Sairasloman paikka

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Muruska
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä oon kyllä ottanut Iron Vitalia, ja Kräuterblutsaft kävis myöskin, vaikka mehuja ovat. Näin apteekista valaistiin ja nettisivuilta myös sen bongasin.

Mäkin otan ensin tabut mutta sitten kyllä syön heti päälle aamupalan eli kaurapuuroa, marjoja ja raejuustoa. Muistanko oikein että viljatuotteissakin oli jotain imeytymistä heikentävää...?

Jospa mäkin kokeilisin ottaa monivitskut jonkun verran aamupalan jälkeen vasta. Yleensä kun en päivällä pahemmin maitotuotteita käytä.

Täällä ollaan kuukauden saikulla pahan refluksitaudin saattelemana. Kauhean pitkältä ajalta tuntuu, mutta täytyy ottaa rennosti eikä turhasta stressailla. :/

jännä nähdä miten käy tuon hempan kanssa, aloitin kanssa obsidan-kuurin kun arvot alle sata mutta nyt sekin täytyi lopettaa.
Eli kun ruokavaliosta täytyy saada kaikki rauta(mikä ei ennenkään siis riittänyt kun kuurille jouduin), siitä karsitaan kaikki närästystä aiheuttava ja raskaana olevilta kielletty, lista ei ole pitkä ja nekin ruoka-aineet on jo kuulunut mun ruokavalioon. :)

Miulla jäi myös Obsidan syömättä siitä aiheuttuvien olojen takia.. Harmi ku lähipiirissä ei oo kelle myydä noi loput pilkkahintaan, ku mitä mä niillä kaapissa teen..

Floravitalilla menty nelisen päivää, saa nähä auttaako hemoon. Tuppashan toi tulee äsken huono-olo siitäkin, mut onneks vaa meinasi.

Mulla lähtee nyt kokeiluun huomenna Compiron Fe, Obsidanit ja Retaferit ja muut on jo kokeiltu ja ei sovi vatsalle.
Kohta on se tilanne että jos ei oikeeta(sopivaa) rautavalmistetta löydy niin hempat ei voi hirveesti enää pudota, tai muuten joutuu ottaa lisäverta. Nyt siis 96.

Tähdenlento, mulla myös tilanne että taas saikulla vatsan oireiden vuoksi, mut mulla on kai lähinnä suoliston ongelmia. Ollu jo alkuraskaudesta hieman mut nyt on viimesen kuukauden aikana tosi paljon pahentunu.
Ja amhajuttujen lisäks niin tällä hb:lla ei paljo jaksa hoitajan töitä tehä, jos kauppareissuki vie jo kaikki mehut!

Mulla oli kanssa hb 96 ennen joulua, nousi sitten 109:ään Obsidanilla ja terveellisemmällä ruualla. Joillekkin sopii paremmin noi rautajuomat. Vieläkin väsyttää kovin, mutten ole niin kalpea kuin joulukuussa.

Olen uskomaton vetämään puoleena mahatautea!!! Menin eilen töihin sillä tunteella, että nyt on vähän huono olo, mutta kyllä tää varmaan menee ohi. klo. 6.10. Siinä tunnin aikana huono olo jatkui enkä saanut aamuahviakaan alas enkä mukaani ottamia eväitä. Sitten johtaja tuli ja kyseli (klo. 8), että pärjäätkö (meillä kolmas työntekijä poissa)? No, minähän reippaana tyttönä, että kyllä. Siitä 5-10min sylkirauhaset alko toimia. Minähän oksennan kohta. Juosten johtajalle. Nyt ei tule mitään olo on niin huono. Johtaja otti homman haltuun ja mie puin salamana päälle, mutta kerkesin vaan ovesta ulos kun oksensin jo. Huh! Siitä suoraan kotiin ja suihkun kautta nukkumaan. Toisen kerran oksensin klo. 12 ja kolmannen kerran klo. 16.30. Ja nukuin koko eilisen päivän. Onneks johtaja antoi tämänkin päivän saikkua koska päänsärky on aika huimaava. Juuri äsken sain syötyä jopa kaksi leipää. Painosta 2kiloa lähti nestettä pois kun kävin aamulla vaa'alla. Mut eiköhän tänään onnistu palautuminen

Tämä tuskin on siis mitään raskauspahoinvointia, joten varoituksen sana, että joku virus liikenteessä. Minä vain nappasin sen tähän kärkeen kuten mulla on ilmeisesti tapana :/

Mulla on vähän neuvoton olo. Mulla rupes illalla särkemään päätä, silmiä ja niveliä ihan hulluna ja sit nousi 38 asteen kuume. En saanu oikein nukuttua ja nyt aamulla kuume on laskenu (37,1) mutta päätä ja niveliä särkee edelleen. Mulla ei oo mitään flunssaan viittaavaa oiretta ja oon tosi harvoin kuumeessa. Luulisin että pitäis ehkä mennä lääkäriin, mutta eikös mun nyt tässä tilanteessa kuulu mennä ihan normaalille tk-lääkärille kun ei oo varsinaisesti mikään neuvolajuttu? Tietenkin itelle tuli ekana mieleen raskausmyrkytys mutta ei kai sen takia tarvii neuvolaan soittaa kun siellä ei kuitenkaan oo lääkäriä näin loppuviikosta paikalla?!

Normaali flunssakin voi alkaa juuri noilla oireilla Hymykuoppa! Nyt on paljon liikkeellä sellasta flunssaa mihin ei välttämättä liity ns.perinteiset flunssan oireet. Kuumeilua ja joka paikan kipua. Ootko ottanut influenssarokotteen? Siihen liittyy just ko.oireet mutta kuume on tyypillisesti korkeampi. Mikäli se kuume ja päänsärky ei helpota panadol 1g:lla niin lääkäriin, hopi hopi. raskausmyrkytys on helppo poissulkea verenpaineen mittaamisella ja pissan kattomisella. Tsemppiä!!!!!!

Mie oon ollu flunssassa kohta kaks viikkoa ja kuumetta ei oo noussu, ollu vaa tukala olo ja tuskanhiki mut siihen on liittyny nivelten ja lihasten pakotus ja myös on maha ollu arka ja supistanu paljon enemmän ku terveenä. Ainoat "flunssaoireet" on tukkoinen nenä yöllä pikkuisen kipeä kurkku ja liikkuessa ei happi kulje yhtään.

Miehellä on sama flunssa menossa neljättä viikkoa ku se ei oo tajunnu pitää lepotaukoa, mie oon suosiolla maannu tän viikon vaikka maatessa ilman kuumetta on nenän tukkoisuutta ja jalkojen ja käsien pakottamista lukuun ottamatta ihan hyvä olo. Vähän on laiskamato olo mutta ton vaavin kans parempi levätä vaan kun kerran mitään tehdessä supistaa... Niin mies on kyllä sitten ollut kunnon kuumeessa yli viikon ja noi hengitysvaikeudet ja yskiminen on jatkunut vielä sen kuumeen laskemisen jälkeenkin.

Hymykuoppa, voit ihan hyvin soittaa neuvolanterkalle ja kysyä sen mielipidettä tarvisko verenpainetta mitata ja pissanäyte ottaa. Mulla ainakin tosi kiva terkka ja oon soittanu neuvoja jos itseä on mietityttänyt joku juttu. Parempi kysyä kuin tressata pitäiskö! Sulla on niitä supistuksiakin...

Mimi: Minullakin hb 99 kun obsidanin aloitin, katsotaan ensi tiistaina kontrollikäynnissä mitä se sitten näyttää. Oon melko varma että se on tippunut taas, vertakin tulee taas nenästä kuin hanasta. Se mulla yleensä varma merkki siitä.

Eipä onneks ollu raskausmyrkytys vaikka sitä ne yllättäen tk:ssakin ekana mietti. Paineet oli hyvät ja muutenkin kaikki näytteet puhtaita ja arvot kohillaan. Kaikkia mahollisia tulehduksia epäiltiin mut mitään ei löytyny mistään. Loppujen lopuks kaikki johtuu siis influenssaviruksesta ja nyt pitää vaan levätä ja yrittää saada panadolilla kuume kuriin.

Jos joku miettii "kehtaako" sairaslomalla olla raskaana ollessa. Minulla on neljäs raskaus ja liitoskivut on jokaisessa aina vaan pahemmat. Olen ollut nyt jo 10 viikkoa kotona. Viikkoja tällä hetkellä 24+. Ja loppuun asti olen. Enkä ihan oikeasti pystyisi olemaan töissä. Työni on fyysistä ja melko hektistä ajoittain, mutta tällaisilla liitoskivuilla tuskin voisi olla kevyemmässäkään työssä. Kun välillä ei meinaa onnistua kävelykään.. Mutta kyllä tämän jaksaa kun paras palkinto odottaa <3

Takaisin