Sairaalakassi

Mulla on vanha koulureppu sairaalakassina, kehtaa mieskin sitä kanniskella. Laukkuja hän ei miellellään kanna, joku miesten juttu se. Tuli tässä mieleen laittaa hygieniatarvikkeisiin ihokarvanajotarvikkeet, ikävä on kun kainalokarvat kasvaa ja kuulemma synnytyksen jälkeen hikoilu on entistä armottomampaa. Sitähän haisee kuin revonsyötti sitten ja kainalokarvat ottaisivat kaiken hajun talteen. Miellyttävämpi on kun voi sairaalassakin pitää kainalot sileinä (:

Lukemista olen varannut, ettei tuu tylsää kun mies ei voi koko aikaa olla vierellä ja vauva todennäköisesti nukkuu paljon, eikä itselle välttämättä tule uni samoja aikoja.
 
Mä en edes välttämättä käytä joka päivä dödöä, unohdan joskus kokonaan :rolleyes: Ei oo haisuongelmaa täällä siis.
 
Aubrey nyt kyllä oon kade! Minäki tahdon olla haisuongelmaton!! :P
 
Mjoo. Oon huomannu, että likaset vanhat paidat on useemmin se ongelma. Siis vaikka olis pesty ja sikäli puhdas, mutta jos on vanha hikoiltu paita ni se haisee ennemmin ku minä. Ja jos laittaa dödöä, niin sitte haisee nopeemmin. Pahat kemikaalit! :p
 
Hei tyhmä kysymys. Kun tossa oppaassa lukee että osastolla voi pitää omia vaatteita kunhan huolehtii niiden pesusta itse niin meneekö ne sit kuinka likaisiksi parissa päivässä? Aattelin ottaa omat lökärit joissa tallustella osastolla, ja varmaan pari paitaa, mut ei kai jälkivuotoakaan niin paljon tule että housuja monet tarviis?
 
Hei, kesäkuisista osallistun, kun Helmeri esitti hyvän kysymyksen :)
Viikko sitten synnyttäneenä, täytyy sanoa, että sairaalavaatteet oli helpotus. Jälkivuotoa tuppaa aluksi olemaan runsaasti ja ohivuotoja sattuu (sairaalan alkkarit voi vaan heittää pestäväksi ja noutaa uusia tarvittaessa)
Pidin päällä sairaalan "mekkoa"/yöpukua, ja koska hikoilu oli aivan järkyttävää, oli ihanan helppoa kun puvunkin sai vaihtaa aina kun tarvitsi :D vaikka kaksi tai kolme kertaa päivässä
Ja varsinkin jos kotiinpääsy syystä tai toisesta viivästyy, niin ei tartte likaisissa vaatteissa kulkea
 
Sitä jälkivuotoa voi tulla paljon! Meinaan että menkat helvetistä paljon. Esikoisesta vuosin aivan mielettömästi ekan viikon, pari ekaa päivää alko aina jalkoja pitkin valua kun nousi sängystä, jos erehtyi pidempään makaamaan. Seuraavista vuoto on aina kerta kerralta ollut vähäisempää, mutta ohivuotoja on sattunut silti. Suosittelen lämpimästi siis sairaalan pyjamaa tai mekkoa. Ennemmin se oma paita, maitoa ei aluksi tule välttämättä sellaisia määriä että e likaisi paitaa. Hikoilu onkin sitten toinen juttu, ja se hormonihiki haisee ihan tosi paljon pahemmalle kuin normaalisti. Mäkään en välttämättä laita joka päivä dödöä, mutta synnytyksen jälkeen sen muutaman viikon saa pestä kainaloita monta kertaa päivässä, että välttää hajuhaitat.
 
Taidan siis suosiolla tyytyä sairaalan vetimiin niin ei tartte pesuhommista huolehtia. Mä luulen että siinä on muutakin tekemistä kun pestä omia kalsareitaan. :)
 
huomasimpa tossa ton kassin suhteen että aika vähän sieltä oikeasti tavaraa tarvii.. sairaalassa oli lähes kaikki tarvittava valmiina. ruokaakin oli paljon ja todella hyvää.
 
Omia eväitä ei tarvitse, paitsi suklaata vähän. :-) Dödön olisin tarvinnut, haisen kamalalta, eikä suihkuun pääse koko aikaa, koska vauva on ensi sijalla. :-) Siteitä ei tarvii, paitsi yhden normaalin kokoisen kotiutumiseen. Mun jälkivuoto on suhteellisen vähäistä, mutta sain ikäviä nirhaumia häpyhuuliin ja virtsaputken suulle. Epparikin tehtiin.
 
Minä olen ihan hukassa sen sairaalakassin kanssa. Kotiutumisvaatteet mulle ja vauvalle on, mutta ensikertaa ku sitä joudun pakkailemaan niin en tiiä yhtään mitä kannattaa ottaa mukaan :/ rv 36+2 nyt, onneksi on viel aikaa sitä pakkailla
 
Jensku.96 tästä ketjusta kyllä saa irti vinkkejä :P

Äitini soitti eilen ja kysyi että onko kassi pakattu, kerroin sotasuunnitelmastani että viivytän sitä mahd.pitkään koska vauva ei varmana tuu jos kassi on valmiina odottamassa ;D vois kyllä koota tarvikkeet odottelemaan pinnikseen kuitenkin että jos homma jää miehen harteille ni tietää mitä ottaa :)
 
hyvä kun maintsit zeni sen hikoilun, olin jo unohtanut sen kokonaan, nyt siis kosteuspyyhkeet mukaan ja paljon dödöä :D meillä uututena mukaan lähtee toukkapussi, olen itseasiassa vasta siitä kuullut, mutta oli niin ihana idea niin pakko ottaa sellainenkin :D en kyllä tiedä tarviiko sitä näin kesällä :D
 

Liitteet

  • 11349028_902453889800199_819644879_n.jpg
    11349028_902453889800199_819644879_n.jpg
    90.8 KB · Katsottu: 59
Noniin. Nyt on liivinsuojuksia (pari päivää sit synnyttäneen kaverin mukaan synnäriltä ei saa), kirja, neule, laturi pakattu. Kotiutumisvaatteet katsoin valmiiksi mut mies saa tuoda sit myöhemmin. Puoli kiloa luumuja ja suklaata sekä omenamehua pakkasin evääksi. Sampoot ja sun muut laitan aamulla. Mies oli sitä mieltä että meikit mukaan mut ite oon aika vahvasti eri mieltä. :D eiköhän noilla alkuun pääse jos sattuukin niin että joutuu huomenna laitokselle jäämään. Epätoivoisesti sitä toivon, mä olen niiiiiiin täynnä tätä raskaana olemista.
 
Hui kauhee, kun teillä alkaa olla lasketut ajat lähellä! Itselläni kun on loppukuusta, niin tuntuu että siihen on vielä vaikka kuinka kauan :D Mitä muuten yleensä puetaan vastasyntyneelle heinäkuun helteillä? Lähinnä mietin noita vauvan kotiutumisvaatteita, en oo koskaan hoitanut vastasyntynyttä kesäkuumalla :D
Mä olen pakannut imetysliivit, liivinsuojia, kotiinlähtövaatteet itelleni ja pari vaatekertaa vauvalle, toinen koossa 50 ja toinen 56. Eipä siellä laitoksella ilmeisesti kauheasti omia tavaroita tarvitse, suklaata pitää pakata ja puhelimen laturi että saa vauvasta kuvia :wink
 
body ja potkuhousut varmaan riittää helteillä =)itsellä ei ole ihan kokemusta vastasyntyneestä helteillä, mutta esikoisen aikaan toukokuussa oli niin kylmä, että piti oikeasti olla villa-asu kotiutumisessa.. =) itse olen pakannut vauvalle ihan vaan kevyen bodyn, potkuhousut ja tumput ja nyt on sitten se toukkapussikin, jos ei olekaan niin lämmin :wink
 
Mul on kans toukkapussi olemas ja oli ensin tarkoitus pakata se mukaan, mut sit aloin miettii ettei se oikeen natsaa turvakaukaloon laitettaes ku ei saa sit vöitä kiinni... Mut varmasti silleki tulee käyttöö ulkopäiväunille ja kävelyille :)
 
Hyvä kun sanoit, ei tullut mieleenkään ne turvavyöt :) ajattelin vaan pientä myyttiä pussissa :)
 
Takaisin
Top