Se on syyskuu!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Hele81
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Annukas: sain sairaalasta sitä lasinoh voidetta ja on onneksi auttanut hieman. sain yön aikana rinnat taas siihen kuntoon, että uskalsin yrittää taas imetystä. on minulla käsikäyttöinen rintapumppu, mutta tuntuu kamalan hankalalta sitä käyttää. mietin, että pitäiskö hankkia sellainen sähkökäyttöinen, mutta katselen vielä, että jos saisin tämän imetyksen paremmin käyntiin vielä..

Heippa taas!

Vähän on tosiaan täällä hiljentynyt. Ymmärrettävää toki, kun usealla on jo nyytti kotona ja lopuilla varmaan odottamiseen mennyt jo hermot, täällä ainakin!!

Eilen ekaa kertaa tuli sellainen itkupotkuraivari-fiilis, kun mitään ei tapahdu. Siihen asti oon ollut mielestäni suht kärsivällinen. Takana oli aivan tuskaisen huonosti nukuttu yö, kun koko ajan lonkkia ja jalkoja särkee, eikä missään asennossa pysty olemaan. Viime yö samanlainen, tuskin tämä tässä paranee, ennen kun mahasta pääsee eroon ja voi taas nukkua muutakin kun kyljellään...

Odottavan aika vaan on pitkä, eilispäivän aikana yritin sitten tehdä rauhan tilanteen kanssa ja alkaa asennoitua siihen, että ensi viikkoon menee ja parhaimmillaan/pahimmillaan käynnistykseen. Taysista odottelen nyt kutsua. Huomenna vielä neuvola, olin niin varma, ettei sitä aikaa tarvis enää käyttää...emoticon

Huoh, eipä tässä sen ihmeempiä kuulumisia ole. Ajan kuluksi täytyy vaan jotakin naputella. Kertokaa ihmeessä vauvautuneet niin paljon kuulumisia kun vaan jaksatte/ehditte, on mukava lueskella edes niitä tässä odotellessa!

40 + 6

Juu en oo ite jaksanu enää kirjottaa mtn, mä oon niin tylsistynyt eikä mun elämään kuulu mitään uutta! Oon nini tuahutunu, vois jo hitto vie syntyä! :/

Täytyy ihan pikaisesti laittaa kuulumisia, kohta pitää taas aloittaa tytön herättely syömään... Kunnon synnytyskertomuksen laitan sitten ajan kanssa.
Eli vedet lähti tosiaan tulemaan  ke 14.9 alkuillasta ja lopulta torstaina 15.9 klo 23.57 pieni tyttö oli ulkona. Koko avautumisvaiheen olin oksitosiinitipassa ja käyrillä ja vauvan sydänäänissä oli selkeitä laskuja supistusten aikana, sektiollakin peloteltiin jossain vaiheessa. Loppu etenikin nopeasti (ja kivuliaasti, sillä jouduin odottamaan anestesialääkäriä n.1,5h siitä kun puudutusta olin pyytänyt!). Ponnistusvaiheen kestoksi merkittiin 1 minuutti ja tyttö tosiaan syntyi yhdellä ponnistuksella! Neidin mitat: 2265g ja 46cm, eli oli vielä pienempi mitä arvioitiin. Tyttö on pieni mutta todella terhakka, kaikki siis kunnossa. Melkein jokaiselta hoitajalta/kätilöltä kuultiin osastolla ollessa kommentti "tyttö on kuin nukke" (sen kymmenennen kerran kuultuna naurettiin jo miehen kanssa kippurassa). Osastolla oltiin 4 päivää kun tytön verensokereita piti tarkkailla pienipainoisuuden takia. Onneksi päästiin kotiin näinkin pian, hoitsut sanoi, että monesti näin pikkuiset joutuu nenämahaletkuun, mutta meidän pirpana onkin sitkeä tapaus Nyt elämä onkin yhtä syöttämistä: 3 tunnin välein pitää herätellä tyttö syömään väkisin (ei vielä jaksaisi syödä noin usein ja herättelykin vie aikaa) ja syöminen on välillä aika taistelua.

Koskakohan mulle iskee se väsymys, vielä ei tunnu missään vaikka nyt on viikko mennyt max 1,5h unipätkissä. Osastolla en saanut nukuttua yhtään! Osasto oli todella ruuhkainen, joten perhehuonetta ei ollut toivoakaan saada. Olin sitten 2 hengen huoneessa, jossa toinen vauva oli valohoidossa (sinivalot päällä yötä päivää ja huoneen lämpötila vastasi huonosti lämmitettyä saunaa). Huonekaverin vauva oli myös todella "vaativa", joten huusi kokoajan ja KOVAA. Ja kun vauva vihdoin rauhottui, alkoi äiti kuorsaamaan KOVAA (en oo koskaan kuullu kenenkään kuorsaavan noin!) ja kuorsausta kesti siis kokoajan kun nainen nukkui, oli yö tai päivä. 4 yötä osastolla ei siis ollut kovin herkkua...Onneksi on nää hormonit apuna!!!

Hui tulipas sitä tekstiä kuitenkin... Ja vielä jäi vaikka mitä kertomatta. Nyt on pakko mennä repimään tyttö ylös väkisin,tuntuu kauheelta kiusata toista kokoajan, mutta pienen on nyt syötävä tiheästi, että kasvaa.

Tilannepäivitys: ei mitään uutta!

Eilenkin reilu tunnin lenkki, eikä illalla tullut kuin pari vihlasua ja vähän menkkakipua..noita nyt voi olla muutenkin..

ninetsu: mä oisin ihan valmis kokeilemaan petipuuhia (jos vaikka tulis vauhtia tähän odotukseenkin..) mutta eipä ole sitten ehditty niitäkään harrastaa. iltasin molemmat niin väsyneenä ja vloppusin ukko ahertaa pihatöitä että sais tehtyä ne ennnen vauvan tuloa..seliseli...ehkä ei oo halut kuitenkaan ihan katossa kun on tämmöi valas :D ja just toi kääntyminen ym vähän hankalaa jo...

hemuli: ihana kuulla vauva uutisia :)
toiv saat pian nukuttua enemmän ettet ihan loppuun pala..vaikka tommosta se arki taitaa pian olla meillä kaikilla..

‎"VIIME YÖNÄ KLO 2:44 SYNTYI TÄHÄN MAAILMAAN KÄSI POSKELLA TÄYDELLINEN JA KAUNIS TYTTÖ VAUVA MITOIN 3450G JA 50CM. ÄITI JA ISÄ ONNESTA SEKAISIN ♥ "

aamulla tuli LAuraElinalta viesti.

onnea prinsessasta <3 <3 <3 

edelleen yhtenä palana....

zibbh - joo niitä "syitä" tuntuu aina olevan... eilen oltiin illalla molemmat niin väsyneitä, mutta tuumattiin kyllä sitten, että tänään kokeillaan vielä harrastaa, ehkä viimeisen kerran ennen synnytystä...

neuvolareissu taas takana. kaikki oli kunnossa ja neuvolan täti kyseli kauheasti olenko mittaillut verensokereita. enpä kauheasti ole, kun liuskat ovat melkein loppu ja en ole enää viitsinyt tk:n puolelta käydä kinumassa lisää, oletin että vauva syntyy paljon aikaisemmin.
tätin mielestä vauva on jo yli 4kg, että mieluusti lähtisin jo synnyttämään...
täti meinasi tänään iltapäivällä soittaa aikaa käynnistykseen, kun minun lisäksi 3:lla muullakin ylimenevällä on aika tänään neuvolaan, niin täti sitten näkee ketkä kaikki ovat vielä yhtenä kappaleena ja soittelee sitten kerralla kaikista synnärille.

mutta kun pääsin neuvolasta kotiin, niin täti soittikin että näistä 3:sta oli ensimmäinen jättänyt tulematta, että oli jo soittanut kuitenkin sinne synnärille heti ja huomen aamuna saan klo:8 mennä tutkittavaksi, että käynnistetäänkö vai ei.

hirvittää kyllä vähän, että jos ne laittaakin vain kotia vielä. toisaalta sekin hirvittää, kun tietää että huomenna voi olla se synnytyspäivä. mieluummin olisi saanut tulla ihan puun takaa...
mutta kahtotaha miten akan käy...

Miedän ihana, pieni, rakas poikamme syntyi 40+4 viikolla 19.9.2011, hän on kyllä niin söpö <3 <3 pieni mies oli 50 cm pitkä ja painoa oli 3,4 kg.

Olemme kyllä niin onnellisia. Ja kaikille vauvautuneille paljon onnea ja jakautumattomille, koittakaa jaksaa! odottavan aika on pitkä, jos tuo neljä päivää yli tuntui jo pitempääkin pidemmältä, niin mitä se olisi jos menisi vielä enemmän yli.

Onnea öttiäinen ja lauraelina, kyllä se odotus sitten palkitaan <3

Täällä ei oo niinku mitään edistystä tapahtunu, vielä ollaan kaksin kappalein ja olotila on mitä mainioin, siis fyysisesti. Henkisesti tää tuntuu nyt ottavan vähän rankasti, eilenki vaan olin ku myrskyn merkki =/ No ehkä tää vauva sit yllättää mut, toivottavasti ennen ens viikon perjantai yliaikakontrollia.

Täällä harrastettiin seksiä viimeksi 4 pv sitten ja jäi varmaan viimeiseksi kerraksi ennen synnytystä. Mulla on limakalvot ihan kipeet ja turvonnu ja tuntuu et ois vaan "tiukentunu" entisestään toi reikä :D onks muilla samoja ongelmia ollu. Tuli kyllä sellanen olo et mite hitossa toi vauva mahtuu ulos ku yhdyntäkin tuntuu hiton kipeeltä

Mut nyt lähetään kaverin kanssa ikeaan vähän shoppailemaan :) saa tuuletettua vähän ajatuksia!

Joo, eipä täälläkään ole mitään tapahtunut. Tää aika lasketun ajan jälkeen on kyllä yhtä kidutusta emoticon Kaiken lisäksi ulkona on kökkö ilma eikä kävely onnistu enää ilman tuskaa. Nivuset on niin hellänä, että pelkkä pystyasento tekee jo kipeää. Kävellessä vauvan pylly ja jalat paukuttavat mahanahkaa vasten niin, että melkein yrjö lentää pelkästä kivusta. Argh! Nauti tästä ajasta sitten... Onneksi sentään saan nukutuksi ja olen pirteä, ärsyttää vain tämä loputon odottaminen. Pakotan itseni ulkoilemaan joka päivä, vaikka se ei herkkua olekaan. Pakko saada raitista ilmaa.

Täällä ollaan kokeiltu niitä kolmea ässää, eikä noista ole tähän mennessä apua ollut. Ei auta muuta kuin toivoa että vauva haluaisi maailmaan ennen ensi viikon käynnistystä. Maanantaina on mulla yliaikakontrolli, mutta en jaksa uskoa, että vielä silloin alkavat käynnistää synnytystä. Toki se sisätutkimus voisi saada jotain aikaan ennen keskiviikkoa, jolloin on varsinainen käynnistyspäivä. Saa nähdä, miten tässä käy. Supistukset on edelleen aika kivuttomia ja niin epämääräisiä, ettei niitä voi edes kuvitella kellottavansa. Maha tuntuu muutenkin jo niin tiukalta, ettei supistuksen loppumista edes huomaa. Menkkakipua on silloin tällöin, mutta ei siitäkään ole mitään seurannut. emoticon

Onnea vielä LauraElinalle ja Öttiäiselle! Musta on ainakin mukava lukea näitä vauvautumis- ja vauvajuttuja täällä palstalla, kun omalla kohdalla ei tapahdu mitään :) Sama arki se meitä kaikkia kuitenkin odottaa, jännä lukea, miten muilla ensisynnyttäjillä on uusi elämä päässyt alkuun. Ja kiitos synnytyskertomuksista!

Hemuli81
tiäkkö mä melkein sain sätkyn synnytyksessä ku mulle sanottiin et vauvan sydänäänet laskee supistuksilla ja mun piti alkaa muuttaa asentoo,sopersin vaan et mä en haluu hätäsektioooon! onneks ei sit laskeneet niin paljoa kuitenkaan ett olis sektioo edes harkittu :) mut tuli hetkellisesti kyllä hätä!

mä en oo oikeesti jaksanu lukee teiän kuulumisia :( anteeksi! pikasesti vaan oon sillontällön katellu synnyttäneitä ym.
meil on menny vaihtelevasti likan kanssa.mahavaivat on tullu riesaks ja siks on tää oma keskittymiskyky täysin hukassa.mutta joskos tää joskus 3kk päästä sit helpottais :D

Hemuli81, meillä oli kans pikkunen neiti syntyessään, laitoksella myös sanottiin että pitää 3 tunnin välein herättää syömään, minä en oo kyllä raskinu herättää ja varsinkaan yöllä kun saa itekki nukkua.
Tänään kävi terkka kotona, neiti oli viikossa saanu 300g lisää painoa ja syntymäpainoki jo 200g ylitetty. Myönsin terkallekki että en oo sitä herätelly syömään, syö sitte kun on nälkä. :)
Eipä tuo nuku kun maksimissaan sen 4 tuntia putkeen tällä hetkellä, mitäs väliä sillä tunnilla on, tai itelle ainaki öisin on mukava kun saa 4 tunnin pätkiäkin koisia. :D

Neuvola taas takana ja ehkä nyt jo uskaltaa sanoa, että se oli sit viimeinen ilman vauvaa. Ensi tiistaina on aika yliaikakontrolliin ja kait sen käynnistysajan saa sitten samalla. Tosin kun näin pitkälle on mennyt, niin toivoisin, että ehtisi kuitenkin spontaanisti alkaa.

Nyt alan taas turtua tähän odotukseen sen verran, että pahin vitutus on helpottanut ja oon alistunut venailemaan sitä alkuviikon sairaalakäyntiä. Viikon päästä kuitenkin viimeistään pitäisi olla tositoimissa.

Vointi mulla on kyllä omituisen hyvä, ei pahemmin satu mihinkään ja lenkilläkin, vaikkakin hyvin rauhallisella, oon käynyt ainakin pari kertaa päivässä. Kaupoissa seisoskelu melkein tuntuu hankalammalta kun lenkkeily... Supistele ei sitten yhtään. Limatulpasta ei tietoakaan. Mutta pakkohan sen joskus on syntyä!!!

Onnea taas uusille vauvautuneille! Oon kyllä kade

41 + 0

Böö kaikille !

Täältä suunnalta ollut hiljaiseloa kun mennyt tuon rinsessan kanssa aika.. huomaan aina välillä että oon kattellu nukkuvaa lasta ties kuin kauan. Toinen vaan on niin viaton ja suloinen :)

Meillä lähtenyt vauva arki yllättävänkin hyvin sujumaan (koputtaa puuta) ja on helpottavaa kyllä kun mieskin on nyt isyyslomalla niin yhessä voidaan pikkusta hoitaa.
Kiirettä on pitäny ku sukulaiset ja ystävät kyläilee nyt ahkerasti nyyttiä kattomassa! kohta tuleekin kummi käymään niin jää taas vähän lyhyeksi tämä kuulumisien laitto.

tää neiti ei kyllä oikeen ymmärrä vielä sitä että on äiti.. pikku hiljaa hyvä tulee :p
Tsemppiä kaikille masukkaille!! ja onnea synnytykseen.
pitääkin se meiä synnytyskertomus rustailla... kaikki aikanaan.. oon niin pyörällä päästä tästä kaikesta !

Mä heräsin tänään aamulal puol 6 iha hirveisii supistus kipuihin. ne oli 4 min välein, muuttu siitä puolestunnissa 3 min välein, sit ne oliki loppujan siin n 4-5min välkein , apri ekrtaa tuli 7 min välein. No 2 tunni jälkee mä soitin kättärille ja ne käski ottaa 2 panadolia ja mennä suihkuu. näin tein. se suihku autto, mut heti ku tulin suihkusta kipu oli järkyttävä, makasin siel suihkussa n 1½ tuntia ja sit tulin pois. Puin ja meikkasin ja olin jo valmis soittaa taas sinne uudestaa, no mun puol faia kerkes pirautata sitä ennen ja kerto et tulee tuomaa tänään mulle sängyn ym ja mä aloin sitä sit stressaa jotenki nii paljo et iha vapisin, ja siis siihen loppu mun supistukset! ihan noin vaa ku seinään :O muutama veripisara tuli se jälkee housuun mut se jäi siihen ja nyt sit ei tullu vauvaa tänään. ei. Olin ihan avrma et tänään se mun pieni syntyy! mua alko entist enemmän vaa turhauttaa tää odottaminen.. tää oli ihan eka kerta ku mua oikeesti sattu ja tuli säännöllisesti supistuksia. Supistukset kesti yhteensä 4½ tuntii säännöllisinä ja kipeinä.. huoh tänään 40+6

Täällä olisi vielä viikko laskettuun aikaan. Tänään olin aamulla ihan varma että tämän päivän aikana tulee lähtö synnärille. Siihen malliin nimittäin oli maha kipeä yöllä. No, eipä tullut, ku tuli vaan käytyä kakalla ja siihen katosi mahakipu:D Heh, turhauttavaa. Mutta jotenkin on sellainen fiilis että kohta on lähtö lähellä.

Kaikkein inhoittavinta on kun uni on kadonnut johonkin ja olo on ku krapulassa eikä jaksa käydä ulkona eikä missään. Nuoh. enää max. 3 viikkoa!

Pitkä odotus palkittiin, poika syntyi keskiviikkona 21.9 aamulla klo 10.11-saavuttiin juuri kotiin! Kaikki meni paremmin kuin hyvin, äiti ja poika voi hyvin, isä myös..tunteikas tapahtuma <3

Kirjoittelen synnytyskertomuksen paremmalla ajalla :)

Täälläkin on kotouduttu maanantain urakan jälkeen, jonka tuloksena on pieni ihana tyttö :)
Kertomusta jos sais tässä lähipäivinä aikaseksi, nyt ei jostain kumman syystä osaa keskittyä koneella istumiseen (tai no enhän mä pysty istumaan oikeesti, rinkula kunniaan :D)

Meille tosiaan syntyi ihana pieni tytöntyllerö eilen klo 2.44 Synnytys oli nopea, 2h 44min vesien menosta oli pikkuinen jo maailmassa! Synnytyskertomusta kirjoittelen paremmalla ajalla :)

Synnytin polikliinisesti niin lastenlääkäri tutki vauvan 6h iässä, jonka jälkeen päästiin lähtemään. Tuntui kyllä ihan uskomattomalta lähteä kotiin suoraan synnytyssalista! :D Tänään käytiin sitten typykän kanssa osastolla lääkärintarkastuksessa ja kaikki oli oikein hyvin ♥ Koska neiti ei tänään sen tarkastuksen aikana ollut kuin 1,5vrk vanha niin saatiin vielä varmuuden vuoksi maanantaille uusi aika uuteen tarkastukseen. Hyvähän se on että tarkistavat :)

Maito on noussut ihan kohisten ja pikkuneiti syö hyvällä ruokahalulla Isosisko tuli tänään kotiin mummolta ja papalta ja miehen kanssa vähän jännitettiin kuinka siskosten ensitapaaminen oikeen sujuu, mutta ihan turhaan jännitettiin! Jemina tykkää niin silitellä ja pusutella pikkusiskoa On kyllä niin ihanaa katseltavaa

PALJON jaksamisia vielä kaikille mahakkaille! Odotus kyllä palkitaan!!

Paljon onnea kaikille vauvautuneille ja kotiin päässeille <3

..lueskelin aikani kuluksi neuvolasta saamaani synnytys-opasta..siinä sanottiin että synnytyksen jälkeen äiti saa nähdä istukan jos haluaa...onko teistä kukaan kurkannut miltä se näyttää??? kuulostaa ällöltä..mutta kieltämättä mua vähän kiinnostas nähdä millanen se on :D ..tosin siinä vaiheessa en varmaan näe mitään muuta kuin oman vauvani, ´mitkään istukat tuskin kiinnostaa pätkän vertaa!

Takaisin