Sallitut ja kielletyt eväät

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Rouva V.
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Liitteet

• IMG_20191210_070738.jpg
    IMG_20191210_070738.jpg
    17.1 KB · Katsottu: 13
Oltiin viikonloppuna vanhempien luona käymässä ja käytiin kahtena iltana ulkona syömässä. Nyt vasta tajusin kuinka hankalaa näitä ruokasuosituksia on noudattaa, joka ruuassa oli jotain mitä ei saisi syödä. Päädyin sitten tilaamaan keiton molempina iltoina:shifty:

Mua nauratti esikoisen aikaan ja naurattaa edelleen tuo "yli 1-vuotiaan hirven maksa ja munuaiset, ei hyväksytä elintarvikkeeksi" :grin siis voi hitsi kun just niitä ois tehny mieli... :hilarious:

Samaten hihityttää tuo maksamakkaran "2 viipaletta" :p

Joulupöytää silmällä pitäen pohdin kalojen syömistä. Olenko nyt tulkinnut oikein, että lämminsavulohta ei saa syödä, jos se on ollut vakuumissa? Vai koskeeko vain graavia ja kylmäsavua?

Joulupöytää silmällä pitäen pohdin kalojen syömistä. Olenko nyt tulkinnut oikein, että lämminsavulohta ei saa syödä, jos se on ollut vakuumissa? Vai koskeeko vain graavia ja kylmäsavua?

Mun mielestä koskee myös lämminsavulohta. Eli jos on vakuumipakattu, ei saa/ei suositella syötäväks.

Kiitti vahvistuksesta! Täytyy sitten yrittää vaivihkaa skipata koko kalapöytä anoppilassa.

Kalapöytä jouluna tuottaa kyllä vaikeuksia, kun muuten se on joulussa se lempparijuttu:sad001 saa nähdä ihmetteleekö kukaan jos en niitä ota. Lautanen täyteen vaan muuta ni toivottavasti kukaan ei huomaa :shy:

Mä tässä just oon pohtinu pitäiskö kertoo mun vanhemmille jo ennen joulua raskausuutinen, koska tuo kalapöytä todennäkösesti paljastaa joka tapauksessa asian. Yritän sitten muilta jouluvierailta salata asian.

Mä taas oon ymmärtänyt että kauttaaltaan kypsennetty kala on ihan ok :wideyed: muistan muuten viime raskaudessa kun neuvolantäti sai slaagin mun inkiväärinkäytöstä vaikka tuore tavara ei ole edes listalla (mausteenomaisesti saa siis käyttää tuoretta, ei kilokaupalla). Kiellettynä on vain inkivääriteet ja -valmisteet, ja mä olin siis huljuttanut inkiväärinpalasta kuumassa vedessä 5min saadakseni siitä flunssalääkettä :rolleyes:

Mää oon aika lailla leikkinyt tulella esikoisen jälkeen. Oon syönyt mitä on tehnyt mieli. Ainoa missä oon ollut ehdoton on raaka kala ja alkoholi. :smiley-ashamed008

Mä oon taas viinin ystävä ja niissäkin holittomat versiot on aika bläääääh :shifty:

Täällä kans yksi viinin ystävä. Viime raskaudessa himoitsin viiniä ihan hulluna :happy: Mutta nyt ainakaan vielä ei ole himo iskenyt. Vähän harmittaa joulupöytään hommattu ihana punainen...

Eikös se nyt oo niiin että pähkinöitä saa vedellä rauhassa? o_O

Mitä ootte mieltä tuorejuustoissa? Ennenvanhaan ne oli kiellettyjä ja moni kaveri joka ollut raskaana jättänyt kokonaan syömättä. Nyt kun tutkin asiaa niin liki kaikkien valmistajien sivuilla lukee että pastöroitu ja sallittu raskaana oleville.. :happy:
Tuorejuustosta saa niin hyviä kakkuja..

Minä ainakin olen juonut. Toki nykyisin otan mielummin sokerilla kuin makeutusaineilla makeutettua limpparia..

Ehkä uskallan sillon tällöin :love017
Ite oon aina rakastanu pepsimaxia, sokeriset ois varmaan terveellisempiä kun makeutusaineet mutta minkäs teet kun opettanut itsensä tähän eikä muut maistu :wink

Minä ainakin olen juonut. Toki nykyisin otan mielummin sokerilla kuin makeutusaineilla makeutettua limpparia..

Ehkä uskallan sillon tällöin :love017
Ite oon aina rakastanu pepsimaxia, sokeriset ois varmaan terveellisempiä kun makeutusaineet mutta minkäs teet kun opettanut itsensä tähän eikä muut maistu :wink

Mitä ootte mieltä tuorejuustoissa? Ennenvanhaan ne oli kiellettyjä ja moni kaveri joka ollut raskaana jättänyt kokonaan syömättä. Nyt kun tutkin asiaa niin liki kaikkien valmistajien sivuilla lukee että pastöroitu ja sallittu raskaana oleville.. :happy:

Mä käytän huoletta Violan ja Creme Bonjourin tuotteita juurikin leipomisessa :) Philadelphiat eivät vissiin oo pastöroituja niin ne on jääneet kauppaat.

Ja pepsi max -asiaan, mulla on (sokeri)cokista jääkaapissa tälläkin hetkellä, auttaa nimittäin pahoinvointiin :p

Eikös se nyt oo niiin että pähkinöitä saa vedellä rauhassa? o_O
Kyllä mun tulkinnan mukaan saa syödä.

Ja kyllä mä tuorejuustoakin uskallan syödä. En ehkä mielellään, jos on ollut kauan auki jääkaapissa.

Oon käyttäny Violan tuorejuustoja, kyllä mä luotan kerran heidän sivuillaankin sanotaan että on turvallista käyttää raskaana ollessa :)

Takaisin