Sairaalakassi(t)

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Martuti
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Joko seuraava heinävauva syntyy kohta? Toivottavasti ei nyt kuitenkaan vielä ja ei olis mitään akuuttia hätääkään lunastar?
 
hämysti olit kyllä laittanu tuon "tänne synnärille"... mitäkäs siis tapahtuu..? :) toivottavasti kaikki hyvin!
 
Lunastar, toivottavasti pienelle ei tullut hirmuinen kiirus maailmaan. Pidän sormet ja varpaat ristissä että teillä on kaikki hyvin <3
 
Meillä tuolla fb ryhmässä oli yhdeltä tänään mennyt vedet niin josko se sit lunastar on kyseessä!!
 
No hui, eikai nyt heinävauvoilla kuitenkaan mikään hirvee kiire olis maailman, kerkeis ees täysaikasiks.
 
Juuh täällä ollaan. Poika päätti tulla salakavalasti maailmaan ja vauhdilla (pistän synnytyskertomuksen, kun pääsen tietokoneelle). Sairaalakassia ei tietty ole vaan mukana lompakko ja kännykkä. Mies kävi kotona nopsaan kääntymässä ja hakemassa neuvolakortin ja laturin. Tuo sit loput listan mukaan huomenna. Kaveri on keskolassa, mutta positiiviselta vaikuttaa.
 
No hyvä että kaikki vaikuttaa kuitenkin hyvältä, toivottavasti saat pienen nopeesti vierellesi!
 
Hui mitä uutisia tänne on ilmestynyt, hurjan jännä tilanne ollut lunastarilla. Meinasin tiputtaa silmäni kun lueskelin näitä ketjuja ja yhtäkkiä tulee lisää syntyneitä heinäkuisia! Tsemppiä koko perheelle, hurjan nopeeta kaikki tapahtunut.

Onko muilla äitiyskortti mukana koko ajan? Ite olen just vieraalla paikkakunnalla kaverin luona ja oli tarkoitus ottaa kortti mukaan mutta en muistanut. Tähän asti se on ollut mukana vain neuvolakäynneillä mutta ehkäpä sitä voisi alkaa kuljettamaan mukana siinä missä puhelinta ja lompakkoakin..

Sent from my GT-S7560 using Vau Foorumi mobile app
 
Mie oon kantanut äitiyskorttia koko ajan käsilaukussa, koska hyvin harvoin meen mihinkään ilman laukkua. Sillä tavalla kortti on pysynyt hyvin matkassa ja löytyy aina tarvittaessa.
 
Nyt oon minäkin kantanut korttia laukussa mukana, yhden kerran unohdin kortin kun käytiin gravidassa ylimääräisessä ultrassa ja muistin kortin tosiaan vasta kun kätilö kysyi...niin sen jälkeen oon yrittänyt muistaa ottaa sen joka paikkaan mukaan :)
 
Mulla on ihan alusta saakka ollut se äitiyskortti käsilaukussa, ja otan käsilaukun kyllä lähes aina mukaan, minne sitten menenkin. Ainakin vähintään autoon.
 
Autossa miullakin vähintään siis kulkee veska mukana, missä äitiyskortti koko ajan :) auto aika vakisäilytyspaikka muutenkin veskalle :grin
 
En pidä korttia mukana. En kyllä toisaalta käytä mitään käsilaukkuakaan, missä sitä säilyttäs. Kassin vois ehkä parin viikon päästä pakkailla. En todellakaan usko, että mitään tapahtuu ennen äitipolikäyntiä ja, että antavat sieltä sitte vielä uuden käyntiajan.

Sent from my GT-P5100 using Vau Foorumi mobile app
 
Mä taasen kuulun niihin naisiin joille laukut on pakkomielle!omistan n.50-60 laukkua joita vaihdan aina vaatetuksen mukaan.toinen hulluus on kengät.
Mutta siis mulla aina laukku mukana ihan missä vaan ja neuvolakortti on allakan välissä aina kans mukana.
Täytynee alkaa nyt ihan ryhdistäytyä tuon sairaalakassin pakkaamisen kanssa,koska haluan,että kaikki on valmiina lähtöä varten..vaikka ei tässä vielä kiirettä kait ole..


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Noni nyt on suurimmaks osaks munkin sairaalakassi pakattu! :cool:
Tsekkasin myös ton pienemmän käsilaukun minkä pyrin aina ottaa mukaan jos johki kauemmas kotoota lähen. Sillä pärjää jos oikeen kiirus tulee..
Pikkulaukusta löytyy meikit, lompakko, kalenteri, neuvolakortti, passi (mun ainoot henkkarit kun en omista ajokorttia :rolleyes: ) ja kelakortti.
Varsinaisesta sairaalakassista sitten löytyy parit mukavat pikkarit, sukat, tunika, toppi, legginsit, kauratyyny, reinot, kertis+kesto liivinsuojia, hygieniajutut eli hammasharja ja tahna, nivean rasva mitä voi käyttää naamaan ja vartalolle, ponnareita, harja, dödö, silmänympärysvoide, huulirasva, shampoo, hoitoaine ja hiuslakka. Miehelle otin vaihtobokserit, paidan ja sukat :) nii ja kamera latureineen.
Vielä pitäs jotain herkkua pakata, luultavasti pillimehuja ja kolaa ja sit jotain nameja.
Vauvoille oon kattonu lähtövaatteet ja hoitolaukkuun pakannu pullot ja tutit ja jotain muuta pientä niin mies saa ne tuotua. Vielä haluisin ainu-puput tai pentikin puput mukaan vauvoille sairaalaan ♡
 
Mä hain äsken Prismasta ison kasan tarvikkeita sairaalakassiin. Mukaan lähti muutama trippi, suklaalevy, karkkipussi, rusina-pähkinä-sekoitus, suolapähkinöitä, ristikkolehti, hammasharja ja -tahna sekä suihkusaippua matkakokoa. Apteekista hain Bebanthenin, särkylääkettä ja Aqualan L-voiteen, jota käytän sekä rasvaamiseen että naaman pesuun. Tungin nuo kaikki mun kassiin, ja näyttää siltä että mahtuuko sinne enää mitään muuta :p

Lähtiessä jos vaan ehtii, niin pitää sitten napata vielä joku hedelmä tms. mukaan, niin ei mene ihan epäterveellisellä linjalla. Muuten kassissa on vauvan kotiintulovaatteet, mun tossut, siteitä, liivinsuojia sekä pari vaippaa ja harsoa vauvalle. En tiedä jätänkö vauvan kamat kotiin ja mies saa ne sitten tuoda vai vienkö kaikki mukanani heti. Vauvan kassista täytyy ainakin se silkkimyssy laittaa omien tavaroiden joukkoon, niin saa sen heti sairaalassa päähän. :)
 
Pitäsköhän tälle pikkuhiljaa uhrata ajatusta?
No jos en vielä kuitenkaan, en muistaakseni noista 2 edellisestäkään tainnu pakata kun vasta paria viikkoa aikasemmin laskettua?:oops: Onhan tässä aikaa vielä ruhtinaallisesti!
 
Takaisin
Top