Se ihana sokerinrasitustesti

Okei, no pitää varautua sitten siihen että seuraavassa neuvolassa infotaan lisää. Antaakohan ne sieltä jonkun hirmu tarkan ruokalistan minkä mukaan syödä vai kalorimäärän vai mitenkä..? Työpaikalla käyn ruokalassa syömässä ja omien eväiden roudaaminen tuntuu hankalalta ja veikkaan että työkaverit kyllä ihmettelis.. Kukaan ei kuljeta meillä omia eväitä kun käydään aina yhdessä syömässä.. Ja saakohan hedelmisä syödä edelleen, ne kun on mulla päivittäin välipalaeväänä...
 
En mä ainakaan saanut mitään tarkkaa ruokalistaa, muistaakseni sain jonkun listan missä oli jotain suosituksia, en kyllä oo varma. Verensokerimittarin saat ja mulla ainakin kädestä pitäen näytettiin miten toimii ja kuinka mitataan. Ja sit se vihko mihin merkataan ylös kaikki arvot. Jos jotain heittoja on arvoissa niin sitten varmaan saa jonkun tarkemman ruokavalio ohjeistuksen tai pääsee keskustelemaan diabetesneuvojan kanssa. Alkuun vaan seurataan.
 
Ja työpaikkaruokalassa varmaan hrlppokin noudattaa suosituksia kun saa salaattia ym terveellistä, jos vaan malttaa tarkkailla annoskokoa
 
Hohhoi.. Eipä tuo nyt kovin suuresti eroa tämänhetkisestä ruokavaliosta, muutoin kun että maitoa en juo, ja leipää syön ehkä puolet vähemmän. Tosin mulla on ylimääräinen välipala (hedelmä) ennen päivällistä, kun työt loppuu vasta kuuden aikaan.. No, ohjeistusta odotellessa..
 
Mulla huomenna edessä elämäni eka sokerirasitustesti :eek: kauhulla oottelen et miten aamulla pääsen bussilla labraan syömättä, ei meinaa päästä normaalisti edes sängystä ylös ilman aamupalaa..
Pelkkiä kauhutarinoita oon näistä kuullu.. Joutuuko sen 2h odottelemaan siellä samassa aulassa niiden muiden labrakävijöiden kanssa vai onko siellä joku erillinen "odotustila" :D
15+0
 
Ei meillä ainakaan labrassa mitään erillistä odotustilaa oo missä vois sen 2h olla. En tiedä sitten onko isommissa labroissa, mutta täällä ainakin niillä epämukavilla penkeillä muitten kuumeisten ja yskivien tyyppien kanssa odotellaan se aika . :D
 
Itekki tosiaa oon flunssassa ni kiva mennä sit sinne köhimään ja niistämään.. :eek: ne on ihan kamalia ne penkit :sad001
 
Ei meilläkin ole mitään erillistä huonetta, ainoastaan jos voi huonosti niin sitten on käsittääkseni joku huone mihin voi päästä makoilemaan.
 
Kannattaa kysyä! Meillä kans ihan normi aulatila, mutta käytävän päässä toisessa aulassa oli sitten sänkyjä minne mut ohjattiin. Sanoin että voi tulla huono olo, onko mahdollisuutta päästä makuulleen. Hoitaja kävi myös siellä pedin luona ottamassa ne näytteet niin ei tarvinu edestakaisin ravata. :)
 
Varasin ajan rasitukseen 30.12. klo 8.30. Nakitin samalla kaverin mun seuraksi sinne, etten kuole sokerin yliannostukseen.. Siinä on töistä sopivasti 3 päivää vapaata ja mielummin vedän sokerit uutena vuotena kuin jouluna.. :D Toisaalta jouluruokailu voisi ehkä haitata tuloksia? No kaikki on pikkuisen parhaaksi. Ja nyt on onneksi laskenut paino 100g/vk. Toivottavasti pikkukaveri "söisi" loputkin läskit.. :D

Tänään 14+4
 
Hupsista, nukuimpa aamulla pommiin.. Noh, varasin uuden ajan maanantaiksi sokerirasituksia varten..
:D
 
Millä viikoilla se pitää käydä tekemässä? Tiedän, että joudun jo iän puolesta testiin, mutta neuvolassa ei puhunut siitä mitään.. Pitää soittaa ensi viikolla, että tekevät siihen lähetteen! :)
 
Meillä sokerirasitus on kaikille, jos ei ihmeempiä rasitteita niin siinä 26-28 viikoilla ohjeistus mennä. Esikoisesta en käynyt, nyt meinaan käydä. Onneksi siihen vielä aikaa ehtii olot tasoittumaan :)
 
Perjantaina tuli käytyä ja nyt jo tulleet tulokset omakantaan. Mulla paasto oli 4.2 ja 1h juomisesta 4.6 ja 2h 4.7 eli ihan normaalit vissiin. Eikös paaston pitänyt olla alle 5, mutta mitenköhän noiden muiden, oliko, että kunhan on alle 10? En tiedä johtuiko siitä sokerilitkusta vai mistä, mutta mä oksensin kotona rasituksen jälkeen syömäni aamupalan..muuten ei juuri ole oksentelua ollutkaan. Vielä olisi toisen kerran edessä sitten joskus myöhemmillä viikoilla.
 
Joo tuli katsottua tuo terveyskirjaston linkki, eli ihan ok:t lukemat mulla olikin :)s
 
Soittaakohan ne sieltä neuvolasta jos arvoissa ollut jotain hälyttävää vai pitääkö itse soitella sinne tulosten perään? Olin maanantaina kokeissa eikä vielä ainakaan oo mitään kuulunut.. :eek:
 
Kellään tietoa miten ne täällä pääkaupunkiseudulla ilmoittaa tuloksista ja milloin? Kun itse labratädiltäkään ei oikein saanut vastausta kysymykseen o_O
 
Kyllä mulle ainakin soitettiin ja kerrottiin että yksi arvo on koholla ja pitäisi tulla äitipolilla käymään, jossa opastetaan jatkotoimenpiteisiin. Nyt on siis sokerien seurailua koko loppuraskauden ajan. Mikään arvo ei viimeisen parin viikon aikana ole ollut koholla.
 
Takaisin
Top