Sairaalakassi(t)

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Martuti
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla LA 1.7. ja ajattelin, josko tuossa kesäkuun alussa pakkailisin sairaalakassit.
 
Mä varmaan kans pakkailen sairaalakasseja sitten kesäkun alulla.omphan sitten valmiina, eikä tartte miestä hätyyttää aiheella. Mulla tulee olemaan suunniteltu sektio ja virallisen päivän saan tietää ensiviikolla. nyt on väläytelty ilmaan,että ihan viim. 3.7. ahah..alkaa niin jännittämään!
 
Edelliseen synnytykseen pakkasin ihan tuollaisen salomonin putkikassin valmiiksi jo hyvissä ajoin. Vaatetta vauvalle kotimatkalle, pari vaippaa (tiesin ettei tulla kuitenkaan suoraan kotiin vaan kotimatkalla käydään mummolassa) ja harson, itselle kotiutusvaatteet, ja ihan minimisti henkilökohtaisia juttuja kuten harjaa, siteitä, pikkarit ja imetysliivit, peseytmiseen pari pikkupulloa shamppota/suihkusaippuaa,, hoitoainetta ja selvityssuihke, lisäksi ripsari ja kasvojen virkistyssumute ja ihorasvaa. Eväitä (hedelmäsosejuomia pari, pari banaania, myslipatukkaa ja marjasosetta siis pilttiä) otin myös ku eritysruokavalioo noudatin joten varauduin siihen etten saa sairaalassa lisäaineetonta ja luomua. Ainakaan ihan heti. Lisäksi otin korvatulpat, kirjan ja pienen mp soittimen kuulokkeineen... lisäksi ajattelin että sairaalan vaatteet on ihan plääh joten otin lököhousut ja aamutakin+tohvelit. (ihan turhaan!!! Hikoilu ja sektiohaavan arkuus yms esti kyllä omien vaatteiden pidon!! Ja sairaalan vaatteita sai vaihtaa muutenkin jatkuvasti sen 5pv aikana jotka jouduttiin olemaan siellä mu ummetuksen ja vauvan painon lasku takia)
Kätilö katsoi laukkuani ja sanoi että ohhoh ompa sulla tavaraa!!!!!!! Siis kyse on ihan normikokoisesta urheilukassista joka ei tosiaankaan ees ollut iso!!!! Tokihan huppari ja housut (+oleskeluhousut ja ohut aamutakki) vie tilaa mutta ku kesähelteellä lähtee hellemekko päällä synnärille luultavasti ei ehkä samalla tarkene tulla takasi, no oisi tarennut mutta varauduin siihen että onkin kolea suomen kesä einä satunnainen helle jatku paria päivää pitempään... mikä kyllä jatkui koko heinäkuun. mutta kätilön kommentti ärsyttää vieläkin.. :D nyt pakkaan 2eri laukkua, pientä. Toisen itselle toisen vauvalle. Isä saa tuua sitten sen vaavin kassin osastolle ku oon lähössä kotiin... :D
 
Muokattu viimeksi:
Ja vaavin kotiutusvaatteista sen verran että oo varannut neuletakin, ihanan tunikan melli eco desing nettiliikkeestä ja pitkähihaisen podin +potkarit tossuineen ja myssyineen... sekä pienen viltin. Viimeksi heinäkuussa ku kotiuduttiin 30 asteen helteessä huppari ja veluurihousut oli pikkasen liikaa, ainakin neito näytti autossa läkähtyvä, punasena tuhisi :D
 
No eihän ne vauvat mihinkään tosiaan hikoilekaan, mut on muutama tuttu esim sanonu et hermot meni synnärillä vastasyntyneen kanssa, kun näkivät ihe että vauvallaan on kamalan kuuma (kesä aikaa) ja kätilöt patisti pitämään päällä kamalasti ja sit vielä peitoissa, mut reppana tuskailee kuumassa.. :sad001
 
Onhan vauvat tyyyväisiä kun on lämmin mutta 2010 helteet oli sitä luokkaa että moni vauvan just silloin saanut oli helisemässä tuskaisen kätisevän tulipunaisena helottavan vaavin kanssa.... me ku lähdettii mökille siellä oli paljon tyyväisempi vauva kun oli ihan pikkasen "viileempi" tosin sielläkin oli varjossa välillä pahimmillaan 30 mutta lammelta kävi vilvoittava tuulenvire. Siltä kesältä jäi hirveesti vaatteita käyttämättä kun melkein vaippasilteen/podeilla mentiin pitkä aika...
 
Meillä taitaa jo isäntää vähän jännätä tuleva.. Varsinkin kun nyt on parina päivänä tullut muutama ihan OIKEA supistus.. Hän otti puheeksi, että voisin sitä kassia jo pakkailla, ainakin vauvan kamppeiden osalta, kun ne nyt kaikki pestynä ja valmiina.. Jotenkin niin ihanaa kun toistakin jännittää ja voidaan yhdessä höslätä näitä juttuja. :Heartbigred
 
Joka päivä ajattelen et tänään mä sen pakkaan! mut en oo vieläkään saanu aikaseksi... :rolleyes: en oo ees listaa viel tehny. mikähän mua vaivaa kun itseni tuntien normaalisti oisin pakannu jo kolme viikkoa sitte.
Onneks täältä löytyy hyvät listat niin voi vaikka jääkaapin oveen kirjottaa ja mies sitte pakata jos kiire tulee :p
 
Mä voisin kans alkaa pakkaamaan mut mun ongelma on se ettei oo mitään tarkoitukseen sopivaa kassia. :D Kun kaikki on liian pieniä tai sitten käytössä, täytyy vissiin käydä ostamassa joku. :D


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Mä meinasin mun treenikassiin pakata. En oo kyl vielä mitään pakannu ja en jotenkaan usko et mikään kiire viel olis. Viikkoja vasta 32+3.. en kuitenkaan usko et tää ulos on tulossa ennen viikkoo 39. :) uskon et menee vähän yli lasketun. Enkä nyt usko et mitään kummallista tarviinkaan mukaan. Ja kaiken saa mies tuotua jos kiire lähtö tulee.. :)
 
Mä meinasin kanssa miehen toisen treenikassin ottaa sairaalakassiksi. Siihen taitaa mahtua vasta MUN tavarat... ne mitä tulee vauvalle, pitää pakata toiseen, pienempään kassiin :grin
Kun mä oon niin turhamainen, että haluan kaikki omat pesutökötit ja naamarasvat mukaan, en tiedä tuleeko niitä miten käytettyä, mutta varmuuden vuoksi! Ja viimeistään kun kotiin lähtee, niin taidan kevyesti meikatakin.
 
Mä oon ajatellut pakkaamista sen verran, että laitan vauvalle tulevat tarpeet kassiin turvakaukaloon, niin mies voi tuoda ne sitten mukanaan kun hakee meidät kotiin. Omat tarpeet (varmaan lähinnä imetysliivit ja hygieniavälineet) pakkaan sitten heinäkuussa (paitsi jos alkaa aiemmin tuntumaan siltä, että voisi tulla etuajassa..).
 
JustBreathe, samanlainen systeemi meilläkin. Ekalla kerrallakin olin laittanut turvakaukaloon tavarat valmiiksi kotiinkuljetusta varten, mutta sillä kertaahan meillä ei sitten lopulta ollut tarvettakaan sille kotiin palatessa. Itselle pakkaan omat kamat ja jos jotain tartteisinkin niitten lisäksi, koti on niin lähellä että mies pystyy sitten tuomaan.
 
Mä pakkasin nyt sairaalakassia omalta osaltani, sen verran kun sitä nyt etukäteen pystyy pakkaamaan.
Vielä pitäisi vauvalle katsoa jotain kotiutumisvaatetta, ja sinne synnärille jo oma myssy ja tumput ja sukat.

Mä haluan pakata ne kaikki etukäteen siksikin, että en tahdo laskea sen varaan että mies tuo sitten myöhemmin.
Kun meillä on toiveena saada perhehuone, joten mieskin sinne voisi sitten jäädä. Ja meillä on matkaa kotoa synnärille n. 70km/suunta, joten ei sitä väliä viitsi mies sitten huvikseen ajella muutaman tavaran takia. Joten yritetään ottaa mukaan synnärille jo heti kaikki tarvittava :)
 
En oo vielä pakannu, aloin kyllä toissailtana jo suunniteleen sitä. Oishan se ihana pakata. Tuntus taas loppu olevan vähän lähempänä.. Mutta toisaalta sitä vituttaa sitte kattoa joka päivä, varsinki yliajalla, että siinä se kassi oottaa lähtijää... Ja tietysti siinä mielessä eri asia, ku sairaalan kestää noin10min, ni mies tosiaan voi tuoda mulle tavaraa, jos sattuu niin, että tulee äkkilähtö. Mutta tod.näk. mulle tulee käynnistykseen tai sektioon aika, ni ehtii pakata ennen sitä.

Sent from my GT-P5100 using Vau Foorumi mobile app
 
itekkin aloin tätä nyt miettiä. ekassa raskaudessa oli varmaan tässä vaiheessa jo pakattu aikaa sitten :D Mut tässä mun 5 vinkkiä mitä tuli äkkiseltään mieleen, voi olla et onkin joku jo sanonut, en noita alkupään kaikkia lukenutkaan..

1. Ite opin viime kerrasta et maidonkerääjän otan mukaan ja taidampa ostaa toisenkin sinne. Meidän sairaalassa niitä ei ainakaan ollut ja ne ei niitä siä suostunut pesemään, mutta jos heti käytön jälkeen huuhtelee niin voi vielä seuraavassa imetyksessä/pumppauksessa käyttää, näin sano mulle sairaalassa. Sit pitää vaan antaa miehelle kotiin steriloitavaks. Mulla tuli meinaan imetyksen aikana yli puoli desiä maitoo toisesta tissistä, siinä ei suojat paljon auta ja sit kun meillä oli ongelmia ton imetyksen ja maidon suhteen niin joka tippa oli arvokas ottaa talteen. Siks suosittelen muillekkin semmosen hankkimaan :)

2. Yks viimekerrasta oppineena niin jos ny ei mukaan niin kotona valmiina niin tarpeeks isoja ja paksuja siteitä. Ja ne pitää olla sit niin isoja et ei järki riitä. Viikko meni tosin yöt niillä sairaalan suojilla mitä otin mukaani sieltä. Ne on varmaan 3cm paksuudeltaan ja puolimetriä pituudeltaan, et siinä teille vähän osviittaa millanen sen pitää olla varsinkin öisin :D

3. Jo supisteluvaiheessa ihan älyttömän iso apu kotona on jos on lämmitettävää kauratyynyä, geelipussia tai mitä vaan. Lisäks ne kannattaa ottaa sairaalaan mukaan, meillä sairaalassa sai vaan yhden ja toisen tosin sain osastolla sit kun täytykin olla molemmille tisseille omansa. Eli ne oli apu supistuksissa, mulla oli sekä alaselässä että mahassa.. ja sit kun maito nousi ja tissit räjähti kivusta ja maidosta niin helpotti sitä kamalaa särkyä ja tuskaa..

4. Meillä muistaakseni viimeks sanottiinkin et jotkut crocsit on hyvät synnytyssaliin, sekä itelle et miehelle. Siellä meinaa voi sitä pissaa ja lapsivettä yms. lentää, ne on helppo sit suihkutella.. Lisäks oli kiva käydä osastolla suihkussa ihan omat crocsit jalassa.

5. Alusvaatteet. Mulla kasvo sairaalassa maidon noustessa kuppikoko 2 pykälää.. Eli DD/E --> G-kuppiin. Piti sit lähtee sairaalasta ostaan uusia imetysliivejä. Nyt en sit tiä mitä teen kun noi kyseiset G-kupin liivit on jo nyt mulla käytössä :D Et kasvuun kannattaa varautua! Sairaalasta saa ihanat verkkopikkarit mitkä on kyllä ihan hyvät ainakin alkuturvotuksen aikaan. Mut omat pikkarit mihin mahtuu se ISO side :D Mää kyl aion käyttää sairaalan vaatteita ettei tarvi kotona peseskellä mitää ällöjä sairaalassa pidettyjä vaatteita mut ne sairaalasukat on semmoset mitä henk.koht. vihaan. Omia sukkia siis messiin :)
 
Takaisin
Top