Sairaalakassi

Katjusha, mistä vuokrasit tuon laitteen? Aattelin, josko itsekin. Paikkoja on kuitenkin niin paljon, että olisi kiva ottaa jostain josta jollakulla on jo hyviä kokemuksia.

Kaisukkene
Mä vuokrasin "Sylinhyvä" -nimisestä osoitteesta. Tämä on sellainen Babycare Elle Tens -merkkinen. Sain siis 4 viikoksi, ja pientä lisämaksua vastaan lisäajalle, jos vauva ei ilmaannukaan "ajoissa" (about +/-2 viikkoa LA:n ympärillä), tai sit menee sillai pitkäksi, etten saa viedyksi postiin määräajassa (kuka tietää, missä hapessa ollaan synnytyksen jälkeen).
 
Kiitoksia paljon avusta, mäpä etin tuon kaupan! Offtopic: kävitkös sä sitten siellä sairaalaantutustumisessa? Meitä piti olla 7 paria, mutta yksi ei ilmaantunut eikä ollut peruuttanut. Että olisitte te sinnekin mahtuneet...
 
Kaisukkene, me mentiin silloin 27. päivä siihen ruotsinkieliseen tutustumiseen. Siellä oli vain yhdet siskokset, joten ei häiritty varmaan liikaa suomenkielisillä lisäkysymyksillä. Hoitaja oli suomenkielinen, joten ei ollut liian hienoa sanastoa käytössä. Meitä tuli vastaan käytävällä yksi pariskunta meidän perhevalmennuksesta. Olivat tositoimissa.. Mies oli lähdössä yöksi periaatteessa kotiin, kun siellä ei ole varsinaisia tukihenkilöiden nukkumapaikkoja. Toki onneksi soittavat sitten mukaan "ponnistamaan", kun asiat etenevät tarpeeksi :) Voi kunpa ne pienet ymmärtäisivät lähteä tulemaan pian maailmaan. Vaikka huusholli on edelleen sekaisin, en jaksaisi enää odottaa!
 
Mulle ainakin tuli aika luottavainen olo sen tutustumisen jälkeen, meillä kierroksen pitänyt kätilö oli sen verran kivan ja luotettavan tuntuinen. Itselläni siis aika suuri synnytysjännitys, joka nyt hieman laantui onneksi.

Me tässä just mietittiin, että voidaanko ottaa perhehuonetta (jos sellaisia silloin edes on valittavana), kun miehen pitää mennä kissat syöttämään päivällä eli olisi sen 1-1,5 tuntia pois meidän luota. Ne kun painotti sitä, että miehen pitää olla siellä koko ajan, jos perhehuoneessa halutaan olla. Mua myös alkoi todella kiinnostamaan se vesisynnytys, olen aina ollut vesi-ihmisiä, joten tuntuu sellaiselta luonnolliselta paikalta synnyttää...

Toivon ja pidän peukkuja, että tietin vaava lähtisi kohta puoliin tulemaan maailmaan :) Mulla saa vielä vähän aikaa ollakin tuolla yksiössä, ei ole ihan himassa kamat omilla paikoillaan... Aina me jätetään asiat viime tinkaan, kuten nytkin :D
 
Kaisukkene, mun mielestä se hoitaja sanoi, että koko ajan kyllä, mutta lemmikit saa käydä kotona ruokkimassa. Mutta ihan hyvä, että on sellainen sääntö, että ei mene sellaiselle perheelle, että mies lähtee välillä töihin tmv. tunneiksi.
"Viime tinka" on mun toinen nimi. Tää on vähän niinku tenttiin valmistautuminen :)
 
Ah hyvä, sitten mä tajusin vähän väärin sen lauseen! Eli silloin mielellään kyllä se otettaisiin, pidn peukkuja ettei olisi kuutta perhehuoneen haluavaa samaa aikaa meidän kanssa... Mä nukun tosi huonosti muutenkin, joten jos ei perhehuonetta saataisi niin oma huone olisi sitten toinen vaihtoehto. En osaisi olla ja nukkua kahden hengen huoneessa ollenkaan :D

Ihanaa, että oot samanlainen! Täällä kun tosi monet ovat olleet valmiina jo viikkoja ja itse vasta eilen (37+0) tajusin, että himputti se vaavahan voi tulla milloin tahansa nyt... Sairaalakassikin pakkaamatta, pinnasänky pakettiautossa, hoitotaso vintillä yms. Huoh, ehkä se tästä kuitenkin :D
 
Hei, mulla on sängyn koukkujen paikalle merkittynä kohdat tällä hetkellä katossa.. kokeillaan eka nimittäin, saako sen kehdon tarpeeksi tukevasti roikkumaan kattoon vai tarviiko miehen rakentaa jonkinlainen teline puusta.. seuraava sänkyvaihtoehto on 40 km:n päässä. Ilman patjaa. Ja samassa paikassa on myös sitteri, maidonlämmitin ja sekalainen kasa muutakin vauva kamaa.

Eli ette te ole ainoita, joilla ei ole kaikki valmiina - mun laskettuaika tosin oli jo sunnuntaina. :happy: Ei siis paniikkia. Mä oon asennoitunut silleen, että jos en osaa jotain tavaraa kaivata, niin sitä ei sitten tarvitakkaan - ainakaan heti. Ja pumppukin on edelleen kaupassa. Pikkuhousuja sentään ostin jo viidet, joten on edes sen verran alusvaatteita käytössä, jos tästä pitää kohta lähteä synnyttämään - ne on siis ostettu kotiinpääsyä silmällä pitäen, kun stringeissä vähän huonosti nuo siteet pysyy.. :hilarious:
 
Ilyana, okei ei olla todellakaan ihan mattimyöhäsiä sittenkään :D :D Etitte katosta koolauksen kohdan (puukatto/talo) taikka jos kyprokkia niin ankkureilla. Jos taas elementtikatto niin kyllä siihenkin jonkun pultin saa kiinni. Mäkin haluaisin kehdon kattoon, mutta nykyinen makkari on tuleva ruokailuhuone, joten ei viittisi alkaa kauheasti porailemaan kattoon koukkuja kun pitää sitten kuitenkin poistaa se.

Elämään saa vähän jännitystä tällaisilla "aikaa on vielä"-plääneillä, eikö :D
 
Musta tuntuu, että mä en siksi ole vöyhöttänyt tän enempää, kun en ehkä ihan vielä tajua sitä vauvan tuloa.. kova shokki, kun sen nyytin kanssa pitää lähteä sairaalasta himaan eikä sitä voikkaan jättää sinne. :smug:

Tää on 60-luvulla rakennettu kerrostalo enkä tiedä mitä materiaaleja on käytetty, kun osa seinistä on sellaisia, että jos koittaa porata propuille paikkaa, niin seinä lähtee murenemaan siitä ympäriltä ja osa kohdista on ihan punatiiltä.. sillä se isäntä haluaa testaillakkin, että jos katto on samaa höttöä, niin ei tahdo riskeerata, että kehtu tulis ryminällä alas.
 
Oh, kananpaskaseinät, tuo ihanuus... Meillä samanlainen rakenne vanhassa kämpässä. Keittiöremontin tekeminen oli yhtä tuskaa kun ei mikään pysynyt missään kiinni... Katto on varmaan valettua betonia, ainakin meillä oli, siihen sai suht helposti asioita kiinni. Mutta sehän riippuu ihan paikasta. Mä voin kysellä mieheltä vähän neuvoa, kun kotiutuu, se ruuvailee asioita kattoon työkseen. Josko osaisi neuvoa hyvän kiinnitystavan.

Ja mä luulen, että mulla tämä asioiden tekemättäjättäminen on ihab samasta syystä kuin sulla. Ei sitä vaan tajua, että oikeasti kohta meitä on kolme. Mä oon ollut niin skeptinen siitä, etteikö joku mene vikaan, etten ole oikein edes uskaltanut ajatella sitä synnytyksen jälkeistä aikaa... Mutta kohta se on täällä kuitenkin, piru vie! Hyvä me!
 
No nyt on mullakin jonkunlaista kassia pakattuna sairaalareissua varten. Omat hygieniatavarat puuttuu vielä, mut nyt on hirveä kasa karkkia (salmiakkia, lakritsaa ja suklaata), pari smoothieita ja mehukeittoa, kotiutumisvaatteet itselle ja vauvalle sekä imetysliivit, parit liivinsuojat sekä maidonkerääjät. Vielä tarttis kameran latureineen ja käsilaukku pitää kaapata vielä lähtiessä niin tulee laturi puhelimelle ja äitiyskortti. Villasukat pakkasin mukaan myös :)
 
Täälläkin sairaalakassi vaan osittain pakattu. Vauvan vaatteet oon pakannu, mut kaikki omat vielä puuttuu. Herkkuja on tullu syötyä sen verran easkausaikana, etten tiiä tekeekö niitä sairaalassa edes mieli. Esikoisen aikana en muista et olis ollu mitään herkkuja mukana.

Kaukalopussin hankin nyt ensimmäistä kertaa ja en oikein tiedä et mitä sinne alle pitää pukea. Fleecehaalarin ajattelin ottaa päällysvaatteeksi..
 
Mun pitää varmaan purkaa sairaalakassista melkein kaikki syömiset pois, kun mennäänki suunniteltuun sektioon eikä tartte odotella/kärvistellä aukeemista. Mut salmiakit ja suklaarusinat lähtee kyl mukaan :D ja varmaan joku protskupatukkaki varmuudeksi ainaki miehelle, jonka pitäs saada gluteenitonta ruokaa. Eipä muistettu ilmottaa sitä, kun käytiin äippäpolilla eilen ja puhuttiin kätilön kanssa perhehuoneestaki.
 
Mango kaukalopussiin ei välttämättä tarvii mitään vaatetta sisävaatteiden lisäks. Meillä esikoinen synty tammikuussa ja taidettiin koko se talvi mennä autoilut kaukalopussin kanssa niin että pojalle laitettiin vaan pipo päähän lähtiessä. Pussin saa tarvittaessa auki kun auto lämpiää. Ovat tosi lämpimiä että vauva on varmasti kuumissaan jos sinne ylimäärästä vaatetta laittaa. Kovemmilla pakkasilla sit joku ohut haalari lisäks jos tarvii jonkun aikaa olla kylmässä :)
 
Mä mietin tässä että pakkaanko sairaalakassiin fleecepuvun vai toppahaalarin? Tarkeneeko vauva varmasti fleecehaalarilla kun näitä pakkasia on alkanut olemaan?

Ja tuo maidonkerääjä, onko se oikeasti hyödyllinen? En ole vieläkään googletellut että mikä se edes on.. :D
 
Varpahat, toppapuku ei ehkä siinä mielessä oo hyvä, että sitähän ei suositella käytettäväksi kaukalossa kun vöitä ei saa silloin tarpeeksi tiukalle.

Mä oon pakannut just fleecehaalarin ja lisäksi villapeiton minkä voi laittaa vielä kaukalon päälle.
 
Varpahat, toppapuku ei ehkä siinä mielessä oo hyvä, että sitähän ei suositella käytettäväksi kaukalossa kun vöitä ei saa silloin tarpeeksi tiukalle.

Mä oon pakannut just fleecehaalarin ja lisäksi villapeiton minkä voi laittaa vielä kaukalon päälle.

Näin minäkin oon ymmärtänyt mutta pakkohan toppapukua on pitää jos iskee jotkut -30 asteen pakkaset? Jos mä kumminkin otan fleecepuvun ja viltin.. Mulla on lisäksi body ja housut+sukat, hattu, tumput niin ajattelin että pitääkö vielä olla joku välipuku? Tarkeneeko vauva pelkällä bodyn hihoilla siellä alla?
 
Näin minäkin oon ymmärtänyt mutta pakkohan toppapukua on pitää jos iskee jotkut -30 asteen pakkaset? Jos mä kumminkin otan fleecepuvun ja viltin.. Mulla on lisäksi body ja housut+sukat, hattu, tumput niin ajattelin että pitääkö vielä olla joku välipuku? Tarkeneeko vauva pelkällä bodyn hihoilla siellä alla?

Mulla on just samat pakattuna. Nää on vaikeita miettiä etukäteen :hilarious: en usko että ainakaan tänne tulee tän vuoden puolella mitään -30 asteen pakkasia.. Ja meillä menee sairaalalta kotiin n. 10min niin sekin vähän helpottaa kun sulla taas tais olla pidempi matka.
 
Ite tuossa mietin kun on meilläkin tuota matkaa sitten sairaalasta kotiin, että jos vaikka sattuu jotain (auto hyytyy matkalle/ hirvikolari yms) niin taidan pakata autoon varmuuden vuoksi sitten vauvalle toppavaatteet mukaan. Muutoin siis meinattiin pärjätä fleecehaalarilla ja lämpöpussilla :-)
Vois myös itelle laittaa kunnon ulkotaminetta autoon mukaan. Ei se vara venettä kaada ;-)
 
Takaisin
Top