Sairasloman paikka

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Muruska
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Aretha: sinuna menisin lääkäriin. Kuullostaa siltä, että tarviit todellakin lepoa.

Mä sain eilen saikkua, vaikka en sitä lähtenytkään hakemaan. Neuvolasta sain lääkäriajan migreenin takia ja onneks sainkin, koska migreeni tuli takaisin. Mulle määrättiin panacodia, mutta yks tabletti ei auttanut mihinkään. Ilalla otin sitten kaks kerralla ja se teki sellasen pöhnän, että migreenikin lähti. Tosin vaikutus ei kestänyt kun 4 tuntia, en tiedä onko mun järkeä käyttää noita jos särky palaa noin nopeasti. Onko teillä kokemuksia panacodista?

Se on jytyä kamaa kyllä. Itse oon iha sammahtamaisillani jo vähemmän jytkyistäkin lääkkeistä niin on jääny ko. Panacod kokeilematta. Ite oon miettinyt tota Panacodin käyttöö raskaana ollessa, kun sehä vaikuttaa keskushermostoon, ettei miksei vaikuttais myös vauvaan? Vaikka onhan se todettu olevan turvallinen lääke, mut miepä oonki (joittenkin mielestä TYHMÄ) liian varovainen, etten oo syönyt tähän päivään asti, kuin Para-Tabsia.

Mulle pancodia työterveyslääkäri päänsärkyyn, mutta sekä farmaseutti ja neuvolan terkka oli sitä mieltä että ei. Joten oon vetäny sit panadolia parhaillaan annostuksen mukaan 6 päivässä. Mulle se on onneksi riittänyt ettei ole tarvinnut kivun kanssa kärsiä, mutta en tiiä mitä tekisin jos sekään ei auttais..

Itse en panacodia käyttäisi :/ Tietty, jos kipu menee niille rajoille, että taju lähtee niin sitten (kaikilla eri kipukynnyskin).
Musta on tullut lääkkeille ja alkoholille varovainen jo ennen raskauttakin kun äiti sekä isäni viinaan meneviä.
Viime raskaudessa otin ekan panadolin kun supparit alkoivat :D

Ite oon ottanut Para-Tabsia 500mg-1000mg päänsärkyihin, jotka ei oo mennyt ite pois. Eli siis ne on yleensä migreeniä olleet. Normi pääsärky meneekin ohi ilman lääkeittä. Muihin kipuihin en oo ottanu mitään. Saa nähä mite sit loppuraskaudessa toi lääkepuoli.. Toivottavasti ei tarvis mitään.

Panacodilla olen joutunut häätämään "muutamia" migreenejä. Välillä ei auta ollenkaan, välillä hyvin. Siitä ei pitäis olla haittaa sikiölle ollenkaan. Ainakaan Teratologisen tietopalvelun mukaan. Ainoastaan jos käyttää runsaasti ja säännöllisesti just ennen synnytystä niin voi tehdä vauvalle vieroitusoireita... Mun lääkärit ja itse olen myös sitä mieltä että mieluummin lääke pitkittyneeseen kipuun kuin kova henkinen ja fyysinen stressi. Nyt alan päästä estolääkkeestä eroon kun viikkoja kasassa 17+3..

Tittidii, suonikohju oireilee --> päivystys, toivottavasti ei tulppa ja pääsisi jonoon leikkausta varten.
Nyt olen huolissani jo vauvankin voinnista, miten mahdollisesti veritulppalääkitys yms vaikuttaisi, "seesteistä"tämä odotus, osaa olla helppoa taas raskauden jälkeen kun ei tarvi juosta neuvolassa tai lääkärissä tarkkailussa ja vauva ois turvallisesti kainalossa!
Ihan sama joutuuko valvomaan ja onko räjähtänyt olemus ekat kuukaudet, kunhan vaan saan toukokuussa terveen vauvan maailmaan! Enkä itsekään delaa tässä odotuksessa.. :D

Muokattu viimeksi:
Pitääkin jäädä lomalle jos kerran sattuu! Ei saa riskeerata vauvan vointia työn takia. Ei siitä työnteosta mitään mitalia saa ;) mulla on ens vko vielä ja sit on viikon loma. Tosin joulu joten ei tule varmaan ihan hirveästi lepäiltyä...

Aretha, mulla myös särkee alavatsaa, ja alaselkääkin, heti jos rasitan itseäni (ja se ei kyllä paljon vaadi).
En tiiä yhtään kauan jaksan töitä tai mitään, eilen oli sellanen päivä että rappusten nousukin sattu mut onneks ei ollu työpäivä.
Pitääpä katsoa jos itekin käyn vielä tän vuoden puolella lääkärillä tai neuvolassa.
On niin vaikea tietää onko kyseessä vaan jotain kohdun kasvukipuja vai muuta!

Ja etenkin ekan kanssa noi kasvukivut voivat olla hyvin lamaannuttavia ja itse en esikoista odottaessa aina tiennyt supistaako pelkästään vai supistaa sekä tuntuu myös kasvukipuja??

Tsemppiä noiden kipujen kanssa, ei kivoja :/

Joskus mulla ainakin tulee sellaista pientä punasta ihottumaa ihan stressistäkin. Muistan kun kerran olin hirveän stressaantunut jostain niin koko rintakehä lehahti yhen päivän aikana punasille pilkuille, ja siitä se levisi laajemmalle.. Tais kestää jonkun kolmisen viikkoa vähitellen haalistuen.

Mulla myös alkanut harjoitussupistukset ja niiden lisäksi on ollu alaselkä särkyä, ilmeisesti lieviä oikeita suppareita on. Mut saikulle on turha jäädä, kun oon hoitovapaalla 1, 5 vuotiaan esikon kanssa.. No, onneksi miehellä alkaa kohta parin viikon loma, niin pääsen hetkeksi lepäämään enemmän.. Ei todellakaan houkuta mikään vuodelepo.. Tsemppiä kaikille, jotka erinäisistä kivuista kärsitte! ♥

Mulla sano selkä itsensä totaalisesti irti pari viikkoa sitten.... Kävin lääkärissä ja sain viikon..... Eipä se siitä mihkään muuttunu ja menin uudestaan.... Lääkäri tuumas vaan että "et sä enää oo työkuntoinen"..... Nyt 7.1. asti saikkua ja sit aika neuvola lääkärille asian tiimoilta..... Todennäköisesti saikkua loppuun asti.... Ei kyllä haittaa yhtään ettei tarvii aamulla aikaisin heräillä ja saa ihan rauhassa tehä ja olla sen mukaan mitä selkä antaa myöten.... Mut kyl mä luulen et tästä tule tooooooodella pitkä kevät :/ Pojan kanssa leivottin pipareita yks päivä, oli pakko käydä hetkeks pitkälleen lattialle ku ei vaan enää pystyny.... Alaselkä oli ihan tulessa siitä parin minuutin kaulimisesta........

Takaisin