Sallitut ja kielletyt eväät

Rouva V.

Tietävä tietäjä
Lokamammat 2018
Eloäidit 2020
Tässä vois kertoilla/muistella mitä sai ja mitä ei saa syödä.

Arvatkaa kuinka paljon mua harmittaa jouluherkuista karsiminen? Sillit, graavikalat ja juustot..mun lempparit :smiley-angry017
 
Laku ja salmiakki tais ainakin olla kiellettyjen listalla. Mä en onneks tykkää sillistä, graavilohesta tai juustoista ylipäätään niin ei harmita. :joyful: Maksalaatikkoa tykkään joulusin syödä ja sehän tais myös olla kiellettyjen listalla. Mut aattelin maalaisjärkeä käyttää ja ottaa sitä maksalaattikoa, ihan vähän edes. :)
 
Talvitintti, eikö sitä maksalaatikkoa saanu syödä ihan vähän?

Joo, lakut ja salmiakki on pannassa mut niitä sitte synnärikassiin :wink
 
Ostin vahingossa vuohenjuustoa. Saakohan sitä nyt syödä, jos käyttää uunin kautta? Pastöroitua se kuitenkin oli...
Jouluruoissa vähän harmittaa, että mäti jää väliin.
 
Onneksi inkivääriin on tullut edellisen raskauden jälkeen tarkennusta. Silloin oli kielto, nyt on uusi ohje että mausteena ok, mutta ei saa käyttää inkiväärijuomia tai -valmisteita.

Mä nimittäin tykkään kovasti aasialaisesta ruuasta, ja siinä on useasti inkivääriä. Aion syödä sitä huoletta :)

Yrttiteet tekevät myös tiukkaa, kun en ole kahvinjuoja. Mutta siitäkin selvitään :)
 
Talvitintti, eikö sitä maksalaatikkoa saanu syödä ihan vähän?

Mä oon ollu siinä käsityksessä ettei sitä suositeltais ollenkaan syötäväks. :wideyed: Saa sitten hyvällä omallatunnolla vähän syödä. :p
 
Mä oon ollu siinä käsityksessä ettei sitä suositeltais ollenkaan syötäväks. :wideyed: Saa sitten hyvällä omallatunnolla vähän syödä. :p

Mun mielestä virallisesti maksalaatikkoa ei suositella ollenkaan, mutta maksamakkaraa saa syödä pieniä määriä.

Mulle eniten haasteita tuottaa ehdottomasti jouluna graavilohi ja mäti. Ja kun jätän ne syömättä, niin melko varmasti myös raskaus paljastuu lähipiirille .
 
En mä onneks maksamakkarastakaan tykkää, jouluna vaan tykkään maksalaatikkoa syödä. :joyful: Mä en jouluruuasta niin välitä niin onneks kukaan ei sen perusteella osaa arvata että raskaana ollaan. :rolleyes:
 
Mun mielestä virallisesti maksalaatikkoa ei suositella ollenkaan, mutta maksamakkaraa saa syödä pieniä määriä.

Mulle eniten haasteita tuottaa ehdottomasti jouluna graavilohi ja mäti. Ja kun jätän ne syömättä, niin melko varmasti myös raskaus paljastuu lähipiirille .

Sama täällä!
 
Erilaisten siemenien ja merilevän käyttökielto pikkasen harmittaa, mutta onneksi olemassa olevat ruoka-aineet ei vielä niihin rajotu :joyful:
 
Salmiakki tulee olemaan mulle hankalin poisjätettävä. :rolleyes: lisäksi olen monta viikonloppua kysellut mieheltä voitaisiko syödä kunnon pihvit, ja nyt sitten itsenäisyyspäiväksi sitä ehdotti. Taitaa jäädä väliin, läpikypsästä tulee vain paha mieli... :facepalm:

Mulle oli edellisessäkin raskaudessa vaikeinta nämä ruokarajoitukset, muuten olisin voinut olla maha pystyssä vaikka kuinka kauan. Noo ehkä normaali aikuinen selviää tästä, ei kuitenkaan kestä kuin sen 9kk ja palkintokin on aika kiva :grin
 
Graavikala on vaikein, minun äitini on mestari kalankäsittelyssä ja maustamisessa, tekee yleensä "lohi tartaria" ja melkee itkua väännän kun ei saa syödä sitä :sad001
 
Salmiakki tulee olemaan mulle hankalin poisjätettävä. :rolleyes: lisäksi olen monta viikonloppua kysellut mieheltä voitaisiko syödä kunnon pihvit, ja nyt sitten itsenäisyyspäiväksi sitä ehdotti. Taitaa jäädä väliin, läpikypsästä tulee vain paha mieli... :facepalm:

Mulle oli edellisessäkin raskaudessa vaikeinta nämä ruokarajoitukset, muuten olisin voinut olla maha pystyssä vaikka kuinka kauan. Noo ehkä normaali aikuinen selviää tästä, ei kuitenkaan kestä kuin sen 9kk ja palkintokin on aika kiva :grin

Mulla on tää sama. Useat ruokarajoitukset tekee tiukkaa. Sushille piti mennä myös lähiaikoina, mutta jää nyt sekin väliin. Mutta onneks tosiaan kestää vaan sen 9kk :grin
 
Mulle tekee tiukkaa varmaan kaikki kielletyt! Mulla on ollut joka raskaudessa salmiakki, juustot ja maksalaatikko sekä maksamakkara sellaset mitä oon himoinnut, kun normaalisti niitä en syö juurikaan! :) ja tosiaan viime raskaudessa teki mieli kahvia kokoajan ja sitä sit join kupillisen päivässä kun se menee rajoissa. Katsotaan miten nyt käy, vielä ei ole himona muuta kun raejuusto :D
 
Takaisin
Top