävää aikaa meidän mahallisten kannalta..

Itselläni viimeinen "virallinen" viikko jo pyörähti käyntiin ja nyt vaan jännätään mitä tapahtuu ja mikä mahtaa ollakkaan vauvan aikataulu ;)

Itsellä ei sinällään ole vielä hätääntynyt olo, mikäs tässä on raskaana ollessa, saa ainakin vielä hetken laiskotella hyvällä omalla tunnolla 

Mies odottaa jo innolla vauvaa syntyväksi, pienikin nipistys vatsassa niin olisi jo synnärille lähtemässä :D 

Kovin jo jännittää että miltähän se sit tuntuu kun alkaa synnytys käynnistyä mutta luotan kovasti siihen että sen kyllä sitten tietää ajan koittaaneen kun niikseeen tulee :)

Jos toiveita saisi esittää niin turvotus voisi vähentyä jaloissa ja käsissä. Välillä ei kärsi koukistaa varpaita saatikka sormia kun tekee niin kovin kipeää :(
kovasti olen yrittänyt käydä kävelemässä jotta turvotus helpottuisi, mutta mies on sitä mieltä ettei yksin saisi kävelylle lähteä tässä vaiheessa raskautta. Mutta yhdessä sitten yritetään päivittäin käydä vähän kävelemässä jotta saisi kengätkin sitten jalkaan mahtumaan sitten kun lähtö tulee synnärille.

Tuli vaan mieleeni että toissa kerralla kun kävin neuvolassa ja neukkarintätin kanssa tuli puheeksi jalkojen turvotus --> "kenkien pienentyminen" tokaisi täti että enkö ole kuullut että raskauden myötä jalka kasvaa 1/2 kengän numeroa emoticon ?? plus tietysti turvotukset siihen päälle ..
Jaahas, kiva tietoisku tässä vaiheessa.

Nyt jos livistäisi kevyelle kävely lenkille kun ei meinaa sormet taipua näppäinten näpyttelyyn :)

Hmm..ihan mulle kyllä mahtu samat kengät jalkaan kun ennen raskautta ja raskauden jälkeen, että oisko joku taas että saattaa kasvaa. :)

Täällä on neitillä vähän rytmit hakusessa..päivät nukkuu kuin enkeli konsanaan ja yöllä sitten heräilee seurusteleen. Eikä auta vaikka kokeiltu hämärässä ja ihan pimeässäkin syöttää yöllä ja vaikka on ihan hiljaista niin kun valoja käyttää päällä niin siellä se neiti kattelee eikä tietoakaan unesta. Tunnin saattaa olla puoli hereillä syöttöjen välissä.
Onneksi ite kuiten saa päivisin nukkua miten lystää kun ensimmäinen vauva on niin ei oo sisaruksia häärimässä :)

Oi ja voi... Olen aiemmin onnistunut kuta kuinkin ajattelemaan että syntyy kun on valmis, nautitaan tästä hetkestä ja mitä vielä, kaikkea siltä väliltä.

Nytpä takki on käännetty, haluan että tää syntyy nyt heti eikä huomena, viikon kuluttua, kuka ties kuinka pitkän ajan perästä. Mies on alkanut odottaan synnytystä enempi ku minä ja tartuttanut minuun saman malttamattomuuden. Haluan nähdä miten paljon on tukkaa, onko sisarustensa näkönen. Niin ja yksinkertaisesti haluan syödä hyvää ruokaa mahani täyteen :D

Että tälläinen valitus tällä kertaa.

Te jotka olette jo synnyttäneet, ois kiva lukea teidän tarinat tässä odotellessa :)

40+2

LA tänään! Voi, kun syntyis jo.. Olin ajatellut,et syntyis ennen LA, kun on supistellu (kivuttomia)  kesäkuusta asti.. Taitaa mennä yli, niinkuin edellinen, 8 päivää.Oli muuten elämäni pisimmät 8 päivää sillon. Varsinkin kun eka lapsi syntyi 2 päivää ennen LA..
 Huomenna neuvola taas.  No, positiivista on se ,et vointi edelleen loistava ja saa olla tekemättä mitään eli maata sängyllä niin paljon kun huvitaa. Tylsältä tuntuu nyt...

Mullakin on tuo takki kääntyny samaan tapaan kuin TeSulla. Aiemmin ei ole ollut oireita, mutta nyt LA:n jälkeen niitä kyllä piisaa. Nivuset on niin hellänä, että tuntuu kuin olisi jo käynyt synnyttämässä. Eilen reväytin jonkun jutun kävellessäni portaissa, ja perse oli koko illan kipeenä kuin olisi kirveen päälle istunut. Ja edessä oleva synnytys tuskin on kivuton sekään... No, onneksi siellä synnärillä on paremmat kipulääkkeet kuin täällä kotona. Mutta juu, enpä pistäisi pahakseni, jos lapsi vaikka tänään syntyisi. Tai edes huomenna. Kivut ei minua sinänsä haittaa, mutta ärsyttää vain se, ettei tiedä, miten kauan tämä kärvistely vielä jatkuu. Ja olishan tuo kiva pitkästä aikaa käydä kunnon kävelylenkillä <3

Toisaalta loppu alkaa jo häämöttää omalta osalta. Huomenna on viimeinen neuvolakäynti ilman vauvaa, ja viikon päästä onkin jo yliaikakontrolli. Toisin sanoen vauva syntyy aivan varmasti viimeistään ensi viikolla, mikä on ihan lohduttava ajatus. Kohta meitä on kolme!

Täälläkin edelleen yhtenä kappaleena. Joka vihlaisua on alkanut kuulostella vähän turhankin toiveikkaasti. Selkä vaan on ainoa joka vihloo, ei minkäänlaista supistusta.

Itse olin ennustanut tätä maanantaita syntymäpäiväksi ja toiveikkaasti eilisillan odottelin, että josko jotain alkais tuntua, mutta ei. Tänään soittelin neuvolaan ja lähete yliaikaisuudesta lähtee tänään, terkka arvioi, että ensi viikon alkuun saa sitten Taysiin ajan. Seuraava neuvolakäynti on vielä sovittuna torstaille, toivottavasti ei tarvis sille ajalle kuitenkaan enää mennä...emoticon . Mutta joka tapauksessa pienen pitäisi olla maailmassa ensi viikon loppuun mennessä...Sitä odotellessa!!!

Täytynee lähteä etsiskelemään jotain purtavaa, mulla on viimeisen viikon ajan ollut ihan loputon nälkä, tuntuu ettei tule täyteen mistään. Kroppa selkeästi hankkii vararavintoa ja voimia synnytykseen...

40+4

Yhdessä koossa täälläkin vielä-hermot kireellä tuntuu olevan kun herään ja ei mtn muutosta minnekään suuntaan! Mur ja gur!

Lähdetään miehen kanssa mun vanhemmille ajeleen tuonne vammalan suuntaan, jos saa vaikka muuta ajateltavaa..sekä minä että mieheni! Tuntuu hänkin odottavan jo kärsimättömänä että syntyis jo..Voin kertoa että on yritetty kaikinvoimin "itse" käynnistää synnytys mutta ei, poika on visusti tuolla yksiössä-mikäs siellä ollessa, lämmintä, ruokapalvelu pelaa..ois se ikävää tullakin tänne kylmään syysilmaan! :) Ei auta kuin jatkaa odottamista ja koittaa ajatella jtn ihan muuta kuin synnytystä..kuitenkin positiivista on se että vähemmän on aikaa siihen synnytykseen kun miettii kuinka paljon odottamista jo takana.. :)

Jaksuja odottaville ja jo vauvautuneille :)

Tilannepäivitys: EI MITÄÄN UUTTA!

Nyt mennään rv 40+4 ja mikäs tässä kiire valmiissa maailmassa..? Niinkuin naamakirjaan jo kirjottelinkin niin vanha suomalainen sananlasku sanoo: "Hätäilemällä ei tule kuin kusipäisiä kakaroita!". Nyt on menny kaikkien arvaukset vauvan syntymäpäivästä jo päin mäntyä vaikka onhan tätä päivää tässä vielä jäljellä vaan enpä usko että tänään enää mitään ehtii tapahtumaan. Neuvolaan sen sijaan olis taas mentävä. Lisäks taidan piristää itseäni tekemällä kirppiskierroksen ja käymällä kaupungissa vähän shoppailemassa.

Nyt oon ottanut ensimmäiseksi etapiksi sen 41+2 jolloin esikoinen syntyi ja joka on sunnuntaina ja sit jos ei siihen mennessä oo näkyny niin täytyy alkaa odottaa ens viikon perjantain käynnistystä. Hyi mikä sana, käynnistys..

Pitkästä aikaa taas kirjoittelemassa täällä :) Meidän odotus tosiaan palkittiin perjantaina ja nyt vieressä tuhisee oikein tyytyväisen oloinen tyttö. Eilen kotiuduttiin ja ensimmäinen yö meni oikein hyvin, vauva herätteli parin tunnin välein. Synnytys tuli aikas yllättäen, kun olin aivan varma, ettei ennen laskettua aikaa tapahdu mitään, mutta toisin kävi. Itse olin synnytyksen jälkeen aika heikossa kunnossa runsaan verenvuodon vuoksi, mutta nyt alan olla taas ihan hyvässä hapessa. 

Onnea kaikille muille jo vauvautuneille ja tsemppiä vielä odottaville! :) 

Jaksan vasta nyt tulla tänne päivittämään. Meille syntyi 16.9 rv 39+1 tyttövauva klo. 8.12.
synnytys meni ihan hyvin, vaikka rankka olikin. kesti n. 10.5 tuntia.. mitat 3145g/49cm/34cm. suloinen ja terve lapsi <3 sunnuntaina päästiin jo kotiin.

mieli on ollut todella herkkä enkä oo paljoo saanu nukuttua. eniten itkettää tuo imetys, joka tuntuu vaikealta. vauva ei saa kunnon otetta rinnasta ja rinnat on siksi arat ja alkoi eilen vuotamaan ihan verta... jouduin antamaan periksi ja tarjoamaan korviketta. sekös itketti.. tänään oon taas imettänyt vaihtelevalla menestyksellä. enkä tiedä onko kaikki kunnossa kun tyttö ei jaksa olla kuin 10-15 min rinnalla kerrallaan. sit nukkuu taas pitkät unet. yöllä kyllä tuntuu olevan taas melkein koko ajan hereillä.
inhottavaa, kun oon ihan kokematon näissä asioissa... onneksi terkka tulee huomenna kotikäynnille. jos saisin vähän apua ja neuvoja tuohon imetykseen. sairaalassa kaikki tuntu menevän paljon paremmin, tyttö sai kunnon otteen ja viihtyi rinnalla jopa parikin tuntia putkeen, vähintään aina sen puolisen tuntia. maitoa kyllä tulee, vaikkei nyt mitenkään hirveitä määriä, mutta huomattavasti enemmän kuin pari päivää sitten.

Jenna, olen niin varma että iloksi se vielä muuttuu. Samoissa tunnelmissa itse kamppailin kotiutumisen jälkeen. Nyt jo helpottaa. Ootko hakenu apteekista lansinoh voidettä aroille rinnanpäille? maksaa kympin sellainen huulirasvatuubin kokoinen paketti. Mulla se ainaki helpotti huomattavasti kun vielä rintakumin avulla sitten imetin. Kun se kumi vähän säästää rintoja. Nyt kyllä menee jo ihan ilman kumia ja voiteita imetys! Monta kyyneltä täälläkin vuodatettiin, paras apu ja tuki oli oma mies joka jaksoi tsempata eteenpäin. Annettiin mekin korviketta muutaman kerran. Jos sulla ei oo lypsyvehettä niin suosittelen senkin hommaamaan, saa kuitenkin antaa omaa maitoa pullosta jos on niin arkana paikat ettei kestä imetystä. Paljon tsemppiä!

Eilen oli ultra 38+4 ♥neidillä oli kaikki hyvin painoarvi oli 2,9kg ♥ Pieni neitonen siis ♥

Muuten ei ollut tapahtunut mitään kehitystä mihinkään suuntaan vaikka on supistellut ja viiltänyt niin pirusti... :/

Paikat oli pehmennyt. sisäkanava kiinni ja ulkokanava sormenverran auki. kanavaa jäljellä 3 cm.

Eli menee varmasti yli tämä meidän toinenkin. esikoisesta ruvettiin pehmentään paikkoja 40+5 ja sitten esikoinen syntyi 41+0 ♥ 

Seuraava ultra varattiin jo viikolle 40+4 ♥ Toivottavasti silloin viimestään rupeevat pehmentämään paikkoja. se riippuu niin tosta mun verenpaineesta jos se rupee nouseen. eilen oli vähän enemmän koholla kun ¨tässä on ollut (153/92). Esikoisesta samoilla viikoilla oli (152/104).

Että semmosta tänne..

Niin kovasti odotan jo että saan tän nyytin syliini ♥

Täällä on hiljentynyt keskustelu. Kaikki muut varmaan jo saaneet vauvan....
Jotain edistystä mullakin, limatulppa irtosi tänään!! Aiemmissa raskauksissa en ole tätä ihmettä huomannut! Nyt ei voinu olla huomaamatta. Kylläpä sitä tulee onnellisksi pienestä!! Olin jo ajatellut ettei mitään koskaan, ikinä tapahdu...Mulle on ehdoteltu jo montaa synnytyksen käynnistävää kikka kolmosta,viimeksi risiiniöljyä. Onko kokemuksia? Googletin tietty ton risiinin ja sitä ei sit vissiin suositella käytettäväksi.Täytyypä jättää tämäkin kikka kokeilematta...

Joo hiljaiselta vaikuttaa... Täällä edelleen vauva masussa ja viikon ollaan menty yli lasketusta ajasta.

Vähän kyllä harmittaa, kun anoppi oli säästänyt yhen kesälomaviikon viime viikolle, että saadaan viedä esikoinen sinne hoitoon kun lähtö laitokselle tulee. Ja kun mies ei oikein yrittäjänä pysty pitämään isyyslomaa, niin mies olisi saanut viedä pojan sinne hoitoon kun lähtee töihin, niin olisin saanut olla vauvan kanssa kaksistaan kotosalla. Mutta ei se vauva vain suostunut tulemaan viime viikolla pois...

Huomenna onkin neuvola heti aamusta ja neuvolan täti meinasi, että jos vielä tulen torstaina, niin sitten tämä rupeaa soittamaan käynnistysaikaa vielä tälle viikolle. Tympäsee kun meillä vaihtui nyt neuvolan täti ja edellinen sanoi, että jos tulen vielä viime maanantaina, niin soitetaan käynnistysaika alku viikolle raskausdiabeteksen takia, vaikkei vauva nyt iso olekaan. Niin tämä uusi täti sitten sanoi, että käynnistetään loppu viikosta.
Ja vielä kaiken kukkuraksi uusi täti sanoi käsikopelolla, että ei täällä massussa mikään pieni vauva kyllä ole. Voi kakka! Mieluummin olisin elänyt siinä ajatuksessa näin ennen synnytystä, että vauva on "pieni" tai normaali kokoinen, vaikka sitten olisikin ollut isompi vauva...  Onhan toki se kerennyt kasvaa, kun painoarvioksi laskettuna aikana oli 3,6kg ja nyt on jo viikko siitä, niin kai se jo lähentelee neljää kiloa...

Koko ajan on nälkä. Tai sitten tulee vain syötyä muuten vaan koko ajan, kun kotona vain on. Mies kun ei kovin mielellään päästä minua ja poikaa kaksistaan kovin kauas, jos sattuu että synnytys yllättäen alkaakin. Eikä sitten ole koskaan kotona, että voitaisiin koko porukalla lähteä ostoksille.
Eilen sitten uskaltauduttiin kaupunkiin, piti hakea pojalle kauluria, sukkahousuja yms yms syyskampetta. Ja tarttui mukaan vielä vauvalle housut ja paita. Hyvin meni reissu. Kävi kyllä mielessä, että olisihan se noloa jos lapsivesi menisikin keskellä kauppaa...

Viime lauantaina kävelin anoppilaan, johon meiltä on matkaa noin 2,5km. Aluksi 1,5km meni ihan hyvin, mutta sitten alkoi supistella ja vihloa alamahaa, loppumatka menikin hissutellessa ankkakävelyllä... =) Tuntui niin hassulta, että viikkoa aikaisemmin vielä viilletettiin pojan kanssa rattailla pitkin kylää ja 7-8km meni ihan nuin vain ja mentiin vielä muitten kävelijöiden ohikin, niin nyt sitten jo tuntui että tuo 2,5km oli ihan tarpeeksi... Meillä kyllä oli se viikon väli tuossa, ettei käyty kärryttelemässä, kun ollaan koko porukka oltu vähän flunssassa.

Ai niin, sitä pitiki kysyä, että oletteko vielä uskaltaneet harrastaa seksiä...?
Meillä on nuo harrastelukerrat vähentyneet, mutta uskaltauduttiin viikonloppuna harrastamaan. Tuntuu muutenkin tuo sängyssä asennonvaihtaminen niin hankalalta, niin melkein sain vain lahnana maata sängyllä ja mies hoiti homman... Ettei sekään nyt hääviä ollut...
Odotan kyllä, että tästä masusta pääsisi eroon, vaikka synnytyksen jälkeen kyllä tuntuu ettei enää kyllä ikinä harrasteta seksiä... Ja halut ovat kaukana, kun väsyttää, masentaa ja itkettää, tisseistä valuu maitoa jos niihin vähänkään koskee...

Takaisin