Se ihana sokerinrasitustesti

Googlettelin tuossa ja jossain luki, että alle 40-vuotiaiden uudelleensynnyttäjien ei tarvis siinä käydä jossei edellisessä ollut mitään..
 
No jo on ihmeellistä, näissäkin ihan eri käytäntöjä. o_O Itse olen SatKs:n alueella. Pikkupuppe: on hyvät arvot, ei lähelläkään raja-arvoja. :) Taisin myös itse selvitä ainakin vielä toistaiseksi radilta. Paastoarvo oli aika lähellä raja-arvoa, muut oli tosi hyviä. Uusiksi sitten taas muutaman kuukauden päästä.
 
Mulla tais olla ne arvot 4,7 , 5,2 ja 5,7 eli hyvät oli!

Itselle ei meinannut litku maistua ja oli vielä sellainen hätä olo, että äkkiä saatava alas, kun labran täti odottaa. Mut menihän se alas ja siellä myös pysyi! :)

Ikävintä huono olo toisen ja kolmannen verikokeen välissä, mut menin paareille maaten aulaan, niin helpotti! Ja verinäytteiden otosta kädet vähän kipeytyi ja mustelmat vieläkin. Eka meni vielä tosi hyvin ja kivuttomasti, mutta seuraavat sattui. Oisko verisuonet vetäytyneet jo niihin?!
 
Mulle "hakattiin kiveen" että viikolla 27 pakko mennä :D ja kyllä mä meenkin, tollanen ehdottomuus alkaa vaan huvittamaan.
Vaikka me voidaan ihan hyvin eikä viimeksikään mitään ollut. Ilmaiseksi pääsee kuitenkin ja vauvan takia meen.
 
Miten osa on jo käynyt sokerirasituksessa? Mulle sanottiin eilen neuvolassa, että siellä pitäs käydä rv 24-28, mutta mieluiten rv 26-28. Ite varasin ajan muutaman viikon päähän, jolloin viikkoja 24+5.
 
Sukurasitteen takia mun piti käydä jo aikasemmin.. Ja voi olla et joudun menee viel uudestaa, toivottavasti en.
 
Sukurasitteen takia kävin jo ekan ultran jälkeen sokerirasituksessa ja joudun vielä uudestaan Rv 24-28.
 
Mulle sanottiin tänään, että viikolta 24 lähtien voi mennä. Ajattelin varata sen 21.12. jolloin viikkoja 24+5.
 
Minulle sano neuvolassa että aika pitää varata 25+0 - 27+0... onko muuten muita kellä veriryhmä rh- ? senkin takia pitää samoilla viikoilla mennä verikokeisiin...
 
Mulle merkitty vaan että h25. En tiedä tarkoittaako h25+0 lähtien vaiko 24+0 lähtien... Aattelin ettei liian aikaseen sais ainakaan mennä.
 
Kohta sokerirasitus olis loppusuoralla, viimeistä verikoetta vielä odottelen labrassa. Ei edes nälkä ole vielä tullut , yllättävän hyvin on mennyt ! Pahan makuistahan se sokerilitku oli mutta muuten ihan helppo juttu koko sokerirasitus mun kohdalla , jospa vaan tuloksetkin on mitä pitää :)
 
Mulle ei oo ees kukaan puhunu koskaan mistää sokerirasitustestistä :eek: Ekaa kertaa en muista mistä luin ja oon kyselly vaan kavereilta ja tuttavilta et mikä se on ja millä perusteella sinne joutuu.
 
Peruperiaate on että yli 25v ensisynnyttäjät joutuu ja jos on jo lapsia, niin jos aloitus-BMI on yli 25, edellinen lapsi/lapset olleet isokokoisia, on sukurasitetta tai sitten uudelleensynnyttäjillä se ikäkriteeri on korkeampi, oisko 35v. Mulla ei mikään noista täyttynyt, niin ei tarvi mennä. Esikoisesta kyllä kävin tuon yli 25v kriteerin perusteella.
 
Mulla on sokerirasitus huomenna, rv 25+0. Lähdetään lauantaina kahdeksi viikoksi reissuun, niin halusin ennen sitä hoitaa alta pois. Ja ton ensisynnyttäjän ikäkriteerin perusteella kuulemma pääsin, vaikka täyttyy se bmi-kriteerikin. Ehkä mun neuvolatäti oli vaan kiltti, eikä sanonut sitä ääneen :rolleyes:
 
Mulla oli tänään neuvolassa eri terkkari ja nyt sain ohjeen käydä sokerirasituksessa. Edellinen ei puhunut koko asiasta mitään. HUSin alueella suosittelevat käyntiä viikolla 26, mutta viikkojen 24-28 välillä ok.
 
Varasin taas uuden ajan. Heti alkuvuodesta pääsee taas maistelemaan litkua. :p
 
Olin sokerirasituksessa jouluviikon maanantaina ja sain tulokset tänään. Poikkeava tuloshan sieltä tuli. Jotenkin kurjaa alkaa nyt ruokavaliota ja verensokereja kyttäämään mutta pakko se on. Aloitin tuolla salaisella puolella ketjun meille raskausdiabetes diagnoosin saaneille.
 
Tänään neuvolasta tuli taas käsky mennä.. Ihan mälsää, kun edellisellä kerralla arvot oli niin hyvät, mutta mulla on niin paha sukurasite niin siks on mentävä..
 
Huomis iltana sitten lopetettava syöminen ja juominen aikaisin :0
Tulee jano jo ajatuksestakin...
Jotenki oon vakuuttunu että joku arvoista ois koholla. Mutta jos nyt ei jouluherkuttelujen päälle olekaan koholla, niin sittempä ainakaan mun ei tarvi enää epäillä radia!
Tosin voi sen aatella niinkin että tuo radi- ruokavalio ois kaikille hyvä. Eli mieluummin melkein vähän sokerit rajan yli kuin rimaa hipoen ali, koska sitten tuntuu ettei elintavoille ois tarvetta tehdä mitään. Jos taas diagnoosi tulee nii pakko vaan alkaa seurata mitä syö ja liikkua taas vähän.
 
Takaisin
Top