Sairaalakassi(t)

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Martuti
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mullakaan ei oo viel ees laukkua mihin pakata :D Ei iha matkalaukkuunkaa viitti pistää, täytyy kysel jostai lainaan. Käsilaukkuja toki ois mut ne on sit taas liian pieniä. Ei varmaa tuu pakattuu ku heinäkuun puolel vasta...
 
Mulla ei ollut mitään valmiina pakattuna kun tulikin lasarettikeikka. Kotona pikaisesti käytiin kunsiirryttiin toisesta sairaalasta toiseen ja viidessä minuutissa pakkasin sen mitä olen tarvinnut. Ainut oli että hammasharja jäi kotiin, mutta talo tarjosi sen kyllä. Ja jos tämä nyt päätyy siihen että vauva otetaan pihalle, niin mies saa tuoda hänelle kotiutumisvaatteet. Aika vähällä täällä pärjää, jos talon vaatteet kelpaa. OK, nää kalsarit ei mitenkään hivele silmää, mutta menettelee paremman puutteessa :smiley-angelic006. Miehelle esittelin sotavammani (punktioreiät) ja kalsarit, niin hän repesi nauruun. Ei kuulemma kotona näitä kiitos.
 
HelmeriElviira, ne kalsarit ei kelvannut minunkaan miehelle kun esittelin niitä silloin hätäsektion jälkeen :D
 
Hah :laughing021 Joo ne kalsarit on aika jäätävät, itse en ole päälleni saanut mutta olen nähnyt... Mutta jos kamalasti tulee alkuun sotkua niin voi olla ihan jees pitää niitä, eikä omia. Vasta kun vuoto vähän rauhoittunut niin sitten omat alkkarit jalkaan. Ja tosiaan ne omat sukat on saatava, inhoan sairaalan sukkia kun niissä ei ole sitä kantapää-juttua, niin ei ne pysy jalassa!

Varmasti pärjää tosi vähällä siellä sairaalassa, mutta mä olen sen verti mukavuudenhaluinenkin, että jotain omaa tavaraa on oltava mukana!
 
Oiiiihhh!! Ne kalsonkit on just sexyt!!!! Voiskin täl kertaa napata yhet mukaan kotio ni vois sit ukon yllättää sen pikku tauon jälkeen petipuuhiin oikeen verkkoalkkareissa.. :grin

Mut siis siel sairaalas ne on kyl kätsyt, eikä mua ainakaa viimeks kiinnostanu pätkääkään mitä siel piti jalassa, varsinkin kun veressähän ne aina oli ku humpsahteli.. o_O
 
Jes, mies oli töistä saanut iPadin, ja mä saan ottaa sen sitten synnärille! Eli ei tarvitse ihan nettipimennossa olla, jos joutuukin synnärillä useamman päivän olemaan! Mulla kun on sellainen vanhanaikainen puhelin, jolla ei nettiä selailla...
 
Meil ei oo padia ni ajattelin reteesti ottaa oikein läppärin :grin en nyt siihen ekaan tavarasatsiin, mies saa sit hiuka myöhemmin tuoda jos tuntuu et on nettiin päästävä.
 
Nyt alkaa olla kassit pakattuna eväät puuttuu ja housut sekä laturi :-) ja mieskin osaa tuoda perästä jos tulee kiire.
 
Meinattiin viikonloppuna kiinnittää turvakaukalon telakat molempiin autoihin,ni ois se ees sitte valmiina. Sitten josko viikonloppuna mä saisin kans edes alotettua tuon kassien pakkaamisen.pitänee käydä kyl eka kaupassa ostamassa herkkuja sinne ja jotain lehtiä mukaan.
Just can't wait et saa ne paljon puhutut verkkokalsongit jalkaan!jos vaan mahis niin otan niistä vähintään kuvan muistoksi,jos ei mukaan kotiin saa ottaa!
Ootteko astellu pakata muuten rintapumppua taikka rintakumeja?mä olin aatellu,että ne vois varuiksi ottaa,vähintään sitte ne hoitsut saa opettaa ergonomisen tavan käyttää sitä pumppua jos ei muuhun tartte.



Sent from my iPad using Vau Foorumi
 
Muokattu viimeksi:
Mä oon jo rintakumit pakannut, mutta pumppua en kun se on ainoa mikä on enää ostamatta...
 
Voi kuinka äitipolin kätilöä huvitti kun tänään kysyin, onko otettava omat maidonkorvikkeet ja tuttipullot mukaan.
Tulee kyllä ihan talon puolesta ja tekevät kuulemma koktaileja (luovutettua äidin maitoa ja korviketta sekasin) eli saa silti sen suojaavan maidon vaikken itse pysty imettämään. Käsitin niin, että eivät heti tee noita sekoituksia vaan pikku hiljaa totuttelee korvikkeeseen.
 
Meillä ainakin synnärillä sanottiin olevan ihan kunnon lypsy vehkeet ettei tarvis omaa pumppua mukaan ottaa ollenkaan. Voisin valmiiks sen kuitenkin desinfioida jotta mies voi sen sit hakea tai tuoda jos sitä tarviikin josta on syystä.
 
Sairaalassa on pumppuja, turha ottaa mukaan. Lehtiäkään en ehkä suosittelis ottaan, jos et käynnistykseen oo menossa. Ei siellä oo aikaa oikein synnytyksen jälkeen lukea ja jos on ni sitä voi piipahtaa sairaalan kanttiinista ostaan.

Sent from my GT-P5100 using Vau Foorumi mobile app
 
Mä ainakin viimeks meinasin kuolla tylsyyteen osastolla. Poika vaan nukku ja nukku, välissä söi ja oli ehkä jotain ohjelmaa laitoksen puolesta (pesuja tms)...
Eli mä olisin kyllä todella kaivannu lehtiä, telkkaria, nettiä...
Mut en mitään pumppuja tms, liivinsuojatkin oli mulla siellä turhia. Toki se on niin tapauskohtasta miten se maito nousee.
 
^ Niin just, tarpeita ja mielipiteitä on yhtä monta, kuin synnyttäjääkin! Ja synnytykset ja vauvat on erilaisia, ja äidin toipuminen, joten eihän sitä voi tietää kuinka kauan siellä osastolla joutuu olemaan, ja miten pitkäksi aika käy. Joten mä ainakin varaudun kaikkeen :p Eri asia olisi tietty, jos asuisi lähellä synnäriä ja joku voisi kotoa helposti sitä tavaraa synnärille kiikuttaa... mutta meillä matkaa sne verran että ei sitä tavaroiden takia varmasti mies viitsi ajella.
 
Oon kyllä niin samalla linjalla kuin Martuti, ennemmin liikaa (ja ehkä turhaakin) tavaraa kuin liian vähän. Mikään muu ei harmita niin paljon kuin, että muistaa et joku tarpeellinen juttu on kotona. Ja varsinkin kun kaikilla ei ole lyhyt matka kodin ja sairaalan väli (ja vaikka ei olis matkaakaan paljon).

Minullakin lista viimein valmis (joka ikinen hygieenia tuote eritelty), koska jos tuleekin aikaisemmin äkkilähtö niin miehen ei tarvi ku siitä kattoo mitä tahdon sairaalalle. Minun lista koostuukin oikeastaan pelkästään hygieenia tuotteista ja muutamasta omasta vaatteesta sekä vauvan kotiutumisvaatteet. Mahtuu oikein mainiosti isoon käsilaukkuun kyseiset tavarat (tosin jos mies pakkaa, ei saa mahtumaan käsilaukkuun).
 
Jep, kaikki on erinlaisia. Se vaan, että saa niitä lehtiä sieltäki halutessaan. Meillä meni 5pv osastolla synnytyksen jälkeen ja mulla ei käyny aika pitkäksi, vaikka poika nukkuki koko ajan ja n.kolmen tunnin välein heräs syömään. Väliajoilla kävin pikasuihkun (jalkoväli oli melkeimpä koko ajan veressä ja sitte ku maito nousi, ni parin tunnin välein sai vaihtaa paitaa), söin, vaihdoin lakanat, nukuin tai istuin lypsämässä, että maito nousis äkkiä, ku vauvalla oli heikot sokerit. Sit ku pystyin käveleen kanttiiniin asti, ni käytiin miehen kans kahvilla, että pääsi ees vähän pois huoneestaan. Huoneessa oli telkkari, mitä iltasin tuli kattottua, jos huonekaveri katto jotain kiinnostavaa. Älypuhelimella olin netissä tai sit vastailin loputtomiin puheluihin tai viesteihin (pidin siis puhelinta äänettömällä ja kerran tai pari päivässä vastailin viesteihin jos jaksoin) Tietysti mies oli siellä koko vierailuajan klo12-19, ni seurusteltiin ja vahdattiin vauvaa. Monesti yritin senki ajan vaan levähtää, ku mies pysty sit sen aikaa hoitaan ja syöttään vauvan.

Sent from my GT-P5100 using Vau Foorumi mobile app
 
meillä kun tyty synty maanantai iltana, niin tiistaihan meni miulla sit leikkaussalin pöydällä korjattavana ja heräämössä..iltapäivällä vasta takasi osastolle. mies oli tytön kans siellä ollunna sen aikaa.. aika tokkurassa ja väsyny olin vielä sen tiistain.. keskiviikkona alko jo vähän mieli olla virkeempi, tosin sängystä en vielä omin avuin ylös päässy saati kävelemään kunnolla.. torstaina ilmoitinki et haluaisin kotiin, mut eivät päästäny. Nukuinkin autuaasti kaikki ne ajat mitä tyttökin :grin ja perjantaina koitti kotiutumispäivä heti aamupäivällä.
En jaksanu ajatella mitään muuta tosiaan kun lepäämistä ja kotiinpääsyä. MUTTA, tämäkin vain miun tarina :) Tiiän, että olisin nuo kaikki päivät hajonnu ilman tekemistä ja "omia juttuja" jos omaitseni olisin ollu :)

Mutta, tytöt arvatkaa että meinasin nauraa itteni maanrakoon tänään...tajusin pakanneeni sairaalakassiin STRINGIT kotiutumisvaatteiden mukaan :laughing025 eeeeij ehkä käyny viimeks mielessäkään kaiken sen jälkivuodon keskellä et olisin hetkeen stringejä jalkaani laittanu. Eihän se toki enää valtaisaa ollu kotiinlähtiessä, et normaalisiteellä selvisin mutta niin :laughing021 ...ehkä kuitenki normipikkarit mukaan joo.
 
Takaisin
Top