Se ihana sokerinrasitustesti

Mulla keskiviikkona aika rv15+4. Mulla sen takia että esikoinen kasvoi niin nopeasti ja oli iso. Kävin silloinkin mutta kaikki oli silloin kunnossa. Toivottavasti nytkin.
 
Mulla ei ollut mainittu tästä mitään ennen lääkärineuvolaa, mutta siellä kysyin, kun tiedän että ikä + sukurasite on.. No siellä sanoivat, että niillä viikoilla juuri pitäisi jo käydä (14-15)! Ja sain lähetteen, aika torstaille nyt sitten, Sillon jo rv17.. Nyt kun näitä luin, niin älysin, että viime raskaudessa oli puhe käydä vasta Sillon paljon myöhemmin! En tosiaankaan haluis sinne hyvin vuoksi mennä, pitänee soittaa huomenna vielä neuvolaan varmistus.. :/
 
Onko joku kieltäytynyt koskaan menemästä? Pakollistahan tuo ei ole, vaan kotona voi mittailla paastoarvoja itsekin.
 
Sokerirasitus ohi! Kokeessa oli ihan hyvä olo ja litkukin meni alas helposti, mutta nyt kun pääsi kotiin ja sai syötyä jotain niin tuli heikko olo. Kai se pian silti menee ohi, toivottavasti :meh:
 
Ymmärtääkseni se sokerirasitustesti ei ole pakollinen, mutta se, että saadaan mahdollinen radi hyvissä ajoin tietoon edesauttaa sekä äitiä ja tulevaa lasta. Eikö tämäkin ole yksi syy miksi raskauden ajan vakavammat komplikaatiot ja synnytyskomplikaatiot vähenevät - puhumattakaan kuolemasta. Tai siis jos äidille todetaan rad ja äiti muuttaa elämäntapoja niin silloin riskit mahdollisesti pienenevät. Eihän näitä varsinaisesti huvin vuoksi tehdä (vaikka joku firma saa hyvät rahat tuosta litkusta), on siinä todettu olevan jotain suurempaakin hyötyä nykytieteen valossa. Tulevaisuudessa ehkä tiedetään vielä enemmän ja tehdään jotain muuta.
 
Täällä istutaa nyt litku juotuna.. valvoin koko yön kun näin kamalaa unta (et mun kohdussa oli matoja ja ne saattoi mennä vauvan aivoihin). Ai kauhee mikä olo nyt sit on. Ja mulla on tänne 1.5h matka kun tää oli ainoa paikka johon oli aika tälle päivällä (joka on ainoa päivä jolloin saan esikoisen hoitoon).

Ootteko istuneet koko 2h vai menneet makaamaan. Tossa vieressä olisi sänky mut se on kesällä käytävää. Esikoista odottaessa pääsin sermien taakse ja siellä mä nukuin. Mulla oli kello soittamassa. Nyt en tie kehtaanko
 
Ja onks niin että on parempi olo jos ei oo arvoissa häikkää ja huonompi jos on häikkää. Nyt on x100 pahempi kun viimeksi mutta voi johtua valvomisesta ja siitä etten oo makuulteen
 
Mä makoilin sermien takana sängyllä, ihan vaan siksi kun se oli mukavampi asento kun kova tuoli. Mulle sanottiin erikseen ettei saisi nukahtaa.
 
Tänään käyty ja kunnialla selvitty! Litku ei ees ollu pahaa eikä koko päivänä oo ollu varsinaisesti pahaa oloa( mitä nyt töissä lapsi oksensi ja heti alko olevinaan itellä mahassa muljuttelee) nyt sit jännätään tuloksia..
Ei kyllä vissiin oo mitään merkitystä tolla pahan olon kanssa tuloksiin. Kaveri aikoinaan kun joutu käymään siel, niin kerto et oksenteli koko loppu päivän mut silti oli hyvät arvot ja vastaavasti oon kuullu juttua, et on ollu hyvä olo koko ajan, mut silti todettiin Radi..
 
Huomenna ois tuo riemu edessä, kohta pitää tankata viimeinen syönti ennen paastoaikaa.. :/ Hirvittää, kun ois ihan topakka työpäivä edessä heti sen jälkeen! Ja enpä usko, että on sänkyjä tai mitään tuolla, jos on huono olo. Toivottavasti menee odotuksia paremmin!
 
Täällä ollaan odottamassa viimeistä verikoetta. Litku ei ollut niin pahaa kuin arvelin. Toki hieman outo aamupala :D ihan hyvä olo vielä toistaiseksi. Tuloksia odotellessa. Miten muilla on käynyt tulosten kanssa?
 
Mulla vissiin tulokset oli ok, kun ei neuvolasta soiteltu perää. On muuten ihan mälsää, et omakannassa ei näy labratuloksia. Oisin ihan mielenkiinnosta halunnu nähä tulokset jo nyt, mut pitää odotella 28.12 asti jolloin seuraava neuvola.. Tai on mulla 19.11 lääkäri, mut ei se vissiin käy niitä tuloksia läpi?
 
Mun piti ihan neuvolakortista tarkistaa ja esikoisen aikaan oon käynyt jotain viikolla 27 sokerirasituksessa.. arvot oli kuitenkin ihan hyvät (eka 4,6, toka 6,4 ja viimeinen 6,0) eli tää lysti voi hyvinkin olla vielä eessä päin :meh:
 
No eipä näy mulla mitään tuloksia siel. Ainut on nt ultran raportti. Vissiin on taas jotain alueellisia eroja.. Ite HUSin alueella.
 
Luulen että noissa labrojen näkymisissä ln eroja eri neuvoloissa. Ainakin osassa on niin että jonkun hoitajan tai lääkärin pitää käydä merkitsemässä koneelle, että tietyt labrat saa näkyä potilaalle. Sen jälkeen vasta ne näkyy.
 
Kiitti vinkistä, että tulokset voi näkyä kanta.fi:ssä. Siellä olikin myös omat tulokset (eka 3,3 toka 4,7 ja vipa 4,8). Taitaa siis olla hyvät arvot?
 
Takaisin
Top